September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik ben er wel :D

2. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Het valt me op dat er meerdere beebs aan het kwakkelen zijn met fles/voeding... hier ook! En het doorslapen is vanacht zachtjes gezegd ook niet echt gelukt. Het gaat goed zodra we hem strak inwikkelen. Dan word ie pas rustig... Dat doen we nu met een dun lakentje, maar weet iemand nog iets anders daarvoor?

3. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Hoe is het met Linde??

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Daar zijn toch van die speciale inbakeringsdoeken voor?
    Ik heb ze nooit gebruikt maar weet dat er een aantal september dame's die wel gebruikt hebben

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Die slaapt nog steeds hoorde ik net.. dus ze is heerlijk der dag en nacht ritme aan het omgooien.:(
    Pf jij ook al een mindere nacht, *knuffel!

6. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Nou dan kunnen we hier elkaar wat afknuffelen haha... ach hij is verder een superbaby en het hoort erbij... wel minder als er al een aardig ritme van doorslapen was. Kijk, wij weten nog niet beter... vriendlief ligt nu ook helemaal uitgeteld te slapen op de bank!

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Goedemiddag iedereen!
    Gisteravond hadden Jurgen en ik dus een soort van tonpraten hier in het dorp. Toen wij thuiskwamen om half 1, zat mijn vader op de bank te slapen. :D
    Die is dan ook vrij vlug weer gegaan, en Jurgen snel naar bed, want die moest vandaag weer werken.
    Maar Kenji werd nog even wakker. Zijn we niet meer gewend!
    Wij hebben hem toen allebei een dikke kus gegeven en gelukkig sliep ie toen weer in.

Nu hoor ik hem door de babyfoon, dus ga hem snel uit bed halen!

8. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Tonpraten?? Das nie van hiero...

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Daar heb k ook nog nooit van gehoord...

10. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikke ook niet!

Ga nu ff met de kids naar oma.
    Pappa is in het zwembad, diplomazwemmen beoordelen en daarna waterpoloën.
    Dus ben de hele dag alleen met de kids.

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Veel plezier!

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    :D Ik bedoel natuurlijk dat ik een tattoo wilmet de namen van de kinderen ofzo. :p

@madwinde kosten vielen wel mee € 200,= dus dat was wel te doen gelukkig maar.

@Ariel, ja ik ben echt wel blij dat ik nooit geen tatto op me buik heb laten zetten, wilde ik vroeger namelijk graag, maar anders zou het er nu echt niet uitzien :D

Oja en hier laten we Lorenza ook niet dopen hoor, WE zijn niet gelovig.

Trouwens, Lorenza heeft vanmorgen maar 110 gedronken (wel een heel potje fruit op) en de 2e fles heeft ze 150 gedronken, dus ook niet echt veel, ze is wel verkouden, maar heb het idee dat ze nu echt last van haar mondje heeft.

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik wilde er vroeger altijd 1 om me navel! ZOOOO blij dat ik dat niet heb gedaan!

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tonpraten dat hoort bij carnaval, en Brabant dus. :D

Joyce, denk je dat Lorenza last van tandjes begint te krijgen dan?

Hier is het vandaag ook niks met de flesjes. Kenji liet vanmorgen 100 cc staan, en om 12 uur 120 cc! (Van de 210/7) :$
    Wél heeft ie vanmorgen een half potje fruit op, en om 15.00 ook weer! Ik ben benieuwd wat ie dalik drinkt...

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ariel ikke ook !!!

@jusi, ja dat denk ik, de bovenste gaat doorkomen denk ik de rechter. Ben ook benieuwd wat ze strakjes eet.

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames!

@ Hier:
    Britt heeft duidelijk een sprongetje gemaakt. Ze is veel meer wakker, lacht nu elke dag hardop :D en is een stuk nieuwsgieriger.

Vandaag gaan we het eerste papje geven (rijstebloempapje). Ik wilde eerst beginnen met fruithapje, maar heb met consultatiebureau overlegd en die adviseerden om pas met 5 maanden eerste fruithapje te geven.

We beginnen alvast met oefenen met papje, zodat ze aan het lepeltje en het happen kan wennen, en dan over vier weken gaan we aan de slag met fruit/groente hapjes :D

@ Nutricia Chat : Wisten jullie trouwens dat Nutricia een online chat-service heeft? WIst ik helemaal niet, tot gisteren! Daar zitten dus altijd online voedingsdeskundigen die je vragen online beantwoorden over voeding. Die vrouw heeft me dus ook geadviseerd om in de laatste fles wat rijstebloem te doen voor het doorslapen (ze is vandaag van 5 naar 4 flessen gegaan) en om dat papje eens te oefenen. Echt geweldige service!
    Dit is de link: Nutricia chat en dan moet je eerst je naam en je vraag invullen en dan kun je dus chatten met hun voedingsdeskundigen!

Hoe is het verder hier?

Dikke knuf!

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hallo dames!
    Vandaag de hele dag gewerkt en nu even bijlezen..
    Kenji is op wat gesnotter na weer lekker, Bart en ik daarentegen voelen ons met de minuut beroerder. Maar goed, 1000 maal liever wij dan onze kleine vriend!!

@Miriam, super dat jullie door Sem te filmen goede medicatie kregen. Toch typisch dat kleintjes -zo ziek als ze thuis zijn- zo gezond kunnen ogen als je eenmaal met ze bij de HA bent he!

@Pluk, ik denk dat je ook weinig andere keus hebt dan gewoon doorgaan en er het beste van maken, niet?

@Bijna allemaal al lekker vakantie geboekt, altijd heerlijk om naar uit te kijken!

@Booky, haha nu helemaal klaar met de conditie, of gebrek aan ;) en gaan sporten. Even wennen weer maar dat komt wel goed toch! Erg rot is dat, jammer genoeg is het niet eerlijk verdeeld wb het krijgen van kindjes!

@Torties, of gewoon de lotto winnen zodat werken alleen nog maar als bezigheidstherapie, maar ja die kans is ook zo klein..

@Tatoos, zelf ben ik als de dood voor naalden maar Bart wilt wel nog iets van Kenji erbij laten tatoeëren (staat al een schorpioen op zijn bovenarm, 3 maal raden wat zijn sterrenbeeld is haha!). Wij hadden een gezien van de voetjes of handjes die ik erg mooi vond!

@Werk, leuk om te zien wat jullie allemaal doen!
    Zoals meerdere hier wel al weten hebben wij een pension- en africhtingsstal met voornamelijk dressuurpaarden bij mijn ouders, wij maken paarden zadelmak, corrigeren ze, trainen ze en/of ik breng ze op wedstrijd uit zo nu en dan. Ook ben ik dressuurinstructrice en doe op het moment nog een studie Kinderpsychologie die voor de meter niet opschiet nu het drukke leven weer volop aan de gang is! Als alles een beetje mee zit wil ik graag een webwinkel beginnen maar dat is nog geen plan van de korte termijn :)

@Mama’s die een lange, slopende weg maar met mooi resultaat hebben afgelegd. Wat zal dat moeilijk zijn geweest! Zie het in onze omgeving ook bij verschillende koppels en dat maakt ons eens zo dankbaar voor Kenji!!

@Sofie, nou ja blij dat ik ziek word ben ik niet haha maar ik begrijp wat je bedoelt, ik zou ook zo graag alles van hem overnemen als hij ziek is!
    Heerlijk lekker thuis zijn, zeker als je dat zo goed bevalt! Mis je het soms niet om te werken of juist helemaal niet?
    Veel plezier morgen op de doop! Voor jullie dus een dubbele doop dit jaar :D !

Kenji wordt niet gedoopt, wij zijn beide ook niet gedoopt en/of godsdienstig. Ik geloof van alles maar niet volgens een bijbel, god als persoonlijkheid oid.

@Joyce, balen van de auto!! Gelukkig dat het wel direct gemaakt kon worden, hopelijk geen al te duur grapje!

@Ikbenhetmaar, Linde ook al zo ziek! Vreselijk die kleintjes zo lamlendig he! Dikke knuffel en veel beterschap!

@Madwin, oei, heeft Yanoah iets onder de leden? Misschien een nachtmerrie toen hij gillend wakker werd?

@Jusi, gezellige avond gehad dus! Lekker eventjes eruit!! Kenji wilde jullie gewoon nog eventjes welterusten zeggen ;)

@Flesvoeding, ook hier drinkt onze gulzige kameraad niet meer alles. Zo’n vreetzak als het eerst was met 4x 240+8 zo speelt hij nu met zijn voeding. Hij zit nu op 4x 210+7 en laat zelfs daar soms wat van staan. Wel eet hij al een half potje fruithapje per dag. Maar onze KA zei ook dat ze de ene periode veel drinken en dan weer wat minder etc en zo blijft de groei toch mooi in balans.

@Mamatob, leuk de eerste hapjes :D Rijstebloem gaat er hier al een tijdje in omdat de kleine vreetzak niet genoeg had aan de maximale voeding.
    Zo, twee pakjes zakdoekjes en 15x niezen verder haha!

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oh heb trouwens bij Wij Fotoservice een 'Luxe Album' gemaakt van Kenji met foto's en verhaaltjes van de zwangerschap, echo's, kamertje maken & eindresultaat, geboortekaartje & versiering tot foto's waar hij precies 4 maanden is. Op de laatste pagina een foto van vlak na de geboorte en van 4 maanden met zijn geboortegewicht en lengte en wat hij nu woog. Dan nog een gedichtje erbij en het resultaat is zó leuk!!

Echt een aanrader! (wel veel werk trouwens!)

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hahaha, nou het hapje was niet zo'n succes ... ze hapte wel, maar wist totaal niet wat ze er mee aan moest en duwde alles met haar tong weer er uit :D:D:D

20. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ik heb er ook èèntje laten zetten toen ik 16 was en toen vond ik die mooi,maar een 2j geleden vond ik hem afschuwelijk en heb ik er een andere laten overzetten en ik heb nog geen moment spijt!

pluk:ik heb u toch nooit geweten als er een "ms-aanval"(of hoe noemt zoiets) opkwam?!
    jij hebt er wel mee leren leven hè,want je praat er toch goed over.

jusi:wil ook wel weten wat tonpraten betekend?!
    ooh ik lees het net!
    wat een gekke woorden toch!

mamatob:leuk dat alles goed gaat met britt!!
    nutricia-chat?nog nooit van gehoord!
    bedankt voor de link!

mijnekleine:nee,ik mis werk helemaal niet!!ik ben echt blij dat ik thuis ben en zeker nu noa er is,dan kan ik echt lang genieten van haar en ik ben blij dat ik haar niet naar een kdv moet doen en vervelen doe ik me(bijna) nooit,want mijn vriend werkt alleen in het weekend en is heel de week dan ook thuis.

2dopen ja,maar voor noa hebben we nog geen datum.

en zo'n fotoboek zou ik ook graag willen maken,maar dan wil ik het wel zelf doen.

mamatob:das normaal hè dat komt nog wel!
    ik ben nu al een week of 2 bezig en nu pas doet ze haar mondje open.

Noa begint haar groente- en fruitpap goed te eten,maar na haar papjes geef ik nog altijd een klein flesje,maar zoals net bij de fruitpap heeft ze kei-veel gegeten,dus dan weet ik niet of ik haar een flesje moet bijgeven of niet.
    als ze fruitpap eet,geeft ze nl niet aan ofdat ze genoeg heeft of niet,ik kan ze blijven geven of stoppen,ze laat niks merken en als ik haar dan een flesje diksap geef,moet ze dat niet hebben maar geef ik haar een flesje melk dan drinkt ze dat op!
    ze heeft nu iets van een 150gr fruitpap op en een flesje van 60cc,hoe zouden jullie het doen??
    oooh en het was meloen-banaan,smullen dat ze heeft gedaan,amai!!!:$

groetjes

Deel Deze Pagina