september mama's 2010 deel 4 !!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Popkoorn, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

poeh moelijk anne......het zijn toch gewoon haar opa en oma...dus eigenlijk moeten ze erbij zijn he...

Maar dan zou ik toch echt eerst een gesprek aangaan...je hebt toch vast wel ergens nog een uurtje de tijd?

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    krijg vanaf vrijdag al visite en zaterdag de hele dag..
    tja t zijn wel hun opa en oma , maar die hebben wel allerlei constructies bedacht om ons een hak te zetten en dat wij het allemaal wel zonder allimentatie zouden redden enzo...en dat maakt mij boos en verdrietig
    ze hebben klakkeloos het verhaal van hun zoon aangehoord terwijl de opa 3 week ervoor dat de papa met een korreltje zout genomen moest worden
    in al die weken heb ik niks gehoord van ze, behalve de laatse week ( onmenselijk/zakelijke emails met verwijten naar mij toe en dus ook indirect naar de kinderen)

3. Alita

Alita Niet meer actief

ja oke dat is dan niet goed van ze....jammer dat het zo moet gaan zeg!

En hij is hun vader zeker moet hij geld betalen wat is dat nou voor een onzin! Maar als jij ze niet erbij wilt hebben dan komen ze niet toch?!

Laat idd niet je verjaardag verpesten!

4. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    @fafje GEFELICITEERD MET JE KLEINE/GROTE MANNETJE> FIJNE DAG VANDAAG!
    fijn dat manlief je gisteren toch op kwam halen. zijn alle voorbereidingen allemaal gelukt. klinkt (leest) allemaal leuk en lekker.
    @blinky, ja door het werk kwam het dat wij zo laat aten. dat is 2x per week. de rest eten we gewoon om half 6 samen met de kleine meid. Gelukkig aten we gisteren brood. vind het niets zo laat eten, maar ja kan niet anders.
    leuke 3wieler hoor. lizzie heeft ook zo iets. lizzie heeft alleen die met een dakje erboven in rood/zwart.
    @cindy, suc6 bij de fysio. jaja bijna jarig. maar eerst is lizzie jarig. en madelief is nog voor lizzie jarig. pfff wat vliegt de tijd voorbij he!!!
    @anne, fijn dat je in ieder geval je stress etc kwijt kan in crea zijn. Ga je hier nog foto spammen van daisy duck hoe hij helemaal af is. vind ik wel leuk.
    jeetje dillema zeg..... maar goed. aan de ene kant zou ik zeggen idd eerst face to face praten voordat ze op de verjaardag komen. en anders komen ze maar een andere keer. Maar aan de andere kant..... het is wel madelief haar verjaardag. Doe het dan voor haar. maar wel onder de voorwaarde dat er niet gebekt of ubehaupt over gesproken word. dit is madelief haar dag. Madelief heeft niet voor deze situatie gekozen. Vecht het na der verjaardag uit. Maar ja weer aan de andere kant.... madelief... wat krijgt die er nu nog van mee dat ze jarig is.... pfff lastig hoor. SUc6 met de beslissing!!
    Hoe is valentijn onder deze situatie dat zijn mama en papa uit elkaar zijn?

5. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    @anne, maar idd laat hun niet madelief haar verjaardag verpesten. dat zou zonde zijn. Dit is wel een mijlpaal weer!
    maar idd belachelijk dat de papa geen allimentatie zou hoeven te betalen. ppfffff.... ook al mocht je rijk zijn (weet niet of dat zo is, maar dat doet ook niet terzake, dit is vb) dan nog mag de papa geld betalen voor zijn kids. Hij heeft toch zijn kwakkie geloods..... en daar is wat moois uitgekomen. Daar moet hij ook zijn zorg voor dragen oa dmv geld voor de verzorging etc.

ik zelf weet dat het lastig is hoor! ik kom ook uit een gezin waarvan de ouders gescheiden zijn. en weet dat het hele lastige situaties met zich mee kan brengen.

suc6, dikke knuff

6. Alita

Alita Niet meer actief

idd teddy!!

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    vind t echt een dilemma...
    bekvechten word t zowiezo niet want ze zijn christenen...

hij wil best allimentatie betalen, alleen zn pa vind t schijnbaar minder en probeert een slaatje uit te slaan in het voordeel vande papa..
    alleen heb ik daar dus een stokje voor gestoken en hem een keuze opgelegd..of wij lossen het mn zn 2 op , of zn pa helpt hem en hij krijgt een advocaat aan de broek..hij heeft keuze gemaat voor de makkelijke weg...

ik ben zoo pisnijdig vanwege die mails!
    echt een dilemma...

valentijn houd zich kranig en vraagt er eigenlijk alleen maar om als hij hier is..

8. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    @anne, ik bedoelde meer dat er niet ruzie over gemaakt word. dit is een kwestie tussen je ex en jou. tuurlijk is het logisch dat de vader opkomt voor je ex. Maar je ex heeft voor de makkelijke weg gekozen.
    nu moet je even in het belang van madelief denken. Kan madelief wel goed met die opa en oma. dan zou ik ze toch laten komen onder de voorwaarde dat dit madelief haar dag is en nergens over gesproken word omtrent de relatie breuk. Dit gaat allemaal buiten madelief om (ja en natuurlijk valentijn, maar deze dag draait het meest om valentijn. bedoel het niet lullig hoor!).
    als je denkt dat hun hun mond toch niet kunnen houden tegen de rest va de visite, laat ze dan niet komen. laat ze dan een andere dag komen.
    Dat jij boos bent om die mails dat snap ik. Maar je hebt in dit geval met de papa te maken en niet met zijn ouders. Zijn ouders hoeven de allimentatie niet te betalen. en ook in dit geval weet madelief toch niet of ze geld krijgt van papa zodat jij haar kan onderhouden. tuurlijk is het dat het in zekere zin ook dat het de kids aan gaat. maar de kids (zeker madelief) krijgen er verder toch niets van mee.
    ik bedoel het allemaal alleen maar goed hoor meid!
    ik weet hoe lastig het is gescheiden ouders. alleen ik had destijds de leeftijd dat ik alles snapte. en dat hebben jou kinderen nog niet.

probeer toch even een uurtje vrij te maken om anders met die ouders van je ex te praten. regel oppas en ga even praten. zo zal jij ook niet met kromme tenen op madelief der verjaardag zitten. die dag moet een dag van vreugde zijn.

heel veel sterkte met je beslissing. wij kunnen met zijn allen alleen maar tips geven. de definitieve beslissing moet je toch echt zelf maken.
    suc6.
    dikke knuff voor jou!

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    oh ja ben niet rijk haha..

die opa en oma komen hier zowiezo al niet vaak en valentijn wil normaal gesproken daar liever ook niet spelen voor de fun zeg maar
    en in een jaar tijd ben ik daar 1x geweest
    mn schoonmoeder en ik botert ook niet echt, hun zijn gereformeerd en ik ben niets qua geloof en ik word daardoor al niet geaccepteerd zoals ik ben, en in een hokje geplaatst
    schoonmoeder luisterd nooit naar mij, en wil in mijn huis zelfs de touwtjes nog in handen hebben...
    tis een wereld van verschil..
    tis altijd al een strijd met hun , ben dan ook erg blij dat we elkaar niet zo vaak zien(sorry (ex)schoonzus:))
    en ben echt waardeloos behandeld vandeweek door hun..als ze ook in mijn belang en het belang van de kinderen zouden handelen, hadden ze het zo heel erg veel anders moeten aanpakken

mijn ouders komen zondag ook niet omdat de papa hier is,omdat ze boos zijn op hem en zn vader vanwege alles
    daar baal ik dan ook weer van! die komen nu dag eerder tussen al mn vrienden ipv familie en op verjaardag zelf

10. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje anne ik begrijp je wel hoor....

Jij wilt ze eigenlijk liever niet dus op de verjaardag...nou meid dan doe het niet...laat je niet gek maken!

11. Alita

Alita Niet meer actief

@Teddy ook jij hebt gelijk maar het is niet altijd zo dat alleen omdat het opa en oma zijn je maar alles moet accepteren... ik heb zelf ook de keuze gemaakt ooit om niks meer te accpeteren van mijn moeder...en tja ze hebben geen opa en oma (mijn ouders zijn ook gerscheiden vroeger) maar een veel betere moeder nu zonder al dat geziek!

Jij als ouder hebt ook de verantwoordelijkheid over zo`n dingen wel of niet toelaten in het leven van je kids....

12. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    @ anne, oke dat wist ik niet dat de band in principe altijd al wel slecht is geweest. dan zou ik ze ook niet uitnodigen inderdaad. maar ik bedoelde meer als ze nou heel erg dol zijn op die opa en oma dan had ik ze uit genodigd denk ik. maar in dit geval.... nee dan ook niet.

@cindy, ik bedoelde niet dat je alles maar moet accepteren omdat het opa en oma zijn. ik dacht dat ze ook goed waren voor de kids etc. maar dat blijkt dus niet echt het geval.
    ik heb ook gebroken met mijn vader hoor sinds kort alweer!!! dacht dat het anders zou worden met de geboorte van lizzie. het leek de goede kant op te gaan. maar nu niets meer vernomen al ruim een half jaar. dus ik vind het best. Ik heb zelfs een zaak tegen hem lopen via rechtsbijstand. ivm creatief boekhouden in de tijd dat ik bij hem werkte. Waardoor ik dus terug moet betalen aan de belasting.

13. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    @ Fafje en Hitchke: Gefeliciteerd met jullie mannekes!!!

@ All: ik heb het erg druk de laatste dagen, ook met huiswerk. Dus ik spring er snel weer in hoor.

Morgen is Twan 1 jaar! Vannacht precies één jaar geleden begonnen de weeën :D

14. Alita

Alita Niet meer actief

nee idd als je opa en oma goed zijn voor je kids moet jij je eigen gevoelens opzij zetten dat vindt ik ook...maar deze opa en oma zijn er gemeen zeg...erg eigenlijk dat je je eigen kleinkinderen geld wilt wegnemen dat voor hun levensonderhoud moet zorgen!

Jeetje ja van je eigen vader? Ik weet nog dat je toen iets zei over geld terugbetalen?

15. Alita

Alita Niet meer actief

en hitchke?? haha hoe kom je daar nu op...ik weet dat helemaal niet hahaha

Oh jij morgen ?! Alvast een superdag gewenst!!

16. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Dankje Cindy! Ja Arthur was 1 dag voor Twan geboren :p

17. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    @ Anne: ja meid ik zou ze dan ook niet uitnodigen. Want van mooi weer spelen is niemand ooit beter geworden. Laat je niet gek maken hoor meid! Sterkte ermee.

Ik heb mijn moeder een mail gestuurd van de week dat ze niet uitgenodigd is op Twan zijn verjaardag. We hadden een maand al geen contact gehad, nadat ik haar vertelde dat Luka voorlopig niet meer bij der mag slapen (niet zonder rede natuurlijk). Schoot helemaal verkeerd natuurlijk... Tis klote dat het zo gaat, maar ik heb werkelijk alles al uit de kast gehaald om een goede omgangsvorm te vinden met haar. Het mocht allemaal niet baten, ze blijft raar doen. Dan draagt ze deze consequenties maar.

Wij vieren het zondag en vanavond hangen we de slingers, ballonen etc op. Morgen komen mijn schoonzus en broer ff buurten.

Ik lees na morgen de boel verder bij.

Fijne avond meiden.

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja dat vind ik ook altijd knus ala het zo vroeg donker is. maar ook ´s morgens later licht vind ik iets gezelligs hebben. ja ik zou toch ook gaan praten hoor. ik hoop dat hij er op zijn minst over wil denken.

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    tja dat is een moeilijk iets. ik dnek dat ik zelf wel zijn ouders zou laten komen, maar ik kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt.

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    als ik heel eerlijk moet zijn zou ik toch proberen mijn ouders zo ver te krijgen dat ze op de dag zelf kwamen en dan mijn ex-schonnouders een andere dag. nu kunnen je ouders niet komen, omdat zij er dan ook zijn

Deel Deze Pagina