September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    :D Tja over de discussie bv/fv blijft altijd moeilijk he ??
    Heb het 2x geprobeerd om bv te geven, bij mano ging het niet en dat kwam dus ook door de 1e week omdat hij 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven. Hij wilde niet aan de borst en bij Lorenza lieo het eigenlijk wel, maar die moest ik bij gaan voeden en heb er toen gelijk voor gekozen om gelijk over te stappen op fv.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen negatieve reacties heb gehad, maar dat komt omdat in mijn omgeving iedereen fv geeft zeg maar.

2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ik heb em vandaag schuldig gemaakt..

Alisa lag heerlijk naast em te slapen nadat me vriend haar om 6 uur bij me kwam leggen
    normaal is ze dan half 7 echt wel wakker en ga ik 7 uur de fles geven
    nu sliep ze heerlijk tto 8 uur en ik heb haar heerlijk gelaten (en mezelf :D hihi)
    maar daardoor was ik kwart voro 10 op werk in plaats van 10 voor 9...
    oeps..
    ach, voor een keertje :D

voor de rest ga ik vandaag proberen vanaf 462 weer bij te komen tussen het werk door ;)

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    :D Ach Torties is toch ook ff lekker beetje uitslapen :D

Manolito was vanmorgen uit zichzelf uit bed gekomen, normaal moet ik hem altijd wakker maken, maar hij kwam om 06.30 zelf uit bed.

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    torties:ach dan heb je ook eens wat langer kunnen slapen

5. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hey twinkle,zie dat je online bent
    alles goed met jullie??

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Zo, Kenji ligt weer in bedje, hebben heerlijk gespeeld en ik heb alvast de aardappels geschild en eten voorbereid voor vanavond. Nog wat geleerd, bankzaken gedaan en nu even rustig zitten. Wordt een redelijk lange dag dus dan hoef ik dat allemaal straks niet meer te doen als ik minder energie heb ;) Moet wel iets later beginnen want Kenji vond het nú tijd om te slapen en wilde niet meer wachten tot we bij opa & oma zijn ;) Mja, heb verder toch alles al gedaan..

Ga ff niet terug lezen dus ga maar gewoon verder bij m’n laatste berichtje :)

@Sophie, ja Kenji en zijn ezeltje zijn al sinds hij 3 maanden is onafscheidelijk. Hebben zelfs nog maar een gehaald voor de zekerheid. Toen hij net geboren was sliep hij met een shirtje van mij dat ik tot een worst gevouwen en geknoopt had zodat het veilig was maar vond een knuffel toch nog altijd een veiliger idee dan dat shirt.
    Dus toen hij een maand of 2,5/3 was hebben we maar een klein ezeltje uitgekozen en heb ik die bij me gedragen zodat die naar me rook en sindsdien is dat zijn grote vriend :D Die stop ik samen met hem in als hij naar bed gaat, dan pakt hij een oor beet en wrijft met dat oor over zijn wangetje en valt dan direct in slaap en met zijn hoofdje naar de andere kant (hij neigt nog altijd met zijn hoofdje naar links en het knuffeltje leg ik bewust rechts).
    Ook als hij ergens heen gaat en wij nemen het ezeltje voor hem mee dan is hij het liefste kind :D

Super dat het met Noa zo goed gaat :D !!

Hahaha zon genoeg, alleen niet warm genoeg ’s nachts :D Op zich is het nu al heerlijk weer, maar die stomme nachten he.. Of ik moet vannacht eens een zonne-dansje doen hahaha :D

Ben een echt ochtendmens, doe het liefst –helemaal hyper- ’s ochtends al het werk voor de hele dag (tot grote ergernis van Bart vaak haha). Maar daarom slaap ik ook al bijna elke avond om 21.30u....

@Eten/verslikken, volgens mij heb ik al eens een kindje gehad dan haha als je bij de tweede makkelijker wordt, ben geloof ik niet zo snel in paniek ;) Als Kenji zich verslikt in Liga of een stukje fruit doe ik zijn armpjes omhoog en dan slikt hij het vanzelf af. Het braak reflex is zo goed ontwikkelt bij mensen dat ik me niet zo’n zorgen maak, tenminste, over kleine stukjes eten. Dan beginnen ze meer te ‘stikken’ omdat ze die stukjes een eng gevoel vinden dan dat het lichaam het niet aan kan. Natuurlijk wel goed oppassen en erbij blijven maar zolang de stukjes klein genoeg zijn om door de keel en slokdarm te kunnen, geen paniek hier..

@Douchen/in bad als kleine slaapt, als Kenji slaapt ga ik lekker uitgebreid onder de douche of in bad hoor, scheelt dat de badkamer aan zijn kamertje grenst dus als iets is hoef ik maar uit bad te springen. Als ik alleen maar kon wassen als Bart er ook was dan werd het allemaal érg druk ’s avonds en kon ik na het werken niks meer doen. Kan moeilijk in m’n stinke rijkleren op visite etc. Haha! Misschien boere-nuchterheid ;)

Zo ligt Kenji ook lekker warm in de wandelwagen (en van de zomer in een box) ingepakt buiten terwijl wij de beesten verzorgen. Gistermiddag Kenji voor me uit duwen, hond ernaast en paard liep achter me aan. Als je niet direct een andere keus hebt wordt je vanzelf makkelijker denk ik.

@Eerised, haha nog een makkelijke dus ;) Dat scheelt wel, twee ‘makkelijke-niet-snel-gek-te-krijgen-‘ schoonmoeders :D
    Hahaha ja Kenji is ook een echte lolbroek, gelukkig maar idd dat ze allebei zo vrolijk zijn! Kan niet zo goed tegen mensen met een lang gezicht :D Dat die twee later maar heel wat af gaan lachen en dan kan Kenji de stallen doen en Gabriëlla rijden :D ;)
    Lief he, als ze zo’n knuffeltje hebben waar ze helemaal dol op zijn! (zie je ze al liggen over 18 jaar, allebei met hun knuffeltje in bed hahaha)

@Hellen, jammer dat jij niet net zo lang hebt kunnen slapen als Roos maar iig al een stuk meer als van de week he! Wat leuk die beer, is dat die van de Prenatal, die je kan laten maken?

@Joyce, dat was Lorenza dus iets teveel van ’t goede ;) Weer gewapend met neusspray en hoestdrank de bacillen te lijf!

@Ariel, ahhh heerlijk lijkt me dat, twee van die knuffels bij je in bed, lekker warm tegen je aan! Toch niet zwanger he ;) Fijn dat je je weer beter voelt!!

@Mamatob, hier kan ik juist geen mobiel boven het bedje hangen dan blijft hij alleen maar staren en kletsen daar tegen haha!
    Flesjes kun je naar mijn ervaring het beste gewoon geleidelijk aan, aanpassen. Hier hebben we als schema (soms iets eerder, soms iets later, ben niet zo strak daarin):
    7.30u - Pap uit het bordje.
    11.30u – 210cc
    14u – Fruithapje
    16u – 210cc
    17.30u – groentehapje
    20u – Papfles

@Brusje, ik doe bij de eerste al wat ik denk dat goed is maar dan hou ik wel wat richtlijnen in mijn achterhoofd :D .

@Mare, een redelijke nacht dus, David wilt dus ondernemen met zijn speelgoed :D Alleen maar goed toch!

@Torties, had je ook wel verdiend na alle drukte van afgelopen tijd he, om even lekker uit te slapen :D Heerlijk toch!!

Kenji is wakker en ligt flink te vertellen haha, dus ik ga hem ook gauw aankleden en aan de slag!! Doei!!

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ BV/FV:

Bij mij hebben de verpleegsters Britt in het ziekenhuis die eerste nacht een aantal keren verkeerd aangelegd, waardoor ik meteen een grote donkere, pijnlijke blaar op mijn tepelhof had, wat erg pijnlijk was natuurlijk.

Ik ben daar na wel doorgegaan met proberen, maar er kwam gewoon weg niks uit, heb thuis ook nog vier of vijf dagen lang zitten proberen, kolven met zo'n pompje, maar er kwam gewoon geen druppel.

Ik was zo doodmoe van de bevalling (die bijna 24 uur geduurd had), had een blaasontsteking en een totaalruptuur, en mijn kraamhulp vond het op een gegeven moment niet meer verantwoord omdat ik alleen maar huilde en doodmoe was.

Toen ik besloot om te stoppen en met FV te beginnen, heb ik ook geen stuwing gehad, totaal niets. Mijn kraamhulp zei dat dat een teken was dat het gewoon ook niet op gang aan het komen was, want anders had ik wel stuwing gehad.

Ik vind het jammer dat het niet gelukt is, want ik vond het op zich geweldig om te doen en vond het ook het beste voor Britt op dat moment, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat we toen de knoop door hebben gehakt want vanaf dat moment kwam de rust weer terug, Britt sliep door, daardoor konden wij ook slapen en knapte ik veel sneller op van de totaalruptuur, bekkeninstabiliteit en blaasontsteking... maar ja, jammer blijf ik het wel vinden, ik heb nog wel eens gedacht, wat als ik nu tóch nog een paar dagen langer had geprobeerd... maar op dat moment was het de beste keuze.

Persoonlijk vertel ik dit nooit aan mensen in mijn omgeving, omdat ik niet het gevoel heb dat ik me moet verantwoorden, het was onze keuze en daar hebben anderen niks mee te maken. Ik ben gelukkig nooit aangevallen op de FV, behalve een keer door een van mijn verloskundigen, die het jammer vond dat ik gestopt was, waarop mijn kraamhulp haar toe snauwde dat het in overleg met de kraamverpleegkundige was, omdat 'mevrouw oververmoeid, lichamelijk erg zwak is en emotioneel helemaal er door heen zit' :) vond ik wel lief dat ze het zo voor me op nam toen...

Ach, ieder zijn eigen keuze. Ik respecteer ieders keuze en hoop dat mensen eens met wat meer compassie naar anderen gaan kijken. Het is zo gemakkelijk om te oordelen, of - nog erger - te veroordelen, terwijl je vaak niet eens weet wat er achter zit. Iedereen heeft z'n eigen verhaal.

Er zijn ook vrouwen die het heel akelig vinden als iets of iemand aan hun borsten zit, en dat kan ik ook begrijpen als je dan kiest voor FV. En sommigen kiezen voor FV omdat papa dan ook mee kan voeden, en sommigen omdat ze BV ook niet vertrouwen omdat dat ook weer beinvloedbaar is door luchtverontreiniging en voeding etc., ach zo zijn er 100 mensen met 100 meningen en iedereen moet gewoon doen wat ie zelf goed acht voor zijn kind!

Jeetje, 't is een heel pleidooi geworden :p

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    lekker uitgeslapen torties. ach zolang niemand er wat van zegt en je het niet regelmatig doet...

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Mijnkleine, nee niet zwanger ;) Ben ook ZWAAAAR ongesteld namelijk :D

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    mijnekleine:amai zo al knuffelen met zijn ezeltje!!
    hier heeft ze ookwel een voorkeur voor de olifabnt in haar box,maar durf die echt niet mee te geven in bed.

ja,s'nachts mag het zeker wat warmer worden,maar maart is de laatste maand waardat het eigenlijk nog kan vriezen maar daarna begint hopelijk de lente en word het wel wat warmer!

ochtendmens:ik ook!
    van zodra ik mijn ogen open,moet ik opstaan en dan een bakje koffie en dan schiet ik in gang zodat ik de rest van de voormiddag niets meer moet doen.

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben ook pro BV. Ben er alleen na 3 maanden mee gestopt. Noah was niet tevreden, Rosalie kreeg niet de aandacht die ze verdiende en daardoor werd ik ook nog eens saggo. Ach, hij heeft het toch 3 maanden gehad denk ik dan maar. En daarna heeft ie 's avonds en 's nachts nog bij me gedronken.

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik ben echt geeeeeen ochtendmens en dat is best vervelend want nu moet ik 's ochtends dingen doen. dan heeft meneertje er vaak nog zin in en laat mij mijn gang gaan. hoe later in de middag avond des te aanhankelijker hij wordt.

@mijnkleine: echt lief met dat olifantje. je weet wel dat er een grote kans bestaat dat hij die reserve olifant nooit zou pakken hè? vaak kiezen kinderen zelfs voor de "echte" knuffel als ze allebei gewassen zijn.

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik ben ook geen ochtendmens ! :D maar ik merk wel dat mijn ritme veranderd is, ik ga veel vroeger naar bed 's avonds nu dan vroeger. Vroeger was ik er voor twaalf uur niet in te krijgen, nu lig ik toch bijna altijd voor elf uur in bed! Ik heb gewoon echt mijn acht uur slaap nodig 's nachts, ben echt zo'n slaapmuts :p

Wat grappig dat ze de echte knuffel er uit kunnen pikken, zelfs als ze gewassen zijn! dat wist ik niet!!

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Ariel, had het al gevraagd, maar je heb t het gemist denk ik ;)

Had je de streepjescodes ontvangen, had ze van de week opgestuurd, ben wel benieuwd of je ze hebt gehad.

En ik ben ook wel een ochtendmens hoor ,sta ook gewoon op, meestal maakt mano me nog wakker ook, want hij is eerder wakker en dan zegt hij mama kom opstaan want het is al licht buiten :D En dan ga ik ook gewoon opstaan en dan krijgt mano lekker een boterham en dan ga ik zelf ookw at eten en drinken.

En Lorenza word meestal pas rond 08.00/08.30 wakker.

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb net gekeken en heb ze binnen! Thanks Joyce! :D

16. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ga effe noa in bad doen!!
    ze heeft echt een grote gulp melk moeten overgeven in haar box en het zit overal,zelfs in haar ogen en oren en stinken bah!

was aan het afbouwen met omeprazole voor de reflux,maar das precies nog niet het moment!

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ah arme noa, doe haar maar lekker in bad, word ze weer schoon.

@Ariel graag gedaan en ben nog steeds voor je aan het sparen hoor :D

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    och arme noa, hopelijk kan zij wel van haar badje genieten.

19. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ze is net in bad geweest en ze heeft er wel van genoten,maar toen ik de box bekeek om alles in de was te doen,heb ik de olifant van haar bekeken,omdat die ook vol hing en het lintje was helemaal nat,dus ze heeft dat in haar keel gehad waardoor ze is beginnen overgeven,dus het ligt niet aan de reflux,oef!!

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ sofie, ja dat ken ik hoor, Lorenza stopt haar vingers altijd te ver in haar mond, waardoor ze dus ook best vaak spuugt.

Deel Deze Pagina