@bailey misschien iemand uit de buurt vragen om je te helpen of doek proberen? Ik woon in ede .. Maar zal wel erg toevallig zijn als je uit de buurt komt Ik ben zelf begonnen.. Doek gekocht en met you tube en af en toe een foto plaatsen op draagpraat voor eventuele verbeteringen
Lentekriebel, Buikslapen is best veilig hoor als je baby's nekje sterk is. Er wordt zo ontzettend over gezeurd dat iedereen er bang van wordt. Dat het met wiegendood in verband wordt gebracht snap ik niet. Wiegendood is het overlijden op onverklaarbare wijze. Wat heeft dat met buikslapen te maken? Je kunt je camera toch anders zetten? Of desnoods bovenin het bedje/wiegje in het midden op matras.. Hier een mannetje dat echt snel weer honger heeft. En hij inmiddels al 5200 gram. Grote beer! Nog steeds 8 voedingen dus nog echt geen 4 uur ertussen. Maar goed is ook nog 4 weken. Alleen je zou denken dat ie wel wat kan hebben met zijn gewicht. Maar zijn maagje is natuurlijk nog wel mini.... Borstvoedende mama's, Op hoeveel voedingen zitten jullie?
Ik durf bijna niet te vertellen hoe lang ons meisje vannacht geslapen heeft. Geloof dat het helemaal niet goed is, maar we werden gewoon niet wakker enwe hadden echt niet verwacht dat ze door zou slapen. Ze lag om 22.00 in haar bedje. Om 7.10 schrok ik wakker en ze lag vrolijk te zijn in haar bedje.
Oh annelisa dat is heerlijk zeg! Weet ook niet of het erg is maar zal wel meevallen toch! Vriendin die heeft dochtertje die slaapt met 2 maanden soms de klok al rond🙈 de mijne sliep van half12 tot kwart voor 7 dus ook wel eens lekker daarna lekker aan papa gegeven en zelf even terug gegaan haha af en toe beetje bijtanken 😊
Aantal voedingen: Sarah krijgt 50:50 borstvoeding /kunstvoeding 70-110 ml 8x per dag. Ze heeft nog steeds behoefte aan zovaak. Probeer meer aan te bieden zodat ze ook een kans heeft om voeding over te slaan. ik voed op verzoek maar dat is ongeveer om de 3 uur. Buikslapen: Er is toezicht op door monitor maar in couveuse worden bijna alle kindjes op de buik gelegd. Ademhaling is dan makkelijker. Zo gevaarlijk is het niet, anders zullen ze die kinderen echt niet allemaal zo neer leggen. Let er wel op dat de ondergrond geen plastic matras beschermer heeft of dat je dit op het aankleedkussen doet. Daar zou ik voorzichtig mee zijn. en kijken of je kindje sterk genoeg is om hoofdje op te tillen en draaien
Aaah annelisa dank je wel! ) en wat lekker zon lange nacht! Ik weet niet of het echt kwaad kan.. Ze regelen het toch wel zelf zou je denken.. Vommie heeft te maken met de bloedsuikerspiegel die te laag zakt geloof ik.. Hier ook nog veel voedingen.. Ik tel ze niet eens maar zit zeker nog zo rond de 10.. Vaak om de 2-3 uur.. Langste is 4 uur dus doorslapen is er zeker nog niet bij..
Zijn er ook mensen die gekolfde melk geven. Hoeveel per keer? De mijn zit op ongeveer 6/7 voedingen. Ik probeer dat rekensommetje aan te houden 150 x gewicht delen door aantal voedings. Vaak wil ze toch wel meer soms 120\140 cc, zou dit kwaad kunnen ? Ze is 5 kg.
Annelisa, ik gaf eerst 100%gekolfde melk. Hard groeien op moedermelk mag van consultatiebureau. Sarah groeide in begin even heel hard. Als dat met kunstvoeding was zou ik minder moeten geven. 2e meting was gemiddeld. Gewoon naar behoefte geven. Bij mij dronk ze ene voeding hele fles leeg. Liet andere keer helft staan. Nu ze 2 metingen goed gegroeid heeft denk ik dat ze haar behoefte wel aardig heeft uitgebalanceerd. Ik maak me niet druk of ze te veel of weinig drinkt. Voldoende plasluiers vind ik belangrijk en ik hoor over paar weken wel of ze genoeg is aangekomen of teveel.
Ok ja ik ben nogal van een schema, dus ik weet wat ik geef. Gelukkig houdt zoonlief zich er aardig aan Soms een voeding meer.
12 jaar geleden mocht je je kind alleen maar op de buik leggen ipv op de rug, dus blijkbaar was het toen wel "velig"
Voedingen: ik tel ze niet echt, maar ik zit op zo'n 8 voedingen per etmaal ongeveer. Ene keer wat meer dan de andere keer. Wat betreft het buikslapen: Ik heb vandaag eens gebeld met een leverancier van me die de Aerosleep op de Nederlandse markt verkoopt. Heb gevraagd of een baby van 6 weken die wel redelijk sterk in de nek is, maar waarvan ik nog niet 100% op het nekje vertrouw, met de Aerosleep op de buik mag slapen. Volgens hem mocht dit wel mits ik het hoeslaken van de Aerosleep ook zou gebruiken.
Wij zitten op gemiddeld 8 voedingen. Maar vandaga en gisteren is ze flink aan het clusteren. Kan gerust een uur aan de borst hangen, en dan heeft ze beide kanten gehad. Mn borsten voelen ook niet meer zo vol, met kolven vandaga maar 200cc er uit gekregen ipv 300. Het lijkt nu in balans met wat ukkie vraagt. Alhoewel ze nog steeds gewend is dat het er uit spuit en te veel is, laat nog vaak los. Ukkie vind papa niet zo leuk. Papa laat haar huilen als ze ontevreden is, omdat ze moet leren dat ze op haar beurt moet wachten. Vriend dus nog even leren dat zulke kleintjes nog geen controle over alles hebben en als ze moppert, dat er ook echt iets os dat ze nodig heeft. Wiegendood is inderdaad nog onbekend. Onderxoek zal wel hebben gevonden dat buikslapers meer wiegendood kennen. Maar over 5 jaar kan dat weer heel anders zijn. Vroeger moesten ze per se op de zij ivm spugen en stikken. Is nu ook al niet meer.. Doen wat voor je kindje het beste werkt.
Het is een leverancier waar ik al 13 jaar zaken mee doe, ik neem aan dat hij me geen verkeerd advies geeft. Zeker niet in een geval als dit.
Moniek, klinkt alsof je productie zich eindelijk heeft gestabiliseerd. Maar het kan ook een regeldag zijn hè? Met 3 weken komt er weer eentje.. En die papa's en laten huilen...ik ben er ook geen fan van. Gister was ik een avondje weg en toen heeft hij haar ook een paar minuten laten huilen (zegt ie). Ik was er niet blij mee, maar het is nou eenmaal gebeurd. En ik heb een kleine déjà-vu van mijn zoontje, die had het blijkbaar ook even nodig om zichzelf in slaap te huilen.
Ik laat C.hris ook wel eens even 5 min huilen hoor. Vaak stopt hij dan ook met huilen voor ik bij hem ben. Baby's huilen ook wel eens om niks Ik heb ook een aerosleep en alles erop en eraan. Toch wacht ik nog met buikslapen in de nacht. En hij slaapt ook goed op rug. Maar ik denk dat hij langer zou slapen op buik. Maar komt wel...
Vrijdag is ze 3 weken Maar ze heeft ook net een groeispurt gehad. Dan mag je daar wel vanuit gaan Lentekriebel 5 minuutjes laten huilen kan wel, maar meestal hoor je toch aan het soort huiltje of ze het even nosig hebben of dat ze echt overstuur zijn. Met vriend er net over gehad. Hij weet niet goed hoe hij haar vast moet pakken en is bang te hardhandig te zijn. Vooral omdat de houdingen bij mij anders zijn dan bij hem. Formsatje wasbord zonder boobies vs (licht)overgewicht en boobies .. wat ze prettig vind liggen bij mij, lukt bij vriend dus niet. Gaan we van de week mee aan de slag. Denk dat ze aanvoelt dat hij zich niet helemaal op zn gemak voelt met vasthouden. Want toen ie het wel goed deed, was ze gelijk weer rustig. Hij heeft haar vaak vast met hand onder de billen en hand in de nek (hoofd+schouders ondersteunend). Rugje bungelt dan in de lucht om het zo maar te zeggen. Vind het niet prettig voor lange tijd Haar op zn arm leggen, gaat nog heel onhandig. Maar als het dan lukt, hebbenw e een heel tevreden meisje bij papa in de armen