Goedemorgen, dank allemaal voor de beterschapswensen voor Yanoah, het heeft geholpen, hij is al een heel stuk opgeknapt! Vannacht ook een goede nacht gehad, tenminste Yanoah heeft doorgeslapen, mama niet. Maar dat gaat vast weer goed komen. Ik heb weer een paar verhalen gelezen/gehoord over het verliezen van je kindje en ik vind dat zooo eng dat ik heel vaak wakker wordt en naar Yanoah wil kijken. Hij ligt dus ook weer bij mij in bed. Ben ik te angstig of herkennen jullie dit? Ariel wat eng zeg, inderdaad het is je moederinstinct, daar hebben wij ook regelmatig discussies over. Goed dat je meteen hebt gereageerd! Ik zag trouwens een erg mooie foto van Noah een paar pagina's hiervoor, wat een mooi mannetje is het zeg! Jusi beterschap, hoop dat je snel opknapt. Elizabethje sterkte met Luca, zielig hoor als hij zo thuis komt van het kdv. Heb ik ook 2x meegemaakt met Yanoah dat hij helemaal schor thuiskwam. Knuf voor je mannetje! Mijnkleine wat een geweldige foto's!! Wat een lekker ding is Kenji zeg! Zo Mare dat begint al aardig goed te gaan nu met je nachtrust en Jaap Fijn hoor, ik hoop dat je snel kan bijtanken! Had je gelezen dat Yanoah ook de hik krijgt na/tijdens het schaterlachen net als David? Joyce wat fijn zeg dat het nu al beter gaat met het armpje van Lorenza! Douchen durf ik niet meer met Yanoah, hij is te zwaar en beweeglijk, ik ben bang dat ik hem laat vallen. Ik doe hem nu of in badje of in de tummytub. De tummytub zet ik dan op de grond zodat hij mij niet helemaal kan natspetteren. Maar wel een goed idee van je Mijnkliene om met een comfy kussen te douchen, dat ga ik maar eens proberen. Hier gaat hij ook 3x per week in bad, de andere dagen was ik hem uitgebreid op het waskussen met een bakje water en een kletsnat washandje. Na het badderen krijgt hij ook altijd een uitgebreide massage, daar kan hij zo van genieten, heerlijk! Hellen wat goed dat je een buggy hebt kunnen kopen. En ik las iets over geinteresseerden in je huis, wat goed! Ik hoop echt voor je dat dit stel het gaat doorzetten, heel veel succes meid, ik ga duimen!! Torties hoe gaat het met Alisa? Ah Eerised wat sneu zeg voor Gabriëlla, heb je ook al dentinox? Ik heb het idee dat dat echt helpt. Knuf. Zo nu ga ik koffie halen en werken, er zijn een aantal deadlines voor deze week, dus ik ga aan de slag!
Mijnkleine, dat wist ik niet dat dat beter is als spul op het tandvlees.. Gelukkig heeft Kenji er geen last van! Jij een drukke dag vandaag? Werkse.. Badderen, vergeleken met jullie badder/douche ik Gabriella echt weinig dan.. Douchen doe ik de laatste tijd niet meer, omdat ik een goeie 10kg best zwaar vind, ook omdat ze nogal kan hangen en dan is het 10kg slap gewicht! Hellen, haha ben wel benieuwd dan als je pa een demonstratie weg gaat geven bij die mutsen daar. Volgens mij vinden hun het gewoon al snle prima, dat het niet lukt.. Ik neem 9 van de 10 keer ook de kleine buggy mee in de auto, gewoon kleiner en handiger voor zulke dingen. De quinny past wel, maar heb met de kleine buggy vvveel meer ruimte in de auto over. Wij hebben een golf 4 en past genoeg in.. Eczeem, hier is het erfelijk eczeem van papas kant. Waardoor het precies komt weten we niet. Waarschijnlijk zit het gewoon in de genen.. Wat wij er aan doen? Weinig badderen/douchen Vaseline lanette of hormoonzalff smeren als het weer erg is Badirnd, die heb ik hier ook zo'n badring. Maar Gabriella kan nog niet zelf goed zitten, dus nog even wachten. Het is wel een gewurm om die dikkee benen er goed in te rkijgen watn we hebben het dit weekend even geprobeerd. Mare, wat goed zeg.. is hij daarna niet meer wakker geweest? En Jaap begrijpt het dus ook eindelijk ..
Oh dat wist ik ook niet, toch ook maar vast de zetpillen in huis halen dan. Hoeveel mogen ze eigenlijk nu? Gaat dat op gewicht ofzo?
morgen dames! hier ook een goede nacht! alleen sem is met zen verkeerde been uit bed gestapt! jemig huilen huilen en nog eens huilen!! ben ik echt niet gewend van hem! heb hem na de pap zo weer in bed geflikkerd ( lees gelegd haha) pff dan ben ik er echt ff klaar mee! hij sliep ook gelijk. dus nou ja zal wel moe geweest zijn! vandaag maar weer eens een ritme dag voor sem want de afgelopen dagen was het een rommeltje met al die visite en verjaardagen! komt goed uit want heb zelf nog een hoop te doen!! @douchen ik douche ook wel eens alleen met hem en dan doe ik het net zoals ikbenhetmaar. maar vaak zijn we met zen 2en! is wel iets handiger vind ik!
@twinkle: ja dat van de hik had ik gelezen, idd blij dat david niet de enige is. ik vind het haast zielig. dan gaat die lachen en komt hij daarna voor een lange tijd niet van die stomme hik af. @eerised: nou david kwam om half 5 nog voor een nachtvoeding en dan vanochtend om 7 uur wakker. ik ben best trots op jaap (stom hè) en nu nog hopen dat david snel net zo makkelijk bij jaap verder slaapt als bij mij
Twinkle, heb nog geen dentinox in huis.. want tot gister had ze er geen last van! Vandaag is ze gelukkig helemaal zichzelf, al ligt ze wel keihard te kauwen en met dr handje over dr kaakje te raggen .. Gisteravond was ze echt even zielig! Jij bent druk he op je werk de laatste tijd? Waar is die deadline voor? Ik ben wel bang om dr kwijt te raken, zoals elke moeder, maar niet zo erg ja.. Ik kijk wel altijd bij dr, maar neem dr niet bij me in bed, ja wat dat bettreft ben ik best nuchter. En volg ik mn gevoel! Heel gek, maar ze ligt de laatste tijd vaak heel gek in bed, met dr benen door de spijlen en helemaal omgekeerd. En dan zit ik op de bank en moet ik ineens een keer extra gaan kijken en dat tref ik dan zo aan in dr bedje.
morge! ariel:ja,ik zou ook geschrokken hebben! maar goed dat wij vrouwen een goed intuitie hebben! eerised:lastig hè die tandjes!? gelukkig heeft het zetpilletje geholpen. is ze vandaag al wat beter?? bad:2 a 3 keer per week wegens de exzeem-plekken,maar die onderhoud ik nu met lipikar baume,echt goed spul! de exzeem is nu volledig weg. twinkle:door die gedachten (en andere ook) heb ik die paniek-aanvallen gekregen,dus ja ik ken dat gevoel! fijn dat yanoah beter is! douche met noa doe ik om ten eerste wij hebben geen douche en ten tweede:ik denk dat ik dat eng zou gaan vinden,bang om haar te laten vallen of zo. hier ook weer een goede nacht gehad,van 20u tot 7.30u. vandaag geven ze 15 graden hier,dus denk dat ik vandaag nog eens een wandelingetje ga maken!
ow ja wilde nog ff vragen weet iemand of je elke buggy vast kan maken aan een fiets? of moet je dan weer een speciale kopen?
Mare, idd.. Maar denk dat het ook komt omdat jij mama bent en je miss meer rust uit straalt? Omdat je zei dat Jaap minder geduld heeft.. Dat voelen ze natuurlijk! Hoe gaat het nu overdag? Twinkle, weet ik niet uit mn hoofd.. Zou ik op het doosje moeten kijken, maar weet effe niet waar die is! Franseska, dat is altijd vervelend als ze zo chaggo zijn. Hopelijk word hij straks lekker vrolijk wakker!
Sofie, ja ze is weer lekker vrolijk zoals altijd .. Lipikar baume? Waar koop je dat? Is dat duur? Zeker heerlijk weertje.. Wij gaan ook lekker lopen, Balou de hond is hier ook een paar nachtjes, dus straks effe wandelen en vanmiddag samen met de buurmeis en haar kindje. Ze is nu ook weer zwanger, 20 weken.
je kan het gewoon krijgen bij de apotheker en kost wel 18 euro voor een hele grote tube,maar je doet er erg lang mee! oh nu je over een hond begint:heb je het met fer nog over jou hond gehad??
@eerised: nou ik moet zeggen dat jaap het vannacht echt goed deed, helemaal niet ongeduldig of gestrest. maarja, ik blijf mama, mijn geluiden (hartslag, darmen, mijn stem en nu zelfs mijn ademhaling) is david natuurlijk het meest gewend. maar als ik een vriendin mag geloven gaat het op den duur met papa even goed de dagen zijn hier eigenlijk helemaal geweldig. david is zo'n vrolijk mannetje geworden. heel af en toe heeft hij nog eens last van het spugen (huilen) en verder huilt hij als elke andere baby af en toe wel eens. hij kan zich zelf best een tijdje vermaken in de box of op de grond. ik geniet echt met volle teugen. het enige onpraktische is dus het slapen in de doek, maar ik ben er zo aan gewend dat ik er eigenlijk geen last van heb. en jaap doet zijn best om mij te ondersteunen. dan neemt hij david mee voor een lange wandeling of hij doet het huishouden of wat hij ook maar kan doen. dus afgezien van onze nachten is het hier helemaal prima. @twinkle: ik ben eigenlijk niet zo angstig. david is best een sterk mannetje en ik heb eigenlijk heel veel vertrouwen dat het gewoon goed gaat en goed blijft gaan. ik kan zo via jouw berichten niet inschatten of je echt te angstig bent, maar misschien zou het je goed doen om er eens met iemand over te praten? een andere moeder, een arts of je vriend?
@ francescak, volgens mij moet je dan zo'n ding voor op je fiets kopen om de buggy aan vast te maken ( dacht ik) het bestaat in ieder geval wel @angst, nou het is wel minder geworden hoor, met mano had ik het erg maar dat komt door dat stikincident en daarom slaapt hij nu nog steeds bij ons in bed (soms in eigen bedje de laatste tijd) Met lorenza heb ik het niet zo erg, maar met haar gaat het ook gewoon goed met hoesten enz. ze kan er gewoon zelf uitkomen ik hoef haar niet te redden zeg maar. en ik vind het niet raar hoor Twinkle, snap je gevoel wel, maar ik heb het wel een beetje los kunnen laten. Jef heeft zaterdag ook voor het eerst op allebei de kids gepast en dat ging heel goed Hij heeft er nu ook vertrouwen ingekregen en wil nu ook op allebei passen als ik ga sporten, das weer fijner voor me moeder hoeft ze 's vonds niet meer op Lorenza te passen. @mare, het is wel fijn dat Jaap het zo goed doet met david nu, maar mannen vinden het ook altijd makkelijker als ze wat groter zijn.
Sofie, nee.. Want zoals je vast wel gelezen hebt, had Fer het helemaal niet naar z'n zin dit weekend, dus ben er maar niet over begonnen ! Al denk ik dat ik zijn antwoord wel weet hoor.. Ze is er nu tot donderdag en ze heeft het wel naar d'r zin. Ok, miss dat ik dat is ga proberen dan. Gebruik je het nog steeds? En als je er mee stopt, komt het dan gelijk weer terug? Blue band bordje, hebben jullie die ook ontvangen? Ik haal m net uit de brievenbus. Met de tekst: "Na ieder hapje ontdek je een nieuw vriendje" ? Bekend bordje, mijn neefje had hem toen ook al. Mare, ok dat is super! En dat is normaal dat kindjes het bij mama het fijnst vinden.. Wij hebben ze tenslotte ook 9 maanden bij ons gedragen. Al is Gabriëlla hier wel een papas-kindje hoor. Maar dat vind ik wel leuk voor Fer , soms wil ze echt naar Fer toe en strekt ze heel dr armpjes uit naar hem. En dan gaat ze mopperen! En dan zeg ik: Ja hoor is goed.. Ga maar lekker naar papa want dit mens zie je al de hele week ! Ben blij om te lezen dat het allemaal zo goed gaat overdag. Het gaat allemaal langzaam beter... Gabriëlla spuugt soms ook ineens veel, maar huilt eigenlijk nooit er om, ze heeft er dan last van en spuugt het uit, en dan gaat ze lachen! Joyce, ging Lorenza dan naar je moeder als jij ging sporten? En is Jef dan thuis? Angst, denk niet dat het abnormaal is hoor. De een heeft het erger als de ander, en ik heb het eigenlijk helemaal niet echt! Wel normale angst, om zonder haar te moeten zijn. Maar niet bang zijn voor wiegen-dood, stikken in eten o.i.d.
@ eerised, ja hij paste dan alleen op mano, omdat hij toen ze echt nog baby was een keer met 6 weken en nog een keertje iets later heeft opgepast en ze toen alleen maar bij hem heeft gehuild, en daar kan hij niet zo goed mee omgaan. Dus wilde hij niet meer op haar passen en mijn moeder vond het niet erg om dan ff een uurtje of 2 op te passen.
Joyce, oh oke. Haha mannen! Nou ik ben dan echt gemeen denk ik. Ik had denk ik gezegd tegen Fer: Dan leer je dat maar lekker..
Ben ik ook weer... Pff, heb een beroerde nacht achter de rug. Ik kon niet in slaap komen, ik lag alleen maar te bulderen. Ik ben net een zeehond nu, met mijn gehoest. Ik denk dat ik me morgen maar ziek meld, want ik ben kapot van de verkoudheid. Ook een goed iets om te stoppen met roken, heb vandaag nog geen sigaret aangeraakt. Nu hopen dat ik het ook vol ga houden.
ja, dat kon ik ook zeggen, maar denk dat hij haar dan zelf alsnog naar me moeder had gebracht Maar nu ging het goed, dus nu kan hij gewoon lekker oppassen.
Jusi, wat vervelend dat je er zo beroerd van bent .. En als je er zo kapot van bent, zou ik me ook ziek melden! Heb je ook meer rust om goed uit te zieken. Zeker een goede reden om te stoppen, maarja het vol houden.. Hoop dat het lukt!!!
Zo ben er weer, vanaf de zaak. @ Francescak, inprincipe passen alle buggy's als je maar zo'n beugel hebt. Kost iets van een 10tje dus valt reuze mee.. @ Twinkle, ik snap je angst wel maar ik heb er geen last van. Linde slaapt elke nacht trouw in haar eigen bed. @ Joyce, Ruben begint het " oppassen" ook leuker te vinden nu hoor