September 2017

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Livaz, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Faeliv, wij denk ik ook zo rond de kerst! We hebben iig genoeg geklust rond die periode. Maar weet niet precies wanneer!!
    Ik herken het trouwens ook hoor!! Ik vind het ook heel eng en spannend weer. Was mijn eerste zwangerschap ook. Alles wat ik nu voel denk ik 'oja, nu krijg ik een miskraam'. Heb ook het idee dat het deze zwangerschap mis gaat. Gebaseerd op niks. Maar het voelt eigenlijk al zo vanaf de positieve test. Misschien omdat ik helemaal nergens last van heb qua zwangerschapskwaaltjes.

Wij vertellen het trouwens wel gewoon aan onze intimi (dus ouders, zussen, beste vriendin), puur om het te kunnen delen en als het misgaat zodat zij ook er voor ons kunnen zijn.

2. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Wat heb jij al vroeg een echo trouwens, Kate, is daar een reden voor? Ik zal straks eens de verloskundige gaan bellen voor een afspraak. :)

Spannend zal het elke zwangerschap zijn, hopen dat het goed blijft gaan!

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

10 feb mag ik komen voor de eerste echo! Ben dan precies 8wk als het goed is. 😊

4. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Leuk! Ik heb 16 februari een echo, ben die week 7 of 8 weken zwanger. Vind het heel spannend, de jongste wordt dit jaar alweer 4 dus ben er ruim 3 jaar "uit" geweest. Lijkt allemaal weer als nieuw!

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hoe is de echo gegaan Kate?

Hier met kerst zwanger geraakt (denk ik) we zijn sowieso hele maand door actief, dus kan ook iets daarvoor of daarna zijn, maar ik denk ik zelf kerst.

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Kate dat gevoel wat je omschrijft heb ik op 1 na alle missers gehad.... Het is zo'n naar voorgevoel die je niet weg krijgt. Hopelijk gaat het goed, maar dat is vaak tegen beter weten in... Ik duim voor je!

7. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ik heb net mijn echo gehad (moest om te kijken voor het starten met het prikken van antistolling Fealiv) maar er was dus nog niets te zien... Het kan want het is nog heel vroeg. Mijn endometrium was wel dik en er was wat vrij vocht in de buik te zien. Ook was er te zien dat rechts mijn ei gesprongen is. Dus ze verwachten wel een zwangerschap.
    Wellicht is het een late innesteling geweest, want heb nog geen echte knaltest gehad, dus is het allemaal nog heel klein.

Over 1,5 week terug (23e). Heb stress nu, helemaal omdat ik het idee heb dat het niet goed gaat dit keer.

Leuk trouwens... De gyn (ik kende haar nog niet) zei echt zo toen ik ging zitten (mijn man en kindje waren erbij) 'is het gepland??' op zo'n manier van 'Serieus, nu alweer' kijkend naar mijn kindje.
    Dus ik 'JA heel erg gepland!!'

8. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Spannend Kate. Hoe oud ben je?

Ik ben zelf voor het eerst moeder geworden op mijn 20e en had op mijn 25e al drie kindjes, kreeg voornamelijk de vraag of ze dezelfde vader hadden... "nee ik spaar DNA" antwoordde ik na een tijdje al snel met een glimlach. Vind het ronduit onbeschoft namelijk.

9. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Bizar he!! Hoe langer ik erover nadenk hoe onbeschofter is haar vraag vond!
    Ik ben uit 87, dus een prima leeftijd voor een 2e kind

10. Louloute

🙊🙊 sommige mensen..!

Kate
    Jammer dat er niets te zien was maar je bent nog vroeg idd! :)

11. cruesli

cruesli Lid

11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    @meijtje: ook nummer 3 dus, leuk! Jij hebt 2 meiden zie ik, ik heb 2 jongens :)
    Wij hebben ook al een vakantie geboekt, alleen ben ik dan al 35 weken zwanger, dus even kijken als we
    een goede echo hebben of we die iets kunnen vervroegen ;)

@kate: welkom en gefeliciteerd! Wow lekker snel op elkaar je beide kindjes inderdaad, hihi
    Balen dat je bloedverdunners moet spuiten zo lang nu.
    Jammer dat je nog niks zag op de echo, maar het is ook wel héél vroeg om iets te zien he.
    Ik heb bij mn eerste een echo met hartactie gehad met 6+3 en dat was al snel.

@faeliv: Gefeliciteerd! Zelfde uitgerekende datum als ik ;)
    Ik ben eerste kerstdag zwanger geraakt. Weet precies de dag, want dat is de enige dag dat we het gezellig hebben gehad en een condoom zijn vergeten..
    Ik krijg 30 januari de eerste echo en 31 januari ben ik jarig, en gaan we een dagje weg met mijn ouders. Wil het ze dan met het uit eten ook vertellen.
    (anders valt het ook wel erg op dat ik geen wijntje neem hihi). Wereldkundig doen we pas ergens met de 9 weken.
    Beide eerdere keren ook rond de 9 weken gedaan. Kan het dan haast niet verborgen houden omdat mijn buik altijd mega hard groeit.

@essybess: Ook al zo vlot op elkaar de kindjes, respect hoor!

@masa: Welkom en gefeliciteerd! En 4de kindje, wow! En hihi jullie hebben t wel altijd heel gezellig met de kerst dus ;)

Ik ben inmiddels bijna (31 januari dus ;) ) 33. Op mijn 27ste mijn eerste kindje gekregen en op mijn 31ste nummer 2.
    We wisten nog niet of we uberhaupt wel een derde wilden en áls we dat al wilden, wilden we dat pas als de jongste ruim 3 was.
    Nou mooi niet dus hahah! Als alles goed gaat is de jongste nét 2,5 als deze geboren wordt.

Voelen jullie je ook allemaal nog zo goed? Ik heb echt helemaal 0,0 nergens last van. Niet moe, niet misselijk, geen pijnlijke borsten, niks.
    Alleen wat buikpijn/ongesteldheidsbuikpijn. Was ook precies zo bij de jongste, toen begonnen de kwaaltjes pas rond de 7 weken ofzo.
    Bij de oudste was ik vanaf 3,5 week al verzengend dood en doodmoe.

12. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Hi Cruesli,

Ja onze kerstdagen zijn meer dan gezellig :p

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Cruesli niets hier! Lekker hoor houden zo, bij de eerst alleen bekkeninstabiliteit en honger, tweede kreeg ik op een gegeven avond misselijkheid en bekkeninstabiliteit maar mindere mate gelukkig.
    Nu weer niets, gisteren alleen dat ik gebakken champignons maakte wat ik normaal helemaal geweldig vind, vond ik nu niet zo bijzonder. Bekkens heb ik nu nog geen last van, dat zal met een week of 4 a 6 beginnen. Of niet, maar voor alle zekerheid zal ik dan kantoorwerk krijgen ipv in de wijk.
    En onze kinderen schelen 1 dag haha die van mij is van 17-3-15 zo leuk!

Kate wat een mega brutale vraag, nee ik ben gestruikeld en ben bovenop zijn l*l gevallen, nou goed, ging perongeluk hahahahaha.
    En ja hier ook die vooroordelen, ow een derde je wil zeker een jongen.... Uhh nee eigenlijk niet.
    Dom volk ik wil als sinds kindsaf aan 3 kinderen, maak mij nou uit hoe en wat ze zijn, zolang ze een gelukkig leven kunnen leiden, dat is voor mij het allerbelangrijkste.
    Maar die vooroordelen hoor ik zoveel, punthoofd krijg ik ervan.
    En ze denken vaak dat ik nog jonger ben, echt een tienermoeder, ook echt lachen die koppen.
    Ik heb wel eens gezegd kijk maar goed, ik kan er niets aan doen dat jij er al verlept uitziet haha, je had die kop moeten zien toen ik vertelde dat ik al een 30er was. Kan er zo niet tegen. Zeker niet op net gehoor afstand, dan wrijf ik het er wel even in...

14. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Cruesli, ik vind je naam zo leuk, haha!! 3 kindjes lijkt me fantastisch!! Mijn man gilt nu al dat er écht geen 3e komt! Dus tips om mijn man zo gek te krijgen om uiteindelijk een 3e te willen zijn welkom, haha!!
    Wat fijn dat je nog nergens last van hebt!!

Hier ook nog geen enkele klacht! Behalve vermoeidheid,maar is dat niet iets chronisch als je al mama bent? Zo'n dreumes is nou eenmaal vermoeiend, daarbij werk ik onregelmatig 32 uur per week, dus denk dat ik dat al had, haha!
    Oja, en steken af en toe onderin mijn buik.
    Maar verder, geen misselijkheid, geen pijn in mijn borsten, niks!! Terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap alles kon afkruisen zo'n beetje haha!!

Brutaal he Meijtje! Ook bij jou!! Schandalig gewoon. Mensen denken tegenwoordig maar dat ze alles zomaar kunnen en mogen zeggen. Helaas bedenk ik altijd veel te laat pas een goed tegenantwoord hahaha!!!

15. Louloute

Zo meijtje 👊 hihi ze durven daarna niks meer te zeggen zeker 😄
    Nee maar ik snap dat echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen om zulke bizarre vragen te stellen..!

16. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Kate,mijn man wilde ook geen 3e en nu al zwanger van de 4e hahaha Vaak moeten ze gewoon niets hebben van de baby tijd en doen ze heel erg hun best maar het wordt pas leuker als ze wat meer kunnen en dan vond mijn leuk het toch wel heel leuk en prima als er nog eentje bij kwam ;)

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Kate m'n man wist het vantevoren, mijn wens is 3 kinderen ken je daar niet mee leven zeg dat dan nu vast... Slecht hè... Hij vond het geen probleem, maar daarna vindt hij het wel klaar, ook het oog op zoveel missers en dat ik wil blijven werken.

Het gaat stapje voor stapje als ze straks zien hoe leuk die 2 samen zijn, beetje voorkneden, dan hebben ze nog iemand om mee te spelen en zitten ze niet alleen aan elkaar vast. Ook wordt een baby voor een papa makkelijker want ze hebben alles al een keer gedaan.
    Ik vind 3 geweldig, zei al gekscherend als het er 2 zijn wil ik er nog 1 want ik wil een oneven aantal, je had z'n hoofd moeten zien, whaha.

18. Essybess28

Essybess28 Actief lid

20 feb 2015
    102
    1
    18
    Wat een brutale opmerkingen inderdaad! Ik ben benieuwd of ik dit ook te horen ga krijgen. Ik dacht dat het nog niet eens zo heel snel op elkaar was. Mijn zus was al zwanger van de 2e toen de oudste nog geen 9 maanden was. Daar had ik toch echt nog niet aan hoeven denken. En ik moet zeggen dat we niet verwacht hadden al zo snel weer zwanger te zijn. Maar ik vind het wel prima! En ook fijne maanden om met verlof te zijn 😉

Maar ik zou denk ik ook heel graag een derde kindje willen...maar eerst dit maar even afwachten hoe het allemaal gaat 😊

Ik heb nog niet echt veel last van kwalen. Bij de eerst kwam dit rond de 5 weken. Gevoelige borsten en enorm misselijk. echt zo erg dat ik bijna opgenomen werd omdat ik de eerste periode 8 kilo ben afgevallen en nog geen water binnen kon houden. Dus ik hoop dat het zo blijft. Al maak ik me wel zorgen dat ik nu helemaal nog niks voel. Ik ben bang dat dit een fout teken is. Pffff...het is ook nooit goed hè 😉

19. Louloute

Ik weet niet of ik een derde zou willen..sowieso niet zo snel als een tweede. En eerst zien hoe het met twee gaat 😄

20. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Hihi, mijn droom is echt een groot gezin!! Met 4 als minimum! Maar mijn man wilde echt maar 1 kindje, dus hij heeft al toegegeven om voor 1 kindje extra te gaan. Vrees dat ik die 3e en 4e en 5e etc kan vergeten. Hij is ook heel duidelijk van: 'ja het kan allemaal wel leuk en gezellig zijn, maar we moeten ook betalen voor school voor al die kinderen en we willen ook nog mooie reizen maken etc. etc. Dus hij is realistisch en ik een dromer met een droom voor een heel elftal, haha!!

Maar bedankt voor jullie ideeën. Wie weet!!
    Hoe dan ook, ik ben al intens gelukkig met onze zoon en vind het fantastisch dat ik weer zwanger ben! Eerst maar eens deze baby kweken en baren haha!!

Deel Deze Pagina