September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Beterschap voor Joyce en Jurre!

Roosje is naar de dokter geweest en heeft de bovenste luchtwegen weer helemsaal vol zitten. Ze heeft nu een hoestdrank gekregen, want net als ik vond de dokter nu al een tweede antibioticakuur geen goed idee. Na de brommende borst gisteravond is het héél de nacht hoesten geweest. Zij sliep vaak meteen weer door, maar ik niet, want ik was er niet gerust op. Heb een paar keer geluisterd of ze niet benauwd was en zodoende heb ik tussen de hoestbuien, nog een nachtelijke voeding en het niet meteen kunnen slapen, amper écht geslapen. Voel me een wrak.

En dat heeft weer gevolgen, want mijn BV knettert onderuit. Ik had net niet eens voldoende voor één keer!!! Ik dacht eerst: nu ga ik ermee kappen..maar omdat Roos ook veel liever BV heeft dan KV vind ik dat ook wel zielig voor haar en zeker nu ze weer niet fit is.

Dus plan de campagne is nu: ik blijf gewoon mijn normale kolfschema aanhouden en vervang deze week haar middagvoeding voor een flesje KV. Anders stort mama in en dat kan echt niet. Daarnaast is er zo'n spanning aan het ontstaan rondom de hoeveelheid BV, dat dat ook niet bevorderend werkt. De BV maffia zal me nu wel veroordelen, maar ik denk, dat als ik de spanning om te produceren er even bij mezelf afhaal, de BV zich waarschijnlijk wel weer zal herstellen. En daar gaat het toch om!

2. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    juist hellen!
    wat kan jou het schelen wat de "borstvoedingmaffia" zegt!
    jij doet er alles aan om het beste voor roos te doen!
    En ik vind het juist super goed dat je ook aan jezelf denkt door 1 KV te geven!

3. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames,

hier ook een doktersbezoek gehad voor noa omdat zij elke keer overdag zo wenend wakker werd en maar 45min sliep en nog zo moe was en nu komt de dokter met de conclusie dat noa heel veel prikkels niet krijgt verwerkt en dat ze dat uit door nachtmerrie's en ze is een heel alert kindje dat alles wil zien en leren.
    nu moet ik haar calmomel-siroop geven en kijken of dat lukt en als dat aanslaat mag ik waarschijnlijk ook stoppen met de omeprazole voor haar reflux,want de dokter denkt dat dat bij haar in orde is gekomen.
    allè ben benieuwd of het gaat helpen.

groetjes

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    @Babijtje, oei arme Jurre! Hopen dat het een tandje is en hij er snel vanaf is!

@Hellen, SUPER! dat je ook aan jezelf denkt, ik denk dat je veel meer (innerlijke) rust zou krijgen als je je niet zo bezig zou houden met wat anderen vinden, dus super dat je daar nu mee bezig bent! Beterschap voor Roos!

@Sofie, Noa ook al niet lekker, wel fijn dat de arts denkt dat ze van de Reflux af is!!

De eerste carnavalswagens komen al langs :D Vandaag heb ik wel zin om flink carnaval te vieren eigenlijk maar de laatste dag is meestal een stuk minder gezellig doordat iedereen het langzaam gehad heeft. Dus zo Kenji maar lekker warm aan doen en even achterom gaan staan kijken :)

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hoi,

het gaat momenteel niet zo goed met me..
    ik heb al eerder verteld dat we plannen hadden om een huis te kopen dat ging niet door omdat me vriend zn werkgeversverklaring niet goed was ingevuld en hij een nieuwe moest halen maar toen was het bedrijf net overgenomen door een nieuwe baas en die zegt doodleuk kom over 3 maanden maar terug toen konden we de hele koop afzeggen

nu verlangen de verkopers 15.000 euro van ons omdat ze vinden dat we ons niet aan de ontbindende voorwaarden hebben gehouden
    is lang verhaal maar komt er op neer dat de 2e officiele afwijzing 1 dag te laat was door schuld van de bank hebben we ook bewijs van..

maar goed hier moet ik dus nu veel tijd in gaan steken...
    vanmiddag moet ik levi naar oppas brengen en nar juridisch loket, advocaat inschakelen heel veel briefzooi uitrpinten enz enz..
    terwijl net ook nog de fysio is gewees en ik morgen naar huisarts met levi moet voor doorverwijzin naar erasmus mc voor helmpje

ik ben zo intens verdrietig...elke keer als ik naar me zoontje kijk denk ik stel je voor dat we dat geld moeten betalen terwijl ht onze schuld niet is wat dan? dan heeft me zoontje ook geen toekomst meer..

sorry voor me ego bericht ik wilde het hier plaatsen omdat ik gewoon mn verdriet ff kwijt moet..we waren al kapot omdat het huis niet doorging hebben we al zoveel verdriet van gehad en nu dit weer

en me printer is ook kapot en een advocaat kost ook weer geld...
    :(:(:(:(:(:(

me hoofd zit vol ik kan niet meer slapen...

het lucht igg even op dat ik het hier getypt heb

liefs

6. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Hellen; ach arme Roos. En wat balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Kan me goed voorstellen hoor dat je vaker gaat kijken. En helemaal vervelend dat de BV dan nu ook weer terugloopt. Helemaal met jouw plan eens hoor, spanning is ook niet goed voor de productie.

@Sofie; Sneu hoor voor Noa die nachtmerries. Ik hoop ook dat die siroop helpt. En ze snel weer lekker slaapt

@MijnKleine; wat vond Kenji van de optocht? Ik heb hier zaterdag met Jurre even gekeken, hij vond het prachtig; mensen kijken en de harde muziek :D Ik vond er niet zoveel aan, want hier is het gewoon lang niet zo mooi en sfeervol als in Brabant of Limburg.

@Fightforlove; get wat een ellende zeg. Dit soort dingen zijn gewoon zo gemeen, oneerlijk, tijdrovend en energievretend. Dikke knuf voor jou meis en het komt goed

7. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland

he bah meid wat een ellende!!
    heel veel sterkte!! en een hele dikke knuff voor jou!!

8. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    beterschap voor jou en de kleine man!!!xx

9. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    he bah meid!! zielig is da he.. job heeft het rs virus
    en ik heb ook slapeloze nachten gehad..
    weet hoe machteloos je je voelt..
    ook goed aan jezelf denken idd..
    komt allemaal weer goed met de borstvoeding!!
    naar gevoel he als het een dag terug loopt..
    als dat hier gebeurt heb ik echt zon naar gevoel
    maar toch altijd weer bijzonder hoe het dan allemaal weer opgebouwd word of nie.. tis toch wel iets bijzonders als je het kunt

dikke knuff iig voor je!!

10. Hellen, knuffel voor jou. Wat balen joh :(!!
    Heeft ze dus geen RS?

Joyce, beterschap voor jullie!

Fightforlove, ooh wat klote zeg en zo oneerlijk!
    Hopelijk staan jullie in je recht en hoeven jullie niet te betalen..

11. Bekijk bijlage 51992

Ons kleine dikkerdje dap na het zwemmen.
    Alleen geen foto's van in het water, de camera was beslagen toen :(.
    En ze had hier net dr badpakje uit, ook jammer.

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Hellen, Linde bromt ook heel erg, volgende de HA niets ergs in ieder geval. Dikke knuffel voor Roos

@ Torties, zoo jij hebt veel geshopt :D
    Heb je het setje nu al binnen gehad?

@ Joyce, beterschap meis! En ook voor Mano!

@ Francescak, Heerlijk z'n nacht ! :)

@ Mijnkleine, Fijn dat het goed gaat met Kenji, en leuk he dat spetteren, Linde doet dat ook.. alleen tijdens groente en fruithap vindt mama dat niet zo leuk..;)

@ Babijtje, Linde is weer opgeknapt, ik zelf nog niet echt.
    En wat vervelend dat Jurre niet zo lekker is, Hopelijk een tandje en dan weer een vrolijk lief ventje :D

@ Hellen, Ik denk dat het een goede keus is om tijdelijk de
    middag fles KV te geven. Succes meis!

@ Sofie, Fijn dat Noa van de reflux af is! :)

@ Fightforlove, ooww wat een ellende!! Ik heb het bij kennisen van dichtbij mee gemaakt en spijtig genoeg moesten die wel betalen. Hopelijk komt het bij jullie allemaal goed!
    Dikke knuffel meis

@ mamavanbas, hoe is het nu met Job?

@ Eerised, oooowwh wat een super schattige foto!
    Die rollen bij haar bovenbenen heeft Linde ook.. hihi echt babyvet, te schattig! :D

Linde zit hier duidelijk in een mega sprong (20 weken?) Ze is echt niet te genieten.. wil het liefst de hele dag eten.. huilt veel (doet ze normaal nooit)!? pff hopelijk is ze snel uitgesprongen..

13. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Eerised; wat een geweldige foto!

@Ikbenhetmaar; balen joh dat je nog niet opgeknapt bent. Ik hoop dat die sprong van Linde snel voorbij is. En ondanks dat Jurre niet zo lekker in zijn velletje zit, hij is toch wel vrolijk hoor. Gelukkig

14. Ikbenhetmaar, grappig is dat he!
    Kun je zo lekker in knijpen..

Oh wel vervelend dat ze een sprongetje heeft.
    Maar naar regen komt zonneschijn.. Want na een sprongetje zijn ze juist super vrolijk zeggen ze..
    Al merk je aan Gabriëlla eigenlijk nooit wat, die doet alleen maar gek en raar en is de hele dag vrolijk :D!

Een vriendin van mij heeft net gevraagd of ik voorlopig op haar zoontje wil passen. Hij is 10 dagen jonger als Gabriëlla.
    Elke vrijdagmiddag, en als ik een x niet kan is het geen probleem. Hij komt dan om 12u en word om 4/5u opgehaald.
    Ze vroeg wat ik er voor wil hebben, heb gezegd dat ik een bon van de H&M ofzo eens in de zoveel tijd ook prima vind, want vind het leuk om te doen en is voor de kids ook leuk!!

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Altijd leuk, zo'n regeling Eerised. Overigens zei de huisarts dat het altijd nog RS virus kan zijn. Bij borstgevoedde kinderen kán het milder verlopen, hoeft niet. Dus daarom moet ik wel opletten dat ze niet benauwd of suf wordt en geen koorts krijgt. Want dan moest ik onmiddellijk terugkomen.

16. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    haaai!!

@ikbenhetmaar: balen dat je je nog niet echt beter voelt! hopelijk snel beter!!!

@eerised: wat een lekker gevuld kindje zeg!! hollands welvaren!
    vond ze het zwemmen lekker? sem hier geniet er echt van!
    en wat leuk dat je op gaat passen! ik vind het ook zo leuk!!

@hier: een vriendin van me staat nu op knappen! ze is nu 1 dag overtijd! ben benieuwd wanneer ze gaat bevallen!
    men buurvrouw is 35 weken zwanger dus daar komt er ook snel 1 aan!
    Gister belde men schoonzus dat zij en mijn broer ook begonnen zijn!!! oh ik hoop zo dat ik snel tante wordt!!!!

pffff krijg er zelf weer kriebels van!

Hier heeft sem net voor de eerste keer worteltjes gegeten! heeeerlijk vond hij het! hij keek eerst een beetje benauwd maar schreeuwde al gauw om meer!!!
    ga van de week even diepvriesbakjes kopen en dan ga ik zelf zijn voeding maken!!!

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Babijtje, ahh lieve jurre, ondanks alles toch vrolijk blijven! :D

@ Eerised, ooww gezellig oppassen :D

@ Francescak, oowh genoeg kindjes dus voor Sem om straks mee te spelen.

@ MamatoB, jij had het er een paar dagen geleden over dat de wang rood wordt als aan die kant een tandje door komt.. dit klopt hier niet hoor..:p
    Hier komt tandje nr 5!! al door.. en nu aan de rechterkant (onder) en haar linkerwang is vuurrood..en daar komt nu niets door..;)

18. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Eerised; wat leuk joh dat je op gaat passen op die kleine. Is voor Gabriella ook gezellig zeg!

@Francescak; leuk he die hapjes!

@Ikbenhetmaar; tandje nummer 5 al :$

19. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja Linde is er vrij vlot bij..;)

20. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    fightforlove:eek:ooh das echt kl*te!!!en jullie kunnen er zelf niks aan doen!!
    hopelijk krijgen jullie het opgelost!

eerised,leuke spamm!!maar gabriella is wel een grote seg!!
    wat een buikje tegenover noa!!

hoe was het zwemmen eigenlijk??

ooh wat lief van je dat je er niks voor vraagt,voor te babysitten!
    nou dan zal je je handen wel vol hebben met 2 baby's!!
    ach dan kan je wennen aan hoe het is om er 2 te hebben en dan ben je niet meer "zo alleen".

hellen:misschien even een tip:als de ademhaling oppervlakkig word en ze krijgt koorts (moet niet altijd,noa had geen koorts) dan moet je aan de bel trekken,dat is het teken dat je roosje toch rs-virus heeft.

francescak:leuk hè als de bijvoeding goed verloopt!
    hier doet noa zelfs haar mond al open als ze de volgende hap wil en ze houd hem stevig op elkaar als ze genoeg heeft.

ikbenhetmaar:tandje nr 5:$:$:$???
    jeetje jullie gaan hard!

hier heeft noa een 30min voor het eten dat siroopje gekregen en na het eten dadelijk naar bed en ze heeft 1.5u doorgeslapen,dus nu hoop ik dat dat siroopje de rest van de dagen en weken zijn best gaat doen!
    een heel verschil,nu was ze tenminste uitgeslapen!

groetjes

Deel Deze Pagina