cindy ja je hebt daar ook gelijk in, ik kijk best vaak online naar aanbiedeingen..maar dan dnek ik..oh doe het van de week wel...weetje zon irritante eigenschap van mezelf...en bij die shoot toen, dahct ik...dan is er een afspraak, die ik moet nakomen..ach de shoot zelf kostte 5 euro...mss koop ik 1 foto van 28 euro
goeiemiddag. ik heb heerlijk uitgeslapen tot 9.15. ik kon er vanmorgen niet uit, dus ben lekker blijven liggen. om 9.15 werd ik gewekt door denny
zow gesprek gehad. wel goed gevoel bij haar dus komt helemaal goed. we hebben een beetje liam zijn dag doorgesproken en waar we tegen aan lopen en dat was verder allemaal wel goed. ook de dingen die we al doen zijn goed en het is met name negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen. maar dat deden we al. correcties geven prima wel zeggen waarom het niet mag en dat ik het niet wil of leuk vind en naar hem toe gaan en hem erbij weg halen. box blijft er nog wel in en de vrijheid van hem steeds een beetje verder uitbreiden en dan met name de tijd dat hij eruit is. in die tijd is het aan het begin met name belangrijk dat de aandacht volledig bij hem is. niet persee met hem spelen de hele tijd maar wel aandacht er 100% bij zodat ik optijd kan ingrijpen, corrigeren en dat ook consequent blijf doen. we krijgen nog wat info en een dvd opgestuurd van een opvoedingstechniek. en nog info over een project van een maatschappelijke onderneming die we hier hebben. die mensen komen 1x in de week of 2 weken bij je thuis om samen met ons te kijken wat voor spelletjes we met liam zouden kunnen doen om hem te stimuleren tot ontwikkelen en hun spelen ook wel eens met het kind en kunnen de ouders kijken op welke manier je je kind overal bij kan betrekken en met welke materialen. toen die mevrouw hier was kreeg hij wel even een woede aanval met heel veel huilen enzo maar ze wist er doorheen te prikken en uiteindelijk heeft hij los rondgekropen en dat ging ook heel erg goed. ze heeft een paar keer voor gedaan hoe hem te corrigeren en hij was wel onder de indruk. toen wij het deden ging het ook goed. ze vond zijn gedrag op dit moment als een doodgewone peuter van zijn leeftijd. echter zag ik zelf ook dat hij liever en rustiger was als normaal en denk dat het komt omdat ze nieuw is voor hem. toen ze eenmaal weg was begon hij te huilen en wou er achteraan. dus ook liam vond haar wel leuk. het viel haar wel op dat het een pittig jongentje is met een harde en schelle stem waardoor hij echt heel hard klinkt en doorkomt. niet opgeeft en dan erin blijft hangen. niet makkelijk af te lijden is. boos/gefrustreerd word als hij niet duidelijk kan maken wat hij wil. zich in huis snel verveeld. verder moesten we ons niet druk maken om het eten, wil je niet eten prima dan maar geen eten. volgens mij waren dit wel zo'n beetje de belangrijkste dingen in het kort. over 2 weken komt ze weer en dan gaan we kijken hoe het dan gaat en hoe nu verder. mocht het zo zijn dat het erger wordt of alles niet helpt en het lastig en problematisch blijft gaan we rond januari kijken of het verstandig is om met hem naar het CB+ te gaan. ze had het er over dat hij daar een uurtje komt spelen en dan kijkt er een pedagoog, cb arts enzovoort mee om te kijken hoe hij is.
@ cindy, een lange meid heb je ! @fafje, ik vind vaak ook de spontane foto's het mooiste, maar wij hebben in september foto's laten maken bij de plusmarkt en daar is de shoot echt super mooi geworden, zo mooi dat we niets konden laten liggen en dus 3 canvasdoeken hebben gekocht en alle foto @denise, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat je een goed gevoel hebt bij de arts/verpleegkundige, onze zoon was ook een vurige, vanaf de geboorte zei het cb al: dat word me er 1tje, hij is pittig en weet goed wat hij wil, maar nu bijna 3 jaar later is hij echt een heerlijk ventje, indd pittig ventje, maar als je weet hoe je met hem om moet gaan qua gedrag stimuleren of corrigeren is het echt heel goed te doen duidelijkheid, dat is het belangrijkste voor een kind.
@Mejojo ja is ze zo lang? @Denise fijn dat jullie zo ondersteunt worden! En wat goed dat jullie het toelaten...menig ouders dede dat niet hoor....petje af!
aaaah lief hoor! Je ze is een knapperd he !! \hahah mijn vriend zei....nou dan mag ze nu in de atracties in plopsland hahahahaha waar mannen aan denken he
haha ja dat mag met 1 meter of niet !! ach iig leuk dat hij er aan denkt dat je meisje nu mee mag in die atracties, ( maar wel samen met hem )
Hmm, had vanmorgen een bericht geplaatst en zie het nu niet terug. Gek. @Cindy: ook al een lange dame, net als die van mij. Jij dus ook zoeken naar smalle lange broeken. Soms best lastig vind ik. @Mejojo: ow erg he als je dan zo'n fotoserie ziet. Van Ivy als baby ook de hele serie gekocht. Ze waren allemaal leuk. @Denise: fijn dat het een nuttig bezoekje was. Klinkt toch best positief allemaal. En toen wist ik het niet meer. Sorry, geloof dat mnm hersens ook zuurstofgebrek hebben. Nog ff een keer mn doktersverhaal. Blijk een hele zware bronchitis te hebben. Dokter verbaasde zich er over dat ik het gered had alleen met de meiden want mn longen klonken echt heel erg slecht zei ze. Ik heb nu ventolin met een voorzetkamer gekregen en flixotide er bij en dan ook nog een kuur prednison in tabletvorm. Over een week terugkomen en als ik merk dat het niet goed gaat gelijk bellen. Die voorzetkamer ben ik blij mee. Merkte zelf al wel dat ik mn ventolin niet goed kon inhaleren omdat ik niet zo diep nu in kan ademen. Deze spuit je een pufje in en dan kan je m met een aantal keren rustig in en uitademen inhaleren. Mn moeder is nu met Ivy boodschappen doen en Aelinn slaapt dus ff rust. Ik denk dat ik mn oogjes maar even dicht doe want ben doodmoe van al dat hoesten.
ja komt omdat we het er vaker over gehad hebben plopsaland enz...maar omdat ze nog bijna nergens in mocht gingen we niet...maar nu dus wel hahahaah
@SAnn ja was al moeilijk...maar ik vondt het al vreemd dat de nieuwe kleren al te klein werden...ook at ze soms opeens veel...nou ja nu weet ik waarom hahahaha.... Broeken koop ik bij H&M en C&A ... die zijn meestal wel goed.. Nou zeg je had dus echt gewoon iets goed te pakken zeg! Volgende keer gewoon zeggen dat je langs wilt komen!! Ziek nu maar wat uit en vraag zeker hulp he meid!!
@ denise: wat fijn dat het gesprek goed is verlopen en dat jullie er een fijn gevoel bij hebben. hopelijk gaan jullie er de komende tijd ook nog veel aan hebben @ cindy: haha wat grappig dat je vriend dan gelijk aan plopsaland moet denken @ sann: ja zo'n voorzetkamer is echt een fantastische uitkomst. ik gebruik hem dagelijks hier: niet meer gebeld, want was niet meer nodig. ik kreeg vandaag een brief met een nieuwe afspraak bij haar voor volgende week donderdag. ik ben eens benieuwd
@denise, fijn zeg dat het gesprek goed ging...enook fijn dat je toch bevestiging hebt gekregen in de dignen die je dus al toepast....geeft ook rust...weet je tenminste of je het goed doet...hopelijk helpen de dingen die ze heeft geadviseerd...en kun ej mss resultaat zien, op wat langere termijn! @mejojo, ja jullei shoot was ooke hct onwijs leuk zeg! super goed gelukt, je ziet ook al die foto zitten ze er beide perfect voor...maar bij ons, vodn ik toch nie allemaal heel leuk hoe ik of man erop stond...of vodn ik net ms houding niet leuk genoeg...dus ergens wel goed haha... vind de prijzen belachelijk, het zijn alleeen maar foto's...dus geen canvas oid...en mn vader kan de foto's ook ngo vergorten op zn werk..dus prima!
goeiemorgen gister de hele middag naar een binnenspeeltuin geweest, samen met de kids en met manlief, was erg leuk ! @sann, aah jeetje zeg das ook wat, merk al je verschil met de pufjes nu ?? @ fafje, haha ja onze foto's waren echt helemaal super, vind het vooral leuk om te zien dat ze echt zoveel op elkaar lijken,voor de gein mijn profielfoto op hyves maar eens kijken, even op klikken zodat ie groter word, rond de ogen neus en mond hebben ze echt precies de zelfde lijntjes ! en ook hetzelfde kinnetje aan de ene kant jammer dat de foto's niet zo mooi waren, maargoed wel beter voor je portomonee
goeiemorgen @Blinky: ben benieuwd wat ze te zeggen heeft dan. @Fafje: jammer dat de foto's wat minder waren maar idd beter voor je portemonnee. @Mejojo: ja jullie foto's waren echt mooi geworden. @Cindy: hier ook veel broeken van h&m. C&A vind ik toch nog wat slobberig. Slim fit van hema is ook wel goed te doen, alleen taille moet je wel flink aansnoeren. Voelde me toen ik net wakker was na een goeie nachtrust heel wat maar dat valt toch wel tegen als je eenmaal weer in de benen bent. Maar goed, luisteren naar de dokter en veel rusten voor zover mogelijk met 2 kids. Het begin is er zullen we maar denken.