September 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door one of kind, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Succes vanmiddag!

Dank je! Ga er niet van uit dat het iets medisch is en als al, dan zal het hopelijk makkelijk te verhelpen zijn met wat extra medicatie. We gaan van het positieve uit. Posi test zal ook wel snel volgen. Nooit langer dan 4 rondes hoeven wachten, dus dat komt wel goed. Met een beetje geluk nog voor mijn 37e moeder van een 3e :) (ben nog maar net 36 nl)

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ohw... dat scheelt dat je net 36 bent :)
    Inderdaad van positieve uitgaan, zorgen en druk maken kan altijd nog.

Mijn echo was weer goed. Ben iets vooruit gezet. 3 juni nu uitgerekend ipv 6 wat we eerst dachten.
    Alles was goed te zien. duidelijk al en mensje met armen en benen. konden zelfs even een duimpje onderscheiden.

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Aah wat goed! Gefeliciteerd !! Fijn gevoel he dat alles goed is? Lekker genieten meis

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wat goed maagd!
    Lekker genieten nu

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    3 maanden op de bank duren heel lang ;) En kort als ik bedenk wat ik allemaal nog klaar had willen hebben voor die tijd in huis... We gaan maar op het gemak verder, fysio was maandag wel tevreden gelukkig

fijn dat je goeie echo heb gehad!

kimmiej, opgeknapt?

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ja gelukkig wel.. wel heel slecht geslapen dus moe.
    Vrijdag heb ik de suikertest dus ben benieuwd

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    fijn :)

Die hoef ik gelukkig niet. Volgende week wel bloedprikken op rhesus negatief ofzo :( En wil dan HB gelijk laten meeprikken omdat de vorige 3x die telkens net op of net onder het randje zat. Wil ik dus in de gaten houden en als ze dan toch moeten prikken ;)

Net alle sinterklaaskadootjes voor de oudste 3 besteld. Ben goed geslaagd vind ik zelf :D Voor de baby ligt er al een warmwaterkruikknuffel in de kast, die krijgt maar 1 kadootje, weet echt niet wat ik er voor moet kopen en is meer voor de oudste 2 dat baby niet vergeten word

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    HB wordt toch automatisch meegeprikt als je voor de zwangerschaps bloedprikken gaat?
    Ik heb vanmorgen bloed geprikt. Vreselijk dat nuchter zijn bah! Maar heb het overleefd en nu wachten op de uitslag.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Eerste x wel maar bij het op rhesus prikken weet ik het niet.
    Ik hoefde nooit nuchter te zijn?

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik hoefde ook nooit nuchter te zijn. Hebben ze mss niet ook je nuchtere suikerwaarde geprikt misschien?

Hier ben ik dinsdag bij de gyn geweest ivm de mk's. Ze was heel behulpzaam en meelevend. Mag komende week al voor verschillende bloedonderzoeken die op 7dpo gedaan moeten worden. Daarna mocht ik een menstruatie krijgen op cd3 nog een rits. Ze gaf ons een kleine kans dat er wat uit komt (dat wisten we zelf ook al), maar is wel bereid mocht er wat uit komen te helpen. Ondanks dat studies hebben aangetoond dat extra bloedverdunners en progesteron niet helpen bij het voorkomen van miskramen wil ze dat evt. wel voorschrijven en mag bij een volgende zs ook meteen bij 6 weken komen voor een eerste echo. Vond het echt fijn dat ze zo behulpzaam was. Had wel wat verwacht van haar, maar zoveel had ik niet kunnen voorstellen.
    Hopelijk is het allemaal niet nodig en heb ik over 2 wk gewoon weer een posi test in handen en is het nu wel een plakker.

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik duim voor je meis

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi Allen,
    Deze topic zakt een beetje onderaan de pagina :)

Hoe is het met iedereen? Bij mij alles goed. Nu alweer 13 weken. Gister hartje gehoord en nekplooimeting gedaan. Helaas was er iets mis gegaan met bloedprikken. Niet alles was aangevraagd dus combinatie bloed-nekplooi kon nog niet gemaakt worden. Moest dus nogmaals bloedprikken en gelukkig kon ik dat meteen doen. Nu wachten op de uitslag.
    Verder voel ik me goed. Misselijk al tijdje niet meer geweest maar ben wel moe. Heb ook al 4 of 5 weken griep onder de leden. Immuunsysteem krijgt wel even iets te verwerken nu. Maar komt vast wel weer goed.

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Gied om te horen dat je je minder misselijk voelt. Ga je nog een geslachtsecho doen?

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee we wachten braaf tot de 20 weken echo.
    We hadden gister de nekplooimeting en heb toen gezegd dat ze alleen iets over het geslacht mag zeggen als ze er meer dan 100% zeker van is. Vorige keer namelijk mis gegaan en heb ik wel moeite mee gehad.
    Volgende echo is de 20 weken en dan zal het wel duidelijk zijn. Nog 7 weken geduld hebben.

Hoe is het verder met jou?

15. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Knap dat je zo lang kan wachten..
    heb je een echo foto? Wellicht kan ik de nub theorie voor je doen. Mag ook pb.

Ja hier gaat t wel
    Wel wat klachten helaas maar hoort erbij

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wat voor klachten? Jammer als dat je zwangerschap echt belemmerd. Je moet ook nog wel even.

Heb wel foto's. Alleen nog niet digitaal en weet ook niet of daar iets op te zien is geweest eigenlijk. Maar wil ook geen speculaties. Bij vorige zwangerschap rond deze termijn ook 80% zekerheid op meisje geschat en toen bleek bij 20 weken echo dat het een jongen was. Ik had me ingesteld op een meisje + dat dat mijn wens was dus ik was super gelukkig. Dat viel wel even in duigen toen het een jongen bleek te zijn. Ik wacht dus netjes nog 7 weken :D. Bedankt voor je aanbod

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ok geen probleem 😊
    Ik ben heel moe en bekkeninstabiliteit dus kan beter maar ook zeker slechter

18. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Fijn dat alles op de paar klachten na alles goed os met jullie!

Met mij ook alles goed. Ik ben gestopt met de pil, maar niet om zwanger te worden. Ik reageer heel anders op de pil dan voor de zwangerschap. Ben vaak chagrijnig tegen mijn partner en heb nergens zin in. Wil dus echt van de pil af en kijken of ik voor een andere anticonceptie ga. Gek genoeg bedacht ik me eergisterenavond in bed dat ik voor de zwangerschap mijn eerste pilloze dag op 9 december had en morgen had ik officieel na mijn stopweek ook weer aan de pil moeten beginnen. Toevallig dezelfde week alleen met een heel ander doel nu!

Gaan jullie Sint vieren? Wij niet. Volgend jaar! Veel plezier voor degene die het wel vieren!

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ohw dat lijkt me zo lastig! Ben je dan lichamelijk moe door de bs of heb je ook echt pijn ervan.
    Vriendin van mij heeft het na de bevalling heel erg en lang gehad. Toch wel een aanslag op je lijf zo'n zwangerschap.
    Volhouden dus en jezelf rust gunnen!

Wij hebben gister gevierd maar besef wat het inhoudt is er bij mijn zoontje nog niet. Volgend jaar zal het vast anders zijn.

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hier zaterdag sinterklaas gevierd. De oudste zit er nu middenin. Wordt deze week 5. De jongste gaat er ook helemaal in mee en zingt al best wat sinterklaasliedjes en heeft ook hele verhalen over pakjes, stoomboot en amerigo :)

Zelf hik ik een beetje tegen de rest van de maand aan. Dit jaar drie mk's verder en nog geen zwangerschap. Had met de kerst 39 weken zwanger moeten zijn of lekker genieten van een mooie kraamtijd, maar dat zit er helaas niet in. Dit is ook al de 2e kerst dat ik met een dikke buik had moeten zitten. De eerste keer lag mijn oudste met kerst te vechten voor haar leven.

Nu inmiddels op alles laten bloedprikken en vrijdag de uitslag. Ben benieuwd of er wat uitkomt. Ik denk het niet. Ben deze cyclus iig wel begonnen naast de foliumzuur met de nodige supplementen. Hopelijk draagt dat bij tot een goede zs.
    Mocht ik nu deze cyclus zwanger worden en gewoon keurig op cd14 mijn ei hebben, dan omt mijn uitgerekende datum op 7 sep. Precies dezelfde als bij mijn jongste :)

Deel Deze Pagina