SEPTEMBER mama's 2010 DEEL 5 YEAH!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zijvandehoek, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    @Karagoz: Oei, dat klinkt errug goed ja! Hier ook een taartenbakster! Ook met marsepein en fondant maar ook de ouderwetse appeltaart, of schuimtaart of kwarktaart of slagroomtaart of....mmmm alles wel, haha! Meestal voor anderen want anders is het niet te houden hier!
    Ben benieuwd naar de foto!

2. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Aha, ik snap het. :)

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Ik dacht al zoiets na het zien van je profielfoto :D;)

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik maakte vroeger meer gebak, meestal elke week wat... maar door de zwangerschap kost het me meer werk en ben ik echt kapot na het bakken... nu ook hoor... maak alleen geen taart met marsepein of fontant... wel de rest... en maak taarten met botercreme

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Ahhh bah, ranzig SETH... Doet me plots weer denken aan mijn droom van vannacht... (is ranzig, dus wees gewaarschuwd...!!)

Ik stond in mijn bad.... al het wat om mij heen was rood van het bloed.... ik was helemaal op van vermoeidheid en had net mijn kindje gebaard.... waar kindje was, weet ik niet....! Mannetje stond buiten gezellig te kletsen, vk was er nog niet.... en ik was in en inwit en helemaal op, stond te trillen op mijn benen.... En niemand die me hielp... Ik voelde ineens een druk ontstaan vanonderen en zag een rode sliert verschijnen, ik schreeuwde de naam van mijn man uit en perste de placenta eruit.... mannetje kwam ff later op z'n gemakje binnen, nog pratend en niet naar mij omkijkend.... ik zag de grooooote placenta op het water drijven en dacht dat ik er een stuk uit miste, en zei, ze moeten de placenta controleren of toe er wel helemaal uit was. Komt de vk binnenlopen, 2 zelfs, de ene een vrouw keek en zei, ik moet weert weg naar een andere bevalling. ADe ander een vk man, begon eerst lekker een praatje en keek niet naar me om... hij moest zijn handschoenen nog aantrekken.... en ik.... ik was op... en niemand leek het te intereseren.... Toen werd ik schijnbaar wakker...... hoe erg, een nachtmerrie...en hoe vreemd, mijn mannetje zou dat nooooooooit doen!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    jeetje wat een nachtmerrie...gelukkig was het maar een droom en weet je de werkelijkheid zelf veel beter

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ silkie: ja ik vind het nu best lastig om me aan het dieet te houden. mijn man heeft vakantie en dan ben je erg veel onderweg. dan is het heel lastig om op vaste tijden 6 keer per dag te eten en dan ook nog hetgeen je voorgeschreven krijgt met je dieet. dus dat valt toch vies tegen. maar ik doe nu wel ff heeeeel hard mijn best, want ik wil echt bij mijn vk blijven. gezond eten is ook lastiger als hij niet gaat werken. normaal kan ik altijd zelf beslissen wat we eten en nu is het al gauw wat gemakkelijks. ook weer, omdat we het de hele vakantie zo idioot druk hebben. nou ja woensdag zal ik weten waar ik aan toe ben.
    heb jij het vanavond ook zo benauwd? zomaar ineens kreeg ik geen lucht meer en dat zit hier volgens mij echt in de lucht.

@ all: even een vraagje ik zit een beetje te denken over een baarkruk. heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik ben moeeeeee... en die taart van karagoz... oohh die ruik ik hier bijna... smikkel smikkel.... Ik vind het wel leuk taarten bakken, alleen heb ik geen goede oven, alleen een combi magnetron en daarin wil dat echt niet... vet balen!

Ga zo lekker slapen!!!

Groetjes,

Hadassa

9. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    :D:D

10. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ja, botercreme gebruik ik ook, om te vullen of af te smeren.
    Ik heb 26 juni m'n laatste taart gemaakt voor deze zwangerschap, ik was het ook helemaal beu. Maar toch kriebelt het afentoe.

11. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    brrr maar goed dat het een droom was :$

12. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Heb het bij mijn vorige bevalling wel geprobeerd maar was helaas te moe dus mij is het niet gelukt wil het nu wel weer proberen :)

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik maakte vaak tiramisu...heerlijk vind ik dat.. maar er zitten rauwe eieren in en dat kan natuurlijk niet als je zwanger bent... ik heb de laatst in december gemaakt en gegeten...

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    bevallen op een baarkruk gaat mij neit lukken... heb een zwakke rug en als ik ga zitten op zo kruk dan krijg ik echt rug pijn... moet echt steun in mijn rug hebben... geef mij maar een bed...

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn taart is klaar... even snel geproeft.. op zich lekker maar een beetje te zwaar op de maag... morgen wat aan de buren geven anders moet ik alles in mijn eentje op eten...

ik ga mijn bed opzoeken... slaap lekker iedereen

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

fF SNEL NOG.... IK WILDE DAT I JE BUURVROUW WAS....!!!!:):):)

17. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    mmm, succes met uitdelen!
    Truste!

18. Seth

Seth Niet meer actief

Woon in Hoogvliet... dus kan kiezen... of via de spijkenisse brug, naar spijkenisse.... of naar Rotterdam......
    dus tja....

nouja gewoon ff thuis doen.... :)

19. Seth

Seth Niet meer actief

morgen beter dan....
    Weltruste.... en hopelijk een goede nacht... en morgen , gezond, fit en happy weer op....

20. Seth

Seth Niet meer actief

@baarkruk

Geen ervaring... me vorige keer ingelezen, omdat ik bij de eerste bevalling problemen had met mn benen omhoog houden...
    stonden ze met 4 man... mn benen omhoog te houden...
    (fijn BI)

iig.... baarkruk wordt door de vereniging van BI-patienten afgeraden...omdat de kracht zo op je bekken komt, dat het dingen door de bevalling kan verergeren.....
    dus geen optie hier...

Deel Deze Pagina