September mama's 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Eerised90, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    En Lorenza heeft ook pas net 2 tandjes :D

2. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes!!!
    Wij kregen zaterdag een brief dat we niet op onze afspraak waren gekomen... Helemaal vergeten!!! Past echt totaal niet bij mij.
    Schaam me dood :)
    Moeten nu een andere afspraak maken want op een maandag gaat hier niet lukken...

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    De meeste kindjes krijgen hun eerste tandje tussen de 6 en 9 maanden.
    Dus prima op tijd bij Kinley (die heeft er nu 2 tenminste straks even controleren :D)

Booky gefeliciteerd.

Hier eet Kinley vanavond ook aardappeltjes met brocoli en ik heb een eitje rul gebakken die doe ik er ook bij door (ipv vlees).
    Wij eten zelf doperwtjes met worteltjes op Kylian's verzoek.
    Ondertussen deze week de was wegwerken want vrijdag gaan we een weekje op vakantie (moet ik jullie missen :$:))
    Heb de koffer al op Kinley's slaapkamer staan, alles wat schoon is gaat zo de koffer in anders zul je zien dat ze op donderdag de dingen aan trekken die eigenlijk mee moeten op vakantie.

Groetjes Anita

4. Femya

Femya Niet meer actief

Hier ook nog geen tandje te zien hoor!

Rensje ik zie je meelezen, ben je al wat opgeknapt ondertussen?

5. Femya

Femya Niet meer actief

Oh leuk Pluk, lekker een weekje weg. Waar ga je naar toe?

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Oh lekker weekje weg pluk, Geniet ervan en ik ben ook ver van te voren begonnen met inpakken hoor.

7. Madwin, oh echt niet. Dacht dat Gabriëlla één van de laatste was..
    Maarja, komt allemaal wel:)!
    Wat een verschil he per kind, en ook bij je eigen kids kan het zo verschillen..

Booky, gefeliciteerd!!!!!!

Hier probeer ik wel dat Gabriëlla rond dezelfde tijd eet. Maar vaak eet ze net wat eerder als mij, want ik vind het lastig als ik alleen ben en ik moet zelf eten en haar ook dr eten geven.
    Maar moet eerst maar is een kinderstoel gaan kopen, is stuk handiger....

Madwin, oeps. Je afspraak vergeten, haha!
    Je zal niet de eerste zijn, hoor het van veel moeders hoor dat ze zo nu en dan wat vergeten..
    CB zal het wel vaker mee maken hoor!

Ik eet straks nasi als middag eten. Is nog over van het weekend.
    En vanavond gehakt met aardappels. Groente moet ik nog verzinnen, iig iets wat de kleine ook goed mee kan eten:).

Pluk, gezellig een weekje vakantie.
    Gaan jullie heen?

8. Inpakken, wij gingen op vrijdag om 12.00 weg en ben op donderdagavond voor dat ik ging slapen met inpakken begonnen.
    Doe het nooit ver van te voren!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Ik wel maak van te voren een lijst met dingen die mee moeten zodat ik kan afstrepen.
    Het probleem is dat ik niet zo goed kan inpakken, meestal moet Jan het over doen en dan past de koffer wel dicht :x

Wij gaan een weekje hier naar toe
    www.bungalowparkitwiid.nl en dan in een Widd comfort bungalow.

Groetjes Anita

10. Pluk, oh haha. Ik kan juist super goed inpakken. Heb ik van mn moeder geërfd. Als Fer het moet doen..
    Heb wel een lijstje met dingen die echt mee moeten, en leg wel dingen apart, maar het meeste is er pas op vrijdagochtend in gegaan!

Al die huisjes zien er super leuk uit..
    En naar Friesland, dat lijkt me ook wel leuk! Nog nooit geweest..

11. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zondag op de camping it Wiid!

12. Madwin03

Madwin03 Actief lid

15 okt 2009
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Booky: Gefeliciteerd!!!

Twinkle: Beterschap voor Yanoah!

Torties: Beterschap voor Alisa! Sneu hoor als ze zo klein zijn. Hier mogen de kids trouwens naar het kdv als de blaasjes zijn ingedroogd. Onze dochter kreeg het op haar eerste verjaardag en heeft het niet weer gehad...

Mare: Ook voor jou ben ik benieuwd naar de resultaten van het CB. Het zal vast een grappig gezicht zijn geweest daar bij jullie in de badkamer ;)

13. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hoi!

nou hier bij het cb geweest!
    sem weegt nu 7855 gram! en is 67 cm lang!
    ik geloof wel kleiner dan de meeste kindjes hier!

Meneer ligt wel ontzettend voor in zijn ontwikkeling. de WV zei dat ze met ons een gesprek voerde dat ze eigenlijk pas met 11 maand verteld. Maar we moesten hem wel afremmen want anders krijgen we een ontevreden kind die steeds meer wil dan hij kan. We moeten hem dus niet meer laten staan en zeker niet laten zitten. want dat moet hij zelf leren! anders zal hij ons steeds nodig hebben en gaan huilen.

je raad dus al dat ik het hele gesprek geen drol aan vond maar goed heb netjes geluisterd en zie wel in hoeverre ik er wat mee doe. Natuurlijk gedroeg sem zich tijdens het gesprek niet zo ( maar ja das niet zo gek met honger en slaap) dus ze zegt zie je hij wil dit doosje hoort dat er wat inzit kan het niet pakken en gaat dus huilen. dat steekt dus echt ff he!! bah ! alsof het een verwend kind is! ook moesten we zen speen af gaan bouwen en nog meer blah blah blah
    Sem heeft nog geen tandjes!
    zometeen gaan we met brood beginnen! ben benieuwd wat hij er van vind

14. Franceska, Gabriëlla wil ook hele dagen zitten of staan. En als het even niet kan gaat ze huilen.. Na een paar minuten is dat wel over hoor!
    Hoe vaak heeft hij de speen dan? Nu al afbouwen? Jeetje, dat vind ik overdreven.. Hij is net 7 maanden..
    Soms vind ik ze echt raar bij het CB!
    Mogen ze nog even baby zijn?

Wel een kleintje he, ach zolang hij gezond is:)..

15. En mijn neefje was ook heel vlug met alles, praten en kruipen, langs dingen lopen en los lopen.. Maar mn zus heeft gewoon schijt gehad aan het CB!
    Hij is nu ook nog steeds veel sneller, doet moeilijke puzzels praat soms als een volwassene. Maarja, hij krijgt wat meer oefeningen nu al op school..

16. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ja irritant he! ook nog zoiets ik geef hem sap uit een antilek beker maar dat was echt niet goed! Dat deden mensen voorbhet gemak ik moet hem uit een gewone open beker laten drinken. ja tuurlijk alsof ik tijd heb de hele dag een beker te geven. nou ja dan mochtg ik ook wel de anti lek eruit halen

17. Ja doei.... Hoe oud is hij joh? Zijn niet goed hoor!
    Ik vind het echt overdreven tegenwoordig.
    Waarom is dat niet goed dan?

Gabriëlla krijgt gewoon alles nog uit dr fles met een speen. En soms sap uit een anti-lekbeker. En in bad speelt ze met water in een gewoon bekertje waar ze uit gaat drinken. (zorg natuurlijk wel dat het kraanwater is zonder zeep).. Maar bewust oefenen met een gewone beker doe ik niet!

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Nou ik zou dat CB lekker laten zeuren hoor.

Jij bepaald echt zelf wel wanneer je de speen afbouwt, dat hoeft ze niet voor je te doen ze kan hooguit waarschuwen dat slecht voor de stand van de tanden zou kunnen zijn.

En Kinley zit hier ook gewoon te spelen hoor, ze kan zelf nog niet gaan zitten maar Kylian had dit ook pas laat door, het enige is nu dat ze niet meer op de buik wil liggen spelen want ze wil vooruit en gaat alleen achteruit (compleet gefrustreerd dat kind van me)

Gewoon proberen er niets van aan te trekken, jij kent je kindje en zij hebben alleen een moment opname.
    Wij moeten 3 mei weer, ben heel benieuwd want dan hebben we voor het eerst weer de verpleegkundige en die wil ook nog wel eens van die geintjes hebben.
    Met de arts kunnen we lezen en schrijven en dat is dan wel weer fijn.

Groetje sAnita

19. Hier gaat bijna alles wat het CB zegt, het ene oor in en het andere oor uit.
    Sommige dingen onthou ik wel en doe ik wat mee.
    Maar veel dingen vind ik wat overdreven en die slaan gewoon nergens op!

Ook over Gabriëlla d'r gewicht, en het eten. Nou ik doe m'n best, en meer kan ik niet doen.
    Ja ze drinkt nog 4 flessen vaak, enkele keer 3.
    2x 210 en 2x 150. En dan nog fruit en groente.
    Zegt ze dat ik makkelijk doe omdat ik haar niet al om 16.00 d'r groente geef...

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Oh hier ook sap uit een tuitbeker, want mevrouw wil geen sap uit haar fles ( waarom dat weet ik niet)

Maar idd nu al speen afbouwen en afremmen ?? Nou ik zou hem lekker zelf laten ontwikkelen op zijn manier dus als dat snel is is dat snel.

Lorenza wil ook altijd zitten en ik heb haar laatst bij het cb ook gewoon zittend neergezet op schoot en daar werd niks van gezegd, bij mij keek ze wel heel verbaasd dat ik lorenza nog maar 3 flessen gaf, want ze mocht er nog 4 hebben.

Oja en mano wilde zijn speen vanzelf niet meer met 8 maanden. Nou weet ik wel dat dat niet met elk kindje zo is maar nu al afbouwen vind ik echt snel !!

En hij is weer lekker gegroeid.

Deel Deze Pagina