Gister is een tante van mij hier op bezoek geweest. Nu niet echt omdat ze geintersseerd is maar om iets te krijgen. Zij zijn mensen die het niet breed hebben en als er ergens iets gratis te krijgen is dan staan zij vooraan....hou ik dus niet van! Ze belde of ik nog een oefenkop voor de opleiding kapster had voor haar dochter. Nou die heb ik nog en doe er niks mee dus kom maar halen. Laatst keer was ze hier bij de geboorte van de jongste. Alleen die oefenkoppen (pop met echt haar om te knippen enz) zijn best prijzig...maar ze vroeg niet eens of ik er iets voor wilde hebben....zo zijn zij dus....niet dat ik iets betaald wilde hebben maar het principe...daar gaat het me om.. Nu had ik me voorgenomen om niks over mijn moeder te zeggen...maar op het eind begon zij toch dingen te vertellen van de kant van mijn moeder hoe het allemaal zou zijn gegaan.. Nou klopte natuurlijk niks van en ja dan moet ik me verdedigen he.... maar nu ben ik er ook achter gekomen dat ze nu ook geen contact meer heeft met mijn jongste broer (die hier ook niet meer is geweest sinds de geboorte van jongste) maar natuurlijk hebben haar kinderen haar alles aangedaan en is zij niks schuld. Ik zei al...het is te toevallig dat ze met geen een van haar kinderen contact heeft toch? Natuurlijk werd er een hoop geslijmd door mijn tante wat mijn moeder allemaal zou hebben gezegd volgens haar...nou als zij zo laf is om nooit meer te bellen enz...hoeft ze het ook niet via mijn tante te doen...dan ben ik helemaal pissig... Zo moest ik even kwijt.....kan wel een hoop vertellen maar ga ik jullie niet meer lastigvallen.... @Fafje nog een test gedaan meid!!!
Blinky, jeetje das een grote!!! Tempen wilde ik ook doen, maar ik vergat het steeds hihi Cindy, jeetje,nee ik ken dat...contact met mijn moeder is ook altijd heel moeizaam, dan weer wel contact dan weer niet...en zij heeft een hoop zussen waar ik heel goed mee om ga, dus tja dan krijg ik ook altijd dat soort situaties...alleen begrijpen zij vaak wel mijn kant, omdat een groot deel ehct aan mijn moeders karakter/gedrag ligt.... Btj jammer dat die tante dus laleen maar voor het gratis ding kwam, idd zu wel zo netjes zijn om te vragen of je er iets voor wilt hebben...ik ben dan zo..heb ik het niet breed, ach neem ik toch een pakje koekjes/lekkers mee of een bosje bloemen als bedankje... @heb nog een test gedaan! na 20 sec al...en nog donkerder...ik post em later eventjes
ik zag direct een andere banner! fafje van harte meid!!! cindy jij ook gefeliciteerd! de visite staat alweer voor de deur, dus ik moet weer gaan!
ja dus je herkent het he... Hier is het dus zo dat op de een of andere manier mijn moeder altijd het zo weet te draaien en zielig gaat doen dat de meeste haar geloven. Maar dat is altijd al zo geweest, mijn moeder kan ontzettend goed manipuleren...altijd erg moeilijk geweest. Hier deed ze mij zo uit de tent lokken bij andere mensen dat ik opeen gegeven moment zo reageede dat andere dachten dat i de boeman was....zo oneerlijk...en vooral erg vermoeiend! En dan die woorden van iedereen...het is vooral erg voor mijn kinderen dat ze geen oma hebben...waarop ik zeg...nou liever geen oma dan zo`n oma... Oooeeeh ik ben benieuwd naar je test!!
Ja ik kan dara dus ook niet tegen....ik ben jaren het pispaaltje geweest..ze verweet het altij aan de "pubertijd" ...nou guess what ik ben al 8 jaar geen puber meer....en nu nog steeds ligt het ana mijn karakter..leuke is...dat zij deze zelfde issues ook heeft met mn broertje van 16...met mn ex-stievader 9dus zijn vader)....en het ligt allemaal aan ons.. maargoed bij mijn moeder is het zo, dat zij gewoon een soort tunnelvisie heeft en daar gewoon niet vanaf komt, echt alle sis zoals zij het ziet of wilt zien...en het lukt niet haar te laten beseffen en de realiteit te laten zien, zij kan zegmaar ook nooit objectief naar dingen kijken....dus nahja...bij ons geval is het vooral een "accepetren" kwestie...alleen ik acceoteer haar gedrag altijd in een bepaalde mate....gata het voor mij weer te ver, dna ben ik weer even uit beeld...en dan laat ik het even, meestal gaat het dan na een tijdje weer oke...for the time being...pff wel vermoeiend, maarja...ik ga me er niet meer omstressen.. toevallig net 4/5 weken geen contact...haar koppigheid vind ik...zij kon zogenaam dhaar kleinzoon geen week missen, maar haar trots staat haar in de weg, dat vind ike en kwalijke karaktereigenscvhap...zeker als het om zoals nu je kleinzoon gaat, die er niks mee te maken heeft... maargoed ze heeft mijn man dan wel weer om het wisje wasje nodig voor haar auto..en dit en dat...nhaja ik hou me erbuiten...zooo vermoeiend..PFF hahaha sorry ooke en heel verhaal! Ik ken in elk geval dat gevoel heel goed, dat jij altijd als boeman wortd aan gekeken..en ieman die zichzelf altijd in de slachtoffer rol zet ( zij gaat ook vaak met haar kant van het verhaal naar anderen, om zich alvast in te dekken ofzo)
aaafhhh fafje jij snapt me !!! Ik herken jouw`n verhaal dus ook....en ik vindt ook dat zij had moeten bellen voor haar kleinkinderen en niet nu zielig doen want zij heeft toch niet gebeld... Ze had gezegd dat zij zich niet door haar eigen kinderen de deur uit laat zetten en daarom had ze niet meer gebeld...nou is dat dan een goede reden? En dat ze het erg vondt dat wij niet gebeld hadden toen de jongste was geboren hahaha wat denkt ze dan? Zelf liet ze niks meer horen van 30weken zwschap! Maar het is al eens eerder zo gegaan omdat ze zo kwaad was dat de oudste de eerste keer bij mijn schoonouders ging slapen...toen heeft zij ook niet meer gebeld een paar maanden. Ik me erover heen gezet en gebeld....en ja ik deed weer alles fout maar goed... Tja en nu dacht ik...nu bel jij maar....tja dat doet ze dus niet...wel verwacht ze dan dat ik bel na weken niks meer gehoord te hebben dat de jongste is geboren...echt niet! Maar het is dan zo dat zij geen moeite hoeft te doen dan om het goed te maken snap je.....dan heb ik gebeld en dan is het opeens weer goed! Nee we zijn ******** volwassen mensen ze is mijn moeder dat ze zich ook maar zo gedraagt! Nu is het voor mij ook echt over....ik zal nooit meer contact willen....wat dat betreft ben ik hard maar om mij en mijn kinderen vooral zo in de steek te laten...nee dat accpeteer ik dus niet...
Nee idd....weetje wat ik vooral altijd een erg lastige opmerking vindt van anderen "je hebt maar 1 moede,r het is je meoder, bladiebla"....dan dnek ik..maaar hallo ik ben haar dochter!!!!! Kijk een echte moeder-dochter relatie wat ik zie van anderen, heb ik totaaal niet...ik dnek nooit direct aan haar om iets te vertellen..of ben ehct nog nooit met problemen bij haar gekomen...zo'n band heeft ZIj niet met bij gecreeerd...dat vind ik spijtig..neem het haar allang niet meer kwalijk...dat niet..maar t zegt wel iets over haar...en dat vind ik jammer..maar om nou vervolgens te denken altijd maar te kunen sijten met de opmerking "IK ben je moeder" ....en je MOET dit en dat...ja pfff tis gewoon wel jammer dat ze zo makkelijk de shculd bij ons willen leggen, dat maakt het nog lastiger
Oh ja idd die opmerking.... ja ik snap je helemaal...hier heeft zij ook nooit de moeite gedaan om een goede band op te bouwen maar wel altijd klagen hierover. Zij was ooit de moeder en de volwassene...kijk zij had het volgens haarzefl altijd zo zwaar bladibla....en wij dan? Zij had het gewoon te druk met zichzelf zielig vinden en heeft niet ons voorop gesteld... Mijn moeder vroeg zich nog benzinegeld...als ik met vriendjes thuis at kreeg ik ze op de kop want dan moesten ze ook maar betalen enz... Oh en ik wilde wel gaar ghaar dingen vertellen....maar toen kwam ik erachter dat ze dus gewoon ALLES en dan moet je aan echt persoonlijke dingen ...echt alles doorlulde....en dat is dan je moeder... Maar nu vindt zij het gewoon heerlijk om weer medelijden te krijgen van iedereen...toen ik de ersgte tijd van mijn leven had ivm ongeval enz..is zij er nooit voor mij geweest...ze draaide het weer zo om dat zij van alles had....echt ongeloofelijk! Komt ze op kraambezoek van de oudste...gaat ze eens even heerlijk haar zielige levensverhaal vertellen...haha de kraamzorg maakt hier nog een opmerking over...dat ze wel erg graag in the picture wilde staan hahaha Ach en daarom heb ik nu gewoon de rust...ik ben veel vrolijker nu en niet meer zo gerirriteerd...dus daarom zeg ik dan maar geen ouders! Ik kan het wel alleen hoor!
Ging het maar zo makkelijk. Wel nog getest thuis omdst ongie weg blijft, nu nog steeds trouwens. Maar negatief, dus ben bang dat de pco weer opspeelt bij mij.
cindy, ik lees echt veel dezelfde dingen...sommige dingen dan wel wat anders...maar gobaal gezien komt het op hetzelfde neer...bah..irritant heh..kan me daar wel kwaad om maken..dat een moeder zoiets wilt...dat ze het zoooo belangrijk vindt om haar eiegn ding in stand te houden...maarja heh!
Anne, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje. Nog 6 dagen en dan is Olliver ook jarig en wordt hij 1 jaar.
@Hadassa bah ook niet leuk dan he .. blijft je ongi weg is het dan niet van een zwschap...maar zou je dan niet ook beter gelijk naar een gyn gaan?
@Fafje hier moet je eens kijken voor je ticker!! AlternaTickers.com - Cool Tickers For Your Web Sites
ja dat is volgens mij dezelfee print, vind alleen die aanwijzertjes niet zo leuk...of zi eik een hele leuke combi over het hoofd