September mama's 2011 DEEL 3 !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lydia1986, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL

Yeeh! Juffie blij!!! Wel snel de foto's laten zien hè?

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

juffieman is met de kast voor ons meisje bezig hihi
    Ons kleintje had de houtlijmtube al gepakt en zat er van te smikkelen !!! we schrokken ons dood!

3. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    goedemorgen meiden,

Ben me toch een partij duizelig en lichthoofdig sinds gisteravond: bah! Vanochtend wezen prikken voor mijn suiker, maar die was 4.9 dus prima in orde. probeer nu de VK te bereiken maar krijg antwoordapparaat...Iemand hier ervaring mee?

@juffie: leuk dat de kasten binnen zijn: lekker van genieten als ze dadelijk staan!

4. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    @Franka; misschien je bloeddruk wat laag? dat in combinatie met die hitte...

5. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    Maar kun je daar dan ook iets aan doen? Nee toch?

6. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    geen idee eerlijk gezegd :(

7. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Meestal krijg je last van een lage bloeddruk, zodra je het tweede trimester van de zwangerschap ingaat. Het kan ook eerder voorkomen.

Een lage bloeddruk tijdens de zwangerschap wordt veroorzaakt door twee factoren. Als eerste wordt je baarmoeder natuurlijk steeds groter. Door het groeien van je baarmoeder kan deze gaan drukken op de aorta en op de holle aders wanneer je plat ligt. Probeer zo min mogelijk op je rug te liggen en op je rug te slapen. Het tweede punt is het té snel omhoog komen vanuit een liggende of hurkende positie. Door de zwaartekracht stroomt je bloed snel weg uit de hersenen. Dit kan je voorkomen door langzaam omhoog te komen.

8. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    mmm, ja ik heb het eigenlijk ook al ik zit, loop, lig of niets doe...heb gisteren aan de dextro en de zoute drop gezeten en dat helpt niet...dus ik wist het even niet meer...

9. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
  10. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    thanx!

Zo, nou eindelijk de assistente te pakken gehad en die wil het toch even overleggen met de Vk. Wordt dus later teruggebeld.
    HB was vorige week goed en suiker vanochtend ook, dus misschien dat het de bloeddruk nog kan zijn...ben in ieder geval wel thuis gebleven vandaag: doodeng om nu auto te rijden...

11. Sunshine Mama

Sunshine Mama Actief lid

2 jun 2011
    395
    0
    0
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Eindhoven
    Goedemorgen Dames,

Ik heb heerlijk geslapen met alle ramen open!! Lekker he? dat het wat minder warm is!

Vandaag ben ik pcies 30 weken!!!:D

@juffie, leuk dat de kasten er al zijn!! Wel een foto als ze staan he?

@franka, wat vervelend dat je je zo naar voelt, ikzelf heb ook een lage bloeddruk en drink nu op vaste tijden een cup a soup. Dit helpt enigzins. misschien even laten opmeten door je VK?

@Soppie, jah de babywas, succes! wilde ik toevallig ook vandaag aan beginnen. Nu is de temperatuur wat beter voor me ;)

@rinke, hopelijk ben je niet helemaal nat geregend op de fiets..?

12. juffie2008

de kast is halverwege haha.
    begint er leuk uit te zien.
    Die van Christian doet mn man een andere keer ;) Maar die is ook minder moeilijk.

13. juffie2008

Lage bloeddruk, soms helpt een dropje of iets anders zouts?

14. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    @juffie: ja heb me al suf gegeten aan zoute drop en dextro: helpt niet :( Nu even afwachten wat de VK wil...misschien even bloeddruk laten meten...

15. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @Franka: Als ik een lage bloeddruk heb, dan zorg ik dat ik veel suikers en zouten binnenkrijg. Op mijn werk drink ik dan afwisselend chocomelk en bouillon (lekkere combi) ;)

Als het niet werkt en ik blijf duizelig, dan is het meestal niet een lage bloeddruk maar dan heb ik last van hartkloppingen; een leuke bijwerking van de zwangerschapshormonen... :) wel totaal ongevaarlijk volgens de vk.

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Vervelend Franka ben benieuwd wat er uit komt !

17. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam

Fijn dat jullie het samen doen. Tijdens mijn eerste zwangerschap is mijn man ook alle keren meegeweest naar zwangerschapsyoga.
    Tijdens de bevalling was dat ook echt heel prettig, hij kon me echt goed helpen ontspannen. Deze keer was het wat lastiger omdat we dan steeds oppas moesten regelen.
    En ik ben vaak niet geweest vanwege die beroerdheid.

Het gaat inderdaad langzaamaan beter ja. Niet te geloven, de huisarts had wel gezegd dat er rond 30 weken weer een hormoongebeuren is ofzo. Maar wilde er niet teveel op hopen. Ik gebruik nog wel die zetpillen, durf nog niet af te bouwen.
    Maar eten gaat voorzichtig beter en kan ook meer hebben. Kan nu wel tegen iets lezen over eten, dat ging eerst echt niet. En op tv al die kook programmas..jakkes.
    Hoe is het met jouw misselijkheid/braken?

Ja mijn zoontje heeft vanaf as vrijdagmiddag schoolvakantie, lekker hoor. Hij is er echt aan toe. Hoop dat ik me zo blijf voelen dan kan ik ook wat met hem ondernemen. Zit echt al zo'n tijd thuis.
    Mijn man neemt ook wel af en toe vrij.
    En na de bevalliing krijgt hij 5 dagen van werk. Hij zal daarna ook nog wel vrij nemen denk ik.
    Jouw man?

18. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Franka, sterkte! Heb geen tips voor je, alleen wat hier al gegeven is.

19. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Yeah de babykamer, box, combikinderwagen e.d. zijn net bezorgd!!
    Kan niet wachten tot het staat...
    Maar ja, de keuken is ook nog niet klaar dus ik wacht rustig af.

:) waar een mens al niet blij mee kan zijn...veel dozen in de woonkamer...

@Rinke, staat ie bij jullie al?

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik doe ze in de kleur van mini ;) (roze bij mij dus )

ga denk ik morgen middag eens verder knutselen !

Deel Deze Pagina