Ja ,daar heb je gelijk in Eerised Nou goed mijn mannetje was natuurlijk altijd 's avonds thuis Nu doe ik het wel hoor gewoon gaan douchen of in bad als de kids op bed liggen.
eerised: nee ik laat haar nooit alleen met eten of zo! maar ik heb de liga nog niet geprobeerd,ga het misschien volgende keer eens geven. ariel:je normaal vanaf 6 maand,maar noa is over 10 dagen 6 maand en ik geef haar maar een reepje broodkorst hè,ze krijgt geen hele snee en het is om te wennen hè,ik overdrijf daar niet in.
ik ga ook in bad als de kids in bed liggen,maar ga eerst altijd even kijken of ze goed slapen en dan pas.
Goedemorgennnn dames!!! @ knuffeltjes: Ik heb bij Britt in bed geen knuffeltjes omdat dat afgeraden werd in verband met wiegedood (als ze er op gaan liggen kunnen ze eerder stikken of zoiets was het) ben ik nou zo'n overbezorgde, miepige moeder enniewee, Britt lijkt er geen last van te hebben, ze kijkt graag naar de vlindermobiel boven haar bedje om mee in slaap te vallen, tot nu toe lukt dat aardig. @ weergoden: ook hier weinig connectie met ze. Anders was het (om me aan te sluiten bij eerised) inderdaad al lang ruim boven de 20 graden geweest @sofie: ahh heerlijk een lange nacht @ flesjes: Vraagje voor jullie: Britt krijgt nu 4 flesjes he, ipv 5. Dit gaat goed sinds zondag. Ze slaapt elke nacht door. Maar we laten best lang tijd tussen de flessen. Ze krijgt hem nu om 7, 12, 17 en 22 uur. Dus telkens vijf uur er tussen. Dit lijkt goed te gaan. Maar ik wil die laatste fles gaan vervroegen, zodat ze 's nachts langer door slaapt en overdag meer wakker is. Hoe hebben jullie dat gedaan???
@ sofie:liga 1e stap is echt heel fijn, die smelt meteen zodra het de mond in gaat.... hier is het wel opletten geblazen trouwens, Britt heeft al twee tandjes, en die brokkelt daarmee flinke stukken er af
dat doe ik hier ook hoor, maar bij de derde word je volgens mij makkelijker in dingen, zo eet onze meid nml helemaal met de pot mee. Geen gepureerde supermarkt potjes, maar geprakt met stukjes, ps gister aten wij macaroni, dat heb ik haar gewoon gegeven zoals wij dat ook eten, en het ging goed Wel langzaam opgebouwd natuurlijk!!! Bij de eerste probeerde ik echt alles volgens de boekjes te doen, dat gaf veel stress omdat hij niet volgens de boekjes was hahahhah, de tweede wat makkelijker, en nu doe ik het zoals ik denk dat goed is en het scheelt heel wat hoofdpijn Maar wie beter als je eigen mama weet wat je nodig hebt toch?!!
goedemorgen, knuffels: interesseren david niet echt. ja heel even een keer in zijn mond stoppen en dan gooit hij ze weg. hij heeft sowieso weinig interesse voor speelgoed dat niks doet. ik moet ook echt iets voor hem kopen waar hij echt iets mee kan doen. vannacht: tja om half 11 een schreeuwend kind, niet te troosten dus maar aangelegd. en ik heb vannacht een paar keer met hem in mijn armen geslapen. dan lig ik half en laat hem een beetje rechtop tegen mij aanliggen dan slaapt hij wel goed. op zich niet een hele slechte nacht ik hoefde iig verder niet eruit om te troosten. @sofie: brood mag eigenlijk pas vanaf 6 maanden ivm met gluten dus ligt niet aan de hoeveelheid. hier nog een maandje voordat we gaan bijvoeden. ik denk wel dat we iets eerder beginnen aangezien david al wel erg geinteresseerd is in eten, ik laat hem nu ook alles ruiken en zien wat ik eet. hij heeft een keer in een stukje paprika gehapt maar wil nog niet echt eten, meer even weten wat het is.
oh dan ga ik dat straks eens proberen die liga! en een geluk dan voor mij want noa heeft nog geen tandjes hier laat ik 4u tussen de flessen en als jij dat zou doen,begint voor jou de avond al wat vroeger. noa haar schema is nu: 7.30u fles 180/6 +schepje granen 11.30 60 a 80gr groenten en fles 150/5 15.30u fruit 120gr en fles 120/4 19.30u fles 210/7 of 240/8 en schepje rijstmeel 20u in bed
@Brusje ja precies ik wilde lorenza gisteren ook geprakt geven maar ze wilde niet, ze was het er niet eme eens, volgende keer maar weer ff proberen dan. Bij manolito heb ik trouwens vanaf 6 maanden ook gewoon geprakt gegeven op aanraden van cb en dat ging gewoon goed, heb nooit gepureerd, doe ik nu ook niet @mamtob, hier heeft Lorenza haar laatste flesje altijd rond 20.00/20.30, maar ze heeft al vanaf haar geboorte haar laatste flesje rond 21.00/21.30 gekregen. En ze krijgt nog maar 3 flesjes en dan fruit en groente.
Thanks voor de tips Ja ik denk dat ik dat ook eens ga proberen, gewoon om 7 uur, 12 uur, 16.00 uur en dan om 20.00 uur, en dan eens kijken of ze ook doorslaapt tot 's ochtends, maar dat moet toch wel lukken (hoop ik) xxx
thanks @ eerised: ben je er al achter wat het probleem met je peecee is? @ hellen: ik heb misschien jouw antwoord op de vraag gemist, maar accepteert roosje wel de fles van jou? of ook niet? Hoe gaat het nu met voeden ? Hoop echt dat er snel een oplossing komt meid.
Ariel, oh lekker dan dat je ineens zo beroerd was.. Maar maakt niet uit joh, zie de boeken dan wel verschijnen... Sofie, brood is volgens mij ook vanwege de gluten?! Mamatob, proberen miss of het goed gaat met 4u tussen de flessen? Gabriëlla heeft nu. 8.00 fles 210+7 11.00 fruit 12.00 fles 210+7 tussendoortje, dat kan sap en/of liga zijn. 16.00 fles 210+7 18.00 groente 20.00 fles 210+7 Gabriëlla slaapt ook op d'r buik. Mag eigenlijk ook niet. Maar ze is ook al zo gehecht aan olifantje. Ze heeft bij d'r voeteneinde ook knuffels en dan d'r olifantje bij d'r hoofd.. Ben er niet zo bang voor. Het is een grote stevige knuffel en ze kan er moeilijk op gaan liggen.. Brusje, ik ben ook niet heel moeilijk.. Maar probeer wel een klein beetje volgens de boekjes te doen. Gabriëlla gaat denk ik vanaf 9 maanden met de pot mee eten, maar zonder al die zout en kruiden waar wij mee eten.. Ze krijgt nu wel zelfgemaakte groente, en met 6 maanden krijgt ze rijst of aardappels erbij. En later ook vlees, maar niet gekruid.
Ja Lorenza gaat vanaf 6 maanden gewoon dezelfde tijd als ons eten en dan dus ook aardappels of rijst met groente maar gewoon geprakt Maar ja het is wat ze zegt bij de 2e ben je makkelijker, en ik geloof ook echt dat je bij de 3e nog makkleijker bent
ooh ik maak me geen zorgen om de gluten! met fruit of groentepap word soms ook een weekje vroeger begonnen.
Ariel en mamatoB. nee nog niet.. Echt klote en zo irritant! Van de week komt wel m'n nieuwe scherm binnen, want dit scherm is ook niet goed zeg maar. Is een tv scherm en te lage resolutie voor de pc. Is ook niet altijd goed, maar er zijn ook andere problemen.. Echt shit! Maar naar laten kijken en dan maar aan Fer vragen of hij volgende week de laptop thuis wil laten.. Ga nu een stokbroodje eten. Wat dingen doen in huis en dan kom ik straks even de rest lezen hoor..
@Eerised over bv ik snap wat je bedoelt ik wilde het wel gaan geven, maar door mijn enorme bloedverlies (zeg maar rustig dat ik kantje boord lag) kwam het niet snel op gang en voelde ik me te zwak om genoeg motivatie te hebben op dat moment. 2 weken later kwam ik op een bbq feestje van me werk, Alisa voor het eerst mee naar buiten en zagen ze me met kv lopen had gelijk de grootste discussie en sommige mensen gingen echt een discussie met me aan, zonder ook maar te kijken naar wat voor bevalling/kraamweek ik had gehad ongelooflijk hoe sommige mensen kunnen zijn en ook mensen die zo en zo gelijk kiezen voor KV zullen daar hun eigen redenen voor hebben, en ik ben er nu wel achter hoe belangrijk het is dat dat bij iedereen gerespecteerd wordt! gelukkig doen wij dat hier op het forum ook