September mama's 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Eerised90, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Britt heeft dat ook Hellen, alleen de ene dag niet, de andere dag wel. Sommige dagen vindt ze alles leuk en prima, en sommige dagen vindt ze alles stom en wil ze niet slapen! Ik weet ook niet waar het door komt, of het nog met het sprongetje te maken heeft, of met tandjes, geen idee.
    Ze wil ook sinds drie dagen niet meer eten. De fles wel, die slobbert ze heerlijk op, maar fruithapje en groentehapje moest ze niks meer van weten opeens, ze hield gewoon haar lippen stijf op mekaar! Gisteravond ben ik 'mijn eerste danoontje' gaan halen, en wat blijkt; dei vindt ze heeeeeeeeeeerlijk, en opeens kon mevrouwtje wel weer van een lepeltje eten :D

Kan me voorstellen dat het vermoeiend is meid. Ik zat gisteravond na het werk (koken, eten, opruimen, Britt ook eten geven, opruimen, naar de winkel sjezen, boodschappen doen, weer terug naar huis) pas om 22.00 uur op mijn kont. Ik was he-le-maal bekaf. En zo heb ik regelmatig dagen dat ik gewoon niet aan relaxen voor mezelf toe kom, vooral als ik overdag werk. Voordat je het weet is de dag weer om.

xxx

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Héél herkenbaar!!

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ hellen:
    En dan doe jij ook nog eens alles in je eentje doordeweeks. Kun je nagaan, dat is mijn vermoeidheid x 2!
    alhoewel ik wel merk dat 'vanzelf' het meeste toch op mijn schouders terecht komt. Niet omdat mijn man lui is ofzo, maar omdat ik veel naar me toe trek vaak. mijn man is beter in relaxen, ik kan dat niet als ik weet dat er nog vanalles ligt. (en er ligt altijd vanalles, met een huis, een tuin, drie katten en een baby) xxx

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nah..ik wil niet zielig gevonden worden hoor. Maar het is wel gewoon erg zwaar. En als Roos dan zoals nu ook nog eens superlastig is, is het ronduit slopend.

Ben bijna blij dat ik morgen weer ga werken...tuurlijk ga ik haar missen, maar dan is het allemaal wel even wat gestructureerder. Want ik kom vandaag ook weer aan zo goed als niets toe. Als ze te lang niet vermaakt wordt, brult ze tot ze helemaal overstuur is. Net zolang tot ik haar weer oppak en iets anders te den aanbied ( en dat is dus normaal bijna nooit )

Inplaats van haar naar bed doen, even uitgebreid douchen en mijn tas inpakken, ga ik nu maar even snel wassen, gauw omkleden en met Roos een wandelingetje maken. Hopelijk valt ze dan ook even in slaap (want naar bed ging ook al niet), doen we samen toch iets leuks en heb ik beweging (kan ik meteen even uittesten hoe mijn darmen reageren, na de diarree van gister). Als Lief thuis is mag hij even met haar dealen en pak ik dan wel in. Dat scheelt frustraties!

Tja...ik merk wel, dat je erg creatief moet worden met een baby in huis ;)

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Hellen het spijt me meid maar ik vind je niet zielig ;), maar ik leef wel met je mee :D

Kan me voorstellen hoor dat als je de hele dag gewerkt hebt, de hele dag rennen en vliegen en dan kom je thuis (eindelijk naar je kindje) en dan wordt je opgewacht door zo'n brullend gevaarte.
    Nee dat is dus niet lekker thuiskomen, waardering hebben die kleine krengen van ons niet ;)8)

Hier is Kylian de kip aan het toepraten, hij kan niet wachten tot het eitje gelegd is maar heeft niet in de gaten dat hoe vaker hij de kip hierin stoort hoe langer het duurt voordat het eitje er eindelijk is.

Groetjes ANita

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bah..nu voel ik me helemaal rot. Ik was het geil en gekrijs zo zat, dat ik tegen d'r ben uitgevallen. Ze was wel meteen stil..maar jee..zo'n moeder heb ik nooit willen zijn. Ondertussen blijk ik het dan toch te worden:(

Ga nu mar met haar wandelen, want intussen ligt ze er weer haar hoofd af te krijsen in de box, waar ik haar even had geparkeerd om de compueter uit te zetten.

Als dit niet snel overgaat, ga ik toch naar de dokter. Ik zou echt niet weten waarom ze zo veel, vaak en hard moet gillen ineens. Ze eet en drinkt, ziet er gezond uit, heeft geen koorts of wat dan ook en ik zie ook nog nergens tanden. Maar dit MOET een reden hebben. Zo niet...dan mag je mij naar de funny farm brengen:(

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Zoo wat een prachtig weertje toch he, heb de hele middag met Linde gewandeld.

En ik heb in de super markt frutapura ofzo gehaald (drinken), en zowaar dronk ze 200 cc uit een tuitbeker van Nuby, (nieuw gekocht), dus waarschijnlijk vond ze die andere tuitbeker niets ofzo :D

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Hellen, he meis toch.. ik snap dat je je rot voelt, maar ik denk dat elke moeder wel een keer uitvalt tegen zijn of haar kind.

Is het niet de 7 maanden sprong?

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    MamatoB, jeetje is lees het net op hyves. Heftig zeg....

Hellen, kan me voorstellen dat je er af en toe even niet goed van wordt. Hoop dat ze snel weer een beetje in 'normale' doen is.

Ikbenhetmaar, idd HEERLIJK weer :D. Ben vanochtend met de leerlingen naar buiten geweest. Pff wat heb ik toch een k*t beroep ;).
    Vanmiddag ook met Nils en witte reus lekker naar buiten geweest, echt TOP.

Hihi die Linde, ze weet wel wat ze wilt heh ;).

10. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hahahaha was jij het GEIL zat Hellen???? Waar het hart van vol is.....

11. Even snel een fototje van die 'mooie' grote apparaatjes van de kleine. Voor de nieuwsgierigen onder ons!!!
    (die 'antenne' op het oorstukje moet er nog af hoor;), moet op maat geknipt worden en nog aan het apparaatje bevestigd worden morgen)
    Bekijk bijlage 63753

Heb m naast de Random Reader gelegd, kun je een beetje vergelijken hoe groot ie is.. ;)

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Haha Sembem zoiets valt jou dan weer op heh ;).

OOh Eerised je hebt ze, idd wel flink. Weet je al of je de haarbandjes kunt gebruiken?

13. Fer zegt dat het er aan ligt..
    Toen hij zelf nog hoortoestellen had, toen piepte ze soms wel met een muts, maar soms ook niet!
    Dus is afwachten.. Gaan het morgen beleven!
    Want dan worden ze afgesteld en mogen we het gaan proberen.. Om 09.30 moeten we in het Sophia zijn..

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    zoo ik heb het eten al klaar.

Ruben en ik eten mexicaans
    en linde eet aardappel met doperwtjes en gehakt.

15. Enne, het was mij ook opgevallen (geil), maarre ik denk ik reageer maar niet :p

Ga even boodschappen doen met de kleine meid!

16. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    hahahaha ja mij ook :D

Ow en iemand vroeg (ben even vergeten wie sorry!) of er andere waren die hun kindjes ook recht in bed moesten leggen.. nou ik dus.. Linde gaat zitten in bed en valt daarna in slaap en dan ligt ze 9 van de 10x met haar voeten door de speiltjes.. dus overdwars haha

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Britt ligt regelmatig met haar hoofd aan het voeteneind en voeten aan hoofdeind als ik haar weer kom halen, dus die heeft het bewegen in bed ook ontdekt :D
    en vaak ligt ze ook met haar voetjes op de rand van de spijlen. Dan leg ik haar weer even recht (en schudt ze heel hard NEEEEE :D) en dan valt ze in slaap.

xxx

18. Hier ook zo'n schuiverd hoor.. Overdwars en benen door de spijltjes, tref haar op de raarste manieren aan in bed:p!
    Gek kindje ;) ..

Enne, nu ga ik ECHT!!!

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @slaapsignaal:
    Mijn moeder zei van het weekend nog; ideaal zo'n kind dat ZO duidelijk aangeeft als ze moe is:
    Britt geeft heel duidelijke signalen af als ze slaap heeft: Het duimpje gaat in haar mond, ze gaat in haar oogjes wrijven, of ze gaat achterop haar hoofdje krulletjes draaien in haar haar. Ook huilen met "Rrrrrrrrrrrr" geluid betekent; ik ben wel moe maar moet nog in slaap komen.

Hebben jullie kleintjes dat ook, van die typische dingen die ze alleen doen als ze moe zijn?

@ hellen: Sterkte meid! Hoop dat ze weer wat meer zichzelf wordt snel.. en niet boos op jezelf zijn meid, hele dag gekrijs aanhoren doet toch iets met je, dat je het even niet meer trekt. Heel verstandig om vanavond even aan papa over te dragen zodat je heel even op adem kan komen. Knuffie!!

@ booky: Ja, was echt even schrikken. Moet er nog een beetje van bijkomen, maar goed ik ben wel een bikkel, ik laat me niet gauw er onder krijgen. Ik ben wel wat pijn gewend. Het is alleen vervelend dat ik door deze pijn in mijn heup slecht ga lopen (mank) en dat is vervelend en belemmerend. Maar komt wel goed met mij hoor. knuf!

xxx

20. #3300 Eerised90, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    Nouja, het gaat precies druppen nu.. Pffff

Slaapsignalen, hier ook duidelijk..
    Oortje plukken, in oogjes wrijven en ook het RRRRR geluid...
    Heel handig :)!

Deel Deze Pagina