September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Brrrrt, stelletjes kletskonten!!!

2. Andi, haha! Moet je meekletsen, valt het niet zo op:D..

3. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hahahaha, gaat beetje moeilijk snel typen met een knul op schoot! :D

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ariel: ikzelf heb al wat geprobeerd. Ook het KDV heeft inmiddels een hele selectie spenen en flesjes de revue laten passeren. Vandaag weigert ze overigens weer alle voeding. Of zoals mijn schoonzusje het zo leuk zei:”Ik wil TIET en anders NIET!”

Oeff Rensje: wat ontzettend balen van je huis! Ik hoop, dat er snel nieuwe kopers komen! (Hier staat mijn voormalige echtelijke woning inmiddels al 17 maanden te koop, dus ik ken je gevoel)

@spray: helaas helaas…dat bleek dus de oxytocinespray te zijn die ik al tijden gebruik, omdat kolven anders niet echt veel oplevert. Dat is voor de toeschietreflex. De huisarts raad met ten strengste af om domperidon te gaan slikken maar kan tegelijkertijd niets anders aandragen. Dus nu weet ik het al helemaal niet meer! Ben lichtelijk over de rooie daar weggegaan…heb ff zitten brullen in de auto en heb mezelf toen weer gefatsoeneerd om weer op huisbezoek te gaan bij een cliënt. Ik hoop nu heel hard dat mijn vrije dag morgen voldoende rust geeft om de productiedip vlot te trekken, want als dat niet werkt dan weet ik het niet meer. Het KDV heeft met heel erg veel pijn en moeite, verschillende flesjes etc, uiteindelijk 100cc ingedikte MM naar binnen gekregen. Dat is niet bepaald veel te noemen. En ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar zoals de zaken er nu voor staan, heb ik er spijt als haren op mijn hoofd van, dat ik ooit aan BV ben begonnen. Het mag dan – en dat vind ik nog steeds- de beste keus zijn. Maar niemand vertelt je erbij dat je er zóveel gelazer bij krijgt.

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @hellen
    ahh meid, vind het echt zo klote voor je als ik het lees!!
    als ik het antwoord wist dan liet ik het je wel weten.. maar helaas. Dus die spray wordt het niet dussssssssss begrijp ik.
    jeee zeg echt vervelend, ben aan het denken maar weet het zo ook niet.
    Het komt me niet onbekend voor hoor dat je kleintje de fles niet accepteerd.
    Kennissen van ons hebben een meisje van dezelfde leeftijd en de moeder is noodgedwongen haar vrije dagen op aan het nemen omdat haar dochtertje ook geen fles aanneemt. Ze is er zelfs bang voor. Heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen omdat het aan het uitdrogen was. Haar moeder is nu ook weer borstvoeding aan het geven maar zo gefrusteerd... dus ze zit een beetje in dezelfde situatie. Zij weet ook niet wat ze moet doen!!
    heel veel succes en een dikke knuffel van mij..
    knuffel rensje

6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Hellen
    dat ik om me heen hoor dat het zoveel gelazer met zich meebrengt (of met zich mee KAN brengen) is voor mij weer precies datgene waardoor ik hetmezelf kan vergeven dat ik niet ermee door heb gezet ookal had ik meer bloed verloren dan dat ik nog in me lijf had na de bevalling..
    + het feit dat ik nog 3 weken me een slag in de ronde heb gekolfd en dat ienieminie beetje alsnog heb gegeven.

Dus heb echt respect dat je zo doorzet!
    denk je niet als Roos honger heeft ze alsnog de fles/lepel gaat accepteren?
    Anders zou je er aan kunnen dingen, heel misschien, helemaal met BV te stoppen? (ik noem maar wat, maar dan heeft Roos geen keus meer dan het andere te accepteren..)
    ondertussen gewoon kolven dat als het niet werkt je toch voeding voor haar hebt..

7. Hellen.. Wat *&^ allemaal!!
    Ik heb zelf geen tips voor je. Zou je zo graag willen helpen..
    :(

8. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    idem:(

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tot op heden is Roos zo sterk van wil, dat ze echt wacht tot ik in beeld kom en dan houdt ze niet op met om voeding te vragen tot ze het krijgt. Mijn hart breekt als ik eraan denk dat ik haar dat dan moet gaan weigeren, terwijl aan de andere kant de verleiding om ermee te stoppen zooooo groot is.

Het helpt ook niet, dat ik me nog altijd heel schuldig voel, dat ik vanwege alle toestanden rondom mijn huis, haar 4 dagen per week moet wegbrengen. BV geven is het enige wat ik nog echt voor haar kan doen, zo voelt het. Ze komt me al zoveel tekort op die dagen. En dat ze nu zo reageert als ze doet, heeft bij mij al een peer keer de gedachte opgeroepen, dat ze het wellicht uit puur protest doet. Maakt dat een beetje sense bij jullie?

Ik heb niet veel verlof en moet daar ook zuinig op zijn mocht ik eindelijk mijn huis verkopen. Want dan moet er ingepakt en verhuisd worden.

Tja...ik heb nog maar eens een oproepje in de BV sectie geplaatst hier op dit forum. Wie weet heeft daar nog iemand wijze raad...

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje Hellen, nog geen steek verder dus... Is het misschien een idee om even 2-3 dagen de fles uit beeld te brengen en haar dan pap met moedermelk op een lepeltje aan te bieden? Want jij gaat Roos ook altijd live voeden toch??
    En dan na die dagen weer met de fles proberen?

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oe er schiet me nog iets te binnen! Lekken je borsten nog?? Zo nee probeer is met een hydrofiel doek in je bh/shirt te gaan slapen. En geef die doek mee naar het KDV/je ouders. En als ze dan gevoed word haar lekker in die doek leggen, vooral bij dr gezichtje. Dan ruikt ze jou in iedewr geval!

En heeft ze een speentje? Zo ja dan zou ik proberen om die even niet te geven.

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    En als je borsten nog wel lekken kan je het natuurlijk ook proberen. Moet je alleen zorgen dat de doek droog is voor je hem meegeeft!

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    O volgens mij ben ik remi hahaha

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @hellen: jij leest ook wel eens op borstvoeding.com of niet? daar de artikelen eens gelezen bij te weinig melk? misschien heb je daar nog wat aan? en een vrije dag is goed, ga lekker met roos douchen (door warmte gaan je vaten verder open staan en zal zij makkelijker de melk eruit kunnen zuigen) en ga haar om de 1,5 a 2 uur voeden. het is misschien even veel maar zal toch echt moeten werken. jammer dat de ha ineens toch helemaal niet mee werkt.

even aan de andere dames, ik snap dat jullie het nu over gedoe hebben rondom bv en het was zeker voor mij ook echt niet makkelijk in het begin maar ik moet toch echt zeggen dat het de beste keuze was die ik heb gemaakt. het is nu zo makkelijk en ik geniet er zo enorm van en daarbij weet ik ook nog eens dat het verreweg de beste voeding is die ik david kan geven.
    ik weet niet waarom maar vond het belangrijk om toch even een positiv bv verhaaltje te doen

15. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Mare
    dat is ook fijn om een positief verhaaltje van jou kant erover te horen :)
    ik wil bij me tweede kindje ook alsnog bv gaan geven, alleen niet 100%
    maar datis ieder zijn keus natuurlijk:)
    ik heb respect voor de mensen die het wel volledig geven en vooral ook zo lang (6 maanden of langer) :$
    mijn collega heeft ook 9 maanden gegeven!

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ik reageer ff vanaf 446, haha anders wordt het echt teveel ;).

Francescak, hoop dat jullie mannetje snel opknapt met het kuurtje.
    Och jeetje en jij ook nog steeds aan het kwakkelen,ben benieuwd wat eruit komt uit het bloedprikken.

Spannend verbouwplannen met het huis!

Eerised, gaat lekker met de bestellingen :D
    Succes met het uitzoeken van de juiste site.

Pluk, vind de tatoeage van je man erg mooi geworden!

Mijnkleine, wat heb je toch een gevaarlijk beroep ;). Heb je vandaag nog last van je val??
    Ohh die Kenji lijkt er idd op dat ie z’n schema aan het omgooien is. Wat zou een gebruiksaanwijzing soms handig zijn heh ;). Wel fijn dat ie lekker vrolijk blijft!

Sofie wat een mooie foto’s van jullie meisje. Echt een knapperd!

Rensje, zo zeg dat is idd en heftige start geweest bij jullie. Fijn dat jullie nu lekker kunnen genieten van jullie mannetje.
    Wat een mooi mannetje is het zeg, leuke foto!

Andi, wat een lieve foto!!

Hellen, jeetje meid het is allemaal ook wel erg heftig bij jou…. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen een hele dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat Roos snel weer uit een flesje gaat drinken en jij wat meer rust krijgt.
    Och jeetje meid wat shit toch allemaal, echt onwijs kl*te :(. Waarom raadt hij het slikken af? Als dit voor jou je laatste strohalm is dan kan hij het toch voorschrijven lijkt me?

Wel erg jammer dat je er zoveel gedonder omheen hebt. Ik voel me bijna lullig dat het hier zo prima gaat. Mannetje drinkt goed, ik kolf me meer dan genoeg en niks geen gelazer.

Andi hier verblijd ons mannetje ons ook altijd nog met een nachtelijk bezoekje.

Haha Torties gezellig om 5 uur klaarwakker. Ach ja idd voor een keertje is het prima heh ;).

Ariel ik heb je ook mijn mailadres gestuurd als het goed is.

Hmm ben ik redelijk bij, wordt Mats wakker…

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

ben ik ook weer ff :D

Zag een hele mooie foto voorbij van gabriël en Kyrian.

@hellen, knuffel voor jou meid, hoop dat je een oplossing gaat vinden, want dit is ook niks.

Ben met Manolito naar het cb geweest vandaag en alles was goed, hij is niet meer te zwaar en lag precies op het gemiddelde hij is nu 15,9 kilo en 96 cm.

18. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Joyce
    aah datis toch weer fijn om te horen :D

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Joyce, super dat jullie mannetje het zo goed doet!!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Zo dames daar ben ik weer.

Hellen meid pas je wel op dat je op deze manier niet overspannen wordt.
    En eigenlijk 1 vraag, Roos wil meteen bij je drinken als je binnen komt en wat gebeurt er als jij Roos dan een flesje aanbied, weigert ze die dan ook?

Hier gaat het al ietsje beter, Kylian is gisteren maar 1 keertje wakker geworden om te huilen maar toen was hij ook echt aan het dromen (moest hem gewoon wakker maken)
    En vandaag heeft hij voor het eerst fatsoenlijk gegeten, hopelijk zet die trent zich voort.

Kinley heeft besloten dat ze toch weer 4 flessen wil (en fruit en groente) dus die krijgt nu zo rond 16 uur een fles (wel minder dan ze altijd kreeg hoor ze neemt nu genoegen met 150 cc ipv 210)

En dan hier mijn nieuwe kapsel, zo'n 25 cm korter maar daardoor kwamen mijn eigen slagen wel weer terug.
    (oja iemand vroeg het ik heb erg dun en makkelijk breekbaar haar)

OJa en Kylian heeft de foto gemaakt (toch knap van een 3 jarige)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina