September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    mare:knuffel meid!!
    leuk dat david kan rollen!
    hier nog niks,ze blijft op haar zij liggen.

eerised:geniet van je weekend met je ventje!

ikbenhetmaar:hoe ist met je neus??

jusi:ik ben ook niet zo voor fruit maar ik moet zeggen,maar sinds dat noa fruitpap krijgt,vind ik fruit wel lekkerder en omdat ik zo graag snoepte,vind ik dat nu wel een goede vervanger!ik zit nu op een 4 a 5 stukken fruit per dag en het voordeel is,ik ga s'avonds bij de tv niet meer snoepen,want ik heb de hele dag door genoeg gegeten.

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Sofie, ja gaat beter, wel dik nog maar dat is logisch!

3. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hopelijk heb je genoeg pijnstilling in huis!

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja ik leef op ibuprofen nu :D
    En vriendlief is nu naar de grote M voor me..;)

5. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    :Dzal je wel nodig hebben!!
    aah wel leif van je ventje!

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja soms is die dat wel hoor hahahahah! :D

7. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    @Mare, meid ik hoop het met je mee! Hier ook zwaar versleten... Ik hoop iedere avond dat ie dit nachtje een keertje doorslaapt, maar helaas. Het blijven schatjes, maar toch... zou wel een leuke bonus zijn hoor dat doorslapen!

@Eerised; muppet hier krijgt vaste voeding, maar nog steeds slaapt ie niet door hoor! Het is geen garantie... Het enige voordeel is dat de laatste voeding van 00:00 /00:30 opgeschoven is naar 10 uur, maar dat is het wel. Om 2 uur wordt meneertje toch echt weer wakker. Zelfs met een papfles met rijstebloem.

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ spam: Wat een prachtige kindjes zie ik weer voorbij komen!!! Wat zijn onze beebjes toch allemaal knapperds!!!!!:D

@jusi: Weet je wat mij geadviseerd werd tegen de blaasontsteking? Cranberrysap! Krijg je gewoon bij de supermarkt. Is een beetje zuur maar schijnt SUPER te zijn tegen blaasontsteking! En ik slik ook elke dag een tablet 1500 mg vitamine C.

@ hier: vanmiddag hele gezellige middag met vriendin gehad. We zijn nog lekker een uurtje gaan wandelen met Britt in de wagen. Ze past nog nét in de bak, maar ik denk volgende week al niet meer :D moeten echt de buggy stand gaan uitzoeken!!! Vanavond gaan we lekker bij vrienden op bezoek. Campingbedje mee en hoppa. Hopelijk slaapt ze daar ook goed. Normaalgesproken gaat het prima. Fijne avond allemaal!!!!

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ikbenhetmaar, oh ja ik had gelezen dat je je neus gebroken hebt. :( Jakkes zeg, echt balen!
    Ben je nog wel naar de dokter geweest?

Elizabethje, balen dat Luca 's nachts nog steeds niet doorslaapt. :(
    Wij hebben gewoon echt veel geluk gehad met Kenji, dat ie vanaf het begin al doorsliep. :)

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @mare: Dikke knufff... hoop voor jullie dat David snel gaat doorslapen. Kan me voorstellen dat het slopend is. Wat leuk dat ie al zo goed kan rollen!!! Britt doet het nog niet zo vaak, meestal alleen in de box als ze me wil nakijken als ik weg loop :p

@ikbenhetmaar: Veel sterkte met je neus. Ging jij niet op vakantie vandaag of morgen? In elk geval VEEL PLEZIER!!!:p

@eerised: Heerlijk eindelijk je vent weer thuis! Geniet er van meid!

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik zat net trouwens het bevallingstopic nog eens door te spitten, maar er zijn best een aantal die hier niet meer meeschrijven, best jammer!
    Namelijk Naiobi, ZusjevoorLynn, Jesenmo, Eertje, Kar76 en Tantan.

12. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Jeetje zeg, kep het toch flink te pakken!! Vandaag was papa boven nog even aan het klussen en ik zat lekker met Damian te tutten. Plots voelde ik de wereld onder me vandaan zakken dus jan maar even geroepen en ben ik een paar uurtjes in bed gedoken. Was blijkbaar erg nodig want ik was zo vertrokken tot ik door Jan voor het eten werd geroepen.

Gelukkig heeft Damian alweer praatjes maar hij is nog wel heel erg verkouden. Het hoesten gaat stukken beter maar het niezen en de snotneuzen zijn net als bij mama in vol ornaat aanwezig. Ik heb al 1,5 tissue box weggesnoten......

Net toch maar even mn konijntje en vogeltje verschoond, gestofzuigd en ons huisje weer gedweild. Dat was genoeg actie voor vandaag.

Zag hier de Liga stap 1 voorbij komen, die heeft Damian ook. Kep van de week ook de babykoekjes van nijntje gehaald. Je moet er wel goed bijblijven want als er een stukkie losschiet weten ze nog niet echt wat ermee te doen.

Zijn er hier ook beebs die van mama een heerlijk pyama papje krijgen? Damian is er in ieder geval VERZOT op!! Lekker in de smaken banaan, biscuit en vannile. Echt een aanrader.

Ik ga eens wat pagina's terug lezen, zal wel weer eea gemist hebben hahahaha

Groetjes
    Jolanda

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb niet alle pagina's doorgelezen hoor...maar nog even over het doktersbezoek gister:

Roos klaarde al op toen ze mij zag en eenmaal bij de dokter zat ik daar met een vrolijke en lachende Roos. De dok kon niets vinden( buikje, longen, oortjes, holtes, keeltje en mond zijn nagekeken) en vond haar actief en vrolijk.

Eenmaal thuis dronk ze meteen van de borst. Ik vermoed, dat ze wellicht mij nogal mist. Zou dat kunnen? Want ze was echt heel vrolijk, wel nog moe en slaperig ( kan ook de leeftijd zijn, natuurlijk) maar verder goedgeluimd. Ze produceerde vanaf vannacht ook weer goede plas- en poepluiers en dat is tot op heden nog zo. Ze drinkt goed aan de borst, maar heeft geen zin in anderen dingen: worteltjes werd een drama.

Wel heeft ze sinds vandaag een kinderstoel en dan kunnen we dagelijks even kort gaan oefenen. Ze vond het zélf een daverend succes. Zie bijgaande foto.

Ik vrees alleen wel weer voor de komende week. Want als het écht zo is, dat zij mij zo mist dat ze geen ander eten wil....wat dan? Ik kan niet elke keer live gaan voeden en sterker nog: ik wilde binnenkort juist gaan afbouwen. Goede ideeën zijn méér dan welkom!

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @elizabethje: ik ga er ook niet van uit dat vast voedsel of wat dan voor voedsel ook invloed gaat hebben op zijn slaapritme. hij hoeft van mij ook niet door te slapen. wat mij zo sloopt is dat hij na een uur alweer krijsend wakker wordt. en ikweet nu ook gewoon echt niet meer waar het aan ligt. tandjes? verkoudheid? reflux? krampjes? maar ik houd de moed erin en blijf hopen.

nu ga ik iig naar bed tot de volgende voeding. fijne avond nog

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @hellen: wat ik al schreef mamahonger! ik heb toch echt het vermoeden dat dit het geval is. helaas heb ik geen tips voor je behalve de tijd die je met haar hebt haar heel veel bij je hebben. en misschien een dekentje, doekje of iets meegeven naar het kdv met jouw geur? of jou stem opnemen en afspelen voor haar? ik roep maar wat hoor

16. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    @Jusi - Idd wat mamtobe zei Cranberry sap! Helemaal super. Ze hebben er tegenwoordig ook capsules van. Volgens mij zijn die ter preventie! "De tuinen" heeft de Cranberry sap ook altijd.

@ikbenhetmaar - Lekker gegeten van de M? Hopelijk heeft het je pijn van je neus wat verzacht! Sterkte meid!!

@5mare5 - Owww meid ik hoop voor je dat je snel je welverdiende nachtrust krijgt. Hier is er met Damian ook nooit zo een pijl op te trekken. Gisteren bijvoorbeeld, heel de dag goed gedronken ondanks dat ie niet lekker was zelfs zn laatste voeding om half 7 helemaal op. Ik was ook niet lekker dus om 9 uur naar bed en om 11 uur...........damian.......klaar wakker:$!!! Dus maar weer een fles gegeven, 120 hup slok slok zo op! Terug in bed, denk die slaapt wel tot een uur of 7 maar nee hoor om 5.30 was meneer alweer klaar wakker en helemaal klaar voor een nieuwe fles!! Maar soms slaapt hij van half 7 tot de volgende dag 6 uur helemaal door...........echt heel raar.:(

@mamatobe - Wat zit je haar leuk!!! :D

Hier ligt Damian ook niet meer in de bak. Hij zit heerlijk in zn buggie. Eerst nog in ligstand maar meneertje wordt steeds nieuwsgieriger. Als hij wakker is zet ik hem wat rechter en als ie dan toch in slaap valt dan weer heerlijk terug naar de ligstand.

Owww wat een schattige foto's kwamen er weer voorbij van al onze knappertjes, kan het dus ook niet laten om even te spammen

17. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    @Mare, doorslapen zou ik wel heel fijn vinden want ik ben nu echt gesloopt van de tig keren dat we eruit moeten 's nachts. Dat David zo krijst is natuurlijk erg zielig zeker als je niet weet wat de oorzaak is. krijgt David nog onderzoeken? Luca was de afgelopen week ook een paar dagen flink onrustig en heeft behoorlijk gehuild, ontroostbaar. Blijkt hij oorpijn te hebben en dat verergert op het moment dat hij plat ligt. Daar waren we zelf nooit opgekomen denk ik. Ik hoop dat het snel beter gaat met David!

@hellen; dat kan zeker hoor! Luca gaat ook steeds meer protesteren als oma een fles of hap wil geven en kalmeert weer als ik het doe. Beetje onhandig en ook wel rot voor oma... Als het goed is, is het gewoon een fase... Fijn dat Roos weer wat heeft gedronken en er geen andere dingen gevonden zijn door de dokter!

18. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Wat een leukerdje is Damian zeg! Kijk em zitten hihi....

19. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    hahahahaa hij is de KONING van de bank hoor!!

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    @Eerised, ah gelukkig dat alles in orde is met je broer, laatste keer geweest dat hij daar tickets heeft besteld zeker!
    Balen dat Fer later thuis kwam! Oei haha, gelukkig niemand aangetroffen in huis!
    Wat is een Maxi-Taxi? *Ziet al helemaal een MaxiCosi met een geel TAXI bordje erop voor zich*

@Jocruella, veel beterschap! Hier ook alweer alles potdicht zitten en ellendig ervan! Super foto’s van Damian! Geweldig die lach!
    Soms doet dat idd echt goed als je je niet lekker voelt, even flink bijslapen! Toch nog aardig fanatiek geweest voor een zieke ;)
    Hier nog geen pyjamapapje maar dus wel een aanrader voor straks :D

@Mamatob, is het een leuk kapsel geworden? Vind zo’n dingen altijd heel leuk bij anderen maar bij mezelf speel ik op safe :D
    Zie je update, leuk en fris kapsel zo!!

@Ikbenhetmaar, :$ hoe krijg je dat voor elkaar? Heb mijn neus ook gebroken gehad en die staat –omdat de arts zei dat ze er toch niks aan kon doen..- nog altijd scheef. Iig veel beterschap voor je neus!

@Booky, als je eens in ’t zuiden bent kom je maar bij ons langs, dan kan Mats bij ons op de tractor :D

@Twinkle, weer terug in NL :D Wat smokkel en terrorisme en alle negatieve Schiphol-mediaberichten eigenlijk alleen maar goed die strenge controle maar voor onschuldige reizigers erg vervelend natuurlijk!
    Hoe gaat ’t met jullie? Lekker genoten?

@Sofie, rot dat je ochtend zo druk begon! Haha jou Noa kijkt altijd even vrolijk :D :D

@Wandelwagen, hier sinds een maand al in buggystand. Sinds hij niet meer wilt liggen maar rechtop wilt zitten en alles wilt zien.

@Sembem, spannend naar ’t huis kijken! Veel plezier! Sem is goed gegroeid zeg! Wat een leuke spam :D

@Loopstoeltje, het is niet alleen slecht voor de heupen, het is zelfs bewezen dat kinderen daardoor minder snel zelf leren lopen dus slecht voor de ontwikkeling...

@Joyce, hahaha herkenbaar probleem, altijd met iets thuis komen als je naar de stad bent geweest :D

@Pluk, wat een super leuke foto van Kylian!

@Mare, heb het al 10x gezegd geloof ik maar ik raad je echt het boek van Elizabeth Pantley aan, ‘Lekker slapen zonder huilen’

@Jusi, Cranberry eten/drinken, Cranberry supplement, drank.. Helpt allemaal super bij en tegen een blaasontsteking!!

@Elizabethje, Luca zorgt dus ook nog voor gebroken nachten.. Pittig hoor! Hoe is het op school nu?

@Hellen, allereerst wat een super foto van Roos, helemaal geweldig!
    Wb je voedingsprobleem, zou willen dat ik een gouden tip voor je had maar helaas, zou het écht niet weten wat je daar nu aan zou moeten doen. Hoop dat iemand anders wel goede tips heeft!

Deel Deze Pagina