Zo gek.. Ben ik na 2 jaar zelf proberen, hier een eigen topic aan het openen. Nooit gedacht dat het nodig zou zijn en nu het zo is, is het goed. Ik ben 31 jaar en we hebben een zoontje van 3. Van hem was ik na 4 maanden zelf proberen spontaan zwanger. We wisten ook direct na zijn geboorte dat we heel erg naar een tweede kindjes verlangden. Dus zijn ook weer aan de klus gegaan. Eind vorig jaar (toen inmiddels al iets meer dan 2 jaar zelf bezig) toch maar een afspraak gemaakt bij de gyn. Die heeft direct alle onderzoeken gestart die nodig waren. Maar begin dit jaar bleek dat er helemaal niets bij ons gevonden is. Kortom, we zijn gezond en prima in orde! Hoe frustrerend was het dat we daarna het weer een half jaar zelf moesten proberen. Toch hebben we eerst nog samen onze vakantie gevierd en hebben we een heerlijk half jaar gehad, gelukkig en nergens aan denkend. Vorige week dinsdag hebben we ons beleidsgesprek gehad in het ziekenhuis om te zien wat nu. Daar kwam de gyn eigenlijk direct met het antwoord, dan beginnen we direct met IUI, als jullie dat willen. Dus nu bijna 3 jaar later, gaan we dan beginnen. Eind september begint mijn cyclus en morgen heb ik prikles. Geen idee waar we ons instorten, maar we weten waarvoor we dit gaan doen. Ik vind het spannend, maar ook ergens opluchting en geruststelling. Wie gaat er ook beginnen of zit net in haar eerste IUI? "gezellig" om er samen over te praten en onze ervaringen te delen misschien!
Heej, ik kom met je meekletsen. Ik ben 29, en we hebben nog geen kindjes. Mn vriend en ik zijn nu 4 jaar samen en hebben een paar maand geleden ons eigen huisje gekocht, na al een tijd te hebben samengewoond in een huurhuisje. Wij gaan ook nu beginnen met IUI, na iets meer dan een jaar zelf proberen. Nog niet zo heel lang aan t proberen dus, maar aangezien ik maar 1 eierstok heb, hoefden we "maar" een half jaar zelf te proberen, voor we ons mochten melden. Na een half jaar dus gemeld, en na onderzoeken bleek dat het zaad van mn vriend nauwelijks tot niet in mijn cervixslijm kan overleven, waardoor de kans dus heel minimaal wordt dat er uberhaupt een levende, goedzwemmende zaadcel, bij mijn eitje aankomt. Morgen de eerste folikkelmeting (cd 8), en ik verwacht zondag of maandag de behandeling te krijgen, als alles tenminste volgens mn normale schema verloopt. (heb een cyclus van 24-25 dagen, met een luteale fase van +- 12 dagen) In eerste instantie gaan we 3x behandeld worden zonder hormonen. Ik weet niet zeker of er wel pregnyl gespoten gaat worden, maar dat zal ik ergens de komende dagen wel horen denk ik Ik vind het echt heel spannend, en ik hoop dat dit de uitkomst gaat bieden voor ons, en uiteraard ook voor jullie!
Hi Nienke, Welkom! "Fijn" dat ze bij jullie wel de oorzaak hebben gevonden en dat je daar iets mee kan. Natuurlijk is het niet " fijn" maar je kan er iets mee en ze gaan er gelukkig ook iets mee doen. Je wist het al langer dat je maar 1 eierstok hebt? Dan heb je ook om de maand een eisprong? Of wel elke maand? Zelf gevraagd of het kon zonder hormonen of is dat protocol? Hier wel besloten gelijk met hormonen. Vanavond mag ik mezelf voor het eerst prikken met Gonal-F. Dus we zullen zien wat dat doet. Volgende week dinsdag heb ik weer een afspraak voor een fm. Hopelijk dan al een beetje actie Ik hoop ook voor jullie dat de IUI gaat werken en doet wat het moet doen. Spannend!
Ja dit wist ik al. Ben in 2012 namelijk geopereerd. Had een endometriose cyste, en die was dusdanig om mn eierstok heen gewikkeld, dat die al helemaal afgestorven was, en dus hebben ze die moeten verwijderen. Mn eierstok die ik nu nog heb, neemt het volledig over, dus heb elke maand een eisprong Ja ben blij dat ze inderdaad een oorzaak gevonden hebben. Dit is toch wel een geruststelling. Al is het natuurlijk erg jammer dat het niet op de natuurlijke manier zal lukken bij ons Nou, omdat verder alles gewoon goed is bij ons en ik een hele stabiele cyclus heb, willen ze proberen om het zonder hormonen te doen. Dit omdat ik gewoon een normale cyclus lengte heb, met eisprong en een normale luteale fase. De arts zei dat als we geen hormonen hoeven, ze dat liever ook niet doen (slaat toch door op je lichaam en humeur etc) Dus vandaar. Vind t ook niet erg Vanmorgen de eerste meting gehad. Bms zat op 6mm en follikel zat nu op 10mm. Nog klein, maar gezien de eerdere metingen kan dit in een flink tempo gaan groeien bij mij. Komende zaterdag mag ik weer terug komen. Heb al wel een potje en een ovitrelle spuit meegekregen, voor het geval dat ze zatedag zeggen dat we maandag de behandeling gaan krijgen Lijkt me vervelend dat ze geen oorzaak kunnen vinden bij jullie, maar wel heel fijn dat ze in ieder geval willen helpen en jullie niet nog langer laten aanklooien..! Heeft het misschien ook te maken met dat jullie al een kleine hebben, of je leeftijd misschien dat ze daar zo makkelijk mee waren? Hoe vond je het prikken vorige week? Ik heb vanmorgen geoefend met het zetten van de spuit. Vond het heel apart, en had wat trillende handen, maar uitendelijk vond ik t eigenlijk reuze mee vallen..
Hallo dames Ik schrijf graag mee. Afgelopen week de eerste inseminatie gehad en nu op het wachtbankje. Super spannend. Ik ben 30 mijn man 28 en we gaan voor ons eerste kindje Manlief matig zaad, 1e iui met 2 mljn zaadcellen. Hopen dat er 1 kampioen bij zit!