klopt dat is de reden.. hebben we pas geleerd op onze prenatale cursus ze nemen dat voor de zekerheid, want als ze de infectie vinden krijgt kleine uk dadelijk na de bevalling een prikje.. maar dat is maar in een klein aantal van de gevallen zo dat je die infectie hebt (maar in BE is het 'beter zekere voor het onzekere') dus voila
Streptokokken ofzo...... (??) heb wel eens gehoord dat vrouwen in Belgie daar standaard op onderzocht worden..... maar geen idee of bij jou, dit onderzoek nu betreft.... Al zou ik het wel denken... aangezien het iets is wat overgedragen kan worden bij de bevalling...... (hier in NL vinden ze het risico te klein, om iedereen standaard te onderzoeken)
pffff....... nog ff en jullie zijn nog eerder klaar als hier... iig alles klaar... behalve dus de deur... en de plint (aan een kant)
Netjes hoor...!! Nu even woensdag afwachten.... ennuhh zit hier met dat warme weer ook aan het water hoor... is juist wel lekker...
Hahaha nou dat zal wel meevallen hoor wanneer kwam de deur ook alweer bij je kan ik er misschien nog een wedstrijdje van maken
als het goed is woensdag/ of donderdag..... maar dan nog afwachten of het deze keer past.... en tja moet ie nog geschilderd worden....
tja wat ik begrepen heb.... is omdat het risico heel klein is.... en ook al komt er niets uit de kweek.... er toch kindjes ziek worden.... maw dat zo'n uitslag niet zoveel hoeft te zeggen..... maarja.... ze kunnen alles wel zeggen/schrijven..... ben geen arts....
Hmm inderdaad en waarom zouden ze het in Belgiƫ dan wel standaard doen de artsen hebben daar geen verstand ofzo
ben om 2 uur me bedje maar weer in gedoken... dacht gewoon even lekker liggen..... val ik weer slaap... !! nu gauw eten klaar maken grote vent en kleine vent zullen straks wel honger hebben ..
By the way vanochtend eindelijk contact gehad met mijn internist.. en moet toch echt weer aan de medicijnen.. Hij kan nu geen onderzoek laten doen maar vind het risico wel te groot om helemaal niks te doen Mag gelukkig wle met een hele lage dosering van de minst zware medicatie beginnen dus dat scheelt wel en hij gaf aan dat het in dit trimester echt helemaal geen kwaad maar kan dus dat lucht wel ene beetje op
hey liefjes... sorry heb geen puf om alles te gaan lezen .. het is zo te warm hier.. maar hoe gaat het met iedereen.?? hier gaat het wel goed alleen erg veel last van dat warme weer.. morgen ga ik bij me moeder even alle kleertjes van die kleine meid wassen kunnen ze lekker buiten drogen en kan ik gelijk wat dingen doen voor me moeder.. gelukkig is mijn schoonzusje er ook en doet ze ook veel .. donderdag komt dan eindelijk de babykamer en kan ik lekker aan de slag.. maar eerst woensdag nog even naar de verlos.. bloedprikken prik in me bil voor rhesusfactor.. en daar zie ik zo tegen op bah bah kleine meid heeft aardig lopen schoppen in me buik dat ik nu gewoon een blauwe plek heb hahaha ze is gewoon erg duidelijk aanwezig.. zoonlief ligt nu even knock out op de bank die heeft de hele dag zitten spelen bij oma in de tuin dus is helamal kapot.. vanavond maar iets later naar bed met die hitte is het toch ook geen doen voor die kleintjes.. nou ik ga even rusten nu met een glaasje cola hmmmmmmmmm tot snel dikke kus
Tja....als het moet, dan moet het....... je internist zal het niet zomaar zeggen...... en hij zou het echt niet doen als het kwaad zou kunnen.....
@ hadassa: ja hoor we hebben nog een 2 zits bank, maar die valt erg groot uit. dat was met onze 3 zits ook zo. daardoor hadden we ook serieus ruimtegebrek. dus ik ga lekker op de kleine bank en mijn man op de fauteuil. maar ik slaap overdag op het moment zoiezo niet. heb ik om de een of andere reden nu ff geen behoefte aan, maar dat zal straks wel weer meer worden.
@ mama van sepp: we hebben nu nog een 2 zits en een fauteuil en we gaan er van de week nog een extra fauteuil bijhalen. dus we hebben voor onszelf wel genoeg ruimte. dan hebben we nog 4 comfortabele eetkamer stoelen, dus voor kraam visite hebben we ook genoeg zitplaatsen. we hebben toch al afgesproken dat we niet alles tegelijk over de vloer willen hebben. dat is voor mij niet prettig, omdat ik stressgerelateerde migraine heb. dus ik moet het lekker rustig houden. is ook wel zo fijn voor mijn man en fib.
@Mamavansepp: Waarom moet je medicijnen slikken (nog niet op de hoogte denk ik...) En ben ook wel benieuwd naar jou roze kamertje! Ik krijg ook een kweek rond die tijd omdat Tygo bij de geboorte ook een bacterie had opgelopen. Hebben ze gelijk behandeld met antibiotica en hij moest in de couveuse, zielig... Maar gelukkig was het geen streptokokken. Dus nu een extra controle, vind ik niet erg.