Dit is hetgeen wat mij een beetje bezig houd: Overgenomen uit een topicje: Ik ben onlangs bevallen van de 2e en heb bij de 1e een KS gehad. Het voornaamste voor de bevalling van de 2e is dat het zelf op gang moet komen. Ze mogen idd niet inleiden. Daarnaast moet het zeer geleidelijk verlopen. Als je eenmaal weeën en ontsluiting hebt, dan willen ze eigenlijk dat je gemiddeld een CM per uur ontsluiting hebt en dus dat het kindje er in 10 tot 12 uur is. Dit omdat je baarmoeder wond geen eeuwige weeën kan hebben. Dat is teveel spanning. Dus loop je bijvoorbeeld een dag met weeën en heb je nog maar 3cm, dan moet je er rekening mee houden dat je een KS krijgt. En als je ruim 41 weken bent, dan zullen ze voor de zekerheid toch een KS gaan inplannen rond de 42 weken. Maar maak je niet teveel zorgen. Onze gyn gaf aan dat het bij 85% gewoon op een natuurlijke manier lukt, na een KS. De dames in onze familie staan bekend om het moeilijk ontsluiting krijgen. Met Mees kreeg ik dus ook totaal geen ontsluiting. Nul gewoon. Omdat ik én over tijd was én geen ontsluiting kreeg, is Mees dus gehaald middels KS. Ik hoop zoooo dat ik wel ontsluiting krijg. 8) Ik wil een 'gewone' bevalling... (mét ruggeprik ... dat weer wel ).
goeie morgen meiden, lig al ruim een uur wakker van de hoofdpijn.... ben er nu maar even uit gegaan om wat eten, hopelijk kan ik zo weer een uurtje slapen, want zoonlief zal wel weer niet langer dan 6 uur slapen....
Goedemorgen dames!! @Jane wat een leuke kamer.... @Zijvandehoek bespreek het eens met je vk/gyn, en voor de rest laat het los je ziet het wel meid... @Mejojo aaah wat *** meid opstaan met hoofdpijn! Ik had gister niet zo`n goede dag, voelde me niet zo lekker. Heb ik wel eens s`morgens.. Weten jullie wat ik ook vaak heb en niet herken van de eerste zwschap? Steken onder bij mijn schaambeen, een stekerige krampende pijn? Is dat de kleine met haar hoofdje? Ook heeft gister eindelijk eens de kz gebeld, hebben een telefonische intake gedaan het was tenslotte allemaal nog niet zo lang geleden. Geen gekke dingen gezegd dus ik ben benieuwd. Wel hebben we toch maar gezegd dat best een stagaire mag meekomen, is mischein toch wel leuk voor dochter denk ik iemand die zich met haar kan bezighouden. En dan ook voor mij dan kan ik rustig bv geven enz....
@mama van sepp: wat heerlijk dat jullie aan de babykamer begonnen zijn. wat zal dat een hoop rust geven in je bolletje. toch fijn als het allemaal ruim van te voren klaar staat he. bij ons moeten er nog gordijntjes worden gekozen en ons hemeltje wordt gemaakt door een vriendin van mijn moeder. die maakt ze van mijn sluier. heel bijzonder. hebben jullie ook het gevoel dat de kleine 's avonds je maag door je neus naar buiten wil duwen of is dat alleen bij mij whahaha. ik weet 's avonds niet hoe ik moet gaan zitten joh xxx
bevalling: ik hoop dat ik nu WEL persweeen heb. die had ik bij R namelijk totaal niet en ik had geen idee wat ik moest doen. erg handig kz: intake hier ook telefonisch gehad. heb aangegeven dat een stagiaire ook wel welkom is, die moeten het ook leren nietwaar. en een paar extra handen voor R is ook wel praktisch.
ja heb ik ook blinky - ik heb het zelfs zodanig dat ik echt ver van tafel ga zitten tijdens avondeten, met het gevolg dat heel mijn 'decolté' vol restjes ligt na de maaltijd merk ook dat ik niet meer 'zoveel' kan eten
@ sann: ik moest naar de dietiste vanwege zwangerschapsdiabetes. wilde het zelf niet zo noemen, maar kwam ze gisteren zelf mee. ik moet dus nu mijn fris laten staan, 4 boterhammen toevoegen en koolhydraten anders over de dag verdelen. komt wel goed. zal ff wennen zijn om meer te gaan eten whahaha. @ silkie: veel succes bij de gyn en met de ctg xxx
aarghhh *schaamschaamschaam* 8 uur had ik een afspraak bij de fysio, na15 minuten werd ik helemaal duizelig,begon te trillen, helemaal warm kreeg ik het, en moest opeens spugen ooh wat schaam ik mij zeg.... gelukkig kon ik de gootsteen nog wel halen... maar toch... dat die vent mij ziet spugen etc, vind het erg genant vanavond als ik puf heb zal ik op jullie allemaal reageren. ik ga nu op bed liggen,even weer wat proberen te slapen xxx
Heel herkenbaar hier precies hetzelfde! Maar ze probeert volgens mij ook af en toe via mijn buikwand naar buiten te komen auwie ...
He meid! wat klote joh! Kan me voorstellen dat jij je daar niet prettig bij voelt! Ga lekker slapen! Probeer goed je rust te pakken!
Au au Mejojo, drink je wel genoeg water. Hoop dat je hoofdpijn snel verdwenen zal zijn meis. Spugen bij de fysio. Tja, je schaamte kan ik niet weghalen. Je voelt het zoals jij dat voelt he. Naar dat je je zo beroerd voelde. Het zit je even niet mee merk ik. Sterkte Cindy 'Laat het los en zie het wel', tja als dat zo makkelijk was had ik dat gedaan. Mijn baarmoeder zit al boven het gemiddelde en dat betekent ook dat het wat strakker daar binnen staat én ik voel het littekenweefsel flink trekken au au. Uiteraard bespreek ik dit met de gyn. En die steken. Ik denk dat het banden pijn is. Dat kan gemeen steken hoor. Je baarmoeder wordt toch steeds groter en dan gaan de stieken ook meer trekken. Blinky: Ook fijn dat jullie al zo ver zijn met het klaar maken van de kamer voor de kleine En wat de maag betreft, heb ik dat nu niet, al heb ik dat een paar weken geleden weer wel gehad. Succes ermee, hoop voor je dat het snel beter gaat. Silkie: Ben benieuwd hoe het geweest is meis. Succes! Lola: Je borsten met restjes eten. Hihi ... dat zal wel kriebelen met de broodkruimels Als het maar blijft zitten als je gaat staan en het niet verder naar beneden rolt ... Pisum: Hoop dat jij je persweeën krijgt en jij precies weet wat je moet doen. Dat brengt ook mee zekerheid misschien.
goedemorgen dames.... Niks gelezen... want voel me een dweil gister zo ziek geweest. vanaf zo-avond om de 30/45min op en boven het toilet gehangen Net maar eens een beschuitje gegeten en eindelijk iets gedronken(en binnen kunnen houden).... gelukkig was het gister niet zo warm.. ALS ik me weer wat beter voel, kom ik weer lezen en reageren... verbouwing schiet nu lekker op morgen komen ze de keuken leveren en do en vrij plaatsen.... en dan mogen wij ook eindelijk beginnen aan de kamertjes dames fijne dag!!!
Afspraken: 06-07 09.30u; Silkie, controle gyn + ctg 06-07 10.10u; Pisum controle VK 07-07 08.40u; Jane, controle gyn + echo 08-07 18.30u; Hitchke, controle gyn 08-07 11.00u; karagoz, controle vk 09-07 14.30u; Mamavansepp controle vk 12-07 18.00u; Zijvandehoek, 30 weken 'groei' echo 12-07 18.45u; Ktje controle vk 13-07 10.30u; Amigo, controle vk 13-07 14.30u; Silkie controle gyn + ctg 13-07 20.00u; Lola82, pretecho 14-07 10.40u; Mejojo echo+controle gyn 19-07 12.50u; Blinky, controle vk 19-07 16.00u; Teddybeer86,controle gyn 20-07 10.15u; Amle, controle vk 20-07 11.40u; Jane, controle gyn + echo 21-07 08.45u; Cindy Groeiecho en afspraak gyn 21-07 10:30: Patriciak vk + antid prik en bloedafname 26-07 09.40u; Daantje85 controle vk 23-07 10.30u; Liesje84 controle vk 02-08 10.40u; Jane, controle gyn + echo 02-08 13.30u; Teddybeer86 controle gyn 05-08 18.45u; Sabbe, afspraak gyn 09-08 08.30u; Daantje85 controle vk 16-08 13.30u; Teddybeer86, controle gyn Uitgerekende data: 01-09-10: Mejojo (20) - 2e kindje - fv - zkh 01-09-10: Pisum (29) - 2e kindje - bv - zkh 02-09-10: Hitchke (25) - 1e kindje 02-09-10: Ktje (30) - 2e kindje - bv - zkh 04-09-10: Amigo (24) - 1e kindje - fv - zkh 06-09-10: Seth (30) - 3e kindje - bv - thuis 07-09-10: Jane (26) - 1e kindje - fv - zkh 12-09-10: Karagoz (26) - 2e kindje - bv - thuis 12-09-10: Lola82 (27) - 1e kindje - zkh 16-09-10: Cindy 17-09-10: Daantje85 (24) - 2e kindje- bv- thuis 18-09-10: Zijvandehoek (38 ) - 2e kindje - bv/fv - zkh 20-09-10: Sabbe (29) - 5e kindje 23-09-10: Amle (26) - 2e kindje - bv/fv - thuis/zkh 23-09-10: Teddybeer86 (23) - 1e kindje - bv - zkh 25-09-10: Blinky (28 ) - 1e kindje - bv - zkh 25-09-19: Silkie (35) - 1e kindje - bv/fv? - zkh 26-09-10: Liesje84 28-09-10: Patriciak (27) - 2de kindje - bv/fv? - zkh 29-09-10: MamavanSepp (29) - 2e kindje - fv/bv? - zkh Bevallen: Miranke - Sanne 9 juni - 990gr - 37cm Vlindertjes: Trishka -Eliza* - om 14.48 uur - 85 gr - 14 cm - 17wkn, 1d *Voor altijd in onze gedachte!*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Prulleke - Luuk* 25 april - 200 gr - 22 cm *Helaas is Luuk* een mooie vlinder Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ geworden* Zo heb mezelf erook were bijgezet.... xxx
He Buddy!!! Rot dat je zo beroerd bent!! Ik hoop dat je snel opknapt! Wel fijn dat het opschiet met de verbouwing en dat je ook eindelijk aan de kamertjes kan beginnen! Hier ook een begin gemaakt met de babykamer!
@wendy... Ik drink ook geen koffie ( heel soms dan moet ik er ook echt trek in hebben hoor) Maar ik ga ook dan maar gewoon een blikje red bull drinken ik heb er echt zo`n behoefte aan maar durf het niet echt hahaha stom he .. .. @all.. ik heb niet alles bijgelezen sorry.. Vriendlief zijn vakantie is alweer over jammer genoeg .. Gister heb ik de hele badkamer schoongemaakt.. we hadden een invasie van mieren in de badkamer en hoe dat nou weer kwam.. joost mag het weten... ooh en wat wenste ik op dat moment dat ik een kleinere badkamer had zeg.. pff ik vind het heerlijk zo`n grote badkamer maar gister even niet bah bah haha.. maar het is gedaan gelukkig.. Voor de rest gaat het allemaal wel aardig goed erg moe dat wel.. weer aan het spugen dat ook maar ja nog 12 weken.. pfffff nog 12 weken wat duurd dat nog lang zeg gadver nou meiden ik ga zo even kijken of ik de puf en kracht heb om nog wat te doen hier .. ga zo eerst even lekker zoonlief in bad stoppen we hebben net lekker gegeten dus zo lekker ff in bad.. kom vanmiddag wel weer even kijken denk ik .. vandaag ga ik toch niet veel doen .. dikke kus