September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Ikbenhetmaar, vanaf 4 maanden is de enige pap rijstebloem toch??

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Ariel, ik heb echt geen idee!, zie bij de supermarkten en kruidvat e.d zoveel soorten staan!

3. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee om er rijstebloem door te doen en het haar dan via een lepeltje te geven?
    Dan krijgt ze toch nog haar vocht binnen.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ja maar welke verhoudingen dan?

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja das een beetje op gevoel. Tenminste bij mij dan, ik doe altijd 120cc KV en dan iedere keer een paar schepjes rijstebloem dr bij net zolang tot ie dik genoeg is.

6. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het goed heb onthouden kun je 6 eetlepels rijstebloem doen op 200 ml voeding. Rijstebloem is van Nutricia en heet ook wel Bambix. En is er niet alleen in naturelsmaak maar ook in vanille.

Ik weet dat een vriendin van mij altijd 1 schepje vanille rijstebloem in de fles van haar dochtertje deed toen die ineens geen fles meer wilde drinken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

KNUFFFFFFFFFFFFFf!!!!!!!!!!!!!!!!

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    En dan 4 voedingen?

8. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verhoudingen staan op het pak!
    Ik deed altijd net zoveel scheppen als voeding. Dus als je 230 voeding hebt dan ook 7 eetlepels erin.
    Enne roeren met een vork! Daar wordt het mooi glad van!

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dankjewel!! ga het morgen direct halen

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi nee, die pap die 'vervangt' 1 voeding. De ene dag krijgt ie pap op een lepeltje de andere dag krijgt ie het in een fles.

11. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes ermee!
    Hopelijk werkt het!!!

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Ariel, ja oke maar stel dat Linde helemaal geen fles meer wil.. niets niet.. moet ik haar dan 4 voedingen pak geven?! lijkt me ook beetje veel

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    O nee dat moet je zeker niet doen. Daar wordt ze dan moddervet van. Zou eigenlijk ook niet weten wat je dan moet doen. Heb het hier bij allebei nog nooit gehad.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jeemig Pluk....dat is nogal wat van je zus haar vriend-buurman!

MamatoB: wat jammer dat het mnet ja ouders anders gaat dan je had gehoopt.

Sofie: je bent geen mislukte moeder hoor! Soms weet je toch gewoon niet wat er aan de hand is want het kan het je nog niet vertellen.Zou het een sprongetje kunnen zijn? ( oww..ik lees
    verderop dat je daar zelf ook aan denkt)

Inbenhetmaar: wat fijn dat het weer beter gaat met Linde!

Babijtje: vreselijk he..PND. Ik hoop, dat je kennis er snel weer uit komt.

Mare: even een dikke knuffel voor jou!

Wow Francesca: je vriendin is 27 kilo bijgekomen??? Dat is huge!

@CB: hier eigenlijk alleen nog goede ervaringen. Als ik zo links en rechts eens om me heenkijk zie ik soms toch wel nare verhalen over het "consternatieburo".

Hier een fijn weekendje met lief en een zich duidelijk weer stukken beter voelende Roos. Achteraf heb ik me echt enorm zorgen gemaakt woensdag en gelukkig dat mevrouwtje zelf ineens tekenen van herstel vertoonde, want toen ik ze zo grauwtjes, zonder enig lachje en met een enorm slechte eetlust trof woensdag, schrok ik eigenlijk best. Gelukkig is het nu dus weer okee. Ze lacht en lacht en speelt en eet als een dijker :) Ze heeft het hele weekend met papa gespeeld en gekroeld. Als hij er is, vergeet ze mij ;)
    jammergenoeg is ie nu waardchijnlijk alweer bijna thuis

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Hellen, meid wat fijn dat het goed gaat met Roosje, heb me toch wel beetje zorgen gemaakt om haar hoor.. en leuk dat jullie een fijn weekend gehad hebben! :D

16. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja dat dacht ik dus ook al hahahahh!:D

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Linde werd net wakker en wou nog 100cc drinken uit der fles, en vond het daarna wel genoeg.. maar mama niet, en heeft de rest van de fles.. (210+7) naar binnen gelepeld hahah! was echt geen gezicht maar ze at/ slurpte het met plezier op..;)

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ikbenhetmaar, ojeej das ook niks dat Linde de fles niet meer wil, maar je kunt idd proebren om 1 fles te vervangen voor pap(nutrix) en dan daarna nog 2 flessen proberen te laten drinken.

Maar denk dat je anders toch het advies gaat krijgen om elke voeding pap te doen, want anders krijgt ze te weinig binnen.

Nou hier gaat het wel weer beter denk ik, manolito hoest nog wel, maar zijn kuurtje is bijna op, als hij dan nog steeds blijft hoesten maar weer ff de huisarts bellen. Hij heeft alleen een beetje last van diarree sinds hij die antibiotica krijgt.

Met Lorenza gaat alles goed.

@pluk, succes vandaag in het ziekenhuis met Kyllian, ga het kaartje vandaag opsturen , heeft hij hem morgen (was het stiekem vergeten, sorry)

19. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedzo mamma!
    Dat heeft ze toch maar mooi weer binnen!

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ joyce, is heel normaal toch dat ze van een ab kuurtje diarree krijgen??

wat fijn dat Linde gister toch nog wat meer binnen heeft gekregen!

Ik ben nu aan het werk, maar de kids zitten lief te spelen dus zit ik ff op me mob te forummen! :)

Deel Deze Pagina