September 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MoniekJ, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een heeeerlijke dag gehad.. Meisje sliep zowat van voeding tot voeding.. Gewoon in de cosleeper.. Beneden is haar te druk.. Ik heb vandaag voor het eerst een wol/zijde strikmutsje opgehad bij haar.. Schijnt dat dit de prikkels wat filtert en geluiden dempt.. Tsja je kan het maar proberen he ;)

2. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een fotootje van mn moppie :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      41,5 KB
      Weergaven:
      4
  3. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    #343 Eefje86, 16 okt 2015
    Laatst bewerkt: 16 okt 2015
    Wat een schatjes jolien en helma! Wat een bos haar! Heerlijk!
    Vommie erg mooie fotos van jouw mooie kids! Wij hebben gister ook de fotos gekregen om uit te zoeken.. Worden nu bewerkt.. Zaten hele mooien tussen .. Super blij mee!

Lentekriebel wat goed en bijzonder dat je dan idd nu 2 gezonde kids hebt !

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wauw mooie foto's Vommie. Ik vind tattoos normaal niet zo mooi maar zo op de foto geeft dat een geweldig contrast.
    Erg gaaf!

Vandaag geen reet kunnen uitvoeren, Sarah heeft weer amper geslapen en was lekker jankerig en heeft flink lopen miepen en jengelen. Ergste na 3kwartier onrust te hebben aangehoord (niet huilen) doe ik lamp aan. Zie ik een big smile!
    Omg. Probeert ze me nu al uit? Of was ze gewoon blij om mamma te zien?
    Sarah lacht ontiegelijk veel, zo mooi om te zien.

Na de stippen van noppies gaan wij door op stippen van v&d. Mw in maatje 62. Nog iets ruim. :)

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Kellso, ik heb al een doek gekocht, maar op één of andere manier vindt mijn meisje het niet zo leuk in de doek. Dus ik vraag me af of ik iets verkeerd doe. Dat wilde ik dus met ze overleggen. En ik twijfel of ik niet beter voor een Tula had kunnen gaan, deze lijkt me veel handiger. Van haar zal ik dan ook wel horen waar ik ze zou kunnen huren. Op 3 november is er een mamacafé waar deze draagconsulente ook is en mijn bekkentherapeut zal hier ook zijn. Dus dan ga ik daar maar heen.

Eefje, ik ben wel benieuwd naar dat mutsje. Is hierover iets te vinden via google? Is het dat mutsje op de foto? Wat een mooi meisje heb je!!
    En ja, het is echt heel bijzonder dat we onze wondertjes hebben mogen krijgen. We waren er al over uit dat we geen adoptie wilden gaan doen. Maar had me er ook nog niet bij neergelegd dat we kinderloos zouden blijven.

Jolien, vervelend dat ze zo onrustig was. En die big smile herken ik wel een beetje... Daar heeft madam hier ook last van als ik haar na even te huilen uit bed haal. Ze zeggen wel dat een kindje tot 6 maand niet verwend kan worden, maar ik heb wederom sterk het gevoel dat ze donders goed het principe 'oorzaak-gevolg' in de gaten hebben... :D
    Jouw meisje zit ook al in 62? Bo heb ik vandaag ook 62 aangetrokken na het badje, alleen zie ik nu dat de combi niet echt bij elkaar staat...dus morgen maar een ander broekje of ander truitje aan.

6. Robin1215

Robin1215 Lid

13 okt 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje of iemand hier ervaring mee heeft!
    Ons kleintje maakt sinds twee dagen een soort druk geluiden voordat ie kan poepen. Hij zit dan helemaal zijn best te doen en te persen en dan komt er pas na een paar minuutjes een volle luier. Zijn poepjes zijn gewone bv kleur en zacht. Ook best regelmatig, 4 of 5 x per dag wel.
    Hij huilt er niet van, het lijkt niet alsof ie pijn heeft met poepen, maar dat drukken en persen vind ik zo zielig. Hij loopt helemaal rood aan en drukt zn lijfje zo samen van inspanning.
    Ik las ergens dat als ze zo klein zijn dat ze nog leren hoe ze hun darmen kunnen legen, maar kan mij dit niet herrineren van onze dochter. Ook komen er regelmatig flinke windjesbij kijken.
    Ik doe af en toe een beetje baby-buik massage en fietsen met de beentjes om te helpen, maar hij lijkt er verder niet zo last vante hebben.
    Herkent iemand dit?
    Binnenkort weer langs kinderarts voor controle, maar vraag me af of ik er goed aan doe het zo te laten of eerder een afspraak te maken..

7. Robin1215

Robin1215 Lid

13 okt 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, en ik dacht, omdat het pas sinds een paar dagen zo is, dat ik misschien iets heb gegeten waar hij niet tegen kan en dat in de bv gaat zitten!? Klinkt dat logisch?

8. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolien & eefje wat een leuke kleertjes zeg! Ik ben echt een beetje kleertjes verslaafd hoor! Ze hebben zoveel leuke dingen. Ik vind vaak voor jongens ook veel dingen leuk.
    Gelukkig heb ik van die kleine poppetjes die niet heel snel groeien dus kan ik extra lang van kleertjes genieten :D

Er was hier toch ook iemand die de marsupi ging huren? Weet even niet meer wie.. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik ben er blij met de mijne.

Vannacht was de hele familie de halve nacht waker. Mijn oudste is verkouden dus die heeft de halve nacht gehuild en bij ons gelegen. Maar omdat de baby ook bij ons ligt is dat rete interessant en werd er niet meer geslapen natuurlijk. Ik heb dr twee keer in dr eigen bed gelegd en ook twee keer nadat ze weer huilend wakker werd teruggehaald. De jongste sliep ook niet echt. Iedere keer een voeding erin maar toch blijven zoeken.
    Dat doet ze overdag ook, ze drinkt, en als het fles is is het ongeveer 50cc, dan valt ze in slaap, als ze dan eventjes tegen me aan ligt dan leg ik dr weg en dan wordt ze na een paar minuten wakker en gaat ze weer zoeken. Maar de fles in dan meestal weer koud en ik ben er al achter dat ze koud drinken niet zo lekker vindt. Aarrgghh..
    Ze is natuurlijk pas 2,5 week oud dus echt ritme zit er gewoon niet in.

Oh en ze heeft een enorme zuigbehoefte.

Ik kan me ook niet veel meer herinneren van hoe het ging met de oudste toen ze baby was..Erg eigenlijk he.

Jolien ik denk niet dat ze je nu al 'manipuleert' hoor. Ik geloof erniet zo in dat baby's dat zo jong doorhebben. Dus ik denk gewoon blij om mama te zien. Maar soms denk je dat ze het erom doen he.

De baby slaapt hier nog gewoon beneden of bij ons als we naar bed gaan. Ik weet dus niet meer wanneer ik bij de oudste ben begonnen met haar in dr bed te leggen bij slaapjes. Wanneer doen jullie dat?

9. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste had dit ook en mijn jongste ook. Ze hebben mij toen verteld dat ze het echt nog een beetje moeten leren en ze daarom zo drukken.

10. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Robin, dat persen en rood aanlopen heeft ons meisje ook en ik zie het ook bij m'n nichtje. Zolang ze geen last lijkt te hebben en de ontlasting gewoon komt zou ik die afspraak niet perse vervroegen

Ik vind kleertjes kopen ( en krijgen ) heerlijk!! Maar daar zijn we ook meisjes voor denk ik �� m'n man vind dat we veel te veel hebben.

Ik ben ook wel benieuwd wanneer iedereen begint met slaapjes overdag in bedje. Ik heb het geprobeerd, maar overdag wil ze echt nog niet, slaapt ze haar middagslaapje in box of reiswieg. 's avonds ligt ze wel vroeg in haar bedje, dan vind ze het wel prima ( meestal ). Zijn er al baby's die wel dat ritme overdag hebben ?

11. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Zo, eindelijk tijd om wat te typen. Drie kinderen is toch wel aanpoten zeg :p Alhoewel onze verse dame het echt voorbeeldig doet, ze drinkt goed, is vrolijk en heeft vannacht van 24u tot 07.30u geslapen!

Leuk om jullie baby's te zien en jullie verhalen te lezen! Alhoewel ik dit toch twee keer eerder heb gedaan, merk ik dat ik ook veel kwijt ben. Fijn om dus wat herkenning te lezen :)

#slaapjes in bed overdag: Ben ik sinds een paar dagen mee begonnen. Alleen wordt ze meestal weer klaarwakker ipv 'soezelig' als ze haar koude matras raakt en dan vind ik het zo sneu om haar alleen te laten.

#hard werken voor een poepluier: Herkenbaar, het liefst ook met geluidseffecten haha.

# aantal voedingen: Weet niet meer wie het vroeg, maar hier 6 tot 10 per dag (bv). Overdag zit er zo'n twee tot drie uur tussen en 's nachts vier tot zelfs zes uur (en afgelopen nacht dus nog langer). Ik teken ervoor.

Heeft één van jullie trouwens ervaring met een keizersnee? Dit is mijn eerste en alhoewel het herstel heel snel leek in het begin, vind ik het nu wel erg tegenvallen. Uurtje wandelen overdag en ik heb de hele avond last van m'n buik.

Vanmiddag een ruime voeding afgekolfd en vanavond ga ik fijn een welverdiend glas wijn drinken na 10 maanden, ha! Jullie nog wilde plannen? ;)

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    #persen. Hier is ze ook al flink aan het drukken. Inclusief moeilijke gezichten. Dan komt er een wind uit, gasmasker is af en toe wel nodig ;) maar ze heeft ook al twee dagen geen ontlasting gehad. Nou mag dat bij bv, maar normaal heeft ze 2 a 3 poepluiers per dag. Dus vanochtend en vanmiddag thermometer er in gestopt. Daarna meteen een flinke hoop kleverige poep. Maar het heeft wel geholpen want heb net een poepluier mogen verschonen die ze zelf geproduceerd heeft.
    Heb zelf ook al 3 dagen dat ik keutels produceer, dus wellicht dat ze via de bv toch voedingsstoffen binnen kreeg die de problemen met de darmen geven.

#bedje. Overdag ligt ze ook in haar eigen bedje. Meestal na de voeding leggen we haar neer als ze aan het doezelen is. Soms valt ze dan in slaap en soms begint ze te mopperen. Dan neem ik dr bij me, eventjes knuffelen en dan als ze slaapt, terug in bed.

#voedingen. Gemiddeld 8. Vannacht zat er 9 uur tussen. Ze had om 22u15 voeding gehad. Om 3 uur aangelegd, wilde niet, luier verschoont en weer aangelegd, nog niet. Vervolgens ligt ze wel een half uur wakker. Uiteindelijk sliep ze weer en heeft ze om 7 uur voeding gehad. Tja.

13. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier poept hij juist heel goed. Gelukkig maar. Ontzettend vaak ook! En tijdens voeden enorm harde scheten haha... Dus de lucht raakt hij wel kwijt gelukkig haha!

@slapen overdag
    Van 12-15 in zijn bedje. Doet hij goed!
    Na de ochtend voeding gaat jij meestal ook zijn bedje in (6 tot 9 ongeveer). Verder slaapt hij in box. Lekker in een voedingskussen. Avond rond 23 uur naar bed en rond 3 uur komt hij weer... en dat weer tond 6/half 7. Dus nog altijd elk 3 uur voeding... Soms 4 uur ertussen. Nou ja, hij doet het super. Huilt zelden!!

Zijn jullie je kilo's al kwiJt? Ik moet er nog 5. Doe er weinig voor. Eet nog altijd alles wat los en vast zit. Tijd om wat te minderen.....

14. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vommie, ja ik had hem gehuurd (de marsupi) maar was niet goed voor mijn houding dus ik ga nu een emeibaby huren...

Ontlasting, ons meisje moet er soms wel moeite voor doen. Het zijn kleine beetjes verspreid over de dag.. Ze heeft wel veel krampjes op het moment. Heel zielig.

Slapen in bed, gaat s nachts echt prima. Na de voeding zo weer in bed. Overdag is het echter hard werken om haar in bed te krijgen. Vooral het wakker wegleggen. Als ze al even slaapt bij mij gaat t wel maar dan nog is ze veel onrustig..
    En aangezien ik niet steeds de trap op en af kan en ik de oudste ook nog heb lopen, komt ze toch vaker mee naar beneden dan ik eigenlijk wil..
    Ritme is er ook nog niet.
    Zo'n 6 tot 8 voedingen per dag. Nacht en ochtend vaak om de 3-4 uur. Middag en avond wat vaker.

Kleertjes, superleuk he voor die kleintjes! Ik kan ook wel blijven kopen maar met m'n dure smaak is dit niet echt te doen haha

15. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Moet er nog 10 ongeveer. Had ik ook wel verwacht. Maar doe er ook niets aan, eet lekker door met waar ik zin in heb. Die kilo's gaan wel weer alsbik terug nag sporten over een maandje.

Keizersnee geen ervaring mee.
    Wel de natuurlijke manier. Voel mn aandrang vaak pas als ik bijna overloop. Moet dan rennen naar de wc. Gelukkig is de pijn al ver weg.

Slaapkes ocerdag zijn momenteel maar kort. De scheetjes worden ook in dr slaap met hoop gemopper er uit geperst. Soms word ze daar wakker van.
    Heb ook het idee dat ze ocerdag meer aan het doezelennis dan echt slaapt.

16. Robin1215

Robin1215 Lid

13 okt 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kim31: Hier ook keizersnede. Vind het herstel ook lastig moet ik zeggen. Kan nu weer beetjes lopen en bukken, maar veel last van mn buik nog. Voornamelijk s'avonds opgeblazen buik, pijnlijk rondom de wond. Gevoelloze stukken en tegelijkertijd juist over gevoelig, alsof ik niets verdragen kan op de huid. Ik heb nog elke dag de strijdover welke onderbroek ik aan doe, en welke broek erover. Want alles voelt "eng" aan. Ook soort spierpijn aan mijn zijde aan het einde van de dag.. Ik hoop dat het snel wat beter zal gaan!

Ik ben blij dat er meer herkenning ismet de pers poepjes! Dan ben ik net wat geruster.
    Hier ligt ons mannetje te slapen in een bedje beneden. Boven hebben we een cosleeper. Ik leg hem vaak na een voeding neer omdatie dan vaak inslaap sukkelt. Soms wat gemopper als hij niet meteen diep inslaap valt. Dan knuffel ik nogeven en dan gaat het beter.

17. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Robin, dat persen is wel normaal hoor. De darmpjes zijn nog niet helemaal 'af', dus ze moeten nog leren wat ze moeten doen. Zolang ze zich goed voelt, hoef je je geen zorgen te maken. En als het lijkt dat ze wat meer last heeft, dan zijn het vaak de krampjes die veel baby's de eerste weken hebben.

Vommie, wat een nacht.. Pfff! En dat zoeken, is dat niet ook gewoon zuigbehoefte? Lastig is zoiets hè? Ik weet dan ook nooit of ik dan wel of niet moet voeden, bij de fles lijkt me dit nog lastiger. Dan zit je met maximale hoeveelheden etc.
    En het is niet vreemd dat je alles van de oudste al bent vergeten. Dat heb ik zelf ook. Ik weet alleen nog dat ie ergens in de zomer zelfstandig kon zitten en 5 dagen na z'n eerste verjaardag kon lopen. Rest weet ik echt niet meer, dat had ik eigenlijk moeten noteren.
    Wat betreft de slaapjes: ze slaapt grotendeels in haar eigen bedje. Alleen het middagslaapje (rond 13.00 uur) doet ze in de box, dit omdat haar broer ook 's middags nog slaapt en ik wil niet dat hij wakker wordt van haar. En 's middags rond etenstijd, wil ze vaak niet slapen, dan gaat ze on wipstoel (wij hebben zo'n hoge) mee aan tafel bij ons. Vaak probeer ik haar dan rond 19.00/19.30 in bed te leggen, maar net als vanavond is het vaak feest en clustert ze er op los. Dus dan maar even clusteren in ons bed. En afhankelijk van tot hoe laat ze clustert gaat ze terug in d'r eigen bed of blijft ze tot de laatste voeding op ons bed liggen.

Annelisa, niet echt een ritme maar ze komt vaak wel rond vaste tijden voor haar voeding. Ook als ik haar tussendoor een keer heb aangelegd. Qua slaapjes slaapt ze de ene dag van voeding tot voeding, andere dag maar een paar minuutjes na de voeding. Meek wel dat ze nu al veel meer wakker is tussendoor.

18. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Zo ik heb alles eens even terug gelezen sinds mijn 'afwezigheid' leuk dat er meer mama's bijgekomen zijn.
    En wat een leuke foto's komen er voorbij!

Dat persen doet ons manneke ook. Soms lijkt t hele dagen. T word nu wel minder vaak en als hij perst gebeurt er tenminste wat. Ook vaak genoeg dat er steeds niks gebeurt en dan huilde hij.

Meeste tijd slaapt hij in zijn bedje. We slapen gelijkvloers dus net zo makkelijk. Soms slaapt ie even in de draagdoek. (Knoopdoek van katoen) soms lekker op mijn borst. Ik durf hem echt nog niet op zijn buik te laten slapen. Hij zal vanzelf wel gaan draaien in zijn bedje wat hem het fijnste ligt. ik laat hem wel wennen in de box bijv. Maar niet voor langere tijd.

Wat slapen veel van jullie kids al lekker door! Amai, dat lijkt me heerlijk! Ons mannetje komt steeds zelf om de drie uur voor eten. Ook s nachts dus.

Ik las ook iets over dat jullie mannen de baby makkelijker laten huilen. Hier ook, maar hij doet t niet bewust. In zijn slaap wordt mijn man er niet wakker van. En overdag (en t is te erg voor woorden eigenlijk) is hij verzonken in wat hij op dat moment aan t doen is (lezen, tv kijken, internetten) ....dan dringt t even ook niet tot hem door. Heel maf.
    Ik foeter dus nogaleens op hem. Maar dat is al jaaaaren zo bij hem. Dat neem ik verder voor lief. :)

Mijn man is vanavond een avondje weg met zijn pa.
    Ik zou ook heeeeeel graag eens een avondje weg willen. Effe geen zorg aan mijn kop. Maar aan de andere kant kan ik mijn kleine mannetje ook niet alleen laten.. En zeker niet als hij nog niet doorslaapt. Want dan zijn de nachten kort en ben ik nog moe....
    In november gaan we een dagje Amsterdam met z'n 2. S avonds naar de show van Jochem Meijer in Carré. Ik ben benieuwd hoe ik dat volhoud. Ik val in slaap tijdens zijn show ben ik bang! Maar ik heb er onwijs zin in!
    Hebben jullie dat ook de kleine niet alleen willen laten, maar wel even er tussenuit willen? Of zijn jullie al lekker een avondje weg geweest?

Zo ik heb genoeg geschreven voor vandaag. ;)
    Ik ga mijn 'spruw-uitroeiings-ritueeltje' even voorbereiden en de kleine eten geven.

19. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Kim, ik ben op meerdere fronten jaloers. Op het lange slapen dat je kleintje doet en misschien nog wel meer op het glas wijn dat je ongetwijfeld nu aan het drinken bent. Ik heb het hier nog niet aangedurfd.. Clusterende baby.. Daarbij nog maar 100 ml gekolfd.

20. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Tazzy, heel herkenbaar dat je er een avondje uit wil, maar eigenlijk de kleine nog niet alleen durft te laten.
    Ik heb het afgelopen dinsdag gedaan om m'n haren te laten kleuren door een vriendin. Bo was al een paar avonden 's avonds niet aan het clusteren, dus ik heb de knoop doorgehakt en ben zonder haar gegaan. Maar sindsdien is het dus nu elke avond raak met clusteren en papa krijgt haar niet stil.. :(

Deel Deze Pagina