Zwangerschap en middenrifsbreuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Belle1981, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een middenrifsbreuk waarvoor ik 40 tot 80 mg. omeprazole voor slik dagelijks, ligt aan de pijn die ik heb. Zonder deze pillen lig ik 's nachts wakker, vresleijk te zweten, misselijk, krampen tussen mijn maag en navel, echt niet te houden, doodziek word ik. Met omeprazole is het bijna opgelost, mits ik geen doses vergeet.

Aangezien we misschien t.z.t een 3e kindje willen, heb ik ws. ene probleem: in principe mag je geen omeprazole slikken tijdens het zwanger zijn. Maar dat is in mijn geval onmogelijk, ik word echt doodziek. Nexium wordt nog meer afgeraden, ik heb ook al ranitidine geprobeerd maar dat helpt voor geen meter, binnen 2 dagen kreeg ik weer ondraagbare aanvallen.

Heeft er iemand van jullie omeprazole gebruikt in jullie zwangerschap? Ik weet wel helemaal zeker dat ik niet zwanger meer wordt als dit onmogelijk blijkt (ik ga het t.z.t navragen uiteraard) want de pijn is niet vol te houden, niet eens 1 nacht, laat staan 9 maanden ;)

Ik vroeg me gewoon af of mensen hier ervaring mee hebben, in zwangerschap en tijdens de bv.

Groetjes, Belle

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

3. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Misschien een tip, lees dit toest alleen even de eerste 3 letters in om omeprazol te zoeken, want het mag wel

Farmacotherapeutisch Kompas

Ik hoop dat je er iets aan hebt...

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Huh geen omeprazol tijdens de zwangerschap? Ik lees bijna niet anders dan dat zwangere vrouwen dit voorgeschreven krijgen. Ik gebruik het zelf ook al 3 weken en wat een verademing.

Deel Deze Pagina