SEPTEMBER mama's 2010 DEEL 5 YEAH!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zijvandehoek, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

ja volgens mij wel?:)

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ja joh, je wordt een soort tijdelijke superwoman vind ik. Was doodop na de bevalling van de weeenstorm en alles maar toen de kraam weg was en man en kind sliepen lag ik wakker naar mn meisje te kijken en te luisteren. Kon niet in slaap komen.

3. Seth

Seth Niet meer actief

ik vraag me af of deze keer mn vliezen wel spontaan zullen breken.....

bij de eerste heeft vk ze gebroken met 4cm...
    bij nummer 2, zelfs pas toen ik 8 cm had......

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ja hoor, zo'n ding heb ik ook gebruikt vorige keer. Die onderleggers verschuiven alleen maar

5. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha.... had ik ook hoor.... zo'n adrenaline-shot..... in mn lijf.... :D

Was eigenlijk helemaal niet moe, de dag van de bevalling,... dat kwam later pas.......
    (waarop vriendlief zei: hoe kun je nou moe zijn, na zo'n snelle bevalling.... ;))

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ow ben benieuwd dan. Hier braken ze wel spontaan toen ik op wilde staan van de bank. Maar was weinig troep hier, bleek nauwelijks nog vruchtwater te hebben. Hoop dat dat nu wat meer is want ivy was helemaal uitgedroogd ervan

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ja bijzonder is dat dan he.....wel had ik 2 dagen na de geboorte toen er kraambezoek was, nu moet ik zeggen dat het 2 vriendenstelltjes waren, eentje waren rustig en van die andere was de jongen erg aanwezig, toen merkte ik toch wel dat ik dat niet aankon!!
    Ik wilde heel graag mijn verhaal kwijt over bevalling enz maar door het gek doen van die jongen was er niet geen aandacht voor.
    Ook lulde hij alsof er niks bijzonders was gebeurd. Maar dat is altijd als het niet bij hun gebeurt dan is het niet bijzonder genoeg, snap je?!

Dat gebeurt nu dus niet meer!!! Wil het toch al wat rustiger gaan doen ivm wennen van oudste dochter...
    Ook geen oma die de hele dag hier komt hangen....maar ja eerste maar eens kijken of ik haar uberhaupt binnenlaat;)

@Vliezen hier braken ze ook spontaan en een uur later begon de ellende hahahahahaah

8. Seth

Seth Niet meer actief

Mn eerste was wel zo'n "droge".... met 40+2.... (nu trouwens wel nog een moeilijke huid)
    mn tweede helemaal niet met 41+5

Stomme was, dat ik bij de eerste dus met echo achteruit gezet was....., met dochter 2 dagen vooruit.... :(:(:(

geen idee... maar heb altijd het idee gehad, dat er niets van klopte....
    nu weet ik (middels tempen) precies wanneer ei was.....

Lijkt me wel duidelijk... als je vliezen ECHT duidelijk breken...
    bij tweede heb ik zo vaak gedacht, zou het nu beginnen..???
    maar toen het echt begon, was het ook wel duidelijk.... :D

9. Alita

Alita Niet meer actief

Hier had dochter trouwens ook bijna geen..hoe noem je dat nu nog eens....dat witte op de huid?????

10. Alita

Alita Niet meer actief

@Seth ja dan weet je dat het begonnen is als de vliezen breken alhoewel het dan nog 2a3 dagen kan duren he?

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    hier was het duidelijk al wel begonnen hoor voor de vliezen braken. Had al sinds de ochtend weeën en mn vliezen braken pas om 5 uur ofzo.

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    vernix. Was je overtijd? dan is dat meestal. Ivy had ook niks meer en de vellen hingen er de eerste tijd bij.

13. Seth

Seth Niet meer actief

mijn schoonma was bij de eerste bevalling...
    (komt in lijstje, van grote foute van mn leven) en ze was hier ook heel de kraamweek van s'-ochtends tot sávonds.....

Als iemand aan mij vroeg hoe de bevalling was gegaan.... begon zij te vertellen alsof zij bevallen was.... ;)
    Heb mn eerste bevalling dus ook niet echt kunnen "verwerken" zeg maar..... en merkte dat dit tweede bevalling dus weer naar boven kwam.....;)

Bedoel... lijkt me niet echt normaal dat iemand roept:
    knip maar, knip maar... en pak de pomp.... :D
    (al kan ik daar nu wel om lachen...)
    het begon al dat ik niet durfde te gaan persen... : dalijk poep ik....

Was bij mn eerste, een klein keuteltje verloren... :)

Moet trouwens zeggen dat de interesse voor een tweede zwangerschap al heel wat minder is..... maar voor een tweede bevalling ook hoor....

kraamvisite was ook stukken minder... (of wellicht omdat ik de eerste dagen voor ons zelf wilde....??? en dan is het "nieuwe" er natuurlijk af... ;)

heb nu iig weer een hoop mensen geschrapt van de kaartjes....
    ach, scheelt iig enveloppen schrijven..... :D
    (straks eens mee beginnen)

aan de andere kant..... een hoop kaartjes sturen, en geen reactie krijgen... is helemaal niets....

14. Alita

Alita Niet meer actief

Nee dat is het nu net, ik was 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen, bijna geen vernix verkalkte placenta, ze vroegen of ik had gerookt en zeiden dat het tijd was voor haar om geboren te worden.....ik bedoel en ze liep altijd voor bij de echo`s!!
    Nu bij de groeiecho`s zagen ze ook wat verkalkingen, nu is dat wel normaal maar dat alles zet mij dat ik weer mooi op tijd ga bevallen...
    Ze loopt namelijk ook voor bij de echo`s....

Toen ik dezelfde dag aan de ctg moest van de bevalling zeiden ze al tegen ons we zien jullie vanvond weer...ik vroeg waarom, ik had al weeën?!! hahaha had niks in de gaten...ja voelde wel wat maar was dat het nu dan hahahaha

15. Seth

Seth Niet meer actief

tjeetje....
    eigenlijk was mn eerste bevalling ook wel snel.....

om 09.30 uur... had ik zoiets van... tja tis wel echt...
    verloor mn slijmprop... en had alleen maar wat flauwe buikpijn...en rugpijn met soms wel een echte wee.....

om 12.30 uur, bleek ik 4 cm te hebben.....

en om 16.08 is zoontje geboren.....

(half uurtje persen.... tja... alleen die vacuum heb... omdat ie het heuveltje niet overkon)

16. Alita

Alita Niet meer actief

pff nou seth dat poepen heb ik hier ook gedaan zelfs geplast...heb ook nog 2 keer een cathteter gekregen....alsof het allemaal al niet erg genoeg was.

Ja hier ook mensen die niks krijgen, nu geen interesse hoeft het straks ook niet hoor!!

17. Seth

Seth Niet meer actief

bij tweede had ik trouwens... al donderdag van te voren 2cm.... op controle bij vk.... en niets van gemerkt...
    dinsdag is tweede geboren...

18. Alita

Alita Niet meer actief

eigenlijk is het hier ook wel snel gegaan als je al die ellende eraf haalt...

23uur vliezen gebroken
    rond 0:00 1:00 weeën begonnen
    9:53 geboren na bijna 2 uur persen wat nu hopelijk sneller zal gaan en 2 uur pesweeën tegenhouden omdat ze niet goed lag...

19. Seth

Seth Niet meer actief

bij mn eerste ook catheter gehad....

broeder vroeg of ik nog geplast had.....
    uhhhhh nee dus..... (wist ik veel)...
    kwam me een partij uit.... :D

Tja van die liters koffie...omdat ik de nacht niet geslapen had.... :D

20. Alita

Alita Niet meer actief

ja hier dachten ze ook dat het de bevalling tegenhield.....

Deel Deze Pagina