Gebarentaal, hier even kijken hoe alles gaat. En wat de Gezinshulp als redenen geeft om het wel te doen. Omdat ik het liever niet doe, vind het altijd een beetje lomp. *sorry* Maar ze raden het vaak wel aan met zoveel gehoorverlies.. En Gabriëlla is nu al aan het kletsen ook. En zegt al 2 woordjes.. Soort van! Dusja ik weet het niet hoor.. Ben benieuwd wanneer ik wat van Gezinshulp hoor..
Ik heb erover getwijfeld om te gaan doen, maar we hebben besloten om het niet te doen. Het is weer iets wat we moeten gaan leren en ik vind het een beetje onnatuurlijk eigenlijk. Maar dat vind ik wel een ander geval bij Gabriëlla, omdat ze slechthorend is. Eerised als je het boek nog niet hebt mag je het van mij hebben als jullie eraan gaan beginnen.
Twinkle, oh echt? Dat zou leuk zijn. Als we het willen gaan doen hoor je nog wat van me. Ok? Ik vind het ook een beetje onnatuurlijk en ook veel werk denk ik. Het word al lastig genoeg denk ik straks met alles.
Ja hoor, ik doe er niets mee, heb er wel in gelezen maar we hebben besloten dat we wel naar het gebrabbel willen luisteren en tot nu toe begrijpen we hem prima, dan wijst hij maar naar plaatjes hoor als hij iets wil Dus laat maar weten dan stuur ik het naar je op.
Twinkle, dankje! Ik heb al opmerkingen gekregen dat ze met het haarbandje meer op mij lijkt haha. Ein-de-lijk, want 9/10 zeggen ze, het is echt precies dr vader, ze heeft alleen jouw ogen.
Ja ik vind het ook een onnatuurlijk iets.. uitzonderingen na gelaten uiteraard. Maar IK vind een kindje met normaal gehoor en die lekker vlot is (zoals Linde) die ontwikkelt het wel zelf in haar tempo en wanneer zij er klaar voor is. Blijkbaar is ze er nu al klaar voor om papa en oma te zeggen en te gaan kruipen, nja ik vind het allemaal prima
Daar ben ik het helemaal mee eens Ikbenhetmaar. Ja Eerised ik vind haar nu ook op jou lijken, al heb ik Fer natuurlijk nooit gezien...
Twinkle, ja idd. Ik heb het ook liever niet! Maar lees op internet wel heel veel dat ze het bij kinderen/baby's wel doen met zoveel gehoorverlies dusja. Maar ik wil wel alles afwegen en kijken wat voor argumenten Gezinshulp heeft! Omdat ik het een beetje gek vind eigenlijk en ze zo'n stempel krijgt..
Ikbenhetmaar, ik ben het ook eens met jou.. En eigenlijk denk ik dat het met Gabriëlla ook wel goed komt zonder gebarentaal hoor. Ik ben alle dagen thuis om gewoon normaal haar te stimuleren met praten en lezen. Twinkle, op mn hyves staan wat meer foto's van Fer. Maar vind het wel leuk dat jij het ook zegt ..
Deze slome mama gaat even snel douchen. Ik zit er serieus over na te denken om mn Birkenstocks aan te doen straks, of ben ik nu heel gek? Want zie hier allemaal mensen met dr jassen aan en alles..
Oke ik hoef nu al geen ei meer, zonder dat ik weet waar het over gaat hahahahaha Bak wel een lekker stokbroodje met kaas.. gaat even toch stiekem dat topic leze..
wat betreft gabriëlla dan denk ik dat je het inderdaad gewoon moet aankijken hoe het gaat. als ze nu al zo lekker brabbelt en straks een goede taalontwikkeling heeft dan is er idd niet echt een noodzaak in mijn ogen. onnatuurlijk vind ik het niet. maar dan moet ik er nu wel duidelijk bij zeggen dat ik niet van plan ben hem compleet gebarentaal aan te leren. het gaat mij meer om een paar simpele gebaren. ik hoef geen hele gesprekken nog met david te voeren. maar david is wel een kind dat heel intens voelt en daarom heel snel huilt als hij niet begrepen wordt. dus als ik op deze manier makkelijker kan zien of hij bijvoorbeeld pijn heeft dan zou ik dat wel fijn vinden. en hij mag zich verder lekker op eigen tempo ontwikkelen hoor. het gaat al veel te hard.
nou ben ik ook wel benieuwd over dat eitje..ga ook eens lezen! eerised,hier heb ik mijn birkenstocks al aan van gisteren en ik moet zeggen,ze zitten weer zalig en de mensen kunnen denken wat ze willen,ik heb ze aan niet hun!