September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    hihi francescak, was je ook online.. verslaafde..:p

2. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hahaha tuurlijk! Sem ligt te slapen en roy zit een domme film te kijken! Nou ja dan moet ik maar weer op internet ( oh vervelend hahahah)

3. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    over 11 pagina.s moet er alweer een deel 3 aangemaakt worden pfff zo blijven we bezig! Haha er wordt hier wat afgebebt! Gezellig!!

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nee, dat hebben ze gewijzigd. Het zijn nu 500 pagina's!

5. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    oke dan! Das beter anders blijf je bezig! Trouwens alvast van harte met je dochter! 2 jaar! Geweldige leeftijd!

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wat een geklets hier weer.

Hellen, idd blijven kolven en mocht het nodig zijn het advies opvolgen van de wijkverpleegkundige en een flesje bijmaken.

Eerised, wauw jullie meisje is lekker gegroeid :D. Ik zal eens kijken hoeveel Mats was rond de 4 maanden.

Jusi, beterschap voor Kenji!!

Ikbenhetmaar, hmm betrapt ik was even aan het bijlezen ;). Haha Linde moet nu al lachen om Nini :D.

Ariel wat een leuk cadeau voor Rosalie!

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Ariel, GEFELICITEERD !!

:D Goedemorgen meiden,

Ben nog steeds moe ,maar begin verkouden te worden, daar komt het door volgens mij.

Nou ik ga ff teruglezen .

8. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    goedemorgen meiden,

ariel:eek:ok van mij gefeliciteerd!!

jusi:kenji ook al verkouden!?
    noa is er net vanaf en( ik ook) nu sinds gisteren begint ze weer te piepen!gelukkig doe ik nog de aerosol voor nog een week of 2 en ben ik terug beginnen te spoelen van de neus.

hier deze morgen opgestaan met een pijnlijke keel en mijn klieren zijn helemaal opgezwollen au au au!
    denk dat er weer een verkoudheid aan komt zetten.
    de derde al.
    ik geloof dat noa mij en ik haar elke keer blijf aansteken,het wil maar niet ophouden.

groetjes

9. Hallo meiden,
    Even contact met m'n telefoon vanaf de bank. Ik kan niet rechtop zitten van de pijn in m'n buik!
    Hopelijk trekt het snel weg, word er zo gek van.

Sofie beterschap daar!
    En de rest ook, zijn er genoeg aan het kwakkelen lees ik..
    Knuffel!

Miss tot later.
    Liefs

10. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Ariel: gefeliciteerd met het jarige jetje!!!

Eerised en Sofie: meiden, beterschap hoor...

Wij mogen proberen van 5 naar 4 flessen te gaan met een fruit/groentehap, maar hoe ziet zon schema er dan een beetje uit?

11. Even een vraagje
    Wat voor kleur haar en ogen hebben jullie kleintjes?
    En stijl of krulletjes?
    Hier blond, beetje goudblond met licht blauwe ogen. En het lijkt er op dat ze krullen krijgt.
    (vind ik leuk om te weten)

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Thanks dames :D

Beterschap Eerised!

13. Elizabethje. Hier heeft ze rond 8/9uur de eerste fles
    dan om ongeveer 12uur de 2e fles
    om ong 3uur fles 4
    om half 6/6uur potje fruit of groente
    en gister had ze toevallig 4 flessen.
    Ze kreeg om kwart voor 7 de laatste fles en ging toen om half 8 naar bed, en sliep tot half 9. Maar eigenlijk drinkt ze er altijd nog 5..

14. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen!

Sorry, ga dit keer niet weer op alles reageren want het is aardig opgelopen met de pagina's :$ Heb wel tussendoor bijgelezen maar niet de tijd gehad om te reageren. Gister van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gerend en gevlogen.

's Morgens al huishouden gedaan en avondeten voorbereid, aardappels geschild ed. toen gaan werken de hele dag zonder tussenpauze 's avonds snel gegeten voor de kapster kwam, met Kenji in bad en toen hij onder de wol lag kon ik eindelijk even rustig zitten :) 'De Storm' opgezet waarbij ik bijna de hele film heb moeten janken (jeetje wat ben ik een emotionele doos geworden sinds de zwangerschap van Kenji!! ) en daarna heerlijk geslapen :)

Bart heeft weer vrij en ik hoef om 11u maar een uurtje te werken. Dat is het enige voordeel van dit weer, dat we elkaar wat meer zien! Financieel wat minder, als ik niet werk verdien ik namelijk ook niks. Maar goed, halen we van de zomer wel weer in :)

Kenji is helemaal gekortwiekt :$ Iets korter dan de bedoeling (net als Bart), zijn nu net twee soldaten haha maar dat groeit toch als kool bij beide!

Verder sneeuwt het hier al de hele nacht en ochtend keihard maar te nat om echt te blijven liggen dus buiten een dun wit laagje ligt er niks.

@Alle zieke ouders & baby's veel beterschap! Blij als de 'R' uit de maand is!

@Iedereen die het kan gebruiken een dikke knuffel!

Zal proberen of ik het nu weer bij kan houden :D

15. Ariel, gefeliciteerd met Roos. Is je kleine meid alweer 2 jaar!
    Ze krijgt trouwens echt een heel mooi cadeautje van jullie. Ik had vroeger ook zo'n grote keuken gekregen van paps en mams, man wat was ik blij. Andere cadeautjes vond ik niet zo boeiend meer haha!

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Elizabethje:
    Wij hebben vorig weekend geprobeerd over te gaan van vijf naar vier flessen. Je laat dan de laatste avondfles vervallen. Er mag wel iets langer tussen de vier flessen in zitten, 4,5 uur er tussen mag bijv. ook als je kleintje dat goed volhoudt. Dan geef je dus ergens tussen zeven en negen 's avonds de laatste .

Voorbeeld als je er telkens 4,5 uur tussen laat:
    07.00 uur
    11.30 uur
    16.00 uur
    20.30 uur

Voorbeeld als je er telkens 4 uur tussen laat:
    07.00 uur
    11.00 uur
    15.00 uur
    19.00 uur

Dit is tenminste zoals het CB mij dit heeft uitgelegd.

Ik zou trouwens wel met het CB overleggen, want meestal moeten ze dan 4 iets grotere flessen zodat ze toch nog ongeveer dezelfde hoeveelheid voeding binnen krijgen, is wat ik begrepen heb althans van het CB. Wij gaven dus 4 x 210 cc water met 7 schepjes voeding. ipv 5 x 180 cc met 6 schepjes voeding.

Britt was er nog niet aan toe, die werd opeens elke nacht wakker, terwijl ze vantevoren altijd door sliep. Dus zij blijft nog een paar weekjes op vijf flesjes.

@ Eerised & Sofie; beterschap dames!! HIer steken Britt en ik elkaar ook continue aan ;)

@ Eerised: Tja, Britt's kleur van de ogen is moeilijk te zeggen eigenlijk. Ze zijn nog blauw maar soms lijken ze ook al wat donkerder te worden. Naar wat ik begrepen heb heeft ze de grootste kans op bruine ogen omdat vader & opa en oma van vaderskant bruine ogen hebben, en bruin is dominant schijnbaar... maar ergens hoop ik stiekem wel een beetje dat ze blauwe ogen houdt, want ik heb blauwe ogen en voor de rest lijkt ze ONTZETTEND op d'r vader en ik zou het leuk vinden als ze ook iets van mij had :D
    Qua haarkleur lijkt ze nu richting donkerblond te gaan, redelijk stijl haar.. maar ze heeft nog zulk dunnig haar dat er nog niet veel van te zeggen valt :D

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Ariel: Gefeliciteerd met je meisje!!! :D

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Oja, Ariel, van harte met Roos!! Alweer 2 jaar :D :D !!

19. Mamatob, die schema's gaf het cb mij ook. Maar net zoals mama vroeger wil de kleine nog niet naar 4. Ze drinkt 4 flessen van 210+7 en 1 van 150+5!
    Maak me er niet druk om, ze heeft het blijkbaar nog nodig!

Ja, kleine heeft ook mijn ogen, al lijken ze nog wel lichter te worden. Ze lijkt voor de rest echt op d'r papa haha.
    En wij hebben beide geen krullen, dus dat is wel grappig!

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Schema van 4 flessen + hapje hier:

Tussen 8u en 9u: 210+7
    12u: 210+7
    14u: fruithapje
    16u: 210+7
    20u: 240+8+3schepjes rijstebloem

@Oog- en haarkleur, met de dag lichter blond, nu precies mijn kleur haar en blauwe ogen :)

Bart en ik zijn beide met pikzwart haar geboren en licht blond als kind geworden, Bart is weer donker geworden en ik ben blond gebleven dus het is even afwachten wat Kenji gaat doen :D

Deel Deze Pagina