@ Aichaatje Jeetje meid!! Wat naar!! En je dochtertje als ze zich verveelt? Kunnen ze het niet eens proberen wat lastiger werk? Ze zit in groep 1? Wanneer zou ze leren lezen in Egypte? Eens even denken wat je met haar zou kunnen doen?
Thanks Rijkie, Het gaat al langer niet goed "lees jaren" maar mams maakt nu plannen en paps weet van niets! Vreselijk gewoon! Hoorde het van mijn broertje en mams gaf later toe.. Ik kreeg gelijk helemaal harde buiken ed... Ik wilde mijn dochter zowieso hoger in zetten maar ze was net te jong... had ik het toch maar gedaan
@juffie, thanks! Ze zit nu in preschool (amerikaans onderwijs) volgend jaar gaan ze in kg1 leren lezen! Nu is het abc leren (wist ze al) en herkening! Veelal alles kleuren! Maar ze gaat juist achteruit nu, gaat ineens krassen of niets doen, haar engels pfff Durf niet aan de bel te trekken omdat het ook mijn colega is/was
@ Aichaatje Jeetje, echt naar he als één van de ouders niet meer door wil.. Ik heb het in 2007 net tijdens onze verloving allemaal meegemaakt.. Ik hoop echt voor je dat ze hun problemen samen oplossen want een scheiding is zoooooo naar!
Misschien ook door je zwangerschap? Ik heb zelf kleuters gehad, en wanneer de thuissituatie verandert gaan kinderen ineens ook vreemd gedrag op school vertonen. Misschien kun je een keertje als je iets leuks aan het doen bent met je dochtertje eens vragen hoe ze het op school vind? Wat ze leuk vind om te doen en wat niet? Beetje een "pedagogisch" gesprekje? En als de school haar niet hoger wil zetten misschien kun je met haar dan in de breedte gaan? Dus in de andere talen wat meer gaan doen, dat ze dan thuis meer uitdaging krijgt? (noem maar wat hihi)
Zwangerschap speelt zeker wel een rol want thuis zie ik ook veranderingen! Maar dat heb ik min of meer onder controle! Ze zegt school niet leuk te vinden en klaagt over een aantal klasgenootjes. Op school trekt ze ook echt naar de andere klassen toe! Wat ze nu op school doet, deed ik al met haar voor dat ze ging Heb gisteren nog met haar gesproken, haar nieuwe potloden gegeven en gevraagd of ze daarmee deze week haar werk perfect kan doen! hoop dat dat een beetje helpt! Verder ben ik nog aan het denken! Oja mijn bazin, zei nog dat ze inprincipe dit jaar niet volhoeft te maken maar dat het voor het sociale aspect zo goed is (dit naaraanleiding van mijn afwezigheid op school)
Gelukkig dat je het thuis onder controle hebt. Ik zou toch met de juf(fen) een gesprek aangaan en dan ook vertellen wat je dochtertje tegen jou over school zegt. Wellicht kunnen ze al iets van voorbereidingen doen voor de volgende groep? Of iets van een beloningskaart/ weektaak? Als ze dus 5 werkjes heeft gedaan dat ze dan iets mag kiezen wat zij echt helemaal geweldig vind? Kleuters kun je nog zo lekker paaien/omkopen hihi Ga je je dochtertje ook de NL taal leren schrijven? Zoja je kunt leuke "werkjes" vinden op.. www.veiliglerenlezen.nl DAt is de methode die wij gebruiken voor groep 3. Daar staan kleurplaten met woordjes, die kun je knippen en plakken. En er staan nog leuke ideeen die je kunt doen.
Ok thanks.....ik drink ook wel heel veel en heb geen hoge bloeddruk.. Aha bij jou 'werkt' het dus tegen lage bloeddruk.
@achiaatje, dat is heftig ja van je ouders. Vooral als je dan ver weg zit, lijkt me ook moeilijker. Sterkte! Mijn ouders zijn al zooo lang gescheiden (ik was 9) dus weet eigenlijk niet beter....
@aichaatje jeetje wat vervelend van je ouders.. hier niet mee gemaakt maar volgens mij is het vrezelijk... sterkte daarmee!! over je dochtertje.. je hoort vaak dat kinderen die zich vervelen vervelend gaan worden.. weet alleen geen "oplossing" ook suc6 daarmee... ik ga vandaag lekker van het zonnetje genieten! hij schijnd al heerlijk!!! ik ben alleen benieuwd of mijn klok al goed staat... teletekst is in principe toch goed? al mijn klokken staan nu wel het zelfde.. het is nu 10.27.. klopt dat een beetje?? hihi
Hihi vervelend he al die verschillende klokken nu.. Ik ben mn haartjes aan het verven..Ben niet zo tevreden over dat Syoss.. Heel slecht om er in te krijgen, en ook zit er weinig in.. Dus koop ik niet nog een keer
@Juffie, wat voor spul gebruik jij nu dan om je haar te verven? Ik dacht dat het niet 'mocht' tijdens zwangerschap?
tegenwoordig mag je gewoon je haar verven als je zwanger bent! geen enkel probleem! ik heb laatst die foam colour van john frieda gebruikt, erg makkelijk!! en een mooie glans.. meestal laat ik het de kapper gewoon doen maar dat kost zo veel he. elke keer :S
Hoewel de stoffen in haarverf erg slecht zijn, gaat men ervan uit dat er maar weinig verf door het lichaam wordt opgenomen. Er zijn geen schadelijke effecten bekend van het verven van je haar tijdens de zwangerschap. Het kan wel zijn dat je haar is veranderd onder invloed van de zwangerschapshormonen, misschien wat voller is geworden en misschien anders reageert op verf of permanent. Bespreek dat even met je kapper.
Ik heb nu dus Syoss nORMaal ga ik naar een kapperswinkel om verf te kopen.. maar was dit keer lui! Hey ik wil een buikband laten maken met: Christians kleine broertje of Christians kleine zusje MAar ik weet niet of ik Christians zo leuk vind.. Iemand een idee hoe ik er Christian van kan maken.. Zo heet mn zoontje..