No problem Annelisa Moniek, het is ook wnnen om een baby vast te houden als je dat nog nooit hebt gedaan. En als je dan ook nog eens onzeker bent hierover, dan voelt je kindje dat denk ik idd ook. Lekker veel oefenen en het wordt vanzelf 'gewoon' of 'eigen'. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat onze kindjes als baby zijnde bij mij ook eerder stil zijn dan bij papa. Vandaar dat ik de kleine meid ook bijna altijd meeneem als ik ergens heen moet (behalve gisteravond). Babynijn, ik twijfel ook nog heel erg. Denk dat ik het niet aandurf, ondanks dat de leverancier zegt dat het veilig is. Nog een paar weken en dan is het nekje een stuk steviger en is het veiliger. We gaan het matrasdekje en hoeslakentje wel kopen, dan zou ik overdag kunnen gaan kijken hoe het gaat. Op zich slaapt ze 's nachts best goed. De laatste dagen echter als ik haar na de nachtvoeding terugleg, begint ze heel erg te mopperen. Ze ligt 's nachts ingebakerd en het gemopper klinkt alsof ze zich los probeert te wurmen en uiteindelijk gaat dit over in huilen. Dus vannacht ga ik proberen hoe het gaat als ik haar na de nachtvoeding niet inbaker. Fingers crossed!!
Ergens ook wel logisch. Wij hebben de kleintjes al 9 maanden gedragen, dus onze geur en alles is bekend en vetrouwd.
Aaaah ben ik wakker terwijl de kleine nog lekker slaapt. 23:00 laatste fles gehad. ik hoop dat ze dit vaker gaat doen, en mijn biologische klok mij niet wakker maakt. Haha. Heb wel vermoeden dat ze zo komt. .. Vandaag komt mijn manager op kraamvisite en gaan we ook bespreken wat ik wil met werken enzo. Trek ik nog even boekje open dat ik langer verlof heb door ziekenhuis opname van Sarah. En ben benieuwd of de weken thuis met sondevoeding ook mee tellen of niet. (toen viel ze ook nog onder ziekenhuis) Ik ga igg extra lang verlof opnemen tot het nieuwe jaar. Heb het gevoel dat ik nu ook pas wat hersteld ben om er op uit te gaan en echt te genieten.
Jolien, irritant is het om wakker te zijn als je meisje nog slaapt hè? Is ze uiteindelijk nog wakker geworden of heeft ze lekker een nachtje doorgehaald? En had je van tevoren nog niet aangegeven op je werk welke dagen/uren je wilde gaan werken? Ik moest dat bij de eerste al ergens in de zwangerschap aangeven. Ik werk op maandag, donderdag en vrijdag. Heerlijke dagen om te werken en 2x weekend in 1 week Deze dagen blijf ik nu ook gewoon werken. Groot gelijk dat je je verlof zoveel mogelijk benut en weet te verlengen. Ik was er bij de vorige zo ontzettend aan toe om weer te gaan werken. Een maand voor ik begon had ik een kerstborrel en ik wilde zo graag weer beginnen. Maar ben de 12 weken gewoon thuis gebleven en toen ik daadwerkelijk weer aan het werk was, had ik er superveel zin in, maar vond ik het wel even moeilijk om Kick achter te laten. Niemand kan immers zo goed voor hem zorgen als ik.. Haha! Maar thuiskomen is nog nooit zo leuk geweest. Ik zou vanochtend naar het draagcafé gaan, had daarvoor in hetzelfde gebouw een afspraak met mijn bekkentherapeut. Maar ik bleek mijn portemonnee te zijn vergeten, dus ben tussendoor even snel naar huis gereden. Kom ik terug, parkeerplaatsen allemaal vol en geen enkele mogelijkheid tot parkeren. Dus ben maar weer naar huis gereden en ga zo even met Bo naar het weeguurtje, even kijken wat onze kleine Buddha weegt. Denk dat ik ervan ga schrikken. Ze zit inmiddels bijna in maat 62 en zou prima marketingmateriaal zijn voor Michelin..
Hier nog heerlijk 14 weken verlof! Daarna parttime terug hopelijk. Werkte eerst fulltime, maar hoeft nu niet meer als mijn werkgever ermee instemd. Dan naar 20-25 uur in de week. Mijn man werkt fulltime en dan kan ik lekker meer met de kids zijn! Ik ga in december in overleg over de tijden. Hier onrustig nachtje gehad. Veel aan de borst en mannetje maakt veel kleine kreun geluidjes steeds, alsof ie het ergens niet mee eens is. Dadelijk zal hij wel een langer slaapje doen denk ik. Maar ben zelf erg moe. Pff..
Robin1215: ook lekker lang verlof! Ik ook, tot begin januari. Heb nog heel veel vrije dagen. Oefenen fles: zijn we af en toe mee bezig, maar gaat nog niet helemaal super. Ze kijkt me dan boos aan en duwt de speen uit haar mond. Soms drinkt ze m ook helemaal leeg. Dus nog oefenen geblazen. Slapen: Ze slaapt 's nachts goed door gelukkig, word meestal wakker tussen 5 en 7. Laatste voeding krijgt ze rond half 11/11 uur. Maar de tijd daarvoor is ze nog veel wakker helaas en wil ze clusteren, waardoor ik vaak boven zit en mn man beneden. Eerst was het clusteren en mama honger van 7 tot 11, de laatste tijd word dat gelukkig steeds korter! Wie herkent dit? Ook is ze overdag leuker en vrolijker steeds meer. Dankzij medicatie voor maagzuur ( ranatidine) en het stoppen van antibiotica! Ook probeer ik ritme te krijgen, wat ook steeds beter gaat.
Helma, het clusteren is heel herkenbaar. We proberen haar elke dag in bed te leggen rond 19.00 uur en het weekend + maandag ging dit super. Alleen gister was het weer drama.. Dus we zien wel hoe dit afloopt.
Ritme vinden is maar lastig. Zelf hebben we ook geen ritme.. Damn. Schoonvader klopt netjes, dus ik roep nee niet open doen. Maar de deur ging al open voordat ik klaar was met nee zeggen. Gelukkig weet ik dat, dus had Keet al zo gedraaid dat mn borst niet meer open en bloot lag. Die lompe vent zal t ook nooit leren Wat fijn Helma! Geniet er maar lekker van
Haha mijn vriend was bij de eerste ook nog wat onwennig met vasthouden. Bij nr 2 ging het allemaal een stuk makkelijker & relaxter. Narmate ze ouder worden gaan die kerels er ook makkelijker mee om hoor, die oudste wordt regelmatig in de lucht gegooid! Vandaag fotoshoot gehad, mijn peuter was lekker dwars en de baby onrustig, dus ben benieuwd naar de foto's.
Oef... Kan iemand mij vertellen hoe het principe 'achter het behang drukken' werkt bij muren die gepleisterd zijn? Die 2 van mij mogen erachter, ja ook de baby!! Pffff, wat een dag! De bijna-peuter pubert er heerlijk op los en de kleine meid heeft niet langer dan 10 minuten achter elkaar geslapen. Tijdens de wakkere periodes was niets goed: niet liggen, niet tegen mama aan, niet in de box, niet in de wipstoel... En dan had ik m'n schoonouders ook nog uitgenodigd om stamppot boerenkool te komen eten. Ook heb ik een 'druk' van onder dat het lijkt alsof ik ongesteld moet worden.
Gelukt allemaal lentekriebel? Oh wat komen die eerste lachjes toch binnen in je hartje he. Wat een groots geluksgevoel.
Gelukt? Om de kids achter het behang te stoppen? Ik was om 22.00 uur klaar met het hakken van een gat in de muur, tot madam bedacht dat ze toch echt een keer wilde slapen.. En de stampot is gelukt, gelukkig kan ik een beetje multitasken En ja, die eerste lachjes zijn heerlijk! Ons dametje heeft de neiging om de tong bij het lachen uit te steken en daarnet zat ze nog hardop te lachen. Dat maakt een dag als deze weer goed. (Hier een foto van één van de lachjes van ons meisje)
Wat leuk vommie! Laat je nog weten hoe de foto's geworden zijn? Moniek, wat vervelend dat er qua privacy geen verbetering in zit met je schoonvader. Misschien een haakje op de deur maken? Je weet wel, zo een tegen ongewenst bezoek op de voordeur. Dan kan de deur 10 cm open om te overleggen en lig jij niet zo in t zicht... Lentekriebel, nieuwe dag, nieuwe kansen? Beetje tot rust gekomen vannacht? En hoe is het eigenlijk gegaan met Bo zonder inbakeren? Ons meisje ook een kilo gegroeid in 3 weken tijd hihi.. Groeit goed op mamma's melk.
Jeah heb site gevonden waar ik ziekenhuis speen van Sarah kan bij bestellen. Gewone tuft ze uit haha Wat "doorslapen " idd kwam ze met uur of half 4en vervolgens 6:30. Vandaag weer. Hopelijk gaat ze dit nog meer doen. jeej ga zo door. Vriendlief vandaag werken en dan vakantie! dinsdag op vakantie naar berlijn! Lekker in de draagdoek. Mijn manager gaat met p en o mijn verlofrecht uitzoeken. Tot nieuwe jaar wegblijven is prima.
Is wel een idee ja, jammer dat het zo moet. Maandag voor het eerst naar CB, eens zien of ze ook al een kilo zwaarder is. Zo voelt het wel, krijg nog spierballen . Oooh heerlijk jolien. Fijne vakantie alvast! Lentekriebel. Wat heeft ze toch een prachrig shirt aan! Nu heb je in ieder geval dat gat al, voor het geval je ze weer axhter het pleisterwerk wilt plakken vannacht wel goed geslapsn?
hier een top avond en nacht gehad!!! Ze heeft niet geclusterd! Ze sliep van 20u tot 23u, kwam om voeding, sliep daarna verder tot 6 uur! Ze werd wakker, dronk beide borsten leeg en viel toen weer in slaap! Straks moet k haar wakker maken, want moet om 10 u bij vk zijn. Krijg extra echo's ivm bloedverlies wat ik nog steeds veel heb! Ik bloed nu nog steeds sinds bevalling veel. Leuke foto's!
Kellso, vannacht meldde ze zich om 4.30 uur. Heeft 1 borst gedronken en toen in slaap gevallen, heb haar zonder inbakerdoek terug gelegd maar het was meteen weer mopperen etc. Dus heb haar maar bij ons in bed gelegd. Maar broer was inmiddels wakker geworden. Die hebben we maar laten mopperen hoor, hij moet maar eens leren dat de dag niet om 5.00 uur begint. Die is ook weer in slaap gevallen en om 6.30 zijn we de dag maar gestart. De nacht was dus niet echt ideaal, maar ietsje beter... Fijn dat je meisje zo goed groeit op mama's melk! Dikke pluim voor mama!! Jolien, ook een goede nacht zo te horen! Jeej!! En wat een lekker vooruitzicht om naar Berlijn te gaan, lekker van genieten!! Moniek, dit was Bo's 'eerste pakje', ik heb dan de grijze broek erbij. Maar dit past ze allang niet meer, helaas. Heb je dan weet ik veel hoeveel aan uitgegeven Het gat in de muur zit er nu, dus ze kunnen er beiden achter. De oudste is vandaag naar de gastouder en hopelijk krijg ik vandaag de rust terug bij de kleine meid. Ik denk dat al die tripjes in de auto gister ook geen goede start waren, misschien is ze wel gevoelig voor prikkels of zo.. Helma, wat supefijn dat ze het zo goed heeft gedaan!! Volhouden zo! En hopelijk heeft de verloskundige een oplossing voor het vele bloedverlies. Ik ben 31-08 bevallen, maar ik verlies alleen nog maar minimaal lichtbruin. Is bijna geen inlegkruisje waard. Maar ik weet natuurlijk niet wat normaal is.