September 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MoniekJ, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

#441 jolien 1986, 23 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2015
    Ja het natuurlijke stootkussen van vruchtwater was verdwenen. De compartimenten waar vruchtwater gemeten wordt de zogenaamde loze plekken waren er niet of maar 2 millimeter. Je kan je voorstellen dat kindje dan niet meer kan keren of royaal bewegen. Ik ben zelf erg mager /dun dus naast geen vruchtwater ook geen stootkussen van vet. Mijn buik zelf voelde ook als blauwe plek terwijl daar niet geschopt werd. Zo hard...

Op foto de schans van afname vruchtwater. weekend erop had ik nog een blokje over vanaf de ondergrens. Mijn vliezen waren trouwens heel en ik lekte van beneden geen vruchtwater. Waar het bleef mocht Joost weten.

Omdat ik keizersnede had moet ik sowieso bij volgende zwangerschap in ziekenhuis bevallen. en mag ik kiezen of ik onder controle wil bij ziekenhuis of bij verloskundige praktijk. (als alles goed lijkt doet verloskundige van ziekenhuis de controles lijkt mij ) sowieso week 10 en 35 wil de gynaecoloog een echo dan.

Maargoed dat is zover weg. Moet voorlopig ook niet aan 2e denken. Zwangerschap zelf ging al met hoop spanning. Herstellen van keizersnede is ellendig. Ons meisje vreet zoveel aandacht dat ik af en toe niet weet waar ik het zoeken moet. (ze slaapt veel te weinig, rustig uur of 5achter elkaar wakker .:( )
    Heb vorige week heel rigoureus de prikpil weer opgehaald. Snel zwanger worden daarmee lukt niet maar wil ik ook niet. Spiraal vertrouw ik niet (2 ongepland maar wel welkom zwanger ermee geworden in de familie) :$no way dat ik me daar aan waag.

Meer mamma"s dat gevoel? Eerste en laatste keer?

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Het is 54 cm lang, weegt 4,5 kilo.. en pikt heel mn bed in :)
    Ukkie ligt graag tegen mama aan, maar mama ligt niet graag op ukkie. Dus ik schuif dan beetje op, maar dan kruipt ze toch dichterbij.
    Maar ik heb 5 uurtjes lang heel diep mogen slapen. Werd niet eens wakker van haar gemopper, ze was echt hard aan het keijsen. Ben ik niet gewend dat ze zoveel geluid kan maken.

Die anticonceptie hebben wij nu beetje schrik van. De pil wil ik niet ivm vergeten. Pleisters zijn we zwanger door geworden ondanks 4 jaar wel beschermd. Spiraal hoor ik geen goede verhalen van. En anticonceptie waarbij ik niet menstrueer vind ik beetje eng, aangezien ik goed ben in het negeren van zwangerschapskwaaltjes.

Krampjes.
    Las ergens dat die gerust tot de 4 maanden kunnen duren :eek:. Weet niet of ik daar blij mee ben. Vooral in dr slaap geeft ze even een krijs voordat de broek knettert. Jeetje. Wat voor knallen kan zo'n kleintje geven.
    Die medicatie ertegen is ook niet geweldig. Die infecol gebeuren verstopt vaak en dat andere middeltje geeft veel diarree, aldus vele forumberichten. Werkt pruimen eten niet? Onze uk had 3 poepluiers nadat ik er een paar had gegeten, zelf ook aan de schijt maar dat hebben we er voor over.

3. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    #443 Kim31, 23 okt 2015
    Laatst bewerkt: 23 okt 2015
    Hee dames, goede nacht gehad?

Hier heeft ze geslapen van 23.00 tot 06.15, jeetje, gelukkig werden de jongens twee keer wakker door een nat bed en een 'gemeen regenboog gordeldier' (huh, wat?) anders zou ik nog wennen aan zoveel slaap :p

Wat een verhaal over Vajèn! Knap dat je het zo goed hebt aangevoeld!

Moniek, Keet wil zo te horen heel graag dichtbij zijn. Lief en heel vermoeiend. Waar slaapt ze normaal? Ik zag laatst een Ikea-hack: hoe je van dat goedkope spijlenbedje makkelijk een co-sleeper kunt maken, of heb je al zoiets?

Krampjes: van Infacol schijn je eerst een spiegel te moeten opbouwen en het werkt na een week optimaal.

Keizersnee: Zonder keizersnee was deze dus wel blijven zitten ;) Haar hoofd bleek te groot voor mijn bekken en ze lag verkeerd (sterrenkijker). Helaas kwamen ze daar pas na een uur persen achter, maar goed. Zij deed het goed, dus werd het een gentle sectio en was het een heel mooie geboorte. Herstel vind ik in vergelijking met een normale bevalling heel pittig. In principe kan ik vanaf de eerste week bijna alles, maar pijnlijk is het wel. Zes weken niet tillen is gewoon geen optie, alhoewel ik het zoveel mogelijk vermijd, en nu is het litteken een stukje open gegaan, bah!

Eens maar nooit meer: onderschat de kracht van de natuur niet om je alle ellende weer te laten vergeten: misselijkheid, pijnlijke weeën, slaapgebrek, baby's met darmkrampjes. Toen ik bij nr twee en drie weer boven de pot hing, dacht ik 'hoe kan het toch dat ik er wéér ingetrapt ben' :p
    De clichés zijn ook waar: het is het allemaal waard, het wordt steeds leuker en bij ieder kind wordt het makkelijker.

Anticonceptie: ben maar begonnen met de pil, maar heb er niet veel vertrouwen in. Al een keer zwanger geworden door de pil heen, door de morning afterpil en door het spiraal. Anticonceptie trekt zich dus niet zoveel van ons aan. Manlief komt echter nog niet in aanmerking voor een vasectomie, hij is te jong (33). Ik vind het belachelijk, we kunnen prima beslissen dat we nu compleet zijn. Nu zou ik me ook kunnen laten steriliseren, maar ik hoor toch verhalen over chronische buikpijn dus dat risico wil ik niet nemen. Onthouding dan maar;)

4. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    #444 vommie, 23 okt 2015
    Laatst bewerkt: 23 okt 2015
    Lentekriebel: mijn beste vriendin is dietiste en die heeft bij haar zoon ook pro biotica gegeven. 1 van de merken die dit maakt geeft ook cursussen op dit gebied en andere onderwerpen die met voeding te maken hebbeb die zij als dietiste heeft gevolgd. Een huisarts of kinderarts heeft in mijn ogen niet voldoende kennis over voeding omdat ze hier simpelweg niet (of iig heel weinig) voor geleerd hebben. Een dietiste heeft een 4 tot 6jarige (medische) opleiding gevolgd speciaal alleen over voeding. Reden genoeg voor mij om dat advies eerder aan te nemen dan dat van een huisarts. Daarbij is de werking van Infacol nooit wetenschappelijk bewezen.
    Of de pro biotica helpt tegen de krampjes moet nog blijken, maar ik geef dr darmen iig iets goeds mee.

We hebben nu een huurhuis.ik heb een kale zolderkamer in dit huis, maar we hebben deze niet verbouwd ivm de koop van ons nieuwe huis, dus daarom ligt de baby bij ons.
    Als de aby krampjes heeft dan moet ik dr vaak nog een beetje in slaap sussen. Ik had liever ook geen speen gebruikt maar ze heeft een enorme zuigbehoefte. Die twee grote fopspenen zijn dan opzich wel i zetbaar maar ze zoog echt mijn tepels stuk.

Wat een verhaal priscil!

Mijn co-sleeper was maar 79eurie dus ombouwen van een ikea-bed is niet per se nodig :)

Kim mijn vent wil er ook een knoopje in, vind het ook goed met twee. Maar ik sta daar niet achter. Niet omdat ik meer kinderen wil maar omdat je niet weet wat de toekomst voor je in petto heeft.

Over 1 ding heb je gelijk, het is het allemaal waard. Alleen zo denk je niet bij de misselijkheid, maagzuur, harde buiken, voorweeen etc. Haha Die laatste zijn me gelukkig bespaard gebleven.

Anticonceptie; ik ga aan de implanon denk ik. Spiraal heb ik gehad maar was een k-ding, pil vergeet ik.

De nacht ging goed, even na 11en erin en 4uur kwam ze voor een voeding.

Vraagje: doen jullie jullie beebs snachts een pyjama aan? Of leggen jullie ze weg met de kleren die ze al aanhadden?

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Ze ligt s avonds tot 11 bij ons, dan laatste voeding en eigen bedje. Dan komt ze tussen 3 en 5 ergens weer en krijgt ze de eerste voeding en komt bij ons in bed. Meer omdat ik dan te moe ben om geduldig in de stoel te voeden, al eens in slaap gevallen dan.

Cosleeper kan niet, breedste ruimte is maar 80 cm ivm de kast die open moet kunnen ;)

Stiekem toch veel die ondanks anticonceptie zwanger raken.
    Knoopje bij de vrouw is te herstellen, bij man kan het wel maar is niet altijd met positief resultaat..

Ze slaapt snachts in dr rompertje. Soms met een shirtje. Slaapzak past ze nog niet en echt een pyama heeft ze niet. Plus het is best warm op dr kamertje en ze heeft het snel warm. Hebben wij als ouders ook.
    Soms zie ik fotos van kindjes onder een dikke deken plus een winterslaapzak, lrijg spontaan zweet dan ;)

De zwangerschap en de bevalling waren achteraf vreselijk, maar op het moment zelf onderga ik het gewoon en acxepteer het zoals het is. Kunt toch niet anders. Nu even angst voor een 2e bevalling omdat vooral het herstel me tegen viel. Maar zou alles weer opneiuw doen als het ne een heerlijk kind oplevert :)

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Jeetje wat hoorde toch veel dat mensen ondanks voorzorgsmaatregelen zwanger raken. Ik ben er nog niet over uit wat wij moeten gebruiken. Vriend wil geen knoop erin, durft ie niet haha.
    bij de dames bij wie spiraal niet beviel, waarom dan niet?

Lactatiekundige zijn wij vanmorgen geweest. Ze kon iets beter aanhappen, maar verder had ze geen verklaring. We moeten het nu een paar dagen goed in de gaten houden en haar ritme aanhouden..

Slapen doet ze hier in haar eigen kleertjes en onder een dekentje. Slaapzakje komt later wel als ze wat groter is.

7. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn spiraal beviel niet omdat ik me 3 van de 4 weken per maand ongesteld voelde, met alle bijbehorende klachten, chagarijnig, last van mijn buik, moe, emotioneel. En dan in de week dat ik 'ongesteld' was, was er niks aan de hand. Ik werd ook niet meer ongesteld, ik vloeide niet zeg maar. En dan heel soms wel. Maar er was niet te voorspellen wanneer. ook rete irritant.

8. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had een koperspiraal, dus geen hormoongerelateerde klachten maar wel veel buikpijn en ik werd dus gewoon zwanger...

9. Robin1215

Robin1215 Lid

13 okt 2015
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen keuze gemaakt qua anticonceptie.. Zit ook te denken aan de prikpil of iets dergelijks. Gewone vergeet ik, spiraaltje lijkt me niets.. Nog maar wat informeren erover denk ik.. Mijn man weet het nog niet zo of er "een knoop in moet". Haha. Ik vind mijzelf nog te jong voor zo'n beslissing bij mijzelf. Mijn man is 15 jaar ouder, dus weer beetje anders.. Alhoewel we 2 kindjes wel genoeg vinden.
    Wat voor een bedjes hebben jullie voor de kleintjes? Ik hoor vaker dat er cosleepers gemaakt worden van ikea bedjes etc. Wij hebben een Chicco Next To Me, naast ons bed, heerlijk ding moet ik zeggen.
    Ik trek hem s'avonds een pyjama aan, tegelijkertijd als oudste ook pyjama aandoet. Rond half 8, na eten, toetje en douche etc.

10. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    K zit nu nog aan minipil ivm borstvoeding, maar mn man heeft zich bijna 3 weken geleden laten helpen! We waren er heel snel over uit dat hij zich liet helpen, ik wil niet meer aan de pil oid.
    Hij had er weinig last van, tuurlijk voel je de eerste week wel dat er iets gedaan is, maar het deed absoluut geen pijn.
    Na 25 zaadlozingen moet hij zn sperma laten controleren op nog eventuele levende zaadcellen. Daarna zouden we het onbeschermd kunnen doen.
    Best spannend eigenlijk:p

11. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ojee, ik had dus voor de Mirena willen gaan.. Maar nu ik zoveel slechte ervaringen lees, ga ik twijfelen. Ik wil geen pil, word een zombie van de hormonen die erin zitten. Geen sterilidatie bij mij, je weet maar nooit of ik ondanks dat ik bijna zeker weet dat ik geen derde wil, het niet alsnog wil. Manlief wil zich wel laten steriliseren, maar dit wil ik ook niet om dezelfde reden.
    En mijn moeder is ondanks de prikpil zwanger geworden, dus die wil ik ook niet.
    Toch maar weer even info inwinnen. Voor nu maar even algehele onthouding, mag toch niet, ik vloei nog..

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Geen enkele anticonceptie is 100% veilig. En meestal zijn het de negatieve verhalen die rondgaan. Kiezen waar je zelf een prettig gevoel bij hebt. De enige echt veilige methode is geheelonthouding...

Vanmiddag lekker gedouched en kan zo weer. Spuugt ze over mn haar heen. Weer geleerd dat ik dat aan de kant moet doen als ik dr over mn schouder leg voor een boertje.

13. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat veel geschreven weer.
    Ik kan het bijna niet onthouden om overal op te kunnen reageren..

Anticonceptie, tussen de zwangerschappen in de nuvaring gehad. Beviel goed, mag alleen nu niet ivm bv. Dus even langs de huisarts voor advies.
    Ik dacht aan een spiraal maar hoor van veel vrouwen dat inbrengen pijnlijk is dus ik twijfel nog haha.. Daarbij ben ik nog wel van de extreme doorbraakbloedingen en ik wil het risico niet lopen dat ik m straks heb en het niet bevalt...
    Daar kun je schijnbaar eerst een soortgelijk werkende pil voor proberen.

Slapen, hier in een pyjama tegelijk met de oudste. Dunne slaapzakken hadden we nog van de oudste dus die heeft ze aan.
    Ze heeft ook een lodger winterslaapzak maar dan heeft ze geen dekentje over.
    Verder het ledikant bij ons op de kamer aangezien onze dochter niet lekker lag op het matras van de wieg.

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Slapen ;
    Slapen in der gewone kleertjes, omkleden vind ze niet leuk en ben allang blij ALS ze slaapt. In der slaapzak doe ik haar broek en shirtje wel uit.

Anticonceptie :
    Shittt ik had nog niemand gehoord die door de prikpil heen zwanger werd. :p spiraal dus zowel mijn stiefzus als vriendin van mijn stiefbroer. Bij alletwee plotseling verdwenen, ook nog in een jaar tijd op elkaar.toen waren er 2 neefjes en nichtje bij.

Met Sarah is het weer mis, huilt ontroostbaar rustig 2-2,5 uur achter elkaar. Ze wil dan ook op mijn vinger kluiven en steekt der tong achter elkaar uit alsof ze iets smerigs krijgt te eten en kwijlt erg ?!

Maandag maar achteraan. Terug rit naar huis was vreselijk. 2,5 uur gegil in mijn oor. (ben achterin gaan zitten bij haar) ook pauzeren /stoppen en stukje lopen hielp niet helemaal niks . Echt ongelooflijk wat een hel.
    Heb zelf ook uur lopen meejanken van wanhoop.

15. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Ohhh Jolien, wat vreselijk naar.nm Dat meehuilen snap ik zo. Wat een naar einde van jullie trip. Het uitsteken van de tong: Misschien reflux, ik heb echt geen idee hoor. Snel hopen op beter.

Hier slaapt ze ook in dr kleertjes. Als het iets is wat niet lekker zit krijgt ze we joggingbroekje aan. Volgende maat koop ik er pyamaatje.

Hier voor het eerst een lekkende luier in bed, jakkie, alles onder de dunne ontlasting. Dus gauw het badje gevuld. Toen die vol was vloog de stop eruit. Water door de hele kamer! Wat een begin van de dag, haha.

16. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jolien Lijkt op gewoon honger?

@annelisa Ooh neee! Daarom staat het bad bij ons in de badkamer ;)

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Ukkie heeft weer iets nieuws. Ze wil alleen nog slapen met een tut in. En niet zo maar een tut, maar een tut van 1m72 ... juist ja. Mn tepel zit klem in dr mondje :).
    Ergens ook wel lekker. Want ik heb ook veel behoefte aan clusteren :)
    Speentje wil ze niet.

18. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Jolien, jammer vand e vakantie. Verder wel genoten?

Ohneee. Tapijt liggen of iets wat wel makkelijk te dweilen valt? Volgende keer even stop controleren ;)
    Wij hebben badje ook in de badkamer. Slaapkamer heeft tapijt en moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd.
    Van de 4x badderen hebben we al 2x water over de vloer gehad.

19. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Ohh Moniek, behoefte aan clusteren ? Respect!
    Ik vind het meestal toch een moeilijk iets. Na een uur krijg ik toch wel onrust in m'n kont.

20. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    :) Ohh trouwens, ik wou dat het badje bij ons in de badkamer pastte

Deel Deze Pagina