bedankt voor het vertalen anita ja ik praat in het duits tegen david. in de zwangerschap vroeg mijn moeder nog heel serieus: gaan jullie david wel duits leren? anders kan ik toch niet tegen hem praten. mijn man is alweer laat. hij heeft op donderdag altijd ouderschapsverlof maar is altijd te laat.
www.kylianpottjegort.peutersite.nl (maar dan wel even je geluid aan zetten het is een heel oud songfestival liedje) Groetjes Anita
Altijd makkelijk als je vlak bij de grens bent opgegroeid. Mijn oma woonde echt vlak aan de grens, zij was nederlands en de overburen waren duits Dus hier eigenlijk ook 2 talen met de paplepel ingegoten. Groetjes Anita
* zit mee te zingen op het liedje van Kylian..* @ Mare, maar praat jaap dan nederlands tegen hem ofzo?
Ja, Jaap praat nederlands tegen hem. als hij duits zou praten zou het ook vreselijk mis gaan denk ik. jaap praat slechter duits dan een kind van 3 jaar oud
@ Ariel, jaa tuurlijk telt dat wel.. zo dacht ik als kind altijd dat flevoland en ameland etc.. (alles met land) niet bij nederland hoorde, maar het buitenland was..
Heb je er al bedacht hoe je dat het best aan kan pakken Mare? Me zusje die is nu zwanger en me zwager is Marokkaans dus ik neem aan dat ze het kindje ook Marokkaans gaan leren. En die vrouw waar ik werk is logopediste en die gaat even wat sites voor me opzoeken over hoe je dat het beste aan kunt pakken
daar ben ik ook heel benieuwd naar. mama en papa is hetzelfde dus het zal wel even duren voordat we het weten. ik ben natuurlijk het meest met david samen dus hij hoort veel duits maar als papa thuis is praat ik dus tegen hem (jaap) nederlands.
haha, ik ben met mijn zusje aan het chatten dus begon mijn verhaal al in het duits ja ik heb er op school wat over geleerd en een boek over gelezen dus heb wel ongeveer een idee.
Noah zit nu naar Sesamstraat Eerste stapjes te kijken. Dat vind die echt fantastisch! Zo meteen komt het liedje met baby Pino en dan schatert die het uit zo grappig!