September mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door merakli, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hellen mijn moeder had wat dat betreft geluk, ze had een huisarts die op dat moment net aan het verder studeren was voor kinderarts en een melkboer (ja zo'n ouwe met zo'n kar) die zei dat ze me 'zure melk' moest geven.

De arts wist al snel te bepalen dat ik 'spastische darmen' had, de melkboer leverde netjes de 'zure melk' en zo ben ik groot geworden.

Wat nu die 'zure melk' is geweest kunnen we niet meer achterkomen maar goed.

Groetjes Anita

2. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    hihi wat leuk geboortekaartjes sparen
    ik heb er ook nog een paar over!

hier ons kaartje

3. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    @ Booky Buddy:D SUPER KAARTJE!!:D

4. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Hier met Job hebben we aan het begin ook Infacol gegeven tegen de krampen, maar was ook geen succes, had de indruk dat alles nog meer vast bleef zitten, en hij er nog meer last van kreeg..
    was ook een gedoe, toen de sap simplex druppels geprobeert, en daar ook weinig resultaat mee

gelukkig is het hier vanzelf minder geworden na de 3 maanden..

5. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    dat wil ik ook wel graag weten die aanbiedingen.. ik ben er nooit zo van op de hoogte hihi, ik ga altijd maar gewoon en dan zie ik het allemaal wel hihi:D
    wanneer ga je?

6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    infacol heb ik niet geprobeerd, maar sab simplex is eigenlijk hetzelfde maar dan dubbele dosis werkzame stof per eenheid.
    cinababy hielp hier absoluut niet, sab simplex wel enigszins (maar niet helemaal) daarmee hebben we het uit kunnen zingen van toen ze 5 weken was naar 10 weken, toen was de kramp nagenoeg over.

7. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    hihi dat heb ik nou nog nooit gehoord wat grappig dat ze er drinken bij wil hebben..
    een echte meid die weet wat ze wil dus hihi
    mooi is dat he dat dat nu echt al begint te komen, dat ze al steeds beter weten wat ze willen hihi

8. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    wat jammer dat het het zo loopt op het kdv
    het is al moeilijk genoeg om je kindje ergens achter te moeten laten als moeder
    en dan is het al helemaal niet fijn als het allemaal zo raar loopt..
    je weet toch als mama het beste hoe je kindje in elkaar steekt
    dus jammer dat ze daar zo raar mee omgaan!

9. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    ja wat betreft die sap simplex wel een beetje hetzelfde verhaal hier..
    het hielp beter dan de infacol, maar bij lange na niet genoeg
    had het idee dat het maar amper wat deed voor job
    maar gelukkig is het nu echt zo goed als over, en heb ik er een lekker vrolijk mannetje voor terug gekregen

10. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Even een fotootje van mijn kleine kanjer

11. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Zo, ik ben weer bij, haha :D

12. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    hihi

13. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @mamavanbas
    inderdaad een kanjer :D lekker ding hoor ! ;)

14. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    zo ook weer bijgelezen!

mare:ik denk dat ik hellen gelijk moet geven,als ik jou was zou ik er ook eens mee verder gaan.

mamavanbas:leuke foto en geboortekaartje!!

infacol:mee gestopt en nergens geen last meer van.

pluk:vond ze de banaan lekker??
    hier was de mango-peer een heel groot succes!

hier zijn noa en ik precies weer ziek aan het worden!
    ik zit met een vervelende hoest en noa begint ook al te hoesten,dus ben ik maar terug begonnen met aerosollen,hopelijk is ze er vlug vanaf!

deze namiddag nog eens in het stad geweest en ik heb een leuk paar schoenen gekocht,al van de zomercollectie voor nog geen 60 euro!
    en dan heb ik deze voormiddag nog een leuk paar leren babyslofjes voor noa gekocht!

groetjes

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    De banaan ging erin als koek, in tegenstelling tot haar grote broer die echt van banaan walgt :D

Kylian wilde net onder de douche en Kinley moest nog in bad dus meteen na Kinley's late middagslaapje (die altijd maar een half uurtje duurt) ze in bad gedaan, dan is ze nog lekker vrolijk.
    Dus nu zitten ze al in hun pyama's beneden bumba te kijken.

Groetjes Anita

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @mamavanbas: ja het is echt een schatje die job van jou. zo lief met dat mondje open :)

@hellen: ja ik zit ook hard te denken hoe en wat. de ha die doet elke keer een beetje raar als ik een doorverwijzing vraag enzo. ik zal ook eens met de dietist overleggen want normaal is het in ieder geval niet.

@pluk: hm ik weet niet of hij echt obstipatie heeft. hij heeft namelijk wel best vaak ontlasting. is er een manier om er echt achter te komen of het obstipatie is?

jaap is net met david op pad gegaan dus ik ga even lekker op bed liggen en chillen. en morgen gaan we eerst naar mijn mama en dan laten we haar even twee uurtjes ofzo op david passen dan kunnen wij even het centrum in met z'n tweetjes. en later gaan we eindelijk op kraamvisite bij ons nichtje. david was en verkouden en had oogontsteking dus dat kon eerder nog niet.

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Mare, ik heb je pb gelezen en gereageerd :)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    [QUOTE@pluk: hm ik weet niet of hij echt obstipatie heeft. hij heeft namelijk wel best vaak ontlasting. is er een manier om er echt achter te komen of het obstipatie is?
    ][/QUOTE]

Dat dacht ik dus ook, ze poept (wel veen en dun) dus dan zal het wel niet vast zitten. Verkeerd gedacht dus ;).
    Kinley had toen heel veel krampen en kon ook haar lucht niet kwijt, ik ben toen echt een paar keer met haar bij de huisarts geweest en toen ik dus weer belde dat ze weer de hele dag huilde kreeg ik lactulose voorgeschreven. Ik weet vanmezelf van jaren geleden toen ik het ook vast had zitten dat mijn huisarts heel goed de ontlasting kon voelen. En in tegenstelling tot wat ik dacht is het niet alleen een laxeer middel maar zitten er ook bacterieën in die de darmen helpen met de flora daarbinnen.

En het mooie is dat als je huisarts echt niet naar je luistert je het ook gewoon bij de apotheek kunt halen zonder recept.

Hier weer druk bezig met scrappen (digitaal), heb net de maand mei 2009 af dus op naar juni/juli en augustus en dan ben ik klaar, kan ik er een fotoboek van maken en bestellen.

Groetjes Anita

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
  20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    En als t goed is heb je ook het pakket binnen! :)
    Erg mooie foto trouwens

Deel Deze Pagina