oeps verkeerd begrepen! ja,jens moet wel naar type 3 gaan,want ze zien in het ziekenhuis ook wel dat hij gedragsproblemen heeft,ze zeggen niet dat hij ADHD heeft,maar een gedragprobleem qua sociale. dus nu gaan ze hem helpen in de school zodat hij met andere mensen in de buurt zich weet te gedragen.
Bij Jan thuis hadden ze altijd een stuk moestuin in de tuin en mijn vader komt van een boerderij dus ook ik ken het nog van vroeger. Het leek ons gewoon heel leuk om op deze manier ook Kylian (en straks Kinley) mee te geven dat niet alles uit de schappen komt . Daarbij heeft Kylian zijn maag verpand aan Toverbonen (die zijn paars maar zodra je ze kookt worden ze groen- een soort van sperciebonen) en die koop je niet in de winkel. We nemen het stukje samen met mijn zwager (ieders de helft van de tuin) dan hebben we ook niet zo'n heel groot stuk. Gewoon wat bonen, worteltjes, misschien spinazie (is leuk voor Kylian want dat groeit heel snel). En onkruid wieden kan Kylian heel goed, die wied gewoon alles weg (het onkruid hier in de tuin is voor onze kippen dus hij wil nog wel eens de kippen voeren met een stuk thijmplant van mama ) Groetjes Anita
@maat: Roos zit tussen 62 en 68 in. Van 62 zijn de meeste shirtjes te kort aan het worden, maar van 68 zijn de mouwtjes vaak weer te lang.. Roos was 2 weken geleden 61,5 cm en 6650 gram Moet even mijn ei kwijt hoor....Heb wéér gelazer op het KDV over de borstvoeding en ik ben er echt even niet goed van. Roos is nu aan het schuiven met haar voedingstijden (zoals jullie weten: ik geef BV op verzoek). Dus toen ze vanochtend pas om half 11 voor een flesje kwam, heb ik ze pas om half 2 live gevoed ( en da's nog vroeg) en toen kwam ze om 17.00 uur weer voor een flesje. Niets mis mee, zou je zeggen. Totdat ik haar babybriefje van vandaag las. Daar staat, I quote: "Maar eerlijkgezegd is flessen tussen 5 en 6 nogal moeilijk voor ons. Het is dan een drukke tijd voor ons met heel veel ouders die binnen komen en vragen hebben. Dus als het ff kan liever niet in die tijd flessen graag! " Nu snap ik dat het best druk is en niet zo prettig, maar ik kan toch moeilijk tegen Roos zeggen dat ze dan geen honger mag hebben? Ik moet noodgedwongen en tot mijn eigen verdriet mijn kind daar brengen en 9 uur op een dag werken ( van half 8 tot 5) dus ik KAN haar niet eerder halen. Als dat wel kon, deed ik dat nl. met alle liefde! En nu weer zo'n miep die zei dat het met flesvoeding allemaal veel makkelijker is voor ze. Ik had ze dolgraag even een flesje bij d'r binnen geduwd, je weet wel: daar waar de zon niet schijnt! en nu ze bijna 5 maanden is en al die tijd op verzoek is gevoed, ga ik mijn kind niet ineens een schema opdringen. Dat zou lekker zijn: eten wanneer je moet en niet wanneer je trek hebt. Straks krijg ik nog een kind met overgewicht. Maar goed...wind ik me nu teveel op? Houd ik met mijn lastige borstvoedingsfanatisme te weinig rekening met die leidsters daar? Ik heb het alleen en full-time werkend, met een ton aan schuldgevoel omdat Roos zo vaak weg moet worden gebracht, met een amper op peil blijvende melkproductie al zwaar genoeg. Ik kan dat gezeur van de leidsters van het KDV missen als kiespijn!
Hellen wat een vreselijke trutten daar zeg, dus omdat hun het onhandig vinden om tussen 17 en 18 uur een fles te geven moet jij tegen je (bijna) 5 maanden oude dochter zeggen dat ze dan geen honger mag hebben. Laat ze toch 3 hoog de boom in gaan, dan plannen ze maar iemand uit om die tijd om Roos een fles te geven, je betaald er genoeg voor. Misschien is het een idee om rond te snuffelen naar een gastouder (het is maar een idee hoor). Groetjes Anita
@HELLEN: Ik vind dat je helemaal in je recht staat, wat een onzin zeg. De kinderen moeten honger hebben op tijden dat het de leidsters uitkomt, zou fraai worden zeg. Je verlang toch niet dat ze apart met Roos gaan zitten op dat tijdstip dus ze kunnen toch gewoon met de ouders praten terwijl ze Roos de fles geven??? Lijkt mij hoor. Wat een gedoe meid. Hou vol hoor. T is jouw kind en je betaalt genoeg aan dat KDV.
@hellen. ook al kreeg ze fv als ze honger heeft moet ze een fles en daarmee uit! Wij staan altijd met zen 2en op de groep dus als er 1 de fles geeft kan de ander de ouders ontvangen. Wij hebben in alle lokalen lekkere banken staan waar wij de kinderen voeden en als er ouders binnenkomen en je bent toevallig even alleen dan komen ze gewoon bij je zitten hoor! Omdat je een fles geeft wil het toch niet zeggen dat je niet met een ouder kan praten! Je overdrijft echt niet hoor!!!! Jij betaald ervoor en dat is de dienst die ze jou moeten doen!!!
@HELLEN: Het is dat het een heel heen en weer gesjees is voor je anders had ik zo op Roos willen passen meid, zo ver wonen we niet bij elkaar vandaan maar ver genoeg om steeds heen en weer te rijden denk ik. Dikke knuffel voor jou meid.
Gisteren kwam het er niet meer van, maar nu ben ik er echt Ik ga eerst ff globaal lezen en dan kom ik reageren oke?
@ Hellen, je stelt je helemaal niet aan hoor! op je strepen blijven staan.. daar betaal je immers voor!
Heej ben ik weer heb weer ff alles gelezen hoor @hellen, jeetje meid wat een gedoe de hele tijd op dat kdv.Hoor het trouwens wel vaker van mensen hoor dat ze dan lever niet willen voede, maar ja als roos honger heeft heeft ze honger.
Ik reageer hier even op deze manier op. Ik vind dit heel erg grappig! Onze Yanoah heeft ook nog steeds blauwe ogen en wat rossig haar! Alleen geen tintje bruin Dus als ik dat andere Yanoah geboortekaartje nog kan krijgen heb ik 2009 compleet van de jongetjes Yanoah Vanmiddag bij de bank dachten ze dat het een meisje was... Nou ik vind het toch echt een jongensnaam!
Ja die laat hem gewoon bakken Het is toch zo'n raar weer hier, toen ik Kylian naar bed bracht zo rond 20 uur toen regende het hier en nu ligt er een laag sneeuw Groetje sAnita
Franceska: Bedankt voor de mooie geboortekaart van Sem!!! Hij is vandaag aangekomen. Ik ben er erg blij mee!!!
Zoooooooooooo heel veel bladzijden gelezen/bekeken. Pffffffffffffff jullie kunnen er wel wat van hoor! Als eerste super bedankt voor alle lieve reacties op Yanoah zijn ziek zijn!!! Dat doet me echt goed! Morgen gaan we naar de kinderarts ik ben dan ook erg benieuwd. Qua kledingmaat zit Yanoah echt nog in maat 62. Soms 68. Zijn winterjasjes zijn maat 62 en zitten nog prima. Gelukkig maar! Hij kan ook nog gewoon in de kinderwagenbak. Dat vind ik wel fijn.