SEPTEMBER mama's 2010 DEEL 6 YEAH!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Karagoz, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    @ cindy: ik heb ookal gemerkt dat mijn gyn wanneer ik bij hem kom checkt of het vorige keer 'goed was' dan denk ik eeehh en daar zit soms 8 weken tussen.. nu ik vraag me af: stel het was niet goed, zou dan 1 of ander secretaressje het niet hebben doorgegeven bij het ingeven van ons elektronisch dossier ofzo.. maarja dat zijn eigenlijk dingen waar we niet ZOUDEN moeten over nadenken, toch?

achja dokters, soms is het om al je vertrouwen in te verliezen..

wat de ruggeprik betreft.. ik hou het voor het absolute noodgeval.. ik ben echt waar meer angstig voor de prik zelf en de blaassonde (die erna eventueel moet gestoken worden) dan voor de weeen.. maar dat zeg ik NU ;)

ik las/hoor ook verhalen over epidurale ruggeprik die verkeerd gezet is en (zoals bij Seth) maar half zijn werk doet of helemaal niets.. dan vind ik het eigenlijk zonde van de prik.. dus ik wacht af en hou het dus in men achterhoofd als 'in case of an emergency'

ik ga niet zoals sommige vriendinnen van me gelijk in het ziekenhuis binnenkomen en een ruggeprik vragen.. ik wil weten hoe ver ik kan gaan zelf zeg maar

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    So de jeu.. Ben weer ff door tig pagina's heen gebladerd.. Heb het allemaal gelezen, helaas teveel om op iedereen te reageren..

@Controle: hier alles goed.. Kleintje blijft aan kleine kant maar de conditie daarintegen is super, en dat is dus alleen maar goed..

@Meiden die er doorheen zitten: Kom op meiden, nog even doorbijten.. We zijn er bijna, nog heel even en we hebben onze kleintjes in onze handen.. Dikke knuffel voor jullie allemaal!

@MamaVanSepp: Heb je pb'tje gelezen, reageer er later even uitgebreid op, ga eerst zo eens wat eten..

@Cindy: Hier ook de vraag voor het THREAT onderzoek, heb me ook vriendelijk bedankt.. Ik ga mijn lot toch niet van een envelop laten afhangen.. Heb gezegd, omdat ik niet weet wat me te wachten staat kwa pijn, ik er deze keer niet aan meedoe, wellicht de volgende zwangerschap wel.. Ik had vandaag ook weer die 'leuke' gyn, hij was redelijk geheumeurd bij ons en er kon zelfs een grapje van af.. Geen idee of ik wel of niet een ruggenprik wil, ik wil het eerst een meemaken hoe erg die pijn is, pijnstilling kan ik dan altijd nog krijgen.. Bij welke moet je volgende week en wanneer? Ik moet donderdag en maandag weer..

@Blinky: Fijn dat je moeder thuis is.. Hopelijk is ze gauw weer de oude!

@Werkeloze man: Jemig wat balen zeg, wel fijn dat er wellicht 'kansen' klaar liggen voor hem.. Succes ermee!

@Elif: Ik heb ook de angelsound, en ook met deze moest ik heel hard en diep drukken eer dat ik wat hoorde.. Niet gelijk in paniek raken, kan zo maar zijn dat kleintje zich ergens schuil houdt he!

Tot zover voor nu.. Als ik iemand vergeten ben, sorry, niet bewust..

Vriendlief is vandaag na zh geweest voor de foto en bloed te prikken, over 4 dagen bellen.. Maar weet toch al zo goed als zeker dat er niets gevonden gaat worden.. Hij is namelijk is bijna helemaal van binnen en buiten onderzocht geworden, het blijft gewoon een mystery.. Hij heeft net voor het eerst moeten overgeven, dus dat betekend dat ie met zijn pijn aan top zit, Nog 2 dagen kotsen en dan wordt het weer minder..

Zo ik ga me eens wat te eten in elkaar gooien.. Misschien wel pannekoeken ofzo, heb ik al lang niet meer gehad..

Kom straks weer bijlezen!

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hee meis,

Ik heb net als jij bij de eerste een horror bevalling gehad en ik heb het zonder ruggenprik gedaan! Ik vond ook totaal niet dat ik hem nodig had.

Ik ga het nu zeker weer zonder proberen :D

4. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    @Ruggeprik, was eerst wel erg overtuigd dat ik een ruggeprik wilde, maar begin nu steeds meer te twijfelen, wil wel een pijnstiller maar dan iets lichter....denk dat ik een ruggeprik ook voor uiterste noodgeval laat.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Amigo dank je wel voor de geruststelling!
    Hij gaat echt terug hoor, want lees ook te veel klachten en ik me maar druk maken.

En de kleine wat hier schopt en daarmee zegt: Mama stoppen nu!

:D

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Mijn oma die heeft ook een hele tijd last gehad van haar darmen. Niet goed voelen en ook spugen.
    Heel veel onderzoek gehad en telkens wist men niet, wat het nu moest zijn. Later bleek zij een verkleving in haar darmen te hebben.
    Haar poep kon zich dus heel moeilijk een weg naar buiten vinden.
    Op een gegeven moment .. ja ja heel erg ... moest het toch naar buiten en zocht de weg terug zeg maar.
    Mijn moeder vond het spuug van mijn oma op een gegeven moment (maanden later he) ruiken naar poep.

Een andere arts hier dus achter gekomen en toen is zij geopereerd aan haar verkleving. Daarna knapte zij heel snel op.
    Heeft zij heeeeeeeeeeeeeeeeeeel verschrikkelijk lang mee rond gelopen. Was zij toen maar eerder geopereerd.

Beetje jach verhaal misschien (mijn oma is een echte echte dame van nu 91 dan), maar ik moest wel meteen aan haar verhaal denken, als ik die van jou lees Amigo.

Sterkte ermee :)

7. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Bloeddruk was bij mij van de week ook 85/140 was volgens de gyn niets mis mee. Ook ik merk hoe verder de zwangerschap vordert, dat de bloeddruk onder- én bovendruk hoger is.
    Hoeft geen zorgen te maken hoor Cindy.

De meiden die er doorheen zitten, goh heb met jullie te doen hoor.
    Inderdaad nog even, dan hebben we allen ons kindje in ons armen, dus nog even doorzetten.

Ben zoooooo blij dat ik al die klachten die ik toen met Mees had NIET of in veel mindere maten heb. Echt fijn.
    Hoop wel dat ik niet straks een zware bevalling krijg, nadat ik het vrij 'makkelijk' heb gehad..... :)

8. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier weer geweldig nieuws, ze hebben vandaag allebei aan de borst gedronken! :D Lactatiekundige van het ziekenhuis was erbij en zei jullie zijn echt natuurtalenten! Het aanleggen lukte me vrij snel en ze hebben beide best een hoop gedronken. Best knap van ze want ze hebben al die tijd de borstvoeding uit flesjes gedronken, scheelt mij overdag ook weer een paar keer kolven. Wilde wel even zeggen dat ik het geweldig mooi vindt om te zien zo'n kleintje aan de borst. Nu thuis nog even oefenen om ze beide tegelijk aan te leggen maar ben nu al blij dat het zo al lukt, het had ook gekund dat ze niet meer aan de borst wilden drinken

Zoals het er nu uitziet mogen ze woensdag of donderdag naar huis, ze willen het nog even aankijken hoe het gaat met de voedingen zo. Elize woog vanmorgen 2114 gram en Naomi 2010 gram!

Sorry meiden, ik kan jullie echt niet bijbenen dus breng hier af en toe het nieuws en ik hoop als ze straks thuis zijn wat meer tijd heb.....

9. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Thanks zij, ik zal het bij een volgend bezoek aan de dokter eens aankaarten.. Ze hebben laatst met een slang van achter zijn darmen helemaal nagekeken, meen ook op verklevingen, maar ik zal het onthouden.. Het is ook niet gezegd dat hij last van darmen heeft, hij grijpt de hele tijd na zijn buik, vandaar dat we dat denken.. Maar over dat stinken.. Als er weer een aanval zit aan te komen, dan heeft hij wel een hele rare en vieze geur om zich heen hangen, en dit is geen kots/poep geur.. Maar een beetje verrot, weet het niet beter uit te leggen.. Ook dit al aangekaart bij de dokter, maar helaas kon ze er niet verder mee..

Sorry ladies, voor dit smakelijk verhaal rond etenstijd.. Hoop dat niemand met een bord achter de computer zit..

10. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Wauw wat een super goed nieuws Jane! Jij hebt echt 2 ijzer sterkte meiden, wat ontzettend goed dat de borstvoeding zo goed gaat.. Hopelijk blijft dat zo doorgaan, enne lekker de meiden deze week al thuis.. SUPER.. Jullie zullen wel blij zijn he, gezinnetje compleet:D..

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ wicjuh: succes vanavond.

@ amigo: wat rot dat je vriend weer zo ziek is. hopelijk kunnen ze jullie helpen in het zh.

@ sethL: gefeliciteerd met je 38 weken!!!

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@all, pff jeetje weer wat pagina's erbij, ik lees het nu even niet bij, druk druk druk hier,

even gauw zeggen dat de huisarts me doorgestuurd heeft naar de kno-arts, hij wist zelf ook niet hoe en wat :p en daar kan ik 8 sept terrecht, en dan weet ik dus hoe en wat.

@jane, ik las net op hyves dat je meiden beide een volledige borstvoeding hebben gedronken aan de borst !!!!
    wauw meid wat goed !! je mag echt super trots zijn op je sterke meisjes

13. Alita

Alita Niet meer actief

Nee als het hier niet goed is bellen ze je op, maar dan moeten ze wel weten dat je uberhaupt iets inlevert;)
    Ja hier zei de gyn over dat onderzoek, dat gaat omdat in belgie en amerika bijna standaard ee ruggeprik wodt gegeven en hier niet...nu gaan ze uitzoeken of het mischien toch niet "beter" is met ruggeprik te bevallen..

Ik wil ook gewoon zonder pijnstilling, ook geen morfine-injectie dat vindt ik helemaal niks, daar wordt jij en je kindje suf van en dan kan je kindje last hebben na de bevalling..
    Pijnpompje is blijkbaar nog niet veel onderzoek naar gedaan en dat vindt ik dan ook niks....

@Zij maar met mijn geschiedenis dus wel meid....eigenlijk vindt ik het raar dat jouw`n gyn zegt dat een bloeddruk van 85 niks is;)

@Wendy ja precies is ook zo de eerste keer hebben we ook zonder gedaan...
    Alleen was ik me aan het afvragen waarom zouden we pijn moeten lijden he...is ook echt weer iets voor nederland...

Hier heb ik weer veel harde buiken.....en de baby lag al vast in het bekken...zou het iets te zeggen hebben...:p

@Amigo ja ik vindt het geen leuke gyn hoor.... ik ga nu weer naar mijn eigen zeg maar....
    Stagaire mocht aan mijn buik voelen, was de eerste keer hij bleef er helemaal niet bij ofzo....ze vondt het eweldig dat er een baby inzat enz...beetje aan het kletsen..kregen we commentaar van de andere kant dat we moesten komen;)

14. Alita

Alita Niet meer actief

super:D
    Mooi is het he bv geven:)

15. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

16. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    idd is het mooi om bv te geven, ik hoop ook echt dat alles voorspoedig blijft gaan. Dacht wel dat het heel speciaal moet zijn maar als je het meemaakt is het echt super, schept toch echt een band.

Amigo we zijn ook echt wel blij dat het eind in zicht is, eindelijk thuis genieten straks

17. Alita

Alita Niet meer actief

kampschoer een superlieve man! Heel direct maar erg nuchter en geïnteresseerd....:D

Ja vandaag lachte hij ook wat meer hahahahaha....nee ik vindt m niks!!;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

zeker waarom niet...het zal even pittig zijn maar absoluut de moeite waard meid!! En alle beetjes zijn meegenomen! Vindt het super dat jij je die moeite neemt hoor meid:D

Nog even en dan kunnen jullie voor de echie beginnen te genieten:D

19. Alita

Alita Niet meer actief

zo meiden ben weg...

Fijne avond...
    En ja daar kom ik weer...

VOOR WIE GAAT BEVALLEN HEEL VEEL SUCCES!!!

20. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Jane wat ontzettend fijn voor jullie, hoe goed het gaat met de meiden én het geven van de borst.
    Lekker dat jullie binnenkort bij elkaar zijn en wel thuis.
    Hun nieuwe thuis, fantastisch.

Enjoy ;)

Deel Deze Pagina