Halloooo!!! @eerised: SUPER zeg van Gabriëlla! Ook ik zat met de tranen in de ogen!! Mijn man vond het ook geweldig, toen ik zei, dat ze zo heen en weer zat te kijken toen jullie aan het praten waren zo cute... echt fijn dat ze nu alles beter kan horen, nu alleen nog afleren dat ze niet om op te eten zijn @ ikbenhetmaar: Succes met de voorbereidingen op koopzondag! @rensje: Veel beterschap meid! Wat rot dat je zo ellendig bent!!! Sterkte. Ik denk dat mijn schoonzoon en jouw schoondochter inderdaad in dezelfde fase zitten. Alleen vraag ik me af of het bij Britt door de tandjes komt of door het sprongetje. In elk geval werd ze om 01.00 u vannacht gillend wakker. Ik dacht in mijn half slaapdronken toestand dat het al ochtend was, dus was me al aan het aankleden, totdat mijn man zei 'het is een uur 's nachts, niet zeven uur 's ochtends lieverd' ... dus toen maar toch gauw de pyjama broek aangedaan. Tot twee uur met haar rond gelopen, uiteindelijk nog een klein flesje gegeven en daarna sliep ze weer prima tot acht uur vanochtend. Ik merk dan wel hoe verwend wij zijn, met een doorslapend kind, ik ben gewoon niks gewend, als ik één nacht op moet tussendoor ben ik al van slag. wat een mietje ben ik zeg! @ hellen: wat rot dat Roos nog zo slecht drinkt op het KDV. Ik moet zeggen dat ik af en toe versteld sta van de houding van de leidsters op jouw KDV. Ik denk dat ik daar echt heel moeilijk mee om zou kunnen gaan. Britt heeft het tegenovergestelde probleem als Roos; Britt drinkt prima de fles, maar weigert sinds een kleine week ALLE bijvoeding. Geen fruit, geen groente, geen danoontje, niks wil ze. Ze houdt haar lippen stijf op elkaar. Ga het CB eens bellen of ze tips hebben. @hier: vanochtend lekker een uurtje gewandeld met de kinderwagen, met een vriendin van me er bij. Daarna kwam een andere vriendin lunchen, wat ook erg gezellig was. Vanavond lekker niks, en vanmiddag ga ik de kasten hier uitruimen en reorganiseren. @zaterdagavond: ik zag veel mama's voorbij komen die morgenavond ook een feestje hadden en het kindje uit logeren brengen. Wij hebben morgenavond ook al een feest, en Britt gaat bij oma logeren. xxx
Zal ik vanavond doen, oke? Grappig ik zie dat je er nu shirts opzet die ik ook van je heb gekocht. Diegene lichtblauw met gekleurde strepen op de mouwen die heeft Yanoah al veel aangehad! Het vestje viel jammer genoeg klein uit dus die heeft hij maar 2 x aangehad.
hallo, tijdje geleden dat ik weer es hier wat gepost heb met mij gaat alles prima... en met levi ook hij zit nu net in maatje 74, hij eet ook erg goed...zelfs zn groentehapjes voor de rest heb ik niet echt iets boeiends meegemaakt.. ben vanochtend nog naar de tandarts geweest en ben echt bang.. en ze vertelde me dat ik 3 gaatjes heb en moet een wortelkanaalbehandeling..alleen van dat woord schrok ik al begon gelijk te huilen (heb trauma aan me oude tandarts overgehouden) ben nu dus een jaar niet geweest schade is best groot maar heb nu een afspraak staan dan ben ik de laatste op die dag en dan heeft ze alle tijd en kan de verdoving heel goed inwerken hoop ik tenminste.. en over 5 weken krijgen we een kitten erbij..w waren op visite afgelopen maandag en toen waren ze net geboren ochtends echt zo lief.. @eerised: fijn dat gabriella weer kan horen! @ikbenhetmaar: ik ga es ff kijken op je site zondag groetjes!
@ Madwin, is goed meis! Owjaa valt het vestje klein uit? Goed dat je het zegt, kan ik klanten daar op attenderen. *gaat nu echt verder
Het vestje is echt veel kleiner dan de shirts. En ik had van alles maat 68. De shirts kan hij nog makkelijk aan. En het vestje is echt veel te klein Jammer. Misschien kun je eerst even kijken of het vestje wat je nog hebt idd kleiner is dan die shirts. Want het kan natuurlijk ook zijn dat er per ongeluk een verkeerd label in is gekomen. Zo heb ik voor onze oudste zoon nog een heel mooi poloshirt liggen maat 86/92. Maar ik denk eerder dat het maat 122 is Gewoon verkeerde maat ingezet bij de Hema. Maar daardoor heb ik hem wel heel goedkoop kunnen kopen. Hij hangt nu alwel 3 jaar in de kast denk ik. Maat ik ga ervan uit dat hij hem dit jaar aankan
Ik vind dat ook veel te vroeg! Ik heb onze twee katertjes (broertjes) gekregen toen ze volgens die vrouw 12 weken waren (was een beetje een wazige vrouw...), maar achteraf waren ze waarschijnlijk 8 of 10 weken, en dat was al veel te vroeg. Ze zochten echt nog iets om op te sabbelen toen (echt zoeken naar de mama) en vond dat heel zielig. Ik zou echt wachten hoor, tot ze minstens 12 weken zijn. Die tijd bij de moeder hebben ze echt nodig!!
Euhm ja vind ik echt veel te vroeg. Tis natuurlijk wel heel leuk lief en schattig als je ze zo jong hebt. Maar goed is niet zeg maar.
Wat een weer hé .. Ik ben zo afwezig omdat ik van de zon aan het genieten ben! Kittens meegeven, wij hebben 2x onze poesjes gekocht (toen woonde ik nog thuis) bij een goede fokker, die gaf ons de kittens pas mee met 12 weken! Ik vind 4 en 6 weken ook errug vroeg hoor.. Dankje voor de lieve reactie's allemaal. Het is zo'n wereld van verschil als ze ze in heeft.. Echt super!!!!! Hopelijk kan ze kleinere apparaatjes krijgen, want ze blijven niet echt heel goed zitten helaas...
Kittens gaan meestal met 8 weken weg, maar het word aangeraden ze pas met 12 weken bij de moeder weg te halen.
ik ben het echt met ariel eens. 6 weken is veel te vroeg. En ja, ze kunnen dan wel heel oud worden als je geluk hebt, maar eigenlijk hebben ze die eerste drie maanden bij de moeder-poes wel echt heel hard nodig!
@eerised: Ik ben ook aan het genieten!! Ik heb de tuinmeubels uitgestald en schoongemaakt, opgeruimd in de tuin en onder het afdak, en nu ga ik kasten uitruimen en reorganiseren! HEb echt het voorjaar in mijn bol!
Tuurlijk kunnen ze wel gewoon oud worden hoor als je ze heel vroeg krijgt. Alleen als ze te vroeg weg gaan 'missen' ze wel iets. Die katten gaan dan ook vaak nog bij je 'melken' stukje van je trui pakken en daar op sabbelen en dan met de pootjes stimuleren dat soort dingen.
Ja.. Ik vind het ook heeeel zielig hoor! Echt, vind het ook slecht van de fokker hoor.. Apparaatjes, ja als ze rustig doet gaat het wel, maar als ze gaat schudden met d'r hoofdje ofzo wiebelen ze een beetje! En dr oortjes gaan er gek van staan .. Dus ze moet echt smallere en kleinere.. Ze ligt nu weer met dr apparaatjes in in de box. De 2e x vandaag.. Langzaam opbouwen!
@ariel: Jep, dat deden die van ons ook bij mijn truitjes!! Ik heb het opgezocht op internet: kittens op een leeftijd van zes of acht weken naar de nieuwe eigenaar gingen. De inzichten hieromtrent zijn echter veranderd. Raskattenverenigingen eisen dat een kitten minstens dertien of zelfs veertien weken oud moet zijn. En, zo is gebleken, dat doen ze niet voor niets. Hoewel veel mensen tegenwoordig wel weten dat een kitten van zes of acht weken nog veel te jong is om op eigen pootjes te staan, zijn er misschien wel evenveel mensen die een dergelijke jonge leeftijd niet als een bezwaar zien. Wanneer een kitten harde brokjes kan eten en zelf de kattenbak kan vinden, zo denken ze, is het zelfstandig genoeg. En vervolgens worden kittens die daar nog helemaal niet aan toe zijn aan nieuwe eigenaars meegegeven. Soms gaat dat wonderbaarlijk goed -'uitzonderingen bevestigen de regel', maar helaas ontaardt het vaker in allerhande gedragsproblemen. In het meest positieve geval leert de eigenaar omgaan met de nukken van de kat, maar vaker wordt het weerbarstige dier afgestaan of komt het in een asiel terecht waar het door zijn achterstand met moeite een nieuw tehuis zal kunnen vinden. Misschien is dit wel een van de redenen waarom er zoveel rasloze katten in het asiel belanden en raskatten slechts mondjesmaat? De regel die kattenverenigingen ten aanzien van de bij hen aangesloten fokkers hanteren, namelijk dat deze kittens niet mogen afstaan voor ze twaalf tot dertien weken oud zijn, heeft namelijk niets te maken met een eventueel verschil in vitaliteit tussen rasloze en raskittens -dat is er namelijk niet. De voornaamste reden om een kitten niet op een te jonge leeftijd over te plaatsen heeft namelijk niets van doen met vitaliteit, zindelijkheid en zelf kunnen eten, maar alles met de geestelijke en sociale ontwikkeling van kittens. Opdoen van sociale vaardigheden Door te spelen met nestzusjes en -broertjes leren kittens in het nest waardevolle lessen. Het stoeien en de (schijn)gevechten die ze voeren hebben een belangrijke functie voor hun sociale ontwikkeling. Ze leren waar hun grenzen liggen en voelen op zijn tijd ook aan den lijve dat het gewoonweg zeer doet als je te hard bijt of krabt. Moederpoes heeft in deze ontwikkeling ook een belangrijke invloed, want zij is de sterkste van het stel en is als enige goed in staat om een kitten, soms op een niet zachtzinnige wijze, te corrigeren wanneer hij over de schreef gaat. Kittens van zes of zeven weken zitten nog volop in dit proces, en zijn nog lang niet uitgeleerd. Daarom zie je vaak bij kittens die veel te jong vanhun moeder af zijn gehaald, en ook bij flessenkittens die afgezonderd van nestgenootjes en moederpoes zijn grootgebracht, dat ze moeite hebben met grenzen. Ze bijten en krabben te hard tijdens het spelen met hun' mensen en hebben daarbij ook moeite om zich aan te passen aan de normale sociale regels die katten onderling hanteren. Lijkt me heel duidelijk, dat het het beste is om te wachten tot ze minstens 12 weken zijn!! Sorry als ik misschien wat 'fel' overkom, maar ben een echte kattenliefhebster en denk altijd aan het belang van het dier...
Wat ik nou niet snap. Wij hebben zo'n droogrek voor buiten over de schutting, wil lekker de was buiten hangen maar kan dat ding neeeeergens vinden!!!