September 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MoniekJ, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Adviezen, tja, ik hoor ze aan en sommige nuttige tips gebruik ik en andere niet. Ik luister vooral naar m'n eigen gevoel.

Er is inderdaad tegen me gezegd dat we haar geen speen moeten geven, maar soms is dat toch wel heel handig hoor. Al wordt ze niet heel enthousiast van de speen, maar vannacht heeft het haar wel geholpen weer in te slapen na de voeding.

Laten huilen doe ik maximaal tien minuten. Je hoort toch wel verschil tussen een klein huiltje voor het inslapen en het huilen waarvan je weet dat ze toch niet meer gaat slapen. Je kunt kinderen zo jong toch nog niet verwennen met aandacht, en het is voor jezelf toch ook heel fijn om te knuffelen.

Ik was gisteren weer op mijn startgewicht! Zo blij mee! Nu over een paar weken nog zorgen dat het ook weer strak wordt, want dat buikje is nog wel een beetje blubberig..:)

Oh ja en in het eigen bedje slapen of bij jou in bed? Ik heb er geen problemen mee als ze af en toe bij ons in bed blijft liggen, alleen slaap je zelf wat minder diep want je houdt toch in de gaten of ze niet onder de dekens verdwijnt oid. En zeker als je een kindje hebt dat veel huilt, zou ik het lekker doen hoor, maak het jezelf niet te moeilijk, het is al zwaar genoeg!

2. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    En hier is mijn spam :)

Bijgevoegde bestanden:

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hoi allen, ja denk idd verborgen reflux. Waarbij probleem hem in maagklepje naar de darmen het probleem vormt. Spuug ruikt altijd zuur, met drinken wil ze halverwege niet meer, drinkt ook langzaam. osteopaat opperde dat ook al.

Inentingen ik heb enorm lopen twijfelen ook kinderarts van ziekenhuis gevraagd, het zal niet uit moeten maken. Ze is inmiddels bijna 4 kg, ook niet helemaal inimini. Maar we gaan ook op vakantie wil dat ze daarvoor heeft gehad. Niet beledigend bedoeld maar zijn hier wel regelmatig ziektes die de ronde gaan (biblebelt, asielzoekers)

Aan de borst aanleggen troost niet. Alleen op de arm of draagdoek rechtop tegen pappa of mamma aan. En wel blijven bewegen :)

4. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten huilen vind ik echt zo'n ...advies.
    Niet vervelend bedoeld maar in mijn beleving huilen kinderen nooit zomaar. Ze lachen vast liever dus als ze huilen is er wat.
    Ik laat beide niet huilen om het 'laten huilen'.
    Je hoeft er niet in mee te gaan of drama te maken maar even laten weten dat je er bent lijkt me voor de hechting belangrijker dan 'winnen' dat ze uiteindelijk uitgeput omvallen van de slaap.

Jolien, wat ontzettend naar zeg dat Sarah zo'n moeilijke start heeft, en wat doen jullie het goed met haar als ik zo lees..
    Ze heeft het maar getroffen 😉

Adviezen, krijg ik niet zoveel ongevraagd. Nu moet ik zeggen dat het ook aardig goed loopt hier en dat de tips die ik krijg ook echt goed bruikbaar zijn dus ben daar nog niet tegenaan gelopen.

5. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    HIer ook even een update ivm nierproblemen. Waren dinsdag hele dag in Gent en er gaat gelukkig geen urine van blaas naar nieren toe!! Dat was de grootste zorg namelijk ( dit noemen ze ook reflux)!!!! We waren heel erg opgelucht. Later kreeg ze nog een echo en de dubbele systeem van rechternier is zelfs verkleint! Ze had namelijk een vergrote rechternier met 2 buizen naar blaas toe. 1 buis zag er abnormaal uit, erg dik en kronkelig. We kwamen hier achter met de 20 weken echo.
    De operatie is van de baan en over 2 dagen mag ze stoppen met antibiotica die ze slikt vanaf dag 1!
    Over 2 maanden moet ze nog wel onder de scan om te kijken naar nierfuncties. Maar de professor en kinderarts verwacht daar geen bijzonderheden bij, een onderzoek om het te kunnen uitsluiten dat er echt geen nierproblemen zijn.
    We moesten huilen van blijdschap.

Laten huilen: doen we meestal 5 a 10 minuten, tenzij ze echt gaat krijsen, dan gaan we er gelijk naar toe. Ze heeft het echt nodig om even te huilen om in slaap te komen. Het verschil horen we echt. Zoals deze middag, was ze echt moe, dan is haar huiltje zeurderig. Als ze honger of een poepbroek heeft, dan krijst/gilt ze echt als een meid:p.

6. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat leuk om die lieve foto's van jullie te zien! :)

Jolien, wat naar en slopend. Ik denk dat reflux helemaal geen gekke optie is... Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en afbouwt met kolven. Wat betreft die huilpiek, ieder kind is anders, maar zoals jij het omschrijft ken ik het absoluut niet van mijn twee premature zoontjes (33 en 36 weken).

Advies: geen gekregen, voordeel van derde kind :p

Oud gewicht: nog lang niet... Iedere zwangerschap minstens 30 kilo aangekomen, zonder extreem snoepen, *vul scheldwoord naar keuze in* Gelukkig is manlief solidair en iedere zwangerschap 10 kilo bijgekomen. Gezellig samen aan de wortels :)

Laten huilen: Pas gedaan nadat ze een jaar waren, ik ben een watje.

7. jolien 1986

#167 jolien 1986, 8 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2015
    @helma wat fijn dat de onderzoeken goed waren. Wat een opluchting. Ik moest na elk goed onderzoek ook janken van blijdschap.

@rest
    Bedankt voor tips, ideeën en complimenten.
    Ik denk dat elke mamma heel ver voor haar kindje gaat en er heel veel voor over heeft.

Zwangerschapsgewicht en nu, ik was amper aangekomen6-7 kilo en week na ok op mijn oude gewicht. Wel heb ik nog flubber buik, maar persoonlijke verzorging en mijn uiterlijk boeit me weinig nu. Alleen wat nodig is, tanden poetsen en douchen.

Huilpiek, schijnbaar komt dat door ontwikkeling van darmen en bij de 3e maand neemt dat af. Bij Sarah dus de 4e maand omdat ze prematuur is volgens de kinderarts.

Mw. Was door consultatiebureau weer goedgekeurd. Heeft 2 prikken gehad. Gingen best diep in haar beentjes. Krijste flink, maar slaapt nu diep. Nog geen koorts verhoging etc.
    Gaat best goed tot nu toe :) gelukkig.

Op de groeicurve gecorrigeerd zit ze op middellijn en ongecorrigeerd op de onderste, maar niet eens daar onder. Groeit dus super :):):)

8. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws Helma! Ik zou ook huilen!

Ik vind laten huilen echt absoluut not done. Heb ik mijn oudste ook nooit gedaan. Ja nu ze zo oud is dat ze begrijpt dat ze het kan misbruiken. Maar ik zie/hoor van een kilometer afstand wanneer ze nep doet.
    Laten huilen is ook heel stressvol voor zo'n uk. Maar iedere mama moet doen wat ze denken dat goed is voor hun baby.

Goed bedoelde adviezen krijg ik niet zo vaak, omdat het ook nr 2 is. Ik denk ook niet dat ze durven omdat ik altijd een weerwoord heb. En ach tis goed bedoeld, ik geef er af en toe onbewust ook wel es eentje ;)

Mijn mini frummel is niet afgevallen maar ook niet aangekomen. Mijn tepels doen zeer :( je zou bijna bv opgeven hierom...

Wat zien jullie er toonbaar uit op de foto's joh! Ik zie er echt niet uit haha

Ik eet mijzelf het ongans aan beschuit met muisjes. Lekker hoor.

Dames hebben jullie die lijst 'Stevig Ouderschap' ingevuld?

9. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind laten huilen ook echt not done.. Zelfs geen 5 minuten hier:)
    Ik kan 2 minuten nog niet eens volhouden..
    Ze huilen niet voor hun lol en ik ben van mening dat ze zich onprettig voelen op zon moment en hun papa of mama nodig hebben..
    Ik heb laatst een onderzoek gelezen dat zelfs 10 minuten al echt schade kan veroorzaken.. Geestelijk en lichamelijk :-o ze ervaren dan idd veel stress.. (dit ging over huilen en alleen laten .. Dus niet huilen bij een ouder op schoot)

Welke lijst is dat vommie? Of wat is dat ken het niet?

Mijn meisje heeft tot nu toe een goede dag.. Maar eventjes gehuild na de voeding en na het badje zelfs heerlijk bij mij op schoot geslapen.. Nu heb ik haar net ook nog over kunnen leggen in haar bedje want ik moest toch echt plassen :))
    Wel even fijn na een week alleen maar met baby op schoot te hebben gezeten..

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Cynthia, ook al zo'n mooi kindje!!

Helma, wat fijn dat de uitslagen zo goed zijn! Ik zou ook huilen hoor.

Kim, wat fijn dat je man zo solidair met je is. Ik denk dat elke man dat wel is ;) Zo vind mijn man dat ik goed (lees veel en vaak) moet eten voor de borstvoeding. Dus een tripje om 22.00 uur naar de McDonalds is echt wel nodig hoor.. En sja, dan moet hij zelf ook maar wat nemen (terwijl ik 9 van de 10 keer niets neem)

Wat betreft gewicht heb ik totaal geen idee of ik weer op het oude gewicht ben. Ik weeg mezelf echt nooit, maar de kleren van voor de zwangerschap passen weer. Vorige keer was ik zelfs na 2 weken al 1 maat kleiner dan voor de zwangerschap.. Dat ga ik deze keer niet halen, terwijl dat rond heup/kont gedeelte echt niet verkeerd is :D

En ik ben ook een watje wat betreft huilen. Uiteraard laat ik haar wel 'zeuren' als ze dat doet, maar meestal hoor ik het wel als er echt iets is (boertje/honger/luier oid)

Jolien, fijn dat de groei goed gaat en ze nog weinig last lijkt te hebben van de prikjes.

Vommie, ik zou eens Purelan (verkrijgbaar bij Prenatal) proberen. Erg fijne vette creme die je niet af hoeft te wassen.
    Wat is de lijst 'Stevig ouderschap'?

Eefje, ook fijn dat het goed gaat met je meisje vandaag. Hopen dat het een beetje doorzet.

Oh en wat betreft uiterlijke verzorging: Een douchebeurt waarbij ik zelfs tijd heb om de haren te wassen, voelt als een dag op een wellness resort.
    Wel maak ik me altijd op, no matter what. Maar dat zal wel zijn omdat ik visagiste ben (naast m'n gewone baan) en ik vind dat ik dan niet zonder make-up kan :D De kraamweek heb ik overigens make-uploos doorstaan.

Mijn dametje heeft haar dag niet vandaag. Was vanochtend met haar op kraamvisite bij m'n vriendin en daar begon ze al te mopperen en sindsdien is het mopperen/10 min slapen/mopperen/10 min slapen etc.
    Volgens de app van Oei ik groei zit ze ook in d'r eerste sprongetje, maar gister was er nog niets aan de hand. Het konden ook nog wel eens de darmpjes zijn omdat ze echt huilt van diep onder uit de buik en steeds trapt met de beentjes...
    Alleen nu net haal ik haar weer uit bedje en kijkt ze me met een grote lach aan... Monster!
    Wel blij dat zoonlief op een dag als vandaag naar de gastouder is, lekker alle tijd voor m'n meisje.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Helma. Fantastisch nieuws!

Ik ben al 10 kilo kwijt, kan mn zwangerschapskleding weer aan. Mn eigen kleding nog niet, daar moet nog eens 10 kilo voor af. En dan zit ik nog 5 kilo boven mn gebruikelijke gewicht. 6x verhuizen in 3 jaar is niet goed geweest voor mn kilootjes.
    Haha. Geb al weken geen scheermes of pincet gexien. Make up is onbekend. Douchen met haren wadsen voelt inderdaad als wellness :) .

Mama en ukkie gingen slapen. Ukkie was klaarwakker en mama doodmoe. Uiteindelijk heeft ukkie 4 uur geslapen en mama nog steeds niet. Ach. Op bed rusten is ook al verkwikkend.

Huilen laat ik dr ook niet. Maar hoor wel of ze moppert, dan laten we dr even liggen nog. Als die verschillende geluidjes kennen we onderhand wel en verstaan we ook. Vreemd iets eigenlijk.

MacDonalds :eek:. Daar hebbik zo'n zin in.

12. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Purelan is hetzelfde als wat ik nu heb. Het is van wolvet/lanoline, en dat hoef je niet af te vegen.

Mijn grote meid is ook vandaag bij de gastouder, lekker hoor zo'n dagje even met mijn kleine meid alleen.

Ik heb bij de hielprik een folder en vragenlijst gekregen over 'Stevig Ouderschap'. Is een soort van begeleiding die je kan krijgen, blijkbaar, als je daar behoefte aan hebt. Maar die vragenlijst is echt bizar. Vragen als vindt u dat slaan bij de opvoeding hoort, en vallen er klappen als u en uw partner ruzie hebben, en heeft iemand wel eens gezegd dat u minder drugs of alcohol zou moeten gebruiken. Etc

Ik heb gister een mascaraatje opgedaan. Woei! Daar is het nog bij gebleven. Geen idee wat ik weeg, zal es op de weegschaal gaan staan. Pas mijn gewone broeken wel denk ik, alleen krijg je dan zo'n muffintop. Haha

13. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Tuurlijk moeten er af en toe klappen vallen in een gezin.. *sarcasme stand uit*. Wat een bizarre vragenlijst zeg. Nooit van gehoord. Wij krijgen wel standaard een vragenlijst van het CB waar ze volgens mij kijken of je tegen een PND aan zit.. Daarin staan vragen als: Kan je nog net zoveel lachen als voorheen? Voel je je soms zonder reden schuldig? Kan je alles nog overzien?
    En die lijst krijg je dan de eerste paar keer dat je op het CB komt.

Ik ben vandaag voor het eerst zonder uk buitenshuis geweest. Ik moest zoontje van de gastouder halen en kleine uk sliep nog. Gelukkig was m'n moeder er, dus ik kon even snel weg.
    Dat vind ik wel een nadeel van borstvoeding hoor, je kan de uk niet zo snel even 'achterlaten' bij de oppas. Je moet altijd zorgen voor voldoende melk dat dan ook nog op de juiste manier ontdooit is (dus ver van tevoren uit de vriezer halen), kolfapparaat mee etc. Veel teveel gedoe, dus dan maar liever uk mee of zelf thuisblijven.

14. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kraamhulp zei dat je tegenwoordig geen bv meer mag invriezen in ijsblokjeszakken. Wisten jullie dit? En waarin vriezen jullie in?

15. jolien 1986

Mijn kraamhulp gaf wel die tip.. Van ijsblokjeszakken.

Ik heb zooi flesjes van 130 ml uit ziekenhuis die ik voor kolven gebruikte. Die gooide ik niet weg maar kookte ik uit. Prima formaat, heb zo'n 20 stuks.

16. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik had de vorige keer van die bekers van Avent, en deze keer heb ik een andere kolf (Medela dubbelzijdig elektrisch) en de flesjes waarin je kolft, kan je ook invriezen. Alleen heb ik er daar maar 6 van, dus uiteindelijk zal ik die bekers ook weer gaan gebruiken. Ik deed er dan altijd een sticker op waar ik de datum op schreef.

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Ik gwbruik de ijsblokzakjes. Ivm ruimte hebben we niet echt de mogelijkheid om flesjes in te vreizen.

18. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Ik gebruik medela flesjes net als Lentekriebel, maar dat is nogal een uitgave.

Is de ml-indicatie gedrukt met inkt op die flesjes Jolien? Bij mij liet die los bij uitkoken en had ik liters melk met zwarte spikkels in de vriezer. Kwam er te laat achter...

19. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Zie net een reactie van iemand over die ijsblokzakjes.
    Ze zegt dat bij de uitdrukken van de melk, er stukjes plastic mee kunnen komen ook als je ze openscheurt.
    Heeft xe wel een punt in. Dus ik ga toch maar op zoek naar een andere optie ;)

20. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Er zijn toch ook van die speciale zakjes voor borstvoeding? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het hier ergens op zp gelezen..

Deel Deze Pagina