Augustus 2016 mama's NOD-clubje

Discussie in 'De mama's' gestart door Love1990, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

♡ Bevallen ♡

Bobbie (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ Z. ♥ op 15 juli 2016 (35.3)
    Veldmuisje (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 3 augustus 2016 (37.5)
    Love (26 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ R. ♥ op 14 augustus 2016 (39.2)
    Anne (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 19 augustus 2016 (39.5)
    Vaya (28 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 26 augustus 2016 (40.5)

2. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Hallo mama's!

3. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Hoooooi mama's 😍

Vaya, wat balen dat je eigen herstel niet zo soepeltjes verloopt. Hoop dat het snel beter met je gaat!
    @love, ik ga nu idd proberen om te gaan blok voeden om de 3 uur.
    Maaaarrr.. Als ik bv om 1 uur rechts heb gevoed, en hij wil om 3 uur weer, moet ik dan weer rechts pakken?
    Vind het lastig om me dan precies aan die 3 uren te houden. Dan zit er af en toe echt een lange tijd tussen voordat hij weer aan de andere kant drinkt...

Cb is net geweest, meneer weegt nu 3860 gram hahaha.. Hij krijgt dus meer dan voldoende binnen. Dik 600 gram aangekomen in een week tijd. Krijgt ook echt spek in z'n gezichtje enzo. Zal zo een fotootje uploaden ❤️

4. Love1990

Hoe gaat he met jullie meisje veldmuis?

5. Love1990

Ik maakte ook blokken van 3 uur. Tussen 00.00-03.00 03.00-06.00 enz.. Ik moest binnen zo'n blok aan 1 borst voeden, ook als ze zich meldde 5 min. Voor het volgende blok. Die lange tijd tussen de borsten is juist nodig om de productie te verminderen 😉

Wauw, goed aangekomen zeg! Jullie mannetje is bijna net zo zwaar als ons meisje. Jij produceert slagroom 😁

6. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Oke stel dus, tijd van 0-3, meneer wil om 5 voor 3 drinken. Dan pak ik dus nog netjes rechts.
    Maar wat nou als hij zich dan van 3-6 niet meld maar om 6:15 weer wil drinken?
    Dan sla ik links dus volledig over?

7. Love1990

Haha, in principe wel ja. Maar dan deed ik de voeding van 6:15 wel links zodat die ook iets gestimuleerd wordt. Als jullie mannetje netjes elke 3 uur komt dan zou jou overproductie snel weg moeten zijn. Anders zou je de blokken nog een uurtje groter kunnen maken, dat je elke 4 uur een andere borst aanbied 😉

8. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Thanks, hier kan ik wat mee. Ga hier nu mee aan de slag 😘

9. Love1990

Ik hoop dat het werkt voor jullie! Heb jij door je overproductie ook zo'n last van stuwing?

10. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ja best wel. En zodra het weer tijd is voor een volgende voeding dan kan ik m'n zoog compresje uit wringen. Heel vervelend.
    Hebben jullie misschien tips wat betreft compressen? Ik had er van de Hema maar daar lek ik compleet doorheen.

11. Love1990

Ik heb wasbare zoogcompressen, die wegwerp kon ik ook helemaal niks neem. 'S nachts een handdoek tegen m'n borsten, die was halverwege de nacht ook helemaal verzadigd 😅 Ik vond die stuwing echt verschrikkelijk, je bent je continu bewust van je gigantische voorgevel 🙈

12. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Hee, de nieuwe locatie :D
    In het oude topic werd nog gevraagd hoe het met Z. dr verstopping ging. Nou, dat gaat gelukkig weer helemaal goed. Het is weer lekker zacht, haha. Begin van de week langzaam aan over gestapt op de Comfort, en dat veroorzaakte wel wat onrust. Voornamelijk krampjes. Nu volledig over, en ze lijkt ook redelijk gewend te zijn. Nauwelijks nog krampjes gelukkig :)

Ook heb ik een oplossing gevonden voor wat onrustig in slaap vallen, een inbaker zakje. De Swaddle me, deze gebruikte ze in het ziekenhuis ook.
    Ze slaapt nu 's nachts beter door, en laat nu gerust zo'n 5 uur tussen de voeding zitten in plaats van 3 uur. In het begin is het nog een beetje gekkig voor dr, maar als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze ook goed.

Gisteren hadden we de bruiloft van mijn broer, en ik was al bang dat ze ontzettend veel zou gaan huilen (zoals de dagen er voor). Maar ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen :)

Anne: vervelend dat ook jij zo'n enorme productie hebt dat het oncomfortabel wordt. Gelukkig is je mannetje goed gegroeid :) Lieve foto ook in de club.
    En verder geen ideetjes voor een dagje weg, maar geniet nog lekker met z'n 3en van de laatste vrije daagjes.

Vaya: Wat naar dat je je zo beroerd voelt, hopelijk schiet het herstel een beetje op. Wel fijn dat je extra kraamzorg hebt, kun je goed gebruiken. En wat fijn dat M. het zo goed doet :)

Love en Veldmuisje, hoe gaat het bij jullie?

13. Love1990

Bobbie, fijn dat de krampjes zo goed als over zijn! Inbakeren werkt perfect he! Bij onze oudste ook gedaan, bij deze kleine mogen we helaas niet omdat ze een vergrote kans heeft op heupafwijkingen.

Hier zijn de krampjes van de overstap naar kunstvoeding ook zo goed als over. Sinds gisteren drinkt R. Flesjes van ongeveer 80ml en soms zelfs 100ml!! 'S avonds heeft ze echt even een huiluurtje, zo zielig 😔

14. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Zo'n swaddle me zou geen probleem zijn voor de heupen, aangezien de voeten in een trappelzakje zitten.

15. Love1990

Voetjes zijn het probleem niet 😁 Die liggen in onze Pacco ook los, het zit m echt op heuphoogte daar waar je de handjes langs legt. Als het lichamelijk onderzoek goed is dan kunnen wij m ook weer gebruiken 😃

16. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Aha, dacht dat het m in de beentjes zat. Maar hopelijk komt ze goed door de keuring ;)
    Heb het de laatste dagen bijgehouden, maar dankzij het inbakeren slaapt ze dus beter en zitten we dus op 6 voedingen per dag ipv 8. Ze lijkt wel meer honger te krijgen, dus binnenkort weer een beetje omhoog met de voeding.

Vandaag beetje rustig aan doen, dadelijk nog kraamvisite. Er is helaas wat verkeerd geschoten in mijn schouder vanochtend, dus verder lekker niks doen vandaag.

17. Love1990

Oh heerlijk Bobbie, geeft dan toch meer rust he dat inbakeren.
    Rustig aan met je schouder!

Wij zitten nog wel op 8 voedingen, R. Wil echt niet meer dan 80ml per keer drinken.

18. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Hoi allemaal... oeps..moet ik natuurlijk wel even een abonnement notificatie inschakelen. 😉

Hoe het hier gaat... goed! M. schommelt nu rond de 3 kilo en ze kwam van 2380. Heel fijn dus. Ze drinkt goed en is een pittig en sterk meisje. In tegenstelling tot ons zoontje slaapt ze na een voeding niet altijd meteen in. Hem legde ik neer en weg was-ie. Die sliep tussen de voedingen door vrijwel non-stop. Heb bij hem ook in het begin weken geen speen gebruikt. M. gebruikt wel een speen en meestal helpt dit na een tijdje huilen en slaapt ook zij als een roosje. Sowieso is het geen huilbaby hoor, maar dit verschil merk ik dus wel op.

Inbakeren kan enorm helpen Bobbie! Fijn!

Ik heb ook wasbare zoogcompressen. Idd prettiger en fijner voor mij portemonnee (ik ben weer van plan lang te gaan voeden, bij zoontje ruim 11 mnd gedaan).

Met ons verder goed. Manlief heeft nu 2,5 vakantie (eerste week inmiddels om). Vorige week met de trein een dagje naar Zaanse Schans geweest. Was leuk! Ging ook goed met M in de wandelwagenbak. Veel de hydrofiel over de opening gehangen (voor de zon en haar rust) en ze sliep meestal prima tussen de voedingen door). Van de week gaan we een nachtje weg. Manlief had nog een bon van zijn werk voor een belevenis (bijv nachtje weg). Dat laatste hebben we ook gereserveerd en onze kinderen (wat klinkt dat leuk😉) mogen voor niks mee. We nemen voor ons zoontje het campingbedje mee en M gaat in de wandelwagenbak. Kamer is erg ruim en heeft een bad. Het is excl ontbijt dus dat betalen we dan wel. Maar het is leuk en relaxed weggaan zo. Zin in! We gaan naar de Veluwe en die omgeving vind ik ook erg mooi en vooral rustgevend. Hopelijk ontspannen we daar ook fijn. Het weer lijkt dan in ieder geval goed.

Donderdag eerste bezoek consultatiebureau. Ben benieuwd naar haar gewicht én lengte. Ons meiske weegt dan wel niet veel, ik heb wel het idee dat ze erg lang is. Mt50 is bijv veels te wijd (ik plak gewoon een sticker op haar rug), maar best al wel kort. Mt 56 slobbert helemaal, maar is qua lengte al beter. Ben dus benieuwd. Ons zoontje was altijd gemiddeld en iig nooit langer dan het gemiddelde. M schat ik wel wat langer. Niet zo handig met kleertjes, maar ach... met dat luiertape maak ik wel wat van. 😃

Als ik er tijd voor heb, zal ik van de week nog wat foto's uploaden.

Aan alle nieuwbakken mama's.... hoe ervaren jullie het om nu mama te zijn en daarnaast ook het normale gezinsleven weer op te pakken. Lukt het allemaal. Ik ben zelf erg van de lijstjes en plan eigenlijk altijd al jaren mn weken zo in (met alles wat ik per dag ga doen). Werkt erg prettig bij mij. Ik geniet ook wel erg van de rust die je nu af en toe hebt (even geen werk bijv, ben zelf zzp-er, maar gelukkig heb je ook daarin recht op zestien weken zwangerschapsverlof). Dus ga ik met regelmaat even wandelen of tussen de voedingen door even lekker de deur uit voor een boodschap en lekker gewoon genieten van het er even uit zijn. Dat heb ik gemist voor de bevalling (die was er voor dat ik erg in had) en ik probeer dan ook het eea bewust nu na de tijd 'in te halen'.

19. Love1990

Ons meisje is qua lengte ook enorm gegroeid 😨 Volgens het zkh was ze 48cm maar maatje 56 zit haar perfect. Echt de lengte meten bij het CB doen wij bewust niet ivm de heupproblemen van haar grote zus. Grote zus wordt bij het volgende CB bezoek pas voor het eerst gemeten 😁

Heerlijk veldmuisje, lekker er even tussenuit met je gezinnetje! Ben erg benieuwd naar de foto van jullie meisje 😍

20. Love1990

Hoe gaat het met de kindjes?
    Wij moeten vanmiddag voor het eerst naar het CB, ben erg benieuwd of R. Ook gegroeid is. Gelijk ook even advies vragen over haar drink gedrag, is de laatste dagen echt een drama 😔 De eerste 40 ml drinkt ze perfect en daarna is het huilen, huilen, huilen. Krijg er met moeite 60/70 ml in 😔

Deel Deze Pagina