Hier waren ze met 11 maanden 9140 en 75cm, 9075 en 75cm en 10270 en 74cm. Ben benieuwd wat ze bij de volgende keuring zijn. Gefeliciteerd met jullie kindjes en voor degene die nog 1 worden, een fijne dag alvast!
Morgen naar k&g! Ik ben zo benieuwd hoeveel onze prins is gegroeid en zou zijn oogtest goed zijn? Ondertussen is zijn 6e tandje ook al opkomst. Nog even en hij is er door! In heel korte tijd zijn er veel tandjes bijgekomen, ongelofelijk!
Zijn jullie kindjes snachts ook onrustig? Hoor steeds dat het bij de leeftijd hoort, maar die van jullie zijn allemaal van 'deze leeftijd' dan zouden jullie dat ook moeten hebben.
Niet echt eigenlijk. Wel rond 4 maanden een moeilijke periode gehad maar da's ook al. Hij slaapt al een tijdje mooi het klokje rond dus we mogen niet klagen.
Vandaag naar k&g geweest en hij weegt 9,060 kg en is 75 cm groot en zijn hoofdomtrek is 45 cm. Zijn oogtest was ook in orde! Onze grote prins doet het dus super goed!
Gefeliciteerd!!! Hmm.. begon bij ons 2 dagen voor z'n verjaardag. Toen hebben we het gevierd en vonden we het nogal logisch dat hij onrustig was maar de nachten erna was hij ook steeds wakker. Jammer voor mij dat ik nu de enige ben (fijn voor jullie natuurlijk!!)
Wat grappig! Hier slaapt ze pas net een week of 3 door. Daarvoor altijd nog wel een keer een bv 's nachts. Afgelopen nachten slaapt ze wel wat onrustiger, maar dat wijt ik er aan dat ze pas sinds het weekend niet meer bij ons op de kamer slaapt.
Hier ook onrust 's nachts. Was een tijdje gestopt en lijkt nu weer terug. Meestal is het dan fles geven en valt hij gelijk weer in slaap, maar nu verkouden etc en dan soms erger. Vannacht 2,5u wakker geweest, eerst fles, toen onrustig door verstopte neus, zoutoplossing gegeven, toen nog poep, filmpje gekeken en toen konden we om 5u eindelijk weer gaan slapen... Dat was wel erger dan normaal dus en het schommelt nogal. Soms gaat het dagen goed, dan weer even minder. Als hij dan toch wakker wordt is tussen 23-00u meest ideaal, dan slapen wij vaak nog niet dus breekt het je nacht niet zo. Ik hou de mantra dus maar aan: 'het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase...´ Hier nog steeds maar 4 tandjes door, 2 onder en 2 boven, en van sommige merken wordt maat 74 te klein, en maat 80 kan soms. Leuk als hij naar een andere maat gaat, hele nieuwe garderobe! (deels geleend maar voelt als nieuw, ik ben de 74 kleding beu dus leuk om weer eens wat anders aan te kunnen trekken)
Hier ook een onrustige dame... Wel ff wennen hoor aangezien ze vanaf het begin gewoon doorsliep! Het zal vast een fase zijn, maar wel een vermoeiende Gefeliciteerd met de jarige kleintjes!
Hier zijn ze op de sprongetjes na nooit onrustig 's nachts. Ze slapen van 19.30 tot 8.30/9.00 in 1 ruk door. Rond de 11 maanden waren ze wel wat onrustiger, maar dat heeft niet lang geduurd. Sinds het weer wat kouder is, slapen ze weer super goed. Met die warmte sliepen ze soms wat later en vroeger wakker. Gisterenavond zou 1 van de 3 een nachtje bij mijn zus en zwager slapen, maar die werd om 22.30 krijsend wakker dus toen kon m'n vriend hem ophalen. Miste z'n broertjes denk ik..
Het is toch ongelofelijk hoe verschillend elk kindje is. Hier heeft hij weer mooi klokje rond geslapen van 19u tot 9u! @Natasjee, Hij zou inderdaad zijn broertjes gemist hebben en hoe is dat zo een drieling hebben? Ik heb een vriendin en die heeft een tweeling en ze heeft toch afgezien. Nu dat ze naar peuterklas gaan wil ze precies een derde kindje en hoopt ze op een meisje maar haar verloofde zie dat niet meer zitten.. De gynaecoloog heeft altijd gezegd dat het een ééneiige tweeling was maar dat is geen waar want ze verschillen veel te veel van mekaar en elk van hen hebben een ander karakter, je zou het zelf niet zeggen dat het tweelingen zijn, gek hé! Eerlijk.. zelf geen broers want ze lijken niet op elkaar. Nu over me zoontje zelf steekt hij steeds zijn hele hand in zijn mond! Resultaat dat hij zit te wurgen... Hoe kan ik hem dit eigenlijk afleren? Ik zeg wel steeds neen en duw ik zijn hand weg en probeer ik hem af te leiden. Dat lukt wel maar niet altijd! Ik heb het al gehad dat zijn eten eruit lag..
@Muisjex3 Wat apart dat je zoontje dat doet. Heb ik de mijne nog nooit zien doen. Afleren is denk ik moeilijk. Ze begrijpen nog niet goed dat iets niet mag of wat de consequenties zijn.
Muisjex3, eerlijk? Ik had het me nooit zo makkelijk voorgesteld. Ik dacht dat het echt super zwaar zou worden, maar tot nu toe gaat alles zo gemakkelijk. Het zijn 3 zulke makkelijke jongens dat ik denk dat ik het soms nog makkelijker heb dan sommige mensen met 1 baby. Ze hebben nooit krampjes gehad, voedingen gingen makkelijk, slapen gaat goed, amper tot geen last van tandjes (1 zoontje wel wat, maar niet extreem en alleen 's avonds), ze eten alles wat ze krijgen, huilen bijna niet en zijn zeer tevreden. Het zal vast nog wel zwaarder worden, denk ik. Ik doe alles vanaf het begin alleen, zonder hulp en werk er 24 uur bij. Mijn vriend is kok en werkt 5 dagen in de week van 's ochtends tot 's avonds laat.. De meeste mensen zeggen dat het aan onze eigen instelling ligt, omdat wij zulke nuchtere en relaxede mensen zijn, maken ons niet druk en zien wel hoe alles loopt. Misschien komt het idd daardoor, geen idee.. Natuurlijk is het super druk, maar wel een gezellige drukte! Nee, ik had nooit durven hopen dat het zo zou gaan, maar daar ben ik wel heel blij mee. En als ik terug kijk op de echte babytijd met nachtvoedingen denk ik achteraf wel van dat hoeft van mij niet meer, want die tijd dat ze elke 3 uur een voeding moesten was wel even rennen en vliegen als ik alleen was haha.
Knap hoor zo met drie ukkies!! Ben best benieuwd hoe ze eruit zien nu zon tijd later weer. Mss kun je een keer een foto plaatsen. Kleed je zo ook t hetzelfde?