Hier is ons bed net onder de 70 cm. Het moet tussen de 70 en 80 cm zijn. Ga het dus niet voor die 2 cm op klossen zetten. Gisteren hier onze aanstaande kraamhulp op bezoek gehad, is een kennis en ze heeft ons als voorkeursgezin opgegeven. Is ook goed gekeurd. Zij vond het geen probleem. Even een vraagje: Hoeveel mustjes hebben jullie voor na de bevalling? Bij mijn andere 3 kids gingen we de zomer in, dus hebben ze maar heel ven een mutsje opgehad. Nu gaan we de herfst in, dus weet niet goed hoelang ze dan een mutsje op moeten hebben?
Nou ik heb eigenlijk per toeval wel een paar mutsjes, stuk of 5-6. Meer gehad of zat bij een pakje, zelf 2 gekocht.
Ze meoten toch niet verplicht een mutsje op? Ik deed het vaak als er visite was, vanwege de fontanel enz... En omdat ik het lief vind staan.. Voor na de geboorte had ik er 2 gekocht die weg mochten worden gegooid.. vies waren ze Uhh hoe het met de babys gaat weet ik niet, ik hoorde het van één van de meiden die meekletst op een ander forum.. Ohh ik ben zooooo moe, maar om half 12 belt die kraamzorg, nou ik ga zo lekker mn bedje in en neem de foon wel half slapend op haha!
Zoontje werd in december geboren en ik had er zelf 2 gekocht. Schoonmoeder had er ook nog 2 gegeven, collegaatje 2 en bij z'n geboorte kreeg ik er nog 1-2 haha. Heb ze veel gebruikt, maar was ook wel -15 toen
De winter van 2009 Ja die was bar en bar koud!! Ik lag te bevallen en het was buiten helemaal wit.. Heel mooi!!
Ik heb nu veel mutsjes in Italie gekocht met strikjes en frutseltjes hihi heerlijk!! Ik ben dol op mutsjes en haarbandjes en strikjes haha!
Haha idd die winter! Ik moest naar het ziekenhuis omdat hier geen ambulance kon komen als t nodig was (door t weer). Toen we smorgens thuis kwamen bleken de radiatoren stuk gevroren en de stroom was uitgevallen. Het was in huis dus 4 graden. Sta je daar, net bevallen haha... Niet leuk, maar wel n mooi verhaal voor later dit was de hele korte versie
Ja hier nog 1tje dat vind ik zooooo lief en leuk! Slaapzakjes... nu zegt mijn schoonzusje net dat 70 cm slaapzakken veel te groot zijn bij haar kindje van 4 kg??? Ik kan het me niet meer herinneren maar die van mij zijn geloof ik ook 70 cm?? wie?
Ja dat is echt veel te groot! Daar zat die v ons pas na een half jaar in ofzo! Ik had 62 gekocht. Ze zijn niet veel te krijgen alleen.
Heb nu 2 mutsjes, denk dat ik er nog maar 2 bij ga halen. Hier gingen ze pas in de slaapzak als ze al groter waren en meer gingen woelen/draaien in bed. Dan past 70 cm dus wel.
Meiden, wat kletsen jullie weer veel! Voor de meiden die nog even wachten met een slaapzakje: hoeveel dekentjes heb je dan?
Zo Dames, ik kan jullie echt niet meer bijhouden .. @Juffie, ik zag een heel mooi boxkleed voorbij komen! heel gaaf! @Rosa, succes vandaag bij de controle @Want2be, ik heb 3 lakentjes, 2 dekentjes en 3 hoeslakens. Volgens kraamzorg is dit in het begin voldoende. (1 in de was, 1 op bed, en 1 in de kast, zei ze erbij...) Mocht ik meer nodig hebben, is het zo gehaald. Slaapzakjes, ik heb er 1 in maatje 50, 1 in 62, en 1 in 70ofzo. Allemaal gekregen.. Best handig denk ik, zodra je kindje er goed in past. Mutsjes heb ik ook al veel gekregen, dus koud zal mijn beeb het niet hebben Ik mag vanmiddag weer op controle voor het hartje.. Ik ben benieuwd..
@ Lottie ja dat meen je niet!! das echt erg als je dan zo thuis komt!!! Jeetje!! Nou dit keer zal je dat niet gebeuren haha! slaapzakjes heb er eentje zelf genaaid maat 62. In het begin deden wij gewoon pyamatje aan en lakentje en dekentje.. Ik heb 3 wiegdekens, maar das omdat ik 2 wiegen heb en 1 kinderwagen
Thanks! voor het meedenken! Nou ik heb dus besloten "ivm plaatsgebrek" om beepje in de reiswieg te laten slapen in de eerste weken en dan lijkt mij het slaapzakje het handigste? Die dekens zijn daarin toch veel te groot? Of niet?
heheh net intake gehad.. We moeten wel een matras standby zetten vanwege de arbo, dus als de kraamverzorgster er last van heeft dat het bed te laag is dat die er even op word gelegd... Ohja ik heb ook aangegeven dat de baby niet op de rug mag slapen.. Hebben jullie daar al over nagedacht hoe je je beebje wil laten slapen? Zij, rug? Goh begint nu wel dichtbij te komen he echt de kraamperiode @ Aichaatje Reiswiegje mag dat? Hebben jullie dan een kleine woning? Ik heb een "mozesmandje" naast mn bed.. lijkt me erg fijn.. Nou ik ben nu klaar wakker, ga maar in bed laptoppen.. ciao!
al die afgevlakte hoofdjes en problemen met nekjes, nee dank u ik ben blij dat we met mn zoontje er zo alert op zijn geweest want bij 2 maanden kwamen we erachter dat hij reflux heeft. dus is het ook nog eens gevaarlijk ivm spugen. Dus ons meisje mag wel overdag op haar rug in de box slaapie doen maar in bed doen we op het zijtje @ cOS das naar dat ie nog niet terug is