September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Wat is het koud vandaag he!! Brrrrr.
    Vanmorgen wel al een heeeeeeeel eind gewandeld met Sem.
    Omdat ik bij bepaalde handelingen nog steeds last van mijn hand heb, doet papa dan zijn jasje aan en zet hem in de wagen.
    Papa is toen (helaas) gaan werken en wij zijn samen lekker gaan wandelen.

Gisteren Sem zijn nieuwe kinderstoel binnen gekregen.
    De chicco mama hadden we te koop op mp gezet en er kwamen heel snel biedingen op. Wij die mensen terug gemaild en wat denk je....tot 3x toe (allemaal verschillende mensen) word er daarna gewoon niet meer gereageerd:$. Ik snap daar echt geen kont van hoor.
    Je bied toch niet voor jan l*l ergens op????
    Ineens schoot mijn zwangere vriendin mij te binnen en gelukkig wil die hem hebben en heb ik hem meteen van mp af gehaald.
    Voorlopig ga ik daar niks meer te koop zetten; nog geen shirtje.
    Zo....AMEN :p
    Maar goed....zijn nieuwe kinderstoel is echt super.
    Tusen de middag heeft hij er heel even in gezeten n vond het fantastisch. Hij zat tegenover zijn grote broer en dat kleine ventje zat hem echt uit te dagen door hem te roepen en als zijn broer dan niet luisterde ging hij gewoon wat harder roepen. Hahahaa echt gaaf om te zien.

Ik heb niet echt terug gelezen maar hoe is het met de zieken en zwakken onder ons? Opgeknapt of nog lekker aan het snotteren??
    Hier worden we tnt (afkloppen) bespaart van het verkouden en ziek zijn. Sem heeft wel al sinds zijn geboorte een ontstoken linker oogje. Zolang we druppels gebruiken gaat het prima maar die mag je niet langer dan 14 dagen gebruiken dus zodra we daar mee stoppen komt de gele prut weer uit z'n oogje.
    Regelamtig masseren we het en traanbuisje doorprikken doen ze helaas tegenwoordig niet meer, pas vanaf 1 jaar en gelukkig duurt dat nog even.

Het is weer een heel verhaal geworden geloof ik. Hebben jullie in ieder geval wat te lezen.

2. Ik ben me ook nuttig aan het maken vandaag.
    Hopelijk vanavond nog even de tijd om hier te lezen en te reageren!

Ohja, moet dit even kwijt.
    Ik vind mn schoonmoeder een super lief mens hoor, maar ze maakte een opmerking die ik wat raar vond. (ze is sowiezo wat apart sinds ze zo erg ruzie heeft met het jongere broertje van mn vriend)

We hadden het zo over opa's en oma's en oppassen etc.

Ze zei: Ja ik vind het belangrijk om een band op te bouwen met ze.
    En dat ik er recht op heb om op te passen op mijn kinderen..
    Dus ik zeg zo: Ja op je kleinkinderen passen is wel leuk maar niet bij iedereen is/gaat dat zo..

Zegt ze: Ja, maar het zijn kinderen van mijn zoons. Dus ze zijn ook van mij. En heb er net zoveel recht op als jullie..

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Het is hier nog steeds -8.

Ik hoop maar dat het morgen droog blijft, heb 's avonds een ouderavond van Kylian en daar wil ik wel graag naar toe (jan blijft thuis bij de kids) maar als ze neerslag voorspellen dan ga ik niet.

Ga geen lijf en leden riskeren voor een ouderavond van de peuterspeelzaal :)

Kinley is overigens al wakker (van 11 tot 13.30 uur geslapen), ze kan ovedag met steeds minder slaap toe, toch een teken dat ze ouder wordt (alweer 5 maanden geleden dat ze me opensneden en het poppetje tevoorschijn haalden).

Groetje sAnita

4. Of ligt het nou aan mij dat ik het een rare opmerking vond?

5. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Ooooooh ons moppie is vandaag alweer 5 maanden!!!!
    Worden jullie daar ook altijd zo melancholisch van, zo wee-ig (niet letterlijk)
    5 maanden geleden lag ik te w88 tot ik naar de o.k. mocht voor mijn ruggenprik om deze tijd en was ik alles bahalve blij........men wat een pijn tot die ruggeprik zeg. Maar toch zou ik het zo weer doen. (doen we niet hoor hahaha)

*Einde emo bericht*

6. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0

haha nee hoor helemaal niet.
    Niet eens op reageren joh.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    eeeeh ja volgens mij heeft ze dat toch iets verkeerd :D Tuurlijk heeft ze 'recht' een band op te bouwen met haar kleinkinderen maar dat 'recht' moet ze natuurlijk wel verdienen ;)

Groetje sanita

8. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Ik lees het al.....ben gelukkig niet de enige die daar week van word:)

9. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    He Eerised, valt wel mee toch? Ik vind het namelijk echt een oma-opmerking... Net zoals ze zeggen als je op visiste komt "Daar hebben we Lucaaaaa" alsof ie alleen komt....

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wat een rare opmerking Eerised! M'n schoonzus heeft dat ook met haar schoonvader. Die heeft iedere keer over zijn kind. Word ze heel erg boos van!

11. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    hahaha ja dat ken ik Elizabetje (hihi = mijn doopnaam trouwens maar ja...van wie niet.)
    Ze duiken meteen in die Maxi-Cosie met hun snufferd en vergeten de rest maar.
    Sem word ook steevast Semmie genoemd GRRRRRRRRRR

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Nee hoor ik 'week' gewoon met je mee hoor, en de kleine dame zit nu gewoon bumba te kijken ;)

En ik heb het KOUD :x

Groetjes Anita

13. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Sem ligt nu te slapen maar ik vis hem er maar uit, ga hem een flesje geven en dan lopen we maar even naar school in deze kou.
    Goed voor de beweging zeg maar.

14. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Last van z'n peno-pauze dat hij zelf geen kinderen meer kan maken zeker:D

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Hier ook hoor maar dat hoort ook wel een beetje bij het twentse dialect.

Hier worden Kylian en Kinley ook aangeduid met

Mien Jong (mijn jongen)
    Mien meid (mijn meisje)

Maar dat is dus gewoon dialect en hoort er dus bij, net zoals de sk klank ipv sch.

Maar daar wijs ik de opa's en oma's wel constant op ik wil dat Kylian en Kinley gewoon sch- ool, sch-oen en dergelijke leren.
    Ook ivm het leren schrijven straks.
    Als ze hun diploma's hebben mogen ze van mij rustig skool en skoen zeggen:D

Groetjes anita

16. Ik word er ook altijd beetje week en emo van.
    Vorige week was ze 4 maanden en toen moest ik huilen hahaha.
    Gaat zo hard joh!

Nou gelukkig ligt het dus niet aan mij.
    Vond het maar vaag hoor, sorry maar ze is van mij en Fer.
    En jullie zijn opa en oma.
    En die opmerkingen soms ook, ze weten alles beter.
    Wat dat betreft zit ik echt met m'n moeder op één lijn en met schoonmoeders niet maar goed! ;)

Ohja hier zegt ze soms: Daaaaar hebben we Gabyyyyyyyyyyyyyy!!!!
    Mijn kleine meissie. (vind ik ook al irritant want dat zeg ik ook altijd)

Terwijl ik al 100.000x heb gezegd, dat ik wil dat ze Gabriëlla word genoemd, zo heet ze tenslotte.

17. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0

Hahaha mijn vriend zou zeggen "das dus moeders eigen he..." Oh en wat betreft haar naam... hoe mooi ook, mensen zijn al snel geneigd om alles af te korten... jammer eigenlijk

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi afkorten maak ik me ook schuldig aan :) Ik noem Rosalie altijd Roos of Roosje.... :D

19. Elizabethje, ja maar ze legt echt heel erg de nadruk op mijn;)..
    Dusja ;) ..

Nou dat ga ik niet accepteren. De kleine word Gabriëlla genoemd, of ze moet zelf een leuke afkorting verzinnen, dan mag het van mij.

Ik heet Desiree en word Dees genoemd, maar daar kwam ik ook zelf mee, en tot die tijd werd ik ook altijd Desiree genoemd omdat mn moeder dat wou.

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    hihi ik heet Tamar en mensen hebben altijd de neiging om me of Tamara te noemen of Taaam. Dat laatste heb ik toch zo'n hekel aan he. Ik kan dat maar van 1 iemand hebben en das me beste vriendin haha

Deel Deze Pagina