Geeft niets belony. Gezellig dat je weer meer mee komt kletsen hoe gaan jullie nachten nu? Hier ook mn handen vol. Slaapjes worden korter en meneer wil overdag ook meer aandacht.
Hier gaat het eigenlijk wel goed. Hij slaapt nog steeds door. Hij huilt wel in zijn slaap, echt heel raar. Daar wordt ik wel wakker van maar goed er dan niet uit omdat hij na een paar minuten weer stil is. Met eten zit hij nu op ongeveer een liter per dag. Morgen naar het cb dus ben benieuwd hoe zwaar hij is. Het werken vind ik nog steeds niet leuk😐 mis hem echt nog steeds heel erg.
Hoi! Ik ben Laura, 26 en op 2 september 2016 moeder geworden van zoontje Finn (eerste kindje, was 19 september uitgerekend). Zou ik me bij dit topic mogen aanmelden? November 2016 is helaas mijn contract niet verlengd en momenteel ben ik nog thuis. Aan de ene kant hierdoor alle tijd voor mijn zoontje, aan de andere kant soms wat eenzaam (ben 1 van de eerste van mijn vriendinnen die moeder is geworden en doordeweeks hoop aan het werk natuurlijk ). Ik merk ook dat het solliciteren wat moeite kost.. Ergens lijk ik het nog wel prima te vinden zo lekker thuis. Een instelling die normaal niet bij me zou passen, want normaal zou ik keihard aan het solliciteren zijn. Kortom, ik zou het gezellig vinden om af en toe met andere moeders met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd te kletsen en ervaringen uit wisselen.
Hallo allemaal, hier ook even niets laten horen. Werken, de zorg voor de kleine en het huishouden slokt even alle tijd op. En daarnaast de nachten die nog erg vermoeiend zijn. Ik vind het op zich wel weer leuk om te werken maar het vroege opstaan en weinige slapen vind ik niks. Afgelopen weekend is ons zoontje opgenomen in het ziekenhuis. Hij ademde heel moeizaam, was slap en zag heel bleek. We zijn met de ambulance opgehaald. In het ziekenhuis heeft hij zuurstof en sondevoeding gekregen. Gelukkig zijn we sinds dinsdag weer thuis. We zijn flink geschrokken en dat hakt er af en toe nog wel in. Als ik hem niet duidelijk hoor ademen zit mijn hart weer in mijn keel. Deze week ben ik thuis want hij is nog echt niet beter. Hij gaat wel steeds wat meer vooruit. Welkom Laura!
Welkom Laura! Myria wat een verhaal... Nou jullie zullen wel ontzettend bang geweest zijn. Weten ze hoe het kwam dat hij zo moeilijk ademde? Fijn dat je deze week bij hem bent maar kan me voorstellen dat je extra alert bent. Brrr gelukkig konden jullie snel naar het ziekenhuis. Kon jij /jullie Er blijven slapen?
Hij heeft een infectie aan zijn luchtwegen opgelopen door het rs virus. We zijn in het ziekenhuis steeds (afwisselend) bij hem gebleven. Er was plek voor een ouder in de nacht dus ik ben steeds blijven slapen. Dat was allemaal goed geregeld maar zo blij toen we weer naar huis mochten!
Jeetje wat een verhaal! Gelukkig dat het nu beter gaat! @ Hope1985 de slaapjes hier overdag worden ook korter. Alleen in de box spelen vindt meneer niks 😂. Die speelt het liefste samen. Mijn zoontje slaapt door, dat wil zeggen hij komt niet meer voor een nachtvoeding, maar wordt soms wel wakker in de nacht en soms rond 5.00 kletsen. Vaak start de dag tussen 7.00 en 8.00. Aan het einde van de middag leg ik hem wel op bed, al wordt dat wel steeds ietsje later. Hij zit op 4 flessen. We maken hem altijd wakker tegen 20.00, want al legde je hem om 16.00 moe op bed, dan sliep hij gerust nog... Daarna gaat hij om 21.00 zo weer slapen. Zijn er meer kindjes hier die dit doen? Ik kan hem echt niet ophouden, leg hem zelfs om 17.30 nog wel eens op bed, omdat hij gewoon moe is. Hoor zo vaak dat heel veel kindjes kort slapen aan het einde van de middag. Zijn jullie al gestart met fruit / groente? En hoe plannen jullie dit in overdag? Merk dat ik daarin wel zoekende ben momenteel, omdat hij vaak na 1,5 a 2 uur wel moe is. Ga alles nog even terug lezen op dit topic, dan ben ik ook even op de hoogte van al jullie verhalen tot nu toe!
Hier is einde middag vaak lastig. Hij is moe van de dag maar slapen lukt dan niet zo goed. Soms slaapt hij in de doek/ zak, soms op bed en een andere keer blijft hij nog wat langer wakker. Meestal gaat hij rond 19.30 in bad, dan een borst en vervolgens in bed. De nachten hier zijn erg vermoeiend sinds hij uit het zhs komt. Hij is wakker na 2-3 uur slapen en wil dan vaak ook drinken. Troosten op een andere manier lukt masr weinig. Ik houd mij maar voor dat het een fase is (sprongetje?). Dan is het overdag nog wel vol te houden op het werk! Wij gaan komend weekend met zijn eerste hapje starten. Ik ben zo benieuwd wat hij ervan vindt! Ik denk dat het handig is om tussen twee voedingen door te geven? Mijn zoontje is ook vaak een uur tot anderhalf uur wakker. Ik zal eens kijken waar we het in kunnen passen. Waar zijn jullie mee gestart?
Hoi Myrja, Wij zijn gestart met een klein beetje groente (zelf gepureerd, worteltjes). Binnen no time had hij het door en nu smult hij ervan! Inmiddels eet hij zo'n 125 gram (de inhoud van een 4+ maanden potje). Hij smult er echt van! We hebben nu 3 groentes gehad: worteltjes, broccoli en sperzieboontjes. We geven het nu tussen 16.30 en 17.00. Mijn zoontje was op een gegeven moment erg hongerig en nu door de hapjes meer verzadigd merken we. Toen de groente goed ging, gestart met wat fruit en daar eet hij inmiddels ook zo'n 125 gram van op. Dit geven wij zelf na zijn tweede fles (ik geef geen borstvoeding meer) tussen 12.30 en 13.00. (globale tijden fles: 7.30 - 11.30 - 15.30 - 19.30 a 20.00). Dit is om en nabij. Ik wil binnenkort graag het fruit naar de ochtend doen, maar nu wil hij al vrij snel weer slapen in de ochtend, dus is dit nu even handiger. We geven het dus inderdaad tussen 2 voedingen door. Olvarit heeft wel een handig richtlijnen schema op de site.
Wij zijn nu een week geleden gestart met gepureerde groente (worteltjes). Na de eerste hap trok hij zo'n vies gezicht maar zijn mondje ging wel weer open. Vandaag hebben we pompoen gegeven en dat vond hij ook lekker. Huilen toen hij het laatste hapje had gekregen! Hoe snel gaven jullie meer dan een paar happen Lauw? Ik denk dat mijn zoontje ook wel meer lust maar ik wil een beetje voorzichtig doen met het oog op zijn darmpjes. Ik heb ook even gekeken bij de richtlijnen van Olvarit. Mijn zoontje drinkt alleen veel vaker dan daar staat of dan jouw zoontje doet. Meestal drinkt hij om de 2.5 uur dus dan kom ik vaak op 8 voedingen of meer per dag uit. Het lukt wel om de groente tussen de voedingen door te geven. Het is nog niet zoveel! Hoe is het verder met iedereen?
Oeps, lang geleden dat ik hier was:O Leuk dat je meekletst Laura en vet vervelend mirya, gaat nu alles weer goed met je kindje? Wij waren vorige week begonnen met hapjes, haha hij eet het wel maar kijkt nog steeds heel vies bij alles wat hij krijgt. Tot nu toe pompoen, brocolli, sperzieboon en banaan gegeven. En ik doe soms wat pap bij z'n fles. Dat gaat er nog wel goed in. Wij zitten nu op 5 flessen van 180 ml. Heb wel het idee dat hij soms nog meer wil, maar dan komen we op meer dan een liter. schijnt minder goed te zijn voor de niertjes maar geef soms alsnog meer want wil ook niet dat hij honger heeft. Vorige week was de nutrilon HA minder goed verkrijgbaar dus een dagje standaard geprobeerd....nou dat heb ik geweten in de nacht Volgende de dag alle mogelijke winkels afgezocht naar HA en gelukkig kunnen we weer even vooruit. Gaan jullie kinderen al rollen? hier rolt hij van buik naar rug en terug maar vaak zit zijn arm nog in de weg :X En wat doen jullie met vakantie? wij gaan nu in maart een midweek naar landal en dan in september naar gran canaria in een bungalow op een park. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. We wilde eigenlijk naar manorca vanwege de vliegtijden maar kon daar niks leuks vinden. In mei gaan we nog met zn 2e weg naar lissabon voor onze trouwdag. Dan komt me moeder hier slapen, maar daar zie ik wel tegenop hoor. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Maar we hebben wel afgesproken om toch samen te gaan.