September mama's 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Eerised90, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamatoB, haha dat terug draaien is vervelend hé. Maar 9/10x draait Gabriëlla nu zelf terug, dat scheelt wel!

Ik riep het ook al weken hoor, maaar nu is het dan echt zo:)!

Mare, die foto van David is leuk. Wat een eigenwijs smoeltje :D..

Ikbenhetmaar, tot 11 uur.. Hallo, lekker hoor!!!
    Ik mag niet klagen over de nachten enzo, maar 11uur is a long time ago..

Kinderstoel, hier de MaxiCosi Tobi. Komt ook goed uit de test met gordelbevestiging.

Jusi, ah je voelt je al weer wat beter gelukkig.
    Jammer dat Kenji een beetje aan het spoken was toen jij wou slapen.

Ariel, aaaaarggg leuk is dat als mensen zich niet aan de afspraak houden! En jij zit straks miss wel met de gebakken peren, pff.
    Gabriëlla is wat dat betreft niet zo gevoelig, maar als je kindje dat wel is is dat rotvervelend.

Mijnkleine, hoe is het met mn schoonzoon:)?
    Had je mn opmerking nog gelezen? Over je verbouwing? Dat ik graag het eindresultaat zie ;) .. Hihi

Hellen, wat klote weer zeg. Volgens mij begin je er nu aardig doorheen te zitten hé??
    Knuff..

2. Zo, om 10.30 ben ik gaan wandelen met de kleine en Balou richting m'n s-ouders, maarja is hier bij mij voor altijd markt op woensdag.
    Kwam ik allemaal bekenden tegen dus om 11.15 was ik pas het plein af waar ik woon :p .. Schiet lekker op!

Toen langs het groen-pad bij de basisscholen hier, Balou heeft daar lekker gerend en met halve boomstammen gezeuld.. Haha!

Zag ik m'n neefje buiten spelen op het schoolpleintje, die vroeg wat ik ging doen.
    Ik zei dat ik naar opa en oma ga, toen vroeg hij of ik niet effe kon wachten, want oma komt me zo ophalen. Zei hij.
    Dan lopen we met zn alle naar huis..
    Oké, prima:). Om 11.45 was meneertje uit. Toen naar s-ouders gegaan, boterhammetje eten en hij wou naar de kinderboerderij.
    Nou ok, gezellig. Dan maar geen middagje voor mezelf, het terras doen en de hond knippen. Ik was toch al laat :p..

Zegtie na het eten dat hij wil gaan voetballen.
    Pffffff nouja toen ben ik maar naar huis gaan lopen en om 14.00 was ik weer thuis.
    Net even Balou gekamd en geknipt, maar ben nog niet klaar.
    Maar beessie kreeg het warm, want is hier volle zon op het terras en helemaal geen wind, behoorlijk warm al!

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @hellen, oh meis.... vervelend dat roosje niet wil slapen!!!! kan je frustratie goed geloven. Ook met jullie lieve meid gaat het goed komen. Enzo heeft hier 1 x weer het licht gezien van de een op andere dag! Hoop voor jou dat dit ook snel gaat gebeuren, want geloof dat je er zo door heen zit!!!

@mamatob, meis die schoonmoeders!!!!!!!!!!!aaaaaaaaaaaahhh kan er gewoon geen zinnig woord over zeggen.
    Vind echt vervelend dat je zoveel klachten hebt met je heup en je gewrichten. Maar goed dat je zon optimistische meid bent hahah... nee effe serieus is wel echt klote. En ik las iets op de hyves dat de arboarts iets had gezegd over de bekkeninstabiliteit?? nou weet je het helemaal niet meer??? Ga je wel naar een fysio ofiets dergelijks??
    Is een ostheopaat niets voor jou?? hier wonderen verricht bij mij maar ook zeker bij enzo!!
    Tis maar een idee

@ariel, oh daar zou ik ook laaiend van worden, ze moeten al blij zijn dat ze jou kindje meekrijgen zeg....

@mijn kleine, dank je het compliment. Alleen hij heeft ook een kuiltje in zijn kin en van wie hij dat heeft... is ons echt een raadsel!
    Maar ach is ook een eigen persoonlijkheidje....

@huis, zo alles is van kant en gesopt en gepoets want morgen komt de kopers voor de 2e x met hun makelaar om het huis te keuren!!

xx rensje

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Effe snel een stomme vraag maar moeten jullie echt allemaal al een kinderstoel kopen??? Ik ben bij de importeur van maxicosi geweest en die gaf aan om je kindje zolang mogelijk echt in de maxicosi (dat draagding) te houden. Puur omdat dit echt het allerveiligst was. Er was nog nooit een kindje overleden die in de maxi cosi zat (bij een ongeluk).
    Tenzij natuurlijk je kindje te groot is maar dan moeten ze met hun hoofdje boven de rand uit komen...

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ik bedoel dus een autostoel...haha hierboven

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Euhm...ik vervoer ze nog in een maxicosi en dat gaat goed. Sjouw me er alleen een breuk aan, dat vind ik minder. Ik heb ook wle een autostoel klaarstaan en mag hem zelfs nu al gebruiken, maar dan moet ie tegen de rijrichting in. Een aangezien ik hem op de stoel naast me wil hebben, is dat qua zicht naar rechts niet zo handig. Dus ik wacht geduldig af tot ze groot en zwaar genoeg wordt voor de autostoel. En ach...zo'n maxicosi is voor opa en oma ook handig. Zolang ze daarin zit, hoeven ze in hun auto niets te kopen.

En jaa...Roos was wakker..maar kreeg ineens de tegenwoordigheid van geest om ze gewoon op een kleedje achter me op de grond te leggen (nog nooit aan gedacht, kennelijk maakt vermoeidheid de grijze cellen een beetje traag) Ze ligt daar nu vrolijk de pretletter uit te hangen :)

7. Rensje, ik wil hem alvast in huis hebben..
    Gabriëlla is behoorlijk groot.
    Met 6 maanden was ze: 10.050 gram en 73 cm
    Ze word gewoon te breed.. Denk dat ik nog een paar weekjes kan rekken door dunne kleding aan te doen enzo!
    Maarja, het liefst heb ik haar ook gewoon in de MC nog hoor.
    Ze komt nog niet boven de rand uit met dr hoofdje, maar dr schouders zijn te breed.

Hellen, dus Roos is nu wel lekker vrolijk gelukkig.
    Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet hé ;) ..

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @hellen, ik laat de maxicosi gewoon in de auto staan en haal enzo er zo uit. Want dan is het hetzelfde als met een grote autostoel. Die sjouw je ook niet naar buiten.
    Vond het gewoon apart dat sommige hier al over die stoel begonnen, Nu kan ik bij eerised wel iets voorstellen want volgens mij is gabriella behoorlijk groot.

Moet natuurlijk ook iedereen voor zich weten wat ze doen. Maar ze hebben mij geadviseerd om te proberen tot 1 jaar te wachten.
    In helmond zit namelijk de fabriek van het merk maxi cosi en daar ben ik geweest.
    Ik wacht dus ook nog maar even want enzo is ook niet de grootste die is nog maar 67 cm ongeveer.

9. Rensje, ja het is echt een bonkje hoor.
    10kg met 6 maanden is behoorlijk zwaar;)..
    En dan heeft ze ook nog eens die brede schouders van mama, en dat werkt niet mee om fatsoenlijk in de MC te passen!

Ik probeer het nog een maandje te rekken, dan is ze 8maanden..
    Ze gaat wel al gillen als ze er in moet nu, en moet er echt helemaal goed leggen en er in positioneren. Anders zit ze voor geen meter.. En als ze eenmaal zit, dan gaat het nog net!

Miss dat andere hem ook alvast in huis willen hebben??
    Denk niet dat iedereen hem nu al gaat gebruiken als ze hem kopen? Iedereen weet denk ik wel dat de gewone maxi-cosi het veiligst is als ze zo klein zijn..
    De meeste kindjes hier zullen nog wel passen!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Rensje je kindje kan en mag in de maxi cosi totdat het met de bovenkant van de oren boven de maxi cosi uitgroeit.
    Op onze maxi cosi zit trouwens een sticker dat ze er tot ongeveer 75 cm in zouden kunnen, nou Kinley steekt er nog lang niet bovenuit dus die laten we lekker zitten. Maar nu is het met een tweede wat makkelijker want de volgende stoel staat gewoon boven te wachten.
    Ik gok erop dat ze er voor de grote vakantie wel in zal zitten.

Kinley zit nu trouwens in de box (zinds ze kan zitten wil ze ook wel in de box) en probeert zich aan het speeltje op te trekken is ook voor het eerst dat ze dat doet.
    hihihihi ze zit bijna op de knieën.

Roos en nu lekker gaan slapen meid want anders komt anita even langs met een hamertje ;):D

Ariel wat vervelend dat ze zich niet aan de gemaakte afspraken houden, als jij zegt dat ze om 13 uur terug moet zijn dan hebben ze maar te zorgen dat ze om 12.45 uur weer op de stoep staan. Of ze dat nu leuk vinden of niet.
    Kan je wel verzekeren dat zodra je kleintje niet meer van slaapjes afhankelijk is het allemaal wat makkelijker gaat. Toch zorgen wij altijd nog dat Kylian ruim voor bedtijd thuis is zodat hij nog even rustig kan afkoelen. Gelukkig snappen beide opa's en oma's dit dus daar hebben we nooit problemen mee.

Heb trouwens vandaag de babygym van de kids verkocht, niet meteen gillen dat is zielig want Kinley had een nieuwe gekregen met de geboorte dus die grote van haar grote broer hebben we verkocht.
    Hebben we meteen wat meer ruimte in de kamer.

Groetjes Anita

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Denk trouwens dat de meeste dames voornamelijk nog aan het oriënteren zijn en niet daadwerkelijk kopen.

Eerst kijken welke het veiligst uit de test komt.
    Kijken welke in je budget past.
    Kijken welke stof je het mooiste vind

Duurt bij een gemiddelde besluitelose dame toch snel een aantal weken voordat de beslissing valt :D8)

Groetjes Anita

12. Pluk, doei dat meen je niet.. Wat is Kinley snel zeg!!!
    Hahahaha je bent ook zo droog he: Niet meteen gillen dat is zielig.. :D

Gabriëlla was 73cm, maar past ook nog goed met dr hoofdje er in hoor.

13. Pluk, precies ja.. Ik zat ook al een poosje te twijfelen!
    En nu mn beslissing gemaakt en kopen. Zodat ik hem al heb..
    Want mocht het ineens nodig zijn, kan ze over.

14. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hellen:spijtig van je slechte nacht!hopelijk laat ze je deze nacht eens slapen!

hier ligt noa meestal op een heel groot deken (en op de dikke tapijt),want de box vind ze niet meer zo leuk en je stimuleerd het rollen,want ze hebben meer plaats en noa vind het geweldig!

rensje:hier heb ik nog geen autostoel,maar van het cb mocht ik haar er al inzetten voor nog geen te lange ritjes,maar aangezien ze nog in de m-c past (nu zonder dikke jas) past ze er nog goed in en zeurt ze niet meer als ze erin moet,dus ga die autostoel nog zo lang het kan uitstellen .

hier heeft noa een dut gedaan van 2.5u en ik heb ook een klein dutje kunnen doen in de hangmat buiten,heerlijk zo effe een klein dutje doen!
    en het zonnetje schijnt weer heerlijk!

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ autostoel:
    Wij hebben Britt ook nog in de MC. Ik heb laatst zelfs een MC erbij gekocht zodat we in elke auto eentje hebben. Zo kan ik Britt gewoon uit de auto pakken en hoef ik niet met de MC incl. kind te zeulen, was me echt te zwaar aan het worden. (@Hellen: Misschien een tip voor jou aangezien jij net als mij ook lichamelijke klachten hebt.)
    Ik had ook begrepen dat ze zo lang mogelijk in MC moeten, omdat dat gewoon het aller veiligste is.

@kinderwagens:
    Ik ben nu aan het kijken voor een Quinny kinderwagen met een zwenkwieltje vooraan. Onze kinderwagen is heel stevig maar SUPERonhandig, als ik een bochtje moet maken moet ik mijn volle gewicht er tegen aan gooien om te draaien, wat weer veel pijn doet in mijn heup/bekken. Ik heb eentje op marktplaats gezien maar weet niet of die een zwenkwieltje heeft voorin. even afwachten.

@ rensje:
    Wat betreft mijn s-moeder; ik zit gewoon echt met dit probleem, dat ik haar niet meer vertrouw. Ze zegt het een en doet het ander zonder zich daar druk om te maken. De enige reden waarom ik nog zo veel geduld heb is omdat mijn man het heel graag wil, dat zij een vaste oppas dag (1,5) hebben. Als het aan mij lag was ze al lang 3,5 dag naar het KDV gegaan. Heb het er al lang mee gehad. Ik heb gewoon zoiets van; als het jouw verantwoordelijkheid is om op Britt te passen, geef je het kind niet aan iemand die 0 ervaring met baby's heeft en ga je vervolgens zelf een uur buiten in de tuin zitten. Dat doe je gewoon niet. Zeker niet als je gezegd hebt dat je ze NIET bij anderen op schoot laat.

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @autostoel, moet iedereen voor zich weten natuurlijk hoor. Ik heb me er nog niet in verdiept wat ik wil, maar dat komt omdat ik nog wel effe vooruit kan met de mc!!

En je moet natuurlijk doen wat voor jezelf het handigste is....

17. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    mamatob:wij hebben een queeny buzz met zo een zwenkwieltje van voor en ik moet zeggen dat ik daar super tevreden van ben!
    is ook heel makkelijk in gebruik en dicht te plooien!

18. Sofie, dat is raar van het CB dan.
    Omdat echt overal er op gehamerd word om je kindje zo lang mogelijk in de kleine MC te houden!

MamatoB, welke kinderwagen heb je nu?
    En wat voor kinderwagen heb je gezien?

Ga je nog praten met je s-moeder?

19. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    eerised:ja heb het toen hier ook gevraagt op het forum en ik krijg overal hetzelfde antwoord,dat ze er nog te klein voor is,maar van het cb mocht het voor korte ritjes.

20. Rensje, tuurlijk..
    Maar soms erger ik me wel hoor. Mijn zus is er ook zo ééntje.
    Mn nichtje was laatst bij het CB 8500gram en 71cm, ze was toen net 10 maanden, maar met nog geen 9 maanden heeft ze mn nichtje al over gedaan naar de grote stoel, terwijl het nog makkelijk past. Ik vind dat zo eigenwijs! Kijk als het niet meer past is het anders.. Maar goed..
    Had ik een hele discussie met dr, zegt ze ja maar de beentjes komen er onder uit, die liggen dubbel.
    Maar ik krijg het haar maar niet aan dr verstand dat dat niks uit maakt:p

Deel Deze Pagina