September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Zo ben weer bij, stelletje kletskousen!

Hier weer erg druk gehad vandaag, ook nog oude mountainbike van m'n broertje opgeknapt maar toen ik ermee naar huis fietste vanaf m'n ouders liep de band leeg, dus weer terug en toch maar met Bart mee in de auto haha!

Verder niet veel spannends hier gebeurt, ga ook eens afsluiten dus niet teveel kletsen ;)

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ga even niet reageren..
    We zitten hier even met onze handen in het haar namelijk. :(

Jurgen wilde net Kenji weer eens de fles geven, omdat ie dat de laatste tijd eigenlijk niet meer deed. De reden daarvan is dat het vaak een ramp werd met die 2 als het om flesgeven gaat.
    Kenji stopte namelijk vrij snel met drinken bij hem, en vaak wil ie dan ook niet verder drinken. Hij raakte dan helemaal overstuur, en ging ook echt huilen. Met gevolg dat Jurgen ook weer boos werd, dus óók op Kenji.
    Hier hebben we echt al vaak ruzie over gehad, dat ik vind dat ie normaal moet doen bij zo'n kleine baby. Kenji merkte natuurlijk ook wel dat Jurgen boos werd, en dan dronk ie natuurlijk helemaal niet meer.

Bij mij drinkt ie ook weleens slecht, maar vrijwel altijd gaat het gewoon goed. Nu ben ik ook wel degene die het meest voor hem zorgt, dus ook degene die hem het meeste zijn fles geeft.

Maar het was dus geen succes, het was weer hetzelfde liedje...
    Kenji heeft uiteindelijk maar 140 cc gedronken, van de 210/7 wat ie iedere avond krijgt aangeboden. Erg weinig dus.
    Ik was expres boven gaan douchen, omdat ik dit al voorzien had. Ik hoorde Jurgen al veel te hard praten beneden, (lees; Naar het schreeuwen toe), en mijn moederhart krimpt dan echt samen. :( Ik vind het zo naar als ie dat doet. Nu weet ik ook wel dat dat uit onmacht is, maar ik blijf erbij dat ie zich moet proberen in te houden.
    Hij zei net al dat het hem erg frustreert dat het telkens zo'n gevecht is, en dat ie gewoon niet meer weet wat ie moet doen om Kenji goed te laten drinken bij hem.

Dus iemand een idee waardoor dit komt?
    Jurgen is overigens gewoon ontspannen als ie met de fles geven begint zeg maar.

3. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    mamatob:geniet van je avondje!!

jocruella:veel beterschap!!

hier nog geen pijama-papje,daar wacht ik nog even mee.

heerlijke spam van damian!!en wat zit hij ook al goed seg!

hellen:mamahonger!!??
    kan je je vriend dit weekend zich niet over roos ontfermen?zodat ze ook leert om bij andere voeding aan te nemen??

leuke foto van roos!!

thanx mijnekleine:ja het is een vrolijke!!

ook voor jou een fijne avond!!

hier:vriend had daar straks de pc ingepikt,dus dat heeft me maar aan het werk gezet!
    heb de kids in bad gedaan,den boven en onder nog gestofzuigt,de afwas gedaan en de was nog een beetje weg gewerkt en dan de 2 jongens te slapen gelegt.
    dadelijk jens zijn cadeautje nog inpakken en dan ben ik klaar.

hier heeft noa flink geslapen over de hele dag,ik weet niet wat me overkomt!
    deze morgen 2.5u ,namiddag 1.5u en daarnet nog eens 1.15u en dan heb ik haar nog moeten wakker maken!
    en ze is vandaag gene enkele keer wenend wakker geworden,dus geen enkele keer liggen te dromen.
    hopelijk gaat dat zo elke dag zijn.

zo ga lekker dadelijk bij mijn ventje zitten en nog wat tv kijken en daarna mijn bedje in!

slaapwel!

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    jusi:ik denk dat jij beter aanvoeld dan jurgen voor kenji!
    ze hebben soms echt wel een keuze bij wie dat ze willen drinken.
    noa heeft dat ook,bij de papa en mij drinkt ze vrij goed,maar als het iemand anders is,kan je het vergeten,dan huild ze direct.

ook kan het zijn dat jurgen geen "rustig" type is en dat voelt kenji en zoals je zegt hij is jou gewoon omdat jij het meestal doet.

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ik heb tot 420 bijgelezen, de rest morgenavond misschien en anders maandag (morgen ben ik van smorgens tot begin van de avond met dat feest van em vader bezig, dat is morgen)

Wat Alisa nu heef t:(
    ze slaapt in 1 keer zoveel de laatste tijd.. tot half 8 smorgens dan nog van 9 tot 10-10.30
    dan weer van half 1 tot 15/15.30
    en dan weer van 5 tot 18.00/18.30 en 19.30 weer voor de nacht

ik weet gewoon niet wat me overkomt :(

en nu vandaag had ik haar om 5 uur met groente op in bed gelegd en ze sliep als een blok
    uiteindelijk om kwart voor 8 wakker gemaakt voor der 4e fles en ze moest em niet!
    uiteindelijk heb ik er lepeltjespap van gemaakt en toen ging er met een lepeltje wel wat in maar nog niet veel :(

ik begin echt het idee te krijgen dat ze 3 flessen wilt en verder lekker fruit en een flink prakkie groente
    want na der hele potje wortels om kwart voor 5 zat ze nog met der mond wijd open voor meer..

6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Poehee, wel lekker toch dat je even je bed in kon duiken!
    en ik vind dat nog aardig wat actie voor als je je niet goed voelt ;)

hoe ziet jou voedingsschema met Damian er verder uit?
    ik zit te denken meer groente te geven en de laatste fles voor een pyjama papje te vervangen over een week of 2 (als ze dus bijna 6 maanden is)

7. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super! Alvast bedankt!!!

Ik probeer trouwens wat bij te lezen, maar men! wat hebben jullie veel geschreven....
    Mijn man is de school van playmobil aan het in elkaar zetten vandaar dat ik wel ff tijd voor jullie heb ;)

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Rox, ik heb zelf geen loopstoeltje gehad voor Mats en ik denk dat ik er voor Nils ook niet 1 koop. Zou niet weten waar ik hem moet laten ;).

Eerised, ik ben heel erg blij met onze grote witte reus die de boel beneden bewaakt. Schrikt de mensen toch wel af, hoop ik. Ik ben niet super bang en zitten ze aan de mannetjes dan sla ik ze ook helemaal tot moes met een knuppel ;).
    Ennuh boer Nils is gekoppeld aan Linde heh. Britt er ook nog bij mocht ie willen ;).

Pluk, wauw dat is een geweldige kledingvangst voor de kinderen :D. Wat leuk dat Jan de meeste kleding heeft uitgezocht voor Kinley!
    Ah die Kylian, ze maken er dan snel ‘gebruik’ van heh. Als ik blijf huilen blijft mama ook wel, kleine slimmerik.
    Hoe is de tatoeage geworden?? En op welke plek laat ie hem zetten??
    Wat een mooie foto van Kylian, hij zit er bij al een volleerd model.

MamatoB, staat je goed dat korte haar! Lekker pittig!

Joyce ook alweer lekker geshopt voor de kinderen :D.

Sembem, wauw hij zit echt al mooi in de autostoel. Jeetje wat lijkt ie al groot en wijs zeg!

Sofie, wat een prachtig meisje is jullie Noa toch. Ik blijf me iedere keer weer verbazen over die mooi bos haar.

Mare, jeetje slopend zeg die nachten. Succes vannacht.
    Wat goed dat ie nu zo aan het rollen is. Inderdaad wel minder met verschonen.

Jocruella, lekker dat je even hebt kunnen slapen, dan had je het idd wel nodig. Fijn dat het met Damian de goede kant uit gaat.

Hellen, TOP spam. Jeetje ook alweer zo’n grote dame! Fijn dat de dok niks kon vinden en dat ze het nu weer goed doet. Jeetje wel lastig hoor dat geklooi met die flesje. Kan me voorstellen dat je alweer opziet tegen komende week :(. Ik heb zo geen tips voor je.

Mijnkleine, doen we! Zou Mats wel helemaal super vinden op de tractor ;).
    Haha beetje jammer van je lekke band heh.

Sofie, heerlijk zo’n slaapdagje van Noa!

Torties, wat lekker dat ze zo goed slaapt. Misschien heeft ze idd aan drie flessen genoeg.

Jusi, lastig dat drinken. Misschien maakt je vriend zich onbewust toch een beetje druk en is het gespannen en reageert Kenji hier heel erg op.

Zo we zijn weer bij :). Denk dat ik nu zo maar ga sluiten en mijn bedje in duik. Niet teveel kletsen morgen anders ben ik weer een half uur bezig ;).

Andi gefeliciteerd trouwens met Gabriël (het kan nog net ;)). Hebben jullie een leuke dag gehad?

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Haha Madwin, dat bijlezen is vrij kansloos ;) HAHAHA.

OOh jullie oudste is/was vandaag jarig of niet? Van harte gefeliciteerd een leuke dag gehad?

10. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was idd errug veel!

Onze oudste was gisteren jarig.
    En onze middelste is dinsdag jarig. Daarom hebben we het hele weekend feest.
    Vrijdag kreeg onze oudste haar cadeautjes en kwamen de oma's op bezoek. 1 oma komt dinsdag nog weer, de andere niet.
    Dit weekend komt alle visite voor hun samen.
    En ze zijn allebei al dik verwent!
    Vooral playmobil en de middelste ook lego.
    Morgen nog visite.
    Dan maandag onze middelste zijn kinderfeestje en dinsdag trakteren op school en onze cadeautjes. En dan is het eerst weer klaar...
    Dan ben ik ook wel gesloopt ;)
    Maar tot dusver is het wel allemaal heel gezellig verlopen!
    Lief dat je het vroeg!

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Chips net een heel verhaal terug geschreven voor Madwin, druk ik op de verkeerde knop, jammer jammer jammer ;). We beginnen even opnieuw ;).

Oh ja Madwin dat had je geschreven dat je een druk verjaardag weekend/weekje in zou gaan. Haha er wordt ook zoveel geschreven ik vergeet de helft ;)..

Mijn broertje en ik schelen 5 dagen. Dan deden we ook altijd in 1 weekend alle visite, super leuk. Kan me voorstellen dat jullie nu aardig gesloopt zijn, maar wel super leuk om die kinderen zo te zien genieten.

Altijd leuk lego en playmobil, hebben ze nog lange tijd wat aan en het blijft goed spul heh.
    Papa kan hier niet wachten totdat de jongens ook met lego gaan spelen. Hopen voor papa dat ze het ook leuk gaan vinden ;).

Is de school al in elkaar??

Jeetje ik heb rtl 4 opstaan. Gaat over ouders met vrij losse handjes... Ik krijg de helft maar mee, maar wat ik mee krijg bevalt me niet echt.

OOh Nils laat van zich horen. Even de laatste fles bv en dan hopen we slapen tot morgen vroeg ;).

12. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga proberen wat te reageren.

Twinkle: Welkom terug in Nederland!
    Hopelijk heeft Yanoah gauw weer het ritme voor Nederland te pakken!
    Wat absurd zeg dat ze zelfs Yanoah gingen fouilleren!

Helen: Wat een toestanden allemaal met Roos! Wel fijn dat ze nu bij jou wel goed drinkt! Balen van de kijkers voor je huis! Maar helaas zitten er altijd zeikerds bij!

MamatoB: Leuk je haar zo!

Sofie: Zo dat is wel pittig wat jullie allemaal hebben meegemaakt!

Eerised: Veel succes met je kledingverkoop!!!
    Balen dat Fer weer zo laat thuis is...

Ikbenhetmaar: Sterkte met je neus! En alvast een fijne vakantie toegewenst!!!

Mare: Wat knap dat David zich al kan voortbewegen! Wel sneu dat hij zo slecht slaapt!

Fightforlove: Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!!!

Booky: Leuk dat Mats zo geïnteresseerd is tractoren enzo.
    Veel succes met jullie tuin! En geweldige foto's van je mannetjes!

Ik zag heel veel mooie spam voorbij komen!
    Wat een mooie kindjes toch allemaal!!!

Pluk: Fijn dat Kylian weer eet!
    En fijn om zo te shoppen!

Franceska: Hoe is het nu met jullie mannetje?
    Beterschap voor hem!

Andi: Gefeliciteerd met Gabriël!

Ik geloof dat ik nu het belangrijkste wel heb gehad, anders sorry!

Verder las ik nog over de kinderwagenbak.
    Daar ligt ons mannetje nog heerlijk in!

Maandag is hij alweer een half jaar... Pffffffffff de tijd is echt omgevlogen!

Nu ga ik gauw mijn bedje opzoeken.
    Volgens mij is mijn hubbie ook klaar met het in elkaar zetten van de school. Stond 2 uur voor :$ Nou het werd 4,5 uur... Maar hij heeft wel genoten!

13. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Jeetje zeg er is een moeder huiswerk aan het maken met de kinderen. Ze is alleen maar aan het schreeuwen en mept de kinderen met een spatel :$:$. En dan zegt ze later, ik heb niet perse een stok nodig om je te slaan :$:$.

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Haha jeetje wat een bouwpakket die school!!

Niet normaal idd heh hoe snel de tijd is omgevlogen met onze kindjes. Ik weet nog zo goed dat we aan het kletsen waren over onze zwangerschapskwaaltje e.d..... *zucht* ;)

(Nils is weer stil ;))

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    #4355 booky, 27 feb 2010
    Laatst bewerkt: 27 feb 2010
    Ikbenhetmaar, hoe is het met je??

16. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief dat je het verhaal nog even een keer voor me tikt!

Hier schelen de kids 4 dagen en in het schrikkeljaar 5 dagen ;)
    Fijn dat jij er positief op terugkijkt. Ik hoop dat onze kids dat later ook doen!

Hier kon pappa ook niet wachten op de lego. Met het gevolg dat hij eigenlijk er nog iets te jong voor was. Nu gaat het beter.
    Hij wordt dinsdag 5.

Nou dat programma dat klinkt niet echt goed!
    Is het Nederlands of Amerikaans?

Welterusten voor straks!
    Ik ga nu echt naar bed ;)

17. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Hihi hier staat papa ook te kwijlen bij de Intertoys voor de lego, vooral het technische lego lijkt hem GEWELDIG HAHAHAHA.

Aan het accent te horen zijn het engelse :(. Ach ja hun argument, ik werd ook geslapen en ben er ook niet minder van geworden dus mijn kinderen worden er ook niet minder van.

18. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames!

Het is een beetje laat, maar ben nog op... was gezellige avond bij vrienden. Ik ben gewoon klaarwakker en snap niet waarom :$

@jusi: Ik kan me voorstellen dat je moederhart daarvan ineenkrimpt. Zou ik ook hebben. Baby'tjes kunnen er gewoon niks aan doen, en als hij boos wordt gaat het natuurlijk van kwaad tot erger. Een gefrustreerde of angstige ukkepuk drinkt natuurlijk helemaal niet meer. Ik zou niet goed weten wat je er aan kunt doen, behalve altijd zelf de fles geven maar da's natuurlijk ook niet leuk :( Kan hij niet proberen zich in te houden? Rustig te blijven? Wat zegt hij er zelf van dat hij boos wordt? Misschien komen jullie er uit door het er eens goed over te hebben. Sterkte!

@slaande ouders: Vreselijk. Ik kan zoiets gewoon niet aan zien, echt niet. Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Ik hoorde laatst van mijn man, een artikel op nu.nl, nou echt m'n nekharen gingen overeind staan.... wacht ik zoek het er even bij, t is te gek voor woorden (en let vooral op hoe weinig straf deze man krijgt, belachelijk!!):

Celstraf voor rondslingeren zoontje

AMSTERDAM - Een 30-jarige man is vrijdag veroordeeld tot twee jaar cel, waarvan acht maanden voorwaardelijk, voor poging tot doodslag van zijn kind.

© ANP
    De man heeft volgens de rechtbank in Arnhem op 7 juli in Nijkerk het twee maanden oude kind onder meer bij de voetjes vastgepakt en heen en weer geslingerd in de badkamer, waarbij de baby met het hoofd tegen een wastafel kwam.
    De rechter acht de man ook schuldig aan mishandeling met voorbedachten rade van zijn kind.

Hij heeft de baby sinds zijn geboorte meerdere keren mishandeld, onder meer door het kind in het gezicht te slaan, aan zijn oortjes te trekken en een hete lamp in de handjes van het kind te drukken.
    De straf is conform de eis van de officier van justitie.

Slap

De zaak kwam aan het rollen toen de vader van het in mei geboren jongetje op 7 juli naar 112 belde, omdat zijn kindje stopte met ademen en slap werd.
    Een ambulance bracht het kind naar een ziekenhuis, waar onder meer hersenletsel, ribbreuken en blauwe plekken van mogelijk verschillende data werden geconstateerd. Een arts vermoedde kindermishandeling, waarop een andere arts sprak met de vader en zijn vrouw.In dat gesprek gaf de man, die verminderd toerekeningsvatbaar is, toe het kind bij de voeten te hebben gepakt en hem heen en weer te hebben geslingerd, waardoor zijn zoontje met het hoofd tegen de wastafel kwam. Uiteindelijk deed deze arts aangifte.
    Tegenover de politie en de rechter verklaarde de man later dat het kind bij het ongelukkig wegdraaien van de wastafel in de badkamer van zijn arm is gegleden, waardoor hij met de bovenkant van zijn voorhoofd tegen de wastafel kwam.

Een forensisch arts stelde echter vast dat het heen en weer slingeren een meer waarschijnlijk scenario is voor het tegen de wastafel terechtkomen van het hoofd dan het tegen de politie vertelde verhaal.

Daar word ik toch ZO KWAAD en verdrietig van he!! :x:(

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Goedemorgen!
    Ja, ik ben er alweer vroeg bij he. ;)
    We moeten namelijk om 9 uur in het zwembad zijn, voor het babyzwemmen. Vorige week heeft Jurgen met Kenji gezwommen, en vandaag ben ik aan de beurt.
    Ik heb er iig wel zin in. :)

Fijne zondag nog iedereen!

20. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Jusi veel plezier!!!

Pppfff ben om net over 12 naar bed gegaan, er 4 keer uitgeweest (vriendlief ook nog eens 2 x) en om kwart voor 7 was het feest echt voorbij en kon ik er uit voor een fles. Ben echt versleten.... Ga nu even op internet wat tips voor doorslapen zoeken want dit gaat niet de goede kant op!

Deel Deze Pagina