September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ook overdag. En ik geef borstvoeding

2. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Wat een lieverdje zeg @toch3 ;)
    Ons meisje heeft ook last van krampjes, gelukkig niet elke dag maar wel vervelend :( zo zielig!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    kimmiej ja bij bv kan dat helaas ook goed.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hier moet ik al stoppen met zantac vanwege allergische reactie

5. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    @toch wat een schatje zeg... Leuke foto

@one hehe je meisje houd je wel bezig zo he. Hopelijk heeft ze niet te veel last van de allergische reactie...
    Oh januari pas.. Dan ben ik wel weer aan het werk, dus hopelijk valt dat te combineren.

Voor ons mannetje een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Zou mogelijk kunnen helpen bij een aantal klachten, zoals moeite met slapen en onrustig zijn. Hopelijk werkt t een beetje. Kan wel pas de 30ste terecht....

Morgen op controle bij gyn. Ben eens benieuwd...

6. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    @kimmiej... Ik gebruik infacol en dr Brown fles tegen de krampjes. Die helpen best goed, heeft er een stuk minder last van.
    Ook bij krampjes zou osteopathie kunnen helpen heb ik gehoord..

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Werkt bij E de infacol goed meid?

Ja er waren niet genoeg mensen die zich nu hadden ingeschreven, dus het ging nu niet door:(

Ze is een kopie van haar broer heh, daar was het nog erger mee dus;)

8. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Ja naar mijn idee werkt het wel goed. Of het is die combinatie... Hij heeft er in ieder geval nog maar af en toe last van. En het lijkt dat ook wat minder heftig te zijn..

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    heb ik bij seyhan ook gebruikt.
    dr brown heb ik nu ook weer.

10. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik geef ook infacol want ook hier een baby met veel krampjes.
    Het helpt wel aardig, de krampjes zijn niet helemaal weg maar wel veel minder.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nu heb ik sabsimplex en vsm cinababy gebruikt maar werkt niet denderend,

12. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    @toch3, wowwww wat veel haar!!! Ze lijkt meteen een stuk ouder in mijn ogen. Ik ken vrijwel alleen kale baby's hihi. Mijn mannetje heeft korte donkere haartjes, vond het al heel wat ;)

13. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    @toch3 idd wat een haar! Mooi! R werd geboren met redelijk wat haar, maar dat is in een rap tempo uitgevallen (is schijnbaar normaal). Maar waar andere baby's juist haar verliezen op plekken waar ze op liggen, is het bij R als een oude man uitgevallen, bovenop z'n hoofdje dus, en nu zo ver dat hij alleen achterop nog een strook haar heeft (daar is het wel gewoon door gegroeid ook, dus best veel haar), zoals een oude pater (ik noem m dus soms ook mijn patertje, of the curious case of benjamin button ;)).

@krampjes Ik gebruik ook infacol. Leek eerst goed te werken, maar lijkt nu z'n magic een beetje verloren. Ik gebruik het steeds minder. Nog wel krampjes soms maar ook minder dan eerst (afkloppen). Als ik afkolf gebruik ik ook dr brown flessen, maar nog te weinig gedaan om te kunnen zeggen of dat helpt (en ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk)

@gyn Ik moet vandaag ook naar de gyn, benieuwd of alles beneden weer hersteld is.

@slaap Gister zat ik er even erg doorheen. Geen goede nacht gehad daarvoor en de gebroken nachten beginnen me sowieso een beetje op te breken. Nog wel even in de middag geslapen toen ik m eindelijk, om 15u even neer kon leggen, maar dat was niet voldoende. Gelukkig heeft de kleine man me vannacht langer laten slapen. De volle luier gister avond heeft waarschijnlijk wel geholpen, dat lucht hem altijd zo op! (en daarvoor zit het ook zo dwars, heel sneu).

14. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Haha Sjinkie hier precies t zelfde, Wij noemen hem Paterke Quin :D
    Bovenop uitgevallen ;)

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    @thanks voor de reacties op mn foto!

@kimmiej, niet echt tips voor je, weinig ervaring mee gelukkig

@One, balen zeg! Krijg je nu wat anders?

@dolfie, dat duurt nog even! Hebben ze het zo druk of krijgen baby's geen voorrang?

@lynn, ze word ook vaak ouder geschat. Hebben regelmatig een loods aan boord. Als ze haar zien vragen ze eerst hoe oud ze is en dan niet geloven dat het weken zijn ipv maanden. Spreek nou ook weer niet zo slecht duits dat ik het verschil tussen woche en monat niet weet :p Ook in winkels enzo, ze beginnen altijd over dr haartjes :D

@sjinkie, hihi een monnikenkapsel :D Was er hier ook wel bang voor dat ze zou uitvallen maar het valt reuze mee :)
    Hoe was het bij de gyn? of moet je nog
    hopelijk heb je snel goeie nachten. Rot he, als je ziet dat het poepen ze dwars zit!

@sinterklaas: hebben jullie al enig idee wat sinterklaas komt brengen voor de kleine? Ik vind het erg lastig! Deze sinterklaas houdt niet van dure kadootjes :p Wil liefst iets waar ze wel een tijd wat aan heeft, maar ja, wat... Desnoods ga ik gewoon voor kleertjes, het is meer voor D en L dat E ook kadootjes krijgt

@hier: Lijkt erop dat ze ineens doorschiet naar maat 62! Heb alleen oncomplete setjes in de kast liggen en niks wat nog te combineren valt. Kleertjes die te klein zijn geworden en hoop in de was omdat ik paar dagen weinig water had waardoor ik niet kon wassen. uit "nood" dus maar setje maat 62 gepakt uit de doos en het past! Dat word de rest ook eruit halen en snel nog wassen vandaag, na bijna 3jaar is dat wel nodig ;)

16. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel

Lief staartje, dat zal hier nig wel een jaarke duren haha :D in haar nek mss iets sneller :D

Veel dames die flesvoeding geven of niet?
    Wat zijn de redenen hier voor, ben nieuwsgierig!

17. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Oooh sinterklaas, zooo leuk nu haha!
    Ik heb nog geen idee.....

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tinebx hier vond ik het als bam te moeilijk.
    En ze lag telkens 2 uur aan om na een kwartier weer te komen.

Dilara krijgt nexium nu.

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    @toch3: wat een meid. Mooi dat staartje, en die grote ogen erbij. Mijn zoon had bij de geboorte veel haar, heeft hij nu nog alleen is het een stuk lichter geworden.

@kimmiej89: je kan weinig doen om krampjes te voorkomen. Er zijn wel tructjes maar werkt lang niet bij iedere baby. Infacol geven kan helpen, verder veel knuffelen, warm houden, over buikje wrijven, fietsen met de beentjes, in bad doen of sabbelen of speen/duim/jou pink. Krampjes moeten ze helaas doorheen.
    Onze consultatiebureau verpleegkundige zei dat baby's soms heel hard kunnen krijsen net alsof ze geknepen worden, maar schijnt dat de pijn wel wat meevalt. Nou ja of dat zo is weet ik niet maar als je daar vanuit gaat kun je bedenken dat ook weinig hoeft te doen.

@sinterklaas. Kleine man is nog zo klein rond sinterklaas. Denk dat we gewoon overslaan dit jaar.

20. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook al druk met nadenken over St. cadeautjes. Mick krijgt vooral praktische dingetjes denk ik. Het is idd meer voor de anderen dat hij ook iets krijgt.
    Het gaat goed hier, alleen heeft Mick een beetje last na zijn voeding. HIj drinkt een beetje te snel en boert spuugt best veel. Afgelopen dagen leek dit erger, dus we zijn even naar ha geweest. Die raadde JBPM aan. Dat gaan we, langzaamaan, maar proberen. Wil het liefst met natuurlijke oplossing het redden.
    Verder alles ok hier, met mij ook. Heb echt nergens last van, alleen als ik (te) ver loop voelt het nog wat beurs van onder...:(

Deel Deze Pagina