SEPTEMBER mama's 2010 DEEL 5 YEAH!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zijvandehoek, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    als je te veel harde buiken hebt betekend het dat je rustig aan moet doen... luister goed naar je lichaam en laat de klussen anders door iemand anders doen...

grote boodschap... ja ik weet het... zaterdag pakistaans gegeten en ik was pittig eten niet gewent... nou ik heb het gemerkt de volgende dag...;)

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    jeetje, ik hoop dat je geen hoge bloeddruk krijgt want dan wordt het erger volgens mij... ga je nu naar gyn of niet?

ik heb last van een lage bloeddruk waar door ik niet te lang kan staan, als ik dat wel doe word ik duizelig en niet voor even maar de hele dag door... ook zo fijn

3. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Lastig dat je dan buikpijn krijgt..ik ga overigens niet zo vaak hoor..gewoon direct zodra ik moet...
    Leg niet te veel op je bordje he als je er alleen voor staat!

4. Alita

Alita Niet meer actief

dank je meiden ik weet het moet rustiger aan doen......

Ga weer op de bank liggen!! Fijne dag nog!!

5. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik hoop dat het met het rustiger aan doen toch beter zal gaan....het kan afzakken maar het kan ook helemaal de verkeerde kant op gaan :( nu heb ik me ook niet zo heel goed gevoelt van de week...toch een beetje zenuwachtig hoe het zal gaan morgen.
    Ik was net weer onder controle bij de verloskudige :( nu dus weer terug bij het ziekenhuis onder controle bij de gyn....moet er nog niet helemaal aan denken dat hij mijn bevalling begeleidt...vind het toch raar een man die je niet eens zo goed kent...hmm

Ongelofelijk dat het zo veel vraagt van je lichaam...echt niet verwacht...doe het rustig aan he meid

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ silkie: vandaag moest ik bellen voor een afspraak. ik kan vrijdagmiddag terecht. dus dan kan het hele feest beginnen.
    net terug van verjaardag. was ff gezellig

7. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    @ grote toilet ;) : hier gaat het ook moeilijker dan pakweg paar weken geleden.. en na de boodschap een gevoel van 'onvolledige evacuatie' mooie medische benaming toch :D

@ jinne: doe wat rustig aan he meid! ik moet hier ook de bloeddruk onder controle houden.. regelmatig een (middag)dutje doen doet wonderen! en je kan eiwitstaafjes halen bij de apo, kan je het zelf zowat monitoren met je urine als je er niet gerust in bent

@ mama v sepp/cindy: probeer rustig aan te doen he meiden! lichaam geeft dat niet voor niets aan! ;)

KILOS!!! Is het normaal dat ik op dit moment 1 kilo per week bijkom? Ik word zowaar depressief van de weegschaal.. ongelofelijk hoe weinig/gezond ik eet (probeer zoveel mogelijk fruit tussendoor en weinig koekjes) - soms denk ik dat ik me beter gewoon laat gaan en elke dag frieten ga halen! volgens mij scheelt het NIKS ! pfffff echt om gek van te worden.. zit op 1 kg na aan de +20kg nu, stel je voor! vrienden en familie zien het niet aan me (ok, ze zien wel dat ik bijgekomen ben, maar niet 20 kilo zeg maar)
    hoe is dat bij jullie? schiet het de laatste weken ook zo op of blijven jullie hetzelfde?

PAMPERS! Heb net een slag geslagen in de AH - zou goed kunnen dat de pampers gewoon niet deugen maar heb het erop gewaagd.. 2 pakken new born (de 1) voor 5eur (ipv 4eur per pak) - iemand ervaringen daarmee? Ik ga ze zoizo allemaal testen (huggies, pampers, kruidvat, ah..) hoor ;)

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    kun je die halen bij de apotheek? dan ga ik dan morgen meteen doen, wil eigenlijk wel weten of ik eiwitten in de urine heb. Hoop het niet, maar goed je weet het niet he. Misschien zakt de hoge bloeddruk wel van het rustig aan doen, maar ja dat is ook afwachten. Ga zo met manlief lekker ergens een hapje eten en dan mika halen.

9. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Dat van die staafjes wist ik niet...als het morgen erger is dan ga ik ze denk ik wel halen...
    Vorige keer zat ik op +8kg maar dat is inmiddels een maand geleden. Afgelopen keer vergeten te meten bij de vlos door alle hectiek..maar dat snacken heb ik ook heel erg. Bij de vlos zeiden ze toen 2kg per twee weken een goede ontwikkeling was. Kan me voorstellen dat je in een later stadium toch meer per week aan zult komen.

@pampers is wel een slimmezet om ze allemaal te proberen. Vriendin gebruikte voornamelijk kruidvat luiers maar die zijn erg achteruit gegaan qua kwaliteit. "Stiefzusje" zei dit ook al.. ze zijn beide overgestapt naar die van AH

10. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    met het gewicht mag ik nog niet klagen. heb me gister gewogen en zat nog op +15 kilo. Bij mika was ik meer als 20 kg aangekomen volgens mij. Dus hoop dat ik nu niet zoveel meer aankom. Las vandaag wel dat je uk vanaf 32 ongeveer een half pond per week aankomt. dus dan kan het misschien ook wel sneller gaan

11. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    maar met dat eiwit. stel dat ik toch eiwit in de urine heb... moet ik dan meteen de vlos bellen?

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nou ik ga me een beetje fatsoeneren terwijl hier de volgende bui alweer overkomt vandaag. En dan kunnen we gaan eten.

13. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven

Smakelijk!

14. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    @ eiwitstaafjes: albustix noemen ze (kosten 12,5eur voor 50 maar je kan dus ook kleinere doosjes krijgen)

toch wel handig om af en toe een keertje te testen, zeker als je bloeddruk verhoogd is (onderdruk >90-95)

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Hee lieve buddy, ik heb de rest nog niet gelezen en weet dus ook inet wat je gaat doen, maar ik denk idd. ff goed luisteren naar je mannetje.... als het idd zw.vergiftiging zou worden, ben je er nog niet klaar mee! Dus gewoon lekker gaan relaxen en rustig aan gaan doen!

Dikke knuf, en heeeeeeeeeeel veel sterkte meid!

Hadassa

16. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    @ Daantje; verstandig hoor; ziektewet

@ Jinne; vervelend die eiwitten in de urine, gelukkig is je bloeddruk niet verhoogd. Doen ze er verder nog iets aan, moet je nu rustig aan doen? extra controle?

@ kilo's; zit nu op + 5, maar afgelopen week 1,5 kg erbij!

Heb het echt gehad met de Prenatal, wiegje was er weer niet en ze durven nu ook niet meer te zeggen wanneer het wel komt. (verwachte levertijd was 8 wkn geleden)
    Ga maar net zoals Amigo een boze mail naar het hoofdkantoor sturen, wordt het nu echt een beetje zat.

Verder nog steeds regelmatig pijnlijke harde buiken, heb nog nooit gehad dat ze zoveel pijn deden... Hoop maar dat mn baarmoeder morgenochtend niet weer om 05.30 begint met "oefenen". Wil nu wel weer eens gewoon lekker slapen...

Mn buik is weer een stukje gegroeid en ik heb weer veel moeite met ademen, meestal duurt dit een paar dagen en dan wen ik daar ook wel weer aan.

Al met al heb ik het dus een beetje gehad vandaag; stomme prenatal, buikpijn, benauwd en waarom valt er altijd zoveel op de grond... (als bukken lastig wordt met die buik)

17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Zo ff alles zo'n beetje bijgelezen!

Teddyman, leuk dat je weer een keertje langskwam... gezellig!
    verhoogde bloeddruk, ja dat is zeker minder en oppassen geblazen. Ik heb steeds een heel mooie bloeddruk en maak me er niet druk over... is altijd netjes, zelfs eerder te laag als te hoog.

Huis is weer een beetje aan de kant hier, volgende week komen er een aantal lieve vriendinnen/vrouwen uit onze gemeente ff lekker soppen hiero... voor de bevalling komen ze nog een keer, echt super lief! Ben net op vliegenjacht geweest, was ze zoooo zat en toen ik vanmiddag op bevel van mijn vent ff ging slapen, werd ik gek van ze, ik kroop helemaal onder het laken, maar die beesten landen steeds op net dat stukje wat er nog bovenuit stak, en met elkaar spelen.. natuurlijk op mijn hoofd... ik was zooo chagerijnig, en heb ze ff later de oorlog verklaard.... in de keuken en huiskamer dan he.. er zaten er zoveel en samen met mijn vent heb ik er heel wat om zeep geholpen! Waar ze vandaan komen weet ik zo ook niet.... bah, ik vind het echt vieze beesten!

Mijn gasten zijn vanmiddag weer naar huis gegaan, dus we hebben ons huis weer voor onszelf. Wel ff lekker rustig weer hoor. Morgen vertrekt mijn vent naar Las Vegas... leuk is anders vind ik en ik zie er wel wat tegenop, maar ach, het komt wel goed en ik ga me niet te druk maken, gewoon leuke dingen proberen te doen en rustig aan zeg maar!

nou, verder gaat het wel redelijk hier, ben wel veel moe en merk dat ik niet veel kan en alles in een langzaam en rustig tempo moet doen. Buik wordt echt zwaar af en toe en voel dan echt een "vette" druk onderin.... pffff, niet altijd even leuk dus! Zwaar ook met lopen etc. Maar hoort er allemaal bij en vreselijk vind ik het niet, ik geniet nog heerlijk van het zwangeren hoor! Vind dat ik geen druk kindje in mijn buik heb eigenlijk... vind het zelf een heel rustig kindje en beepje heeft mij nog echt geen pijn gedaan qua schoppen ofzo.... dus ik heb niet te klagen gelukkig!

Nou, ik ga er ff vandaar, even nog een paar uurtjes met mijn ventje optrekken. Morgenochtend om 05.30 uur vertrekt hij richting Schiphol.....

Het begint hier weer te gieten nu... heerlijk die afkoeling, ik vind het ff niet erg hoor.... alleen niet te lang hoop ik!

Groetjes allemaal en een fijne avond,

Hadassa

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ahhh meid, echt vervelend voor je die benauwdheid..... ik heb met je te doen zeg! Gelukkig is het weer nu ff beter voor jou, anders heb je het dubbelop! Volgens mijn vent ben ik net een aap... hij kijkt altijd vol bewondering naar mij als ik mijn tenen gebruik om iets op te rapen van de grond. Echt, daarmee kan ik zo'n beetje alles oprapen haha, nu wel erg makkelijk hoor!

Wat prenatal betreft, ik begrijp je frustratie volop! Kan je niet afzien van de bestelling en elders verder kijken? Tegenwoordig lijkt me dat levertijd echt neit meer nodig is, overal zijn winkels waar ze alles volop op voorraad hebben. De kinderwagen die ik wilde hebben, moest besteld worden en duurde ongeveer toch wel 12 weken bij de speciaalzaak. Maar als ik online ging kijken, had ik de wagen al binnen een paar dagen in huis..... Duss, ik zou een ultimatum stellen nu aan hen denk ik! Dit is echt niet leuk meer voor je!

Knuf,

Hadassa

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land

jeetje jij ook al problemen met prenatal... ik zou een mail sturen net zoals amigo deed... nee heb je ja kan je krijgen en werkt dat nog niet dan ergens anders kijken en eventueel vertellen hoe het met prenatal ging, misschien dat je het bij hun sneller kan krijgen...;)

ik heb het ook af en toe moeilijk met adem halen... vooral als ik zit op de bank dan zit alles zo hoog...

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land

eindelijk is je bezoek weg en heb je het rijk weer lekker voor je zelf... wat kan een mens daar naar verlangen he...:D

jammer dat je man morgen weg gaat voor een week, begrijp je hoor meid, gelukkig is het maar voor een week... duim voor je dat de dagen snel voor bij zijn..

en de vliegen... zo af en toe een vlieg in de woonkamer... we hebben tennisrekit die vliegen electrucuteerd... heel handig...:D

Deel Deze Pagina