@blinky Fijn dat je nu meer ruimte hebt maarre als de hele bank eruit is heb je dan nog wel plek om te zitten
Ik weet wel dat je dat niet in een uurtje maakt hoor... daarom zei ik ook, zal ik je een keer komen helpen ze te maken en erna helpen op te eten hahahaha....! Ik heb geen turkse mensen om mij heen die ik ken en met wie ik dat samen zou kunnen doen. Moet je eerlijk zeggen dat er in ons dorp geloof ik geen enkel turks gezin woont.... Toen ik in Veenendaal woonde, waren mijn buren Turks, erg gezellig en leuk! Dus ik wil het recept wel, en kijk wel of het me lukt... ben wel een kookster, dus nieuwe dingen uit proberen, vind ik helemaal leuk! Groetjes, Hadassa
Ohhh wat klinkt dat lief en wat herkenbaar. Hier ook hoor, als ik wakker wordt, ff erna krijg ik een paar lieve schopjes.... zooo lief en echt zooo vreselijk genieten en intieme momenten! Knuf, Hadassa
ja dat is vaak zo he, heel erg irri.... overal gebeurd vanalles, maar thuis blijft de boel liggen..... grrrrrrr hahah, heb je ook als je man in de IT zit hoor, zoals de mijne, topper in zijn vak... maar thuis mijn pc... echt ergggg gewoon!
Jouw tijd komt eraaaaan!!!! Zal wel moeten he hahaha....! In welke kleuren ga je je kamertje maken??? Ik ben erg hoor met accesoireses, alles moet bij elkaar passen qua kleuren etc. ik stoor me enorm als ik nu een bruine beer zou krijgen bv. Dat past gewoon niet in het geheel... Zo ben ik ook in huis, hoewel ik er nu wat minder mee bezig ben ivm de zwangerschap, begint het wel weer te kriebelen om weer verder te gaan aan wat is blijven liggen... nesteldrang heeft toegeslagen bij mij geloof ik....
Zo ik ben weer bij hier.... heb een heerlijke middag gehad trouwens, lekkere haojes en heerlijk gegeten met z'n allen... zo fijn! Erna met elkaar en grote vaat weggewerkt met de nodige humor erbij... en nu weer lekker thuis. Kindjes op bed, nog ff een wasje opgevouwen en wasjes opgeruimd in de kasten, ff forummen en nu dan maar ff verder snuffelen op die heerlijke babysite.... C.U.L
ow lees dat ik gelukkig niet de enige ben bij wie eht kamertje nog niet klaar is. Man is nu nog druk met de afwerking van de keuken wat neit erg wil lukken en dinsdag over een week moet ie alweer voor 2 weken weg. Wordt dus tussen week 35 en 37 van de zwangerschap dat de boel afgemaakt meot worden. Lekker op tijd. Vind eht vooral vervelend dat ik nog niks voor ukkie in de kast kan leggen.
Morgen wordt ons meisje alweer 2 jaar zeg!!! Ze is er alleen nog niet helemaal klaar voor, heb haar met 40,3 temp op bed gelegd
Alvast gefeliciteerd. Onze jongen wordt morgen 3! Balen dat ze niet fit is. Hoop voor je en voor haar dat ze morgen iets fitter is!!! Beterschap!
Handed By open mand met handvatten - IkenIk hippe babywinkel en kinderwinkel met kinderkamer accessoires en themaÕs Funkybox wit met zilveren ster - IkenIk hippe babywinkel en kinderwinkel met kinderkamer accessoires en themaÕs Dit zijn de manden die ik zocht en nergens kon vinden... en tevens linkje van de leuke luierdoekjesbox... + besteld en betaald, zal volgende week wel komen denk ik! Thxs Amigo!
Ohh, ja dat kan ik begrijpen idd. Kan hij niet eerst beginnen aan de babykamer vordat hij de keuken afmaakt?
Ach, arm kind! Ze heeft wat te verduren he de laatste tijd.... Hopelijk voelt ze zich morgen veel beter en e=heeft ze een fijne verjaardag! Alvast van harte gefeliciteerd!!! Hadassa
Het is erg rustig hier zeg... ik ga maar eens ff beneden bij mijn mannetje kijken... en op tijd naar bed.. hoewel, het is inmiddels al bijna 22.45 uur.... Tot morgen allemaal en slaap lekker vannacht! Knuf, Hadassa
komt ie.... deeg: 750 ml hand warme melk 200 ml zonnebloem olie 1 1/2 kilo bloem zout 1 pakje natte gist (deze gist verkopen ze alleen bij tokos of bij turkse / morakaanse markten, ik weet niet of ze dat in jouw dorp verkopen, ik heb het nooit met droge gist gedaan die je in de supermarkt kan kopen) vulling: 500 gram gehakt bosje peterselie 3 ui 3 tomaten 3 groene pepers 3 rode paprikas 3 eetlepels tomaten puree beetje zonnebloem olie bosje verse muntkruiden ( heb je deze niet dan kan je ook droge munt kruiden gebruiken) zout, peper, rode paprika poeder. Doe alle ingredienten voor het deeg in een grote kom ( ik gebruik een teil). De natte gist verdun je eerst in een komemtje met eenb eetje water en dat doe je er bij. Als de deeg te nat is doe je meer bloem er bij net zoalng tot het niet meer aan je handen plakt en het deeg zo soepel is als je oorlel. Dan dek je het deeg af en laat je het ongeveer 2 uur rijzen... Alle groentes voor de vulling doe je in een hakmachiene zodat het heel erg fijn wordt. Doe de hakt er bij in een kom met de rest van de ingredienten en de kruiden naar eigen smaak. Goed mengen. Van het deeg maak je kleine bolletjes zo groot als een ei, mag ook groter als je van grote pizzas houdt.. Doe wat bloem op je werkvlak en rol het bolletje plat met een deegroller. Dan wat vulling op je deeg, ligt er aan hoe groot je deeg is... zo ongeveer 1 volle eetlepel en verdeel het goed. Bak de pizza op een droge steelpan op het vuur of in een speciale pizzapan (van die electrische)... ga zo door tot dat het deeg of de vulling op is... hopelijk heb je er wat aan... heb het zo goed mogelijk uitgelegt... van het deeg kan je ook gevulde broodjes maken met turkse kaas, je doer alleen nog 200 gram suiker er door en op je werk vlak doe je geen bloem maar een beetje olie en je bakt ze in de oven op 180 graden hetelucht... succes er mee meid...
@hadass... over de familiebruiloft... volgnd weekend gaat een neef van mijn man trouwen...dat bedoelde ik met familie bruiloft... en thuis verder praten we alleen turks vrijwel weinig nederlands alleen als ik hem dingen wilt leren zoals tellen en kleuren dan leer ik het hem in 2 talen... ik was van plan om hem het alfabet te gaan leren maar dat is nog een beetje te moeilijk voor hem...