Hoi meiden, Probeer het hier echt bij te houden maar de tijd vliegt. MoniekJ; hier ook zo'n last van overproductie. Vannacht kon ik niet slapen van de stuwing. Ging ik even kolven en rechterborst waar hij niet uit had gedronken had binnen 10 minuten 120ml geproduceerd. Toen zat het flesje vol. Merk het aan kleine uk nu ook dat hij echt vaak mondjes terug geeft en af en toe een flinke golf. Heb volgende week woensdag een afspraak bij de lactatiekundige ivm de ziekenhuisopname en zal het daar ook eens vragen. Ik heb een extra 9e en 10e dag Kraamzorg gekregen ivm de opname maar nu ik me wat beter voel irriteer ik me dood aan haar. Best onaardig want ze doet haar best maar ik wil gewoon weer zelf dingen kunnen bepalen!
@moniek j Nee gelukkig lijkt het of ze er niks aan heeft overgehouden . Echt ongelofelijk . Ik was zo bang dat er wat mis was met haar . Tot nu doe doet ze het perfect. De eerste 2 weken sliep ze alleen maar en nu is ze meer wakker . Ze heeft al best een goed dag en nacht ritme ook want na d'r voedingen snachts slaapt ze meteen weer door
Fijn dat alle babys het zo goed doen. Jolien. Hoop dat de osteopaat iets kan vinden. Balen dat borstvoeding niet lukt, kies wat voor jullie het beste is. Jingle. Geef gewoon aan dat je veel zelf wilt doen en dat je het fijn vind als ze alleen ondersteuning geeft als ze merkt dat het wat onhandigbof niet goed gaat. Geef aan het begin aan wat je wilt doen die dag en wat je wil dat de kraamhulp doet. Als het anders loopt, dan kan er altijd nog aangepast worden. Spannend Helma. Tot nu toe nog geen problemennofniets door die derde nier?
@ baileyy Nee eerst aanleggen, binnen 5 min drinkt ze niet meer effectief, proberen stimuleren, daarna flesje. Daarna kolven. @ annelisa bedankt voor je compliment Overproductie : Ik had het ook, hele vriezer ligt vol. Zorg daar ook echt voor. Ik dacht eerst ook wat moet ik met die melk... Maar nu het me begint op te breken en ik wil afbouwen /stoppen is al die extra melk super fijn.
Als ik me goed herinner was je ook al voor de geboorte aan het kolven? Heb je die melk ook nog bewaard?, want dat komt nu dan mooi uit.
MoniekJ: gelukkig nog geen problemen. Ze doet het harstikke goed! Een normale baby. Clusteren: Alina clusterd altijd tussen 20u00 en 22u30. Uiteraard geef ik toe. Zijn er meerdere moeders die dit ook hebben bij borstvoeding?
Ja, ze clustert enorm ' s avonds. Ik geef er gewoon aan toe, vind het alleen wel eens lastig als ik heel moe ben of als er visite is. Hoe doe jij dat als je visite hebt? Gewoon ook aanleggen?
Clusteren hier tussen 17:00 en 20:00 als er visite is leg ik hem ook gewoon aan. Wel discreet, niet alles Open en bloot haha. De middelste telg van ons heeft nu 2dagen koorts, en een zeehonden hoest. Pseudokroep dus. Arme jongen. Klinkt zo benauwd... Ik vraag me alleen af of t 'gevaarlijk' is voor de baby. Lijkt me niet goed koorts en zon benauwde hoest voor baby van 2weken. Maar vooralsnog heeft ie nergens last van...
Sjeetje, wat is er weer veel bijgeschreven. Ik probeer een beetje te antwoorden wat ik kan.. Allereerst: welkom nieuwe dames! Annelisa, borstvoeding is idd niet eenvoudig. Maar ik sluit me bij Tazzy aan: in het begin is het moeilijk omdat jouw borsten en je kindje zich op elkaar afstemmen. Daarna wordt het alleen maar makkelijker. Maar als je het niet meer ziet zitten, voel je dan niet schuldig om over te stappen. Elke dag dat je bv geeft is er eentje en fv is ook helemaal prima. Ik zie dat je het inmiddels iets rooskleuriger ziet na een goede nacht (wat een beetje slaap al niet kan doen hè ) Dat clusteren doet mijn dochter ook (en deed mijn zoontje ook). Ik geef er gewoon aan toe, ga lekker met haar, een iPad en een flesje drinken op bed liggen en laat haar drinken wanneer ze wil. Vaak is het slokje-slapen-slokje-slapen.. Ze doen het maar heel eventjes, vaak een paar weekjes (maar kan ook langer). Ik spreek 's avonds niets af omdat dat gewoon heel lastig is met clusterende kindjes. Gisteravond hadden we kraamvisite van één van de vriendengroepen en Bo was aan het clusteren, dus ik moest haar telkens tussen al het visite de borst geven en iedereen wilde haar natuurlijk even vasthouden. Dus het meiske was helemaal van slag en heeft een hele onrustige nacht gehad. Dat is precies de reden dat ik niet wat afspreek.. Dat komt straks allemaal wel weer, nu fungeer ik als grote fopspeen voor dochterlief Helma, dat is zeker een turbobevalling geweest! En wat naar van al die onderzoeken ivm haar nieren. Hopelijk hebben jullie snel uitslag en een behandelplan en valt het allemaal mee. Wel superfijn dat ze soms al nachten maakt van 6 uur, ik ben stiekem wel een beetje jaloers... 6 uur slaap, dat zou weer eens lekker zijn. Jingle, uiteindelijk bepaal jij zelf wat gebeurt en wat niet. Je kraamhulp is er alleen ter ondersteuning van jou (en je kindje) en voor tips. Maar als jij bijv niet wil slapen tussen de middag, dan doe je dat toch niet. Zou zo jammer zijn dat dit een domper op je kraamweek wordt.
Priscil, hier na 4,5 week al een beetje gewend aan het nieuwe leven. Het is even schipperen met de aandacht af en toe want ook mijn dochtertje is de ene dag heel tevreden en de andere dag wil ze constant vermaakt worden of op mama's borst liggen. Stormpy, ritme? Wat is dat? Nee, hier nog lang geen ritme en de ervaring leert dat dat er nog lang niet in gaat zitten. Bij mijn zoontje had ik pas met 6 maand een soort van ritme in zitten, maar ik deed dan ook alles op verzoek (voeden, slapen). Met 6 maand begon ik met 's ochtends om 10 uur fruit, tussen de middag een broodkorstje of soms al een broodje, en 's avonds een paar stukken groente etc. Toen kwam er een beetje ritme in. Zo'n jonge baby heeft nog echt geen ritme, en als ze dat al heeft dan gooien ze het vaak zo weer om. Ik ga e vaak maar lekker in mee en zie het wel. Bij de eerste keek ik steeds op de klok, want ze had zo en zo laat nog een voeding gehad en mag ik nu dan alweer aanleggen? Ik werd er gek van. De baby en ik werden er blijer van toen ik alles losliet en niet meer op de klok keek. Ik zou nu dan ook echt niet weten op hoeveel voedingen ze zit, ik leg wel aan wanneer zij wil. Moniek, fijn dat je borsten zich al iets meer aanpassen aan je kindje. Verwonderlijk is borstvoeding hè? Je kindje regelt het eigenlijk allemaal zelf. Jolien, hoe was het bij de osteopaat? Kan hij je kindje helpen? Meestal werkt een behandeling bij een osteopaat pas na een paar dagen, hou daar rekening mee. En je kindje wrikt zich los bij inbakeren? Hoe baker je in dan? Want bij een normale inbakerdoek mag een kindje zich niet loswrikken. Ik heb deze week de Swaddle me doeken gekocht bij Prenatal (2 voor 25 euro deze week). Ideale doeken!! En voor als ze wat groter is, heb ik nog een Pacco liggen van zoonlief destijds. Die vond ik ook altijd wel fijn, maar die zijn best duur in aanschaf ( 50 euro p stuk). En respect voor je dat je het op die manier volhoud om bv te geven, ik denk niet dat ik dat had gekund. Als je op bent en je doet het niet meer met plezier, dan is het geen ramp om over te stappen op fv. Heel begrijpelijk zelfs in jouw situatie. Jouw kindje heeft meer baat bij een blije mama, dan melk van mama die met pijn/moeite en frustratie is verkregen. Cynthia, heeft jullie cb geen wekelijks weeguurtje waar je de groei van je kindje kan bijhouden? Ik ga elke week even naar het cb om te kijken hoe het gaat qua gewicht.
Denk dat ukkiebiets van reflux heeft. Deblaatste 2 voedongen heeft ze ook gespuugd. Hoor de melk gewoon weer omhoog borrelen en dan slikt ze dat weer door met een moeilijk gezicht. Mn borsten hebben nu een balans gevonden. Als ze opnknappen staan, lopen ze gewoon leeg. Met een zeiknat shirt als gevolg. En ukkie drinkt de rest vd borst leeg. Vandaag zit erzelfs 4 tot 6 uur tussen steeds. Ben bang dat het maaer een malig is zo.
Respect hoor jolien.. Ik heb het ook zo gedaan bij mn zoon.. Ben gestopt rond de 7-8 weken.. Of naja afgebouwd.. Ik trok het ook niet meer.. Nu gaat het super en wil ik nog lang niet stoppen.. Het clusteren ja dat is vervelend.. Je bent dan echt even een melkmachine .. Gelukkig is het hier net even wat minder.. Gister een enorme kut dag gehad.. Meisje kon niet slapen en uiteindelijk hele dag gehuild en wakker geweest.. Vanmorgen meteen anders aangepakt.. Boven in de cosleeper gelegd en ik zelf er naast.. Na 1,5 uur! Sliep ze eindelijk.. Rest van de dag gaat het slapen een stuk beter.. We lieten haar beneden slapen in de hangwieg maar was misschien toch te druk.. We proberen haar nu overdag toch maar boven te leggen en er bij te blijven tot ze slaapt.. Naar een osteopaat gaan wij ook volgende week.. Dat wou ik standaard doen na de bevalling maar nu zeker omdat ik zo snel ben bevallen.. Ik zie ook een voorkeurshouding dus ben benieuwd wat ze gaan vinden. Ritme is er hier dus ook nog niet al slaapt ze snachts voorbeeldig.. Ze komt om de 2-3 uur maar slaapt daarna weer lekker verder. Ik hoop dat morgen overdag het slapen weer net zo gaat als vandaag en dat we gister snel kunnen vergeten
Moniek klinkt eerder alsof ze teveel binnenkrijgt.. Je had ook overproductie toch? Bij reflux ben je echt wanhopig omdat je kind alles bij elkaar krijst :-|| Hier drinkt meisje ook wel eens teveel of heb ik sterk tsr en dan komt er ook een golf uit of hoor ik het omhoog komen en slikt ze het weer door.. Is dan niet lekker want komt uit de maag en is zurig , denk ik..
Ja. Toen ik wat verder ging googlen kwam ik een site tegen die overproductie beschreef en de gevolgen. Dat past er inderdaad meer bij.
Moniek, hier t zelfde hoor.ik dacht ook eerst reflux. Maar daar huilt hij niet naar. Hij huilt alleen als hij echt honger heeft of met zijn darmkrampjes. Je hoort de melk gewoon zijn lijfje in gutsen als een waterval en t komt weer naar boven zetten na t eten. Gelukkig niet al te veel. Hij trekt dan ook zon nors gezicht. Maar bij reflux krijsen ze van de pijn op zon moment. Het duurt even maar je kleintje groeit er vanzelf naartoe, dat ze jouw melkstroom aankan.
Lid geworden van la leche league fb groep. Zijn er meerdere met hetzelfde probleem en al veel info gexien. Het is echt de tsr wsar ze moeite mee heeft. Kolven hoeft ook niet meer. Borsten lopen niet meer zo snel vol. Wel nog steeds leeg zodra er bertje druk op komt. 3x pd een schoon shirt aan ondanks compressen. Ukkie 2x dr broek vies gemaakt. Luiers vd jumbo kunnen t niet aan. Gelukkig zijn de pampers in de aanbieding, die zijn nog het fijnste
Ik heb de luiers van etos en ah .. Dat zijn dezelfde ben erg tevreden , heb ze voor zoonlief ook.. Junbo ook eens gehad.. Geen succes.. En pampers schijnen de meest chemische te zijn heb ze ooit wel eens gehad maar beviel me ook niet.. Maar het verschilt ook per baby geloof ik want een vriendin is wel blij met haar pampers .. Hier lekten ze ook door.. Fijn dat de productie al wat meer afgestemd is.. Hier is het nu aardig afgestemd denk ik.. ( dik 2 weken)
Dames Ik doe hier ook even mee Ik heb niet alles meegelezen hoor, zoveel info! Over mij: fabièn is nu 3 dagen oud. Mijn kraamhulp is super (mijn tante ) Fabien is afgevallen en de bv is nog niet helemaal op gang, het lijkt vandaag wel te komen, even afwachten wat ze morgen weegt. Ze zit onder de uitslag, wat tot nu toe lijkt op een hele heftige warmte uitslag, morgen checkt de vk nog een keer. Blijkbaar komt dat iin enkele gevallen zo erg voor. Ik voed trouwens ook met tepelhoedjes vanwege pijnlijke tepels en dat gaat goed. Ik heb ook supergoede begeleiding van mijn kraamhulp, dus dames als jullie borstvoedingsvragen hebben dan moet je ze even stellen. Haar afstudeeropdracht ging over borstvoeding dus ze weet er behoorlijk wat van! Zolang ze hier is kan ik jullie misschien een beetje helpen. De nacht is nog pittig want Fabien wil dan vaker drinken en vooral niet alleen liggen, ondanks de co-sleeper. Ik voel me wel redelijk fit verder.
Hier een krijsend hysterische kleine meid. Ik denk toch aan reflux. ze spuugt met golven. Onze oudste had verborgen reflux dus we zijn bang dat dat ju weer is. Nouja niet verborgen want ze spuugt veel.. Ik weet ook niet hoeveel spugen normaal is?