September mama's 2011 !! DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lydia1986, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Balen Juffie dat je veel niet kunt verdragen!

Leuk dat kaartje Rosa..

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36

WAS het in nederland maar meer standaard. Het lijkt wel of je soms met de nek wordt aangekeken als je vertelt dat je pijnbestrijding wilt of gehad hebt. Als het meer geaccepteerd zou zijn, zouden mensen zich ook niet zo rot voelen wanneer er geen andere optie is.
    Ik heb het er heel moeilijk mee gehad dat ik een ruggenprik MOEST. Ik had geen keuze, anders werd het waarschijnlijk een keizersnede. Maar omdat iedereen er zo krampachtig over doet en doet alsof het een schande is wanneer je met pijnbestrijding bevalt, voelde ik me zwak.
    Vroeger werden er tanden getrokken zonder verdoving. Wie doet dat nu nog? Ik heb respect voor vrouwen die bevallen zonder pijnbestrijding. Maar ik heb net zo veel respect voor vrouwen die bevallen met pijnbestrijding.

Niets tegen jou hoor meis, maar ik moest even reageren :D hihihi

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ mik
    Nou, ik zit er mee het ziekenhuis waar k nu onder controle loop, heeft alleen een ruggeprik.. Die wil ik dus niet!!
    MAar ik wil wel andere pijnbestrijding en die heben ze niet, kortom dan maar in een ander ziekenhuis bevallen?

Ik vind het fijn dat je het kunt gebruiken, als het niet nodig is, zou ik het zeker niet doen.
    Maar vorige keer kreeg ik een enorme weeenstorm door de meds. dus ja, ik trok het niet meer! hihi ;)

Zoooo had ineens wel last van poetsdrang, heb de deurpost effe staan schrobben, die had wat vieze vlekken.. De wasbak is schoon, de spiegel, de ramen en de tussendeur, was staat aan, was hangt te drogen..

Mn kleintje slaapt nog, nouja die is een beetje ondeugend ;) Ik legde hem om half 11 erin en kwart over 11 hoorde ik hem nog brabbelen tegen zn beren ;) Kortom die ging pas half 12 slapen hihi..
    Vanavond ga ik lekker koken, noodles met wokgroenten en kipreepjes gefrituurd in de wok met een krokant laagje..
    komt uit Ikea kookboek.. Niet dat ik de kip kan eten, maar manlief vindt het zo lekker..

Moet voor Christian ff potje halen, die eet dat echt niet hihi..

4. juffie2008

@ Jolan
    idd deed een zkh maar niet zo moielijk, als een vrouw aangeeft dat ze wat wil hebben dan moet je ze eerst overtuigen ofzo..
    En dan kan je nog een uur wachten tot je wat krijgt. poehee opschieten en rap ook.. Dat zei ik vorige keer haha!

5. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    ik snap ook niet zo goed waarom er zo'n taboe heerst op pijnbestrijding... dit word mijn eerste bevalling dus ik weet natuurlijk ook nog niet waarover ik praat maar ik ga me wel inlezen over pijnbestrijding. Wat zijn jullie ervaringen dan met pijnbestrijding? Waarom zou je het wel/niet doen?

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    idd, ik had het 'geluk' dat de gyn zelf zei dat ik er 1 kreeg. Maar de anestesist was net naar huis dus moest 1,5 uur wachten eer ik hem kreeg.....

7. juffie2008

Ik heb het wel gedaan bijd e geboorte van Christian omdat ik de weeenstorm niet meer aankon, ik verkrampte bij elke week waardoor ik eigenlijk de geboorte tegenwerkte.

Ik had een pompje met een soort morfineachtig erin, zalig!
    Bij elke wee drukte ik een paar keer, kreeg een shotje zo nu en dan, en voila.. Ontzettend stonymelony was ik na de geboorte, maar tsja, het was me wel binnen 6 uurtjes gelukt :D

Ruggeprik ben ik doodsbang voor, zal ik nooit voor kiezen dan maar enorm pijn lijden.. OF onder algehele narcose, maar ruggeprik no way!

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ik zat al 18 uur op 3 cm ontsluiting en had een weeënstorm van hier tot tokio (stomme wee opwekkers!!!) Vanaf dat de ruggenprik werkte ging het heel snel. Ik kon weer even op adem komen en binnen 4 uur had ik volledige ontsluiting. Ik had het anders niet gered.
    En met een ruggenprik is niet alle pijn weg!!! Dat dacht ik altijd, maar je voelt echt nog wel weeën. Plus, de ruggenprik moet uitgewerkt zijn zodra je moet persen, dus dat voel je allemaal. Maar dat vond ik het minst erge van heel de bev alling. Heerlijk datje eindelijk wat kon doen met die weeën.

9. juffie2008

week is natuurlijk wee

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hahahaha dat vond ik ook altijd van een ruggeprik. Maar op dat moment interesseerde het me echt niet meer en dacht ik alleen maar:ZET DAT DING!!!!

11. juffie2008

@ Jolan
    Heel herkenbaar hoor meid!! Idd weeopwekkers jakkie!!
    Maja aan de andere kant ben je er snel vanaf ;)

Ik ga mn kleine uit bed halen en eten en boodschappen doen, tot later meiden!

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    snel?!?! nou ik hoop er deze keer sneller over te doen.
    Het duurde 24 uur :(

13. juffie2008

@ Jolan
    Nou ik ben een paar keer geopereerd aan mijn been en op de OK heb ik nog ruzie liggen maken met de anestist die toch een ruggeprik wilde zetten.. Ik zei dan ga ik toch lekker naar huis ;) Ja daag!! Dus algehele narcose... Nee ik ben echt doods en doodsbang ervoor.. Net als voor hechtingen ook een drama!! Heel bang ben ik daarvoor..

14. juffie2008

Ohhh ik dacht dat je 4 uur schreef, aha toen de ruggeprik stond ;)
    24 UUR IS wel ergggggggg lang! Jeetje!!

15. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik ben ook bang voor een ruggeprik!
    Kreeg bij Yara weeenopwekkers en dat ging zo snel dat ik stiekem op de wc heb zitten persen! toen ik aangaf dat ze kwam geloofden ze me niet.. hebben we zelf de doc gebeld.. die hebben daar flink op hun !#@$ gehad.. moest namelijk nog 3 keer persen en toen was ze er!

Ik vind dat iedereen zou moeten/mogen kiezen!!

16. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid

Is een schildersdoek van 30*30 cm wat me moeder gemaakt heeft omdat ze dacht dat het een kleindochter zou worden, maar helaas het wordt een kleinzoon waar ze overigens net zo trots op is hoor!!!

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Haaai

Heb wel moeite het hier bij te houden hoor, aangezien ik alles
    netjes terug lees en in meerdere topics meeklets haha. Moet nu 33 pagina's terug lezen;)

HUISJE
    We hebben gekeken en het viel in eerste instantie best wel tegen. Maar ja, het hele huis stond ook vol troep, dus misschien krijg je dan ook niet een heel goed beeld. Uiteindelijk kregen we van de huidige bewoonster te horen dat er wel gerenoveerd gaat worden, dus dat hopen we ook! Denk het wel. Als alles goed is dan gaan we volgende week de huurovereenkomst tekenen! Weet nog niet precies wanneer! De vrouw van de woningbouw zei dat ik wel vast mn huidige contract kan stopzetten (scheelt weer geld he;)). Er moet wel veel gedaan worden in de woning, maar de ligging van de woning en de tuin is iig super:)

Iedereen heel erg bedankt voor het duimen enzo, erg lief!

Soppie
    Heel veel sterkte!

Juffie
    Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat!

Buikjes
    Leuk hoor:D

Zuurtje
    Gefeliciteerd met een dochter erbij;)

Cos
    Wat lief zeg dat je eraan dacht toen ik naar het huisje aan het kijken was:D. Waa leuk zeg dat je kamertje al af is!!

Maaikyb
    Gefeliciteerd met je nieuwe huis!!!

Verfffffffff
    Wij willen denk ik vliesbehang gebruiken en dan verven. Aangezien we weinig budget hebben hoop ik dat jullie misschien weten waar verf goed en goedkoop is?? En vliesbehang?? Iemand sowieso tips? Jullie zijn allemaal al bezig hihi, das handig...hoop ik:p

Theemuts
    Welkom!

Franka
    Ohja? Heb geen flapje gezien...Ik vind het bovenstuk ook niet perfect, maar ik heb geen zin om verder te zoeken:) Pas m straks nog een keertje denk ik;)

Slaapkamer
    Iemand nog op zoek naar een complete massief houten slaapkamer??

18. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Ja idd zou informeren bij een andere ziekenhuis of het daar dan wel mogelijk is. Denk dat het allerbelangrijkste is dat je je op je gemak voelt waar je gaat bevallen.
    Door mijn bekkenpijn wilde ik zelf alles voelen voordat het verkeerd zou gaan. En dat wil ik nu weer. Mijn zus schreeuwde tijdens de bevalling dat ze een keizersnede wilde (terwijl ze bezig was omdat ze zo'n pijn had).

Persoonlijk wil ik geen pijnbestrijding, ook niet bij de tandarts 'vullen van de kiezen' doe ik zonder. Maar dat is inderdaad persoonlijk.

Zou gewoon bij andere ziekenhuizen informeren wat voor mogelijkheden zij hebben.

19. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    :$ respect hoor, dat doe ik echt niet!

20. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Lottie, gefeliciteerd!! Lekker zeg dat je een andere woning hebt. Hoop dat je er beetje snel in kunt. En een tuin erbij, dat is ideaal met kids.

Hier ook helemaal blij, hubbie had vrijgenomen, dus naar wat babyzaken gegaan. Viel niet mee met die bekken en moest voordat we de auto in stapten al overgeven haha.
    Maar ik heb het gehaald, ben trots!
    We hebben een babykamer besteld en toch een nieuwe kinderwagen. Over 6 weken wordt alles al bezorgd :).

Babykamer:
    Athene | Babykamers / Babykamer | Baby-Dump

@Rosa, had jij nog bericht gehad wanneer jouw kamer bezorgd wordt?

Deel Deze Pagina