september mama's 2010 deel 5 !!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alita, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    geeft ze dit zelf aan??

pff liam praat nog niet dus dat soort dingen zegt hij ook niet als hij veel schreeuwt of huilt moeten wij het raden en we zijn wel druk bezig met het leren van woordjes maar hij pakt het nog niet op.

we zijn al maanden bezig met opa bijvoorbeeld en het komt niet eens in de buurt het enige wat zijn reactie is is schreeuwen.

ik weet het echt allemaal ff niet meer. maar goed zit hier alweer je janken en er moet nu toch echt maar even verder gekeken worden al is het maar om mijn gemoedsrust wat te bedaren.

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    en wat houdt dat in dan dat stevig ouderschap?

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    haha wat een gave foto:D

4. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    komen ze 1x in de zoveel tijd of als je het nodig hebt bij je thuis en vragen ze hoe alles gaat en of je ergens hulp bij nodig hebt.

dit kan voedingsadvies zijn
    maar ook opvoedkundig advies ondersteund met boekjes van een bepaalde opvoedtechniek en een dvd.
    elke keer evalueren ze de situatie opnieuw zodat je weer zelf ver kan

toen liam geboren was kregen we een vragenlijst met dingen van vroeger en problemen die er spelen enzo. aan de hand daarvan kregen we de vraag om daar aan mee te doen.
    we hebben dit toen gedaan vanwege rick zijn adhd en ass en omdat ik voor mijn zwangerschap al behoorlijk wat depressies gehad had.

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja zo kan dat voelen he, dat je dan alleen aan het klagen bent. maar zo komt het niet over hoor. het kan ook erg fijn zijn om die dingen even van je af te schrijven. dat geeft een beetje perspectief vind ik altijd

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het een beetje los te laten. Je ziet nu overal problemen doordat je je zorgen maakt, maar daardoor maak je het jezelf heel lastig en je zoontje ook want die voelt jouw spanning heel goed en zal daar weer op reageren met dwars gedrag. Maak je niet druk over die woordjes. Het ene kind pikt dit snel op en het andere kind dat. Ivy was heel laat met praten, die vond het gewoon niet interessant. Heb me ook wel s druk gemaakt daarover maar nu loopt ze als een speer alles weer in dus allemaal zorgen voor niks.

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja het was echt een klein popje he? denny was naar schatting maar 47 cm en woog 3225. en dat vond ik al zo'n iel klein popje

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Nou idd, hier kun je het lekker van je afschrijven. Meid, de meeste van mijn berichten zijn niet bepaald fleurig maar ben nog steeds niet weg gejaagd.

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja dat vind ik ook hoor. als ze dat een paar keer meemaken dat ze door gooien, met honger blijven zitten, dan hebben ze gauw genoeg door dat ze gewoon hun eten moeten opeten.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    succes morgen

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ tja je merkt toch zelf het beste wat je kindje nodig heeft meid. lijkt me wel wat zwaarder om alles zo strak te moeten regelen.
    denny eet niet goed zelfstandig. dan zit hij te klooien en gooit met zijn eten. alleen stukjes aardappel vindt hij heerlijk en daar eet hij zelf goed van. lefert is 's avonds pas om half 7 thuis en vaak pas tegen 7 uur. dat vind ik te laat voor denny om dan nog te gaan eten. dus ik geef hem vooraf zijn eten en dan aan tafel met papa nog een paar stukjes om voor de gezelligheid mee te doen. zijn maaltijd krijgt hij van mij, zodat hij wel voldoende binnen krijgt. dat lukt hem zelf nog niet. zijn fruit eet hij zelf met een vorkje. gaat erg goed en vind hij heel leuk
    brood gaat ook super. 2 boterhammen in stukjes en dan eet ie zelf. doet ie al een hele tijd. hij is echt verzot op brood.
    's morgens als hij wakker wordt en 's avonds voor het slapen gaan krijgt Denny nog borstvoeding. hij kan wel in slaap komen zonder als hij erg moe is, maar dan vraagt ie 's nachts alsnog om de borst

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

in augustus zijn wij in het nieuws geweest, onze zoon werd potentiele moordernaar genoemd omdat hij speelgoed had afgepakt van een ander jongetje, aan dit speelgoed zat touw en dit touw om de nek van het andere jongetje, ons zoontje moest per direct behandeld worden door een kinderpscholoog

13. Popkoorn

hahaha wat een schat !

14. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    pffff zow he dat is wel heel erg overdreven zeg. alles daarna verder goed afgelopen of nog een hele tijd gezeur en gedoe over gehad??

15. Popkoorn

@denise, wij laten onze kinderen zelf eten, we houden gezellig, worden niet boos als er niet gegeten word, maar niet eten is ook geen snoepjes,

een keer is niet erg, maar zodra het routine word en dus 3 4 dagen achter elkaar slecht blijft gaan... vanaf dan besluiten we dan ook dat ze overdag geen koekjes ofzo meer krijgen,

en wat betreft dat wij elkaar kennen hier, ja dat is zo, we zijn een redelijk hecht clubje geworden, maar we zijn allemaal heel open hoor, als we zeggen dat je welkom bent dan menen we dat ook ;) dus meng je er lekker in, als je iets niet snapt over iemand vraag het gewoon, en wat het klagen betreft, soms heb je van die op 1 stapelingen, zo heb ik soms dat dochterlief slecht slaapt, ook nog eens de hele dag hangerig is, schreeuwt om het minst of geringste, en dat kan zo een week of 2 aanhouden, en dan zeur ik hier ook alleen maar ;)

dus kom gerust zeuren, we zijn allemaal moeders en weten allemaal dondersgoed hoe het leven met een kind kan zijn ;) en we weten ook dat jij als moeder geniet van je kindje ;)

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    lekker dan, hier kwam vanavond om 22.00 de fanfare door het dorp. waar dat nou weer goed voor is?

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik zeg voor nu weltrusten en tot morgen
    slaap lekker allemaal

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    huh das een idiote tijd

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik ga er ook van tussen. 9 uur staat de pit verpleegkundige weer aan de deur

20. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    zow ben net klaar met lezen wat zijn 100 pagina's dan veel zeg.

had ff het topic gelezen van je zoontje zijn peuter avontuurtje op het kdv. pfff verbijstering, boosheid, droevigheid, onzekerheid. echt alles zit er wil in en het ergste van alles nog ze probeert alles om je zwart te maken. lukt haar in dit geval niet en heb het idee dat ze dat zelf ook steeds meer in de gaten krijgt en ze het alleen maar erger gemaakt heeft door overal zo defensief op in te gaan.

ze zal nu wel denken raak kinderen kwijt, inkomsten kwijt, een claim boven me hoofd voor ontslaan van personeel, rekeningen niet kunnen betalen en zo glijd ze steeds verder weg en probeert ze overal nog geld te halen. wie weet steekt ze het dan ook nog snel ik eigen zak zodat ze de toekomstige schuldeisers te slim af denkt te zijn.

kun je zien is het nu al maanden geleden en nog zit je er midden in.
    veel succes wat dat betreft nog. had ook nog ff je filmpje op sbs gezien en top gedaan. de publiciteit van de moeder met de pop was het begin van haar ondergang en met jou aflevering er achter aan was er nog een schep boven op en de mond op mond reclame deed de rest, als laatste nog even een slecht rapport van de ggd nou haar ondergang is in zich wie weet haalt ze volgens jaar nog niet eens.

Deel Deze Pagina