als weer dan ook nog een beetje wil..... heb dan geen rotsblokken maar wel een misvormde teen(staat nog steeds niet goed) meja schoenen krijg ik dus niet aan... niet erg fijn met die regen..
jeetje zo lang niets mogen eten en drinken... aan de ene kant wel begrijpelijk want je moet het zien als een operatie en je kan behoorlijk misselijk worden als je gaat eten van te voren, maar ik denk dan weer stel dat je een spoed ks krijgt dan heb je wel van te voren iets gegeten...beetje dubbel... hopelijk kan je het wat vervroegt krijgen...
wendy fijn dat de overslag weg is.... jeuj... Auto kan straks worden opgehaald, alleen 1700eurries armer (WTF:x) straks laatste keer zwemmen met zuslief, even mamatijd voor mezelf, even geen verbouwing, manlief of kind om me heen... Trouwens net geslaagd voor kado kleine muis(voor als ze 2 wordt) een v-tech baby smile(een baby xbox ) kijk vaak bij de gratis en aanbiedingen hier op het forum, en daardoor ook al leuke dingen op de kop kunnen tikken
tja...autos zijn niet goedkoop als je een goeie wilt hebben... fijn dat je wat hebt kunnen kopen voor je dochter
@ Hadassa; wat lief, dat vingertje.... Wat betreft een speentje, ik zou het wel doen. Was ook niet zo'n voorstander van speentjes, maar als je verwacht dat je kindje naar de kinderafdeling moet zou ik het wel doen (om de zuigebehoefte te kunnen stillen, zonder mammaborst). Silbeeb is ook verzot op haar speentje. Op de neo zeiden ze dat de meeste kindjes de difrax -2/+2 het lekkerst vonden (en dan het 'bolletje', niet de dental). Zou er wel 2 kopen dan, want je moet ze elke dag wisselen/uitkoken. @ buik missen; klinkt allemaal wel leuk, maar bij mij steekt het toch wel als ik een hoogzwangere buik zie. Mis vooral al die bewegingen. Was de eerstedagen verbaasd dat je dus normaal echt helemaal niets voelt in je buik. Natuurlijk heb ik wel veeeeeeel meer lucht, echt vanaf het moment dat ze haar uit mn buik trokken kon ik weer ademhalen. Maarre - draaien in bed? wil echt nog niet met dat keizersnede litteken - lekker slapen? nee hoor, veel te veel zorgen over die kleine - minder vaak plassen? ben vanochtend wel 100x geweest (dankzij die plastabletten) @cindy; vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Vorige keer had je toch zwangerschapsvergiftiging? Vanaf wanneer kreeg je toen klachten? Is de kans groot dat je dat weer krijgt? @Patricia; ja, dit is zeker onze eerste en laatste zwangerschap. Maar we wisten van te voren dat het grote risico's met zich mee zou brengen. En ben ontzettend blij dat we die risico's genomen hebben. De kinderarts zei echter wl dat het heel spannend is geweest en we 'russische roulette" hebben gespeeld met mijn leven en dat van silbeeb. Lijkt me dus niet voor herhaling vatbaar @ eten; al mij 'rare' eetgewoontes zijn in een klap weg na de brvalling. Deed tijdens de zwangerschap echt een moord voor ijs. We maakten al steeds het grapje dat silbeeb haar gewicht te danken had aan al mijn mini-magnums. Sinds de bevalling geen ijs meer gehad.... @ meiden met controles; fijn dat alles goed was @ Wendy; heerlijk dat het hartje nu wel goed klopte. Ben je nu weer wat gerustgesteld? @Seth; belinstructies. Ik dacht ook dat je moest gaan liggen bij gebroken vliezen als het kindje nog niet ingedaald was. Heb altijd geleerd dat anders de navelstreng uit kan zakken en die kan dan vervolges klem komen te zitten tussen jou bekken en het hoofdje van de baby als die vervolgens wel indaald. Ben vast mensen vergeten.... sorry... Silbeeb gaat super vandaag. Ze was lekker wakker en heeft me vanochtend een hele tijd aangekeken en lieve kleine geluidjes gemaakt. Ze krijgt nu een ander soort voeding, wat dikker, lijkt een beetje op dat johannesbroodpitmeel. Hoop dat dat de oplossing is.
@ vosje: dat is niet leuk meid! dan ben je al een ganse dag 'aan het wachten' en nuchter en laten ze je nog tot een stuk in de namiddag in spanning.. hopelijk kan je een regeling treffen bij de gyn! ik moet trouwens diezelfde dag (26/8 ) om 15u aan de monitor om te kijken hoe beeb het doet door die bloeddruk.. wie weet zijn we samen aan de beurt, je weet nooit dat ze me inleiden
Fijn dat het goed gaat met Silbeeb, hoop dat dit idd DE oplossing is tegen het spugen van jullie meisje.... hoe is het verder met de verschoontechnieken???
Goedenavond dames! Jeetje wat is er weer veel geschreven! Wel alles gelezen maar niet alles onthouden... sorry alvast! @Seth: Ja, leuk om te zien hoe ze die technieken omschrijven, weet het nog wel van de vorige keer. Toen had ik verder ook geen instructies ofzo maar op aangeven van de VK weeen weggepuft. @Cindy: Je bent er waarschijnlijk alweer overheen maar ik heb dat ook weleens, reageer je op iedereen en vervolgens "vergeten" ze je, niet opzettelijk natuurlijk. Maar net als bij vriendlief zitten de hormonen dan even dwars, haha. Oftewel, we voelen ons gewoon op ons gemak bij elkaar, en we dus alles tegen elkaar kunnen zeggen hier. @Slippers: Hier al sinds mei alleen maar slippers! Heb tijdens het werk nog van die ballerina's aangehad maar buiten dat nog geen dichte schoen aangehad. @Eten: Kan soms alles wat los en vast zit eten. Na zoet, hartig en na zout weer zuur. @Geboortekaartje: Ik heb vandaag ook een proefdruk binnen gekregen, op het orginele papier, en hij is helemaal leuk! Wij geven een kraamborrel, en doen er zelf nog zo'n visitekaartje in met de tekst daarvoor op. Nog 2 leuke dingen meegemaakt vandaag: -Ik krijg morgen visite en had wat gebak gehaald bij de hema (geen zin meer om zelf te bakken, haha). Was ik met Tygo in een andere winkel en er hingen wat tassen aan de buggy. Loopt er een mevrouw zo tegen die buggy aan, en die valt zo naar achteren. Dus zij natuurlijk de verontschuldigingen aanbieden, verder niets aan de hand, ook niet met Tygo gelukkig. Loop ik verder, zie ik dat die doos van dat gebak gescheurd is. Shit, balen, effe terug naar de hema voor een nieuwe doos. Dus ik vraag aan dat vrouwtje of ik misschien een nieuwe doos mag omdat hij gevallen en gescheurd is. Dus zij zet het gebak over in een nieuwe doos, vervangt 1 bossche bol voor een nieuwe omdat ie plat was en de andere bossche bol opnieuw een toef slagroom erop omdat die eraf was. Gratis en voor niks! Wat een goed service! -Sta bij de kassa bij hema (alweer haha) met een pakje voor de baby en nog een paar andere spulletjes. Ik had van een collega een cadeaubon opgestuurd gekregen in een schattig tasje met nog een rompertje erbij en bonkies voor tygo. Dus ik geef die cadeaubon en verwacht dat ik moet bijbetalen. Zegt dat vrouwtje: Neem de cadeaubon maar weer mee want er staat nu nog 14,32 op. Had ze gewoon 25 euro op die kaart gezet! Die had ik dus echt niet verwacht! Heb haar ook gelijk gebeld en gezegd dat ze gek was maar dat ik het wel ontzettend lief vond en nu nog een keer kan gaan shoppen voor die baby.
Afspraken: 18-08 11.40u; Hadassa, groeiecho 18-08 ??.??u; Lola, HA bloeddruk check 19-08 10.10u; Jinne, bezoek vk 19-08 10.30u; Amigo, ctg 19-08 11.20u; Dimple, controle vk 19-08 11.20u; Karagoz, controle vk 19-08 11.20u; Sann, controle vk + echo vruchtwater hoeveelheid check 19-08 11.50u; Amigo, contole gyn 20-08 11.00u; Vosje, gyn (indien ks verzet is) 20-08 12.30u; Hadassa, controle gyn en echo 20-08 15.30u; Zijvandehoek, controle gyn en groei echo 'echoscopiste'?? 23-08 10.00u; Amigo, ctg en controle gyn 23-08 10.30u; Ktje, controle 23-08 12.00u; Patriciak, liggings echo en controle vk 23-08 14.00u; Cyndy, controle gyn 23-08 14.20u; Daantje 85 controle vk 23-08 19.10u; Wicjuh, controle vk 25-08 09.20u; Mama van Sepp, controle vk 26-08 ??.??u; Vosje, ks staat gepland! Tijd ca 13.00u 26-08 10.30u; Amigo, ctg, controle gyn 26-08 15.oou; Lola, monitor, controle gyn 27-08 10.05u; N4th4li3, controle gyn 30-08 10.00u; Amigo, ctg, controle gyn 02-09 10.00u; Amigo, ctg, controle gyn Uitgerekende data: 26-08-10/31-08-10: Vosje2000 (25) - 2e kindje - bv - zkh 01-09-10: Pisum (29) - 2e kindje - bv - zkh 01-09-10: Dimple (38 )- 2e kidje - fv - zkh 02-09-10: Hitchke (25) - 1e kindje - bv- zkh 02-09-10: Ktje (30) - 2e kindje - bv - zkh 03-09-10: N4th4li3 (29) - 2e kindje - bv - zkh 04-09-10: Amigo (24) - 1e kindje - fv - zkh 06-09-10: Seth (30) - 3e kindje - bv - thuis 10-09-10: Wicjuh (35) - 2e kidje - bv - zkh 12-09-10: Karagoz (26) - 2e kindje - bv - zkh 12-09-10: Lola82 (27) - 1e kindje - zkh 15-09-10: Sann (37) - 2e kindje - bv - thuis 15-09-10: Robinabel (..) - 2e kindje 15-09-10: Jinne (28 ) - 1e kindje - bv/fv- thuis 16-09-10: Cindy (26) - 2e kindje - bv - zkh 16-09-10: Wendy1983 (26) - 2e kindje - bv - zkh 16-09-10: Alien - 2e kindje - fv - zkh 17-09-10: Daantje85 (24) - 2e kindje- bv- thuis 18-09-10: Zijvandehoek (38 ) - 2e kindje - bv/fv - zkh 18-09-10: Mannie (32) - 2e kindje (1e kindje * 38 wk) bv/fv - zkh 20-09-10: Sabbe (29) - 5e kindje - fv - zkh poliklinisch??? 23-09-10: Amle (26) - 2e kindje - bv/fv - thuis/zkh 23-09-10: Teddybeer86 (24) - 1e kindje - bv - zkh 25-09-10: Blinky (28 ) - 1e kindje - bv - zkh 28-09-10: Patriciak (27) - 2de kindje - bv/fv? - zkh 29-09-10: MamavanSepp (29) - 2e kindje - fv/bv? - zkh 02-10-10: Hadassa (32) - 2e kindje - bv - zhs Hadasa en Lola succes bij de controles Ktje, je afspraak staat erbij, niet of het de controle gyn of vk betreft, want dat heb je niet doorgegeven. Sann, ik heb je afspraak er nog even bij kunnen plakken Bevallen: Mejojo - Secret - 8 augustus - 17.39u - 2870gr Jane - Elize - 3 augustus - 20.08u en Naomi 20.13u Silkie - Ylja - 29 juli - 12.13u - 2100gr - 43cm Miranke - Sanne - 9 juni - 990gr - 37cm Vlindertjes: Trishka -Eliza* - 16 april - om 14.48 uur - 85 gr - 14 cm - 17wkn, 1d *Voor altijd in onze gedachte!*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Prulleke - Luuk* 25 april - 200 gr - 22 cm *Helaas is Luuk* een mooie vlinder Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ geworden.
Zit aardig uitgeblust op de bank. Druk dagje gehad zeg. Vanmorgen vroeg al het aanrecht leeg geruimd omdat ze nog wat foutjes aan de keuken kwamen herstellen, daarna weer alles terug gezet, met Ivy gedouched, 's middags de kamer opgeruimd en beneden grondig gestofzuigd en de bank haarvrij gemaakt en daarna nog iedere keer achter een losgeslagen dochter aan die oa mn schone wasgoed greep en er mee naar buiten rende en eht dan op de grond gooide. Toen ent nog de strijd van het tanden poetsen en dat was mn laatste beetje energie zeg. Ik is op!
Ik zeg lekker blijven zitten! Ga zo die kleine man op bed gooien en plof ook in de bank. Zag dat er een paar goeie films kwamen vanavond.
@ cindy, zoonlief word deze week indd vaak wakker in de nacht, durf niet te zeggen of het een fase is of niet het is pas sinds onze dochter thuis is, word ook rond haar voedingstijden wakker, Denk dat hij een beetje moet wennen aan haar en haar horen huilen in de nacht. Fijn hé die nee fase zoonlief is hier 1,5 maar die heeft het nu al en hij zegt ja maar doet nee, en hij zegt nee maar doet ja Aaah wat lief dat ze zingt voor de baby !! @wendy, ontzettend fijn meid !! stelt weer gerust !! @vosje, hé nee dat lijkt me ook niet wat vanaf sochtends niet eten en dan smiddags pas de ks krijgen . Hopelijk krijg je het verzet. @silkie, snap dat jij je buik best zult missen . Je bent ook bijna 9 weken tevroeg bevallen !! dat zijn behoorlijk wat weken dat je gemist hebt, gelukkig doet ylja het goed !! @natalie, dat is indd goede service van de hema !! en wat lief van je collega !! @hadassa, aaah lief van je vent !!! heerlijk hé dat ze daar zo ontroerd van kunnen zijn @all, zoonlief ligt lekker in bed te slapen, dochterlief ligt bij papa op schoot, ze krijgt om 22.00 haar flesje en dan gaan we lekker allemaal naar bed, hopelijk een rustig nachtje.
Jesse had dat ook heel vaak. Ons meisje nu heeft het een stuk minder. Jesse heeft het overigens nu nog heel vaak.