September 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MoniekJ, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Precies wat Lentekriebel zegt.

Net allees opnieuw in elkaar gezet en nu werkt ie wel :s. Ondertussen al een hydrofiel helemaal natgelekt :'). Toch 60cc 'verspild'.

2. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat knap van je annelisa, dat je die keuze kan maken ondanks dat je je schuldig voelt.
    Dat laatste is echt niet nodig hoor. Wat lentekriebel al zegt. Je dochter heeft er veel meer aan dat t goed gaat met haar mamma!
    Dus slaap lekker morgenmiddag!!
    En het 'wegbrengen' gaat echt wennen uiteindelijk. Het spreekt toch voor je dat je het lastig vindt, ook dat geeft helemaal niks! Kan oma ook fijn een keertje proefdraaien 😉, moet je haar toch ook gunnen 🙈😉 hahaha.. (Geintje)

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ja, ik denk dat oma het helemaaaaaaaaaal niet erg gaat vinden om even lekke met je meisje te knuffelen. 3 vliegen in 1 klap, jij blij, oma blij en baby blij. Genieten meid!

4. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    @annelisa
    Slaap maar even lekker en kom maar lekker even op kracht.
    Ik vind het meer liefdevol om zo'n beslissing te maken dan dat je maar door blijft gaan en je meisje minder aandacht en verzorging kan geven. Stel je voor dat je zometeen zo uitgeput bent dat je in slaap valt en gebeurd wat. Dat is erger!

5. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Over in slaap vallen gesproken... Ik val zo ontzettend vaak bij de nachtvoeding in slaap (vooral als ik liggend voed) en dan schrik ik een uur later wakker met de kleine meid naast me. Dan ligt ze nog net zo op haar zij met mijn tepel half uit haar mond hangend, dus we bewegen beiden blijkbaar niet.
    Ik weet dat het heel gevaarlijk is, maar ik ben vaak zo moe dat ik m'n ogen echt niet open kan houden, ook al kijk ik op m'n telefoon. Ben zo bang dat er iets gebeurd.. Maar zittend voeden is ook geen optie, dan val ik ook in slaap en als ze dan valt, dan kan ze misschien wel met d'r neusje en mondje in de dekens/kussens terecht komen.
    Jullie geen last van?

6. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lentekriebel.. Ik heb het heel af en toe.. Maar ik heb eens gelezen dat je als moeder een instinct hebt dat je altijd wel een soort van in de gaten hebt dat je rustig moet slapen ofzo..
    Dat je niet zo snel op je baby zal gaan liggen..
    Ik heb wel vaak smorgens dan is abby wat onrustiger dan geef ik haar liggend de borst.. Dus buik tegen buik.. Zij valt dan rustiger in slaap en ik dut ook vaak weer in.. Vind dit ook soms best wel eng.. Met de dekens enzo.. Ik doe wel altijd een klein dekentje over haar heen en de grote alleen over mezelf maarja je weet het nooit..

Hier is het overdag nog steeds ellende.. Ze kan gewoon niet slapen lijkt het wel.. Ik leg haar eeecht op tijd op bedje.. Ze geeft zich dan ook neer .. Dus ligt rustig enzo.. Maar elke keer als haar ogen iets dicht vallen gaan ze vervolgens weer wagenwijd open :( echt frustrerend.. Mn zoon had precies hetzelfde.. Wanhopig wordt ik er van.. Je kan niks.. Mn zoontje is er ook nog (met veel herrie) ..
    Ik ben hele dag met haar bezig want ze is niet gewoon stil en tevreden maar erg onrustig en huilt dan veel.. Aan het einde van de dag is ze zo ongelukkig en moe dat Ze alleen maar krijst.. Bleh niks aan :(
    (Ze wil overigens nergens slapen.. Niet in bed.. Niet beneden.. Niet op mij.. Niet in de wagen.. Niks.. Alleen in de auto maarja om dat nu aan te leren ?

7. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Eefje, wat vervelend zeg! Vooral voor Abby dat ze dan zo ontregeld raakt... Wat heeft uiteindelijk bij je zoontje geholpen?
    En hoe gaat het in de nacht?

Lentekriebel, als ik liggend voed snachts dan heb ik het ook hoor. Val ik gegarandeerd in slaap dus dat doe ik niet meer.
    Ik ga rechtop zitten met m'n nachtlamp aan. Dan blijf ik wakker.
    Zooooo moe herken ik wel. Nu met twee kindjes en een man die veel weg is.

Van de week een dikke huilbui gehad, zat er helemaal door en heb m'n man gebeld dat hij thuis moest komen (hij was nog even weg s avonds)
    En dat allemaal alleen omdat m'n oudste een driftbui had van vermoeidheid en ik het niet aankon om ermee om te gaan.. Bah bah
    Verlate kraamtranen en overvraagd worden denk ik..
    En dan heb ik het nog vreselijk getroffen met ons kleine tevreden meiske als ik alle anderen zo hoor/lees..

8. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lentekriebel ik heb dat ongeveer altijd LOL Maar ik maak me niet druk dat ik op haar ga liggen. Je weet instictief dat je kind er ligt, en smorgens worden we samen in dezelfde houding wakker.
    Ik zorg er wel altijd voor dat ze aan mijn kant ligt.. Want anders gaat mijn vriend wel op haar liggen...

Klinkt vervelend Eefje, tis toch lastig uitvogelen wat ze wil... Misschien moet je een ander dagritme proberen? Bijvoorbeeld smiddags wandelen ipv smorgens ofzo? ( Ik roep maar wat)

Vraagje dames, ik wil een kleine voorraad melk aanleggen, voor het geval dat ik een keer even weg wil/moet.
    Maar wanneer kan ik dan het beste kolven?

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Wanneer jij het prettigste vind. S ochtends heb je meer ivm verhoogde aanmaak s nachts.

Hier ligt ze ook iedere nacht in ons bed. Wel aan mijn kant en dan tegen mn zij aan. Zo ben ik me altijd bewust dat ze er ligt. Als ik haar niet tegen mn zij leg, komt ze zelf daar liggen. Ben er nog nooit opgerold of wta dan ook. Word ik dezelfde houding wakker als dat ik in slaap ben gevallen, wel helemaal verkrampd dan.

10. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mn zoontje heeft eigenlijk niks geholpen.. Pas met 1 1/2 jaar ofzo dat hij slaapjes kon doen..
    Ik merk dat ik nu al weinig kan hebben.. Soort van trauma is het.. Ik was er erg bang voor dat ze hetzelfde zou hebben als grote broer.. Ik jank al een paar dagen.. Mijn man heeft ook een beroep waar hij regelmatig weken weg is! Ben bang dat ik er op deze manier onder door ga.. :( had gehoopt op een leuke babytijd.
    Snachts slaapt ze van voeding tot voeding..
    Volgende week nog naar een homeopaat misschien heeft die wat wat kan helpen..

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Eefje. Al eens een electrosche schommel geprobeerd? Rn verder bedenken wat er nou zo speciaal aan de auto is, waardoor ze wel slaapt? Heeft je autostoel een kap? Wellicht dat de afgebakerde omgeving haar rust geeft, dat ze dus alleen maar de stoel ziet en verder niets.

12. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eefje, is ze al sterk in haar nekje? Dan leg haar eens op haar buik. Als je het eng vindt dan lekker in de box of wat dan ook zodat je haar in de gaten kunt houden. Of bij jullie op bed en blijf je even in de buurt. Als ze dieo slaapt kun je haar eventueel omdraaien. Of misschien heb je een aerosleep, dan is het ook geen probleem.

Puckababy ook een idee. Google even als je het niet kent.

Zo min mogelijk wisselen van slaapplek. Ik snap door de onrust dat je vanalles probeert. Zo raakg Abby oververmoeid door het versjouwen.

Heeft ze een speen?

13. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Eefje, ik kan me helemaal voorstellen dat je er even doorheen zit. Een kindje dat niet slaapt is echt heel vermoeiend, en dan heb je er ook nog een peuter naast lopen. Ik heb niet echt tips voor je (anders dan je al hebt geprobeerd), hopelijk gaat het snel beter.
    Mijn zoontje deed destijds alleen hazeslaapjes, dat vond ik al doodvermoeiend, maar het ging zo van de één op de andere dag beter. Ik hoop dat dit bij jou ook zal zijn.
    Misschien is een draagdoek iets voor jullie? En anders af en toe even naar oma/opvang, dan kan jij het iets beter handelen..

Kellso, herkenbaar die huilbuien. Soms breken die onderbroken nachten en alles bij elkaar je op en moet je even huilen. Ik had het gister ook na die rotnacht van daarvoor en een huilend meisje overdag. En dan spelen er nog een aantal andere dingen (scheiding ouders, man gezeik op het werk), dus dan loopt het emmertje over en zo ineens bij het opvouwen van de was moest ik huilen en kon niet meer stoppen.

Vommie, ik heb bij zoontje altijd 1 voeding (laatste) vervangen door fv en dan zelf kolven. Zo kon man ook flesje doen, ik kon voorraad opbouwen en hopen dat hij er iets langer op sliep (wat meestal ook gebeurde). Bij dochter 1x geprobeerd (sliep er niet langer door), maar meteen weer gestopt ivm darmpjes. Ik weet ook niet zo goed wanneer nou extra te kolven.

14. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    onze dochter was vrij veel wakker vandaag, te veel wakker blijkt nu want ze is te moe om te slapen!
    K vind het heel lastig en vermoeiend, want nu laat ik haar 5 a 10 minuten huilen in de hoop dat ze gaat slapen. Ik weet dat dit niet normaal is, maar ik ben wanhopig aan het worden!
    Ook als ik haar beetpak is ze vrij snel rustig, maar leg ik ahar neer begin het weer opnieuw!

15. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eefje, ik kan me zo voorstellen dat het 'oud zeer' van je zoontje nog veel invloed heeft. Die angst is heel begrijpelijk!
    Mogelijk dat je hiermee eerst wat kan/ moet voor jezelf omdat je dochter dit voelt?
    En idd misschien eens kijken wat de auto voor effect heeft en dit proberen na te bootsen?
    Ik weet van mijn neef dat hij zijn zoon in de maxi cosi in het ledikant had af en toe omdat hij dan goed sliep (op advies van cb).

Lentekriebel, wat vervelend zeg dat er nog zoveel lastige dingen omheen spelen.
    Die kun je er eigenlijk niet bij hebben dan he...
    Met de dagelijkse dingen is het al genoeg.
    Wel lekker dat je het dan af en toe wat kwijt kunt in een goede huilbui.
    Hopelijk is komende nacht een goede nacht voor je!

Helma, hier ook een onrustig meisje als ze alleen boven ligt, dus nu lekker bij me op de bank.. Dr komen steeds boertjes dus mogelijk heeft ze daar last van.
    Hoe is het nu bij jou?

16. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    als ze bij me was was ze vrij rustig, sliep af en toe, dronk wat. Af en toe een krampje en scheten. Dr net dronk ze half slapen en slaapt nu bijna een uur eindelijk! Vanaf half 4 heeft ze alleen maar hazenslaapjes gedaan.

17. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Helma, dat onrustige in de avond is hier ook wel bekend (bij zoontje destijds en nu ook bij ons meiske). Het begint als ik wil gaan koken en houdt pas 's avonds weer op.

Ik wijt het aan mamahonger/clusteren en misschien wel deels krampjes. Ik ga er dan lekker mee op bed liggen en dan is het vaak slokje-slapen-slokje-slapen tot ik haar uiteindelijk om 23.00/23.30 de laatste voeding kan geven en dan kan ik haar lekker in d'r eigen bedje leggen.

18. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Kellso, het komt idd allemaal nu in één keer. Soms een beetje moeilijk te handelen, vooral na een klotenacht. Maar afgelopen nacht was al een betere nacht, dus vandaag zie ik het allemaal al iets minder 'somber' in.

Ik ben wel even benieuwd hoe het nu met Annelisa is, heb je een beetje lekker kunnen bijslapen vanmiddag? En hoe is het oma en je kleine meisje bevallen?

19. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Wat lief dat je aan me dacht. Zoals wel meer hier enorme huilbui gehad, nadat mn moeder zei dat ze terug moest komen op dat ze had gezegd ' Het valt vast allemaal wel nee met haar onrust '. Ze is erg druk met het huilende meisje geweest.
    Ik heb heerlijk kunnen slapen, douchen, boodschapjes doen. Heb haar enorm gemist. Blijkbaar heeft het op iets goeds gedaan, ze heeft van half 9 tot half 3 geslapen !! Om half 9 heeft ze een gekolfd flesje gehad, ik heb het idee dat ze hier steeds veel meer tevreden na is, zou dat kunnen ???
    Alle meiden met onrustbaby's: Hou vol, heb respect voor jullie. Hoop dat iedereen goede nacht heeft ?
    Ik ben erg benieuwd ook naar Jolien ?

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Even een paar dagen druk geweest met visites en de helecdag een onrustige baby op de arm.. pfff heb gewoon zelf overal pijntjes in mn rug en ontzettend last van mn nek. Komt vast door het tillen, wiegen, voeden..

De kleine meid kan moeilijk poepen. Zo zielig om te zien!

Deel Deze Pagina